Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Store

Tulin tänne vain avautumaan Storen ominaisuudesta, joka estää laajennettujen versioiden ostamisen pelistä, joka jo löytyy standardiversiona digikirjastosta. Haluaisin ostaa Assassin's Creed Syndicaten kausipassin, joka sisältyy Gold Editioniin. Se olisi alennuksessa nyt 12,48€, mutta koska olen joskus ostanut tyhmyyksissäni standardiversion Storesta, niin olen oikeutettu vain maksamaan pelkästä kausipassista alentamattoman hinnan 29,95€. On tuokin joskus käynyt alessa, mutta todella epäsäännöllisesti enää. Jos ehdin AC-maratonissa Syndicateen saakka ennen seuraavaa DLC-sisällön alea, niin ostan kyllä ihan silkkana protestina koko pelin Gold Editionin Xboxille ja jätän pleikkariversion digitaalista pölyä keräämään.

Edit:
Lisätäänpäs tähän vielä sellainen looginen seikka, että Store antaa kyllä laittaa normaalihintaisen standardiversion ostoskoriin, mutta ei alennushintaista Gold Editionia. Olen ostanut siis taannoin Black Flag / Unity / Syndicate -triplapakkauksen, kaikki kolme standardiversioita. Nyt Store estää minua ostamasta "uudelleen" Season Passin sisältävää Gold Editionia, mutta samaan aikaan on mahdollista ostaa täydellä hinnalla pelkkä standardiversio, jonka kaikki sisältö on siis päällekkäistä jo omistamani kanssa. Laitoin ystävällismielistä kyselyä tukeen, katsotaan mitä ratkaisukeinoja siellä keksitään vai keksitäänkö mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitys edelliseen viestiin: PS-tuen sähköpostivastaus kehotti poistamaan pelin kirjastosta, minkä jälkeen ostotapahtuma olisi mahdollinen. Soitin juuri asiakaspalveluun kertoakseni, ettei pelin poistaminen kirjastosta ole mahdollista. Tämänkertainen asiakaspalvelija ymmärsi mistä on kyse, ja tiesi kertoa että tuotteen ostaminen ei ole mahdollista. Eli virallinen ohje on juurikin ostaa kausipassi erikseen hintaan 29,95€. Ei väkisin, jos ei (kahdesti) maksava asiakas kelpaa. Odotellaan josko season pass tulisi vielä jollain tuurilla erikseen alennukseen.
 
Tuo on jälleen näitä Sonyn käsittämättömiä purkkarautalankavirityksiä. Nuo systeemit on jotenkin niin huonosti suunniteltu eikä kaikkea ole otettu huomioon ja ilmeisesti tuollaisia on sitten vaikea päivittää kuntoon. Joten noilla mennään.

Muistutan taas kuinka vaikea pelkkä käyttäjänimen vaihto Sonylla oli eikä se vieläkään toimi täysin ongelmitta kun lopulta vuosien jälkeen ovat sen saaneet mahdolliseksi.

Sen kautta ehkä hyväkin että pistivät PS5:n myötä konsolin UI:n uusiksi. Sillä ajatuksella toki että sitä olisi jatkossa helpompi päivittää ja muuttaa tarpeen tullen.
 
Onkos mitään helppoa tapaa tarkastaa, mistä omistamistaan peleistä tai plussana saaduista PS4-peleistä on olemassa natiivi PS5-versio? Huomasin tuossa yllätyksekseni että Destiny 2:sta oli saatavilla lunastamalla PS5 versio ilmaiseksi PS4 version lisäksi.
 
Ehkä paras tapa on katsoa PS5:n Storesta se Free PS5 Upgrade -kategoria, mutta en tiedä, onko sekään aivan aukoton keino.
Mahtavaa, kiitos tästä, sieltä löytyi nyt ainakin Doom Eternal, jota voisi jatkaa nyt PS5:lla. Nioh näytti myös olevan, mutta en löytänyt siitä PS5 versiota, mikä sen tarina on? Ghost of Tsushima olis kans, mutta se taisi olla maksullinen.
 
Nioh näytti myös olevan, mutta en löytänyt siitä PS5 versiota, mikä sen tarina on? Ghost of Tsushima olis kans, mutta se taisi olla maksullinen.
Ekan Niohin PS5-versio on maksullinen, mutta Nioh 2 Remasteredin saa lisämaksutta, jos on Nioh 2:n PS4:lle ostanut. Ja GOT on taas oma lukunsa. PS4-versio toimii PS5:llä 60 fps:nä, mutta aidon PS5-version (jossa on 60 fps -ruudunpäivityksen lisäksi muutamia muitakin teknisiä parannuksia) saadakseen pitää pelistä olla se Director's Cut -versio.
 
Tulin tänne vain avautumaan Storen ominaisuudesta, joka estää laajennettujen versioiden ostamisen pelistä, joka jo löytyy standardiversiona digikirjastosta. Haluaisin ostaa Assassin's Creed Syndicaten kausipassin, joka sisältyy Gold Editioniin...
...virallinen ohje on juurikin ostaa kausipassi erikseen hintaan 29,95€. Ei väkisin, jos ei (kahdesti) maksava asiakas kelpaa. Odotellaan josko season pass tulisi vielä jollain tuurilla erikseen alennukseen.
Saaga sai onnellisen päätöksen. Syndicaten kausipassi on tullut tänään Plus-jäsenille alennukseen hinnalla 8,98€, joten Storen lisenssiviritysten kankeus toi lopulta 3,50€ säästön, kun en saanut Gold Editionia ostettua. Olen voittanut! :D
 
Mites tämä rahan lisääminen PS-lompakkoon? Koitin selaimella, niin pukkaa vain epämääräistä virhettä kun on valinnut maksutavan. Kokeilin korttia ja PayPalia. Konsoleilla en ole vielä päässyt kokeilemaan, että tekeekö samaa. Mutta pitäisihän tuo selaimellakin toimia, joten onko muilla ollut ongelmia?
 
Ostin viime perjantaina webbistoresta plus aikaa. Sitten kun pankkitunnistautuminen oli valmis niin kone antoi heti virheilmoituksen, että Firefox on estänyt lataamasta sivua turvallisuussyistä. Sitten menin Storeen Safari selaimella ja tällä kertaa maksu meni läpi ilman virheilmoitusta. Kävin tänään äsken verkkopankissa katsomassa ettei luottokortille ole tullut tuplaveloitusta tuon sekoilun takia, mutta kaikki kunnossa ja sähkiskuitissa lukee että seuraava veloitus on sitten tammikuussa 2024.
 
Ostin viime perjantaina webbistoresta plus aikaa. Sitten kun pankkitunnistautuminen oli valmis niin kone antoi heti virheilmoituksen, että Firefox on estänyt lataamasta sivua turvallisuussyistä. Sitten menin Storeen Safari selaimella ja tällä kertaa maksu meni läpi ilman virheilmoitusta. Kävin tänään äsken verkkopankissa katsomassa ettei luottokortille ole tullut tuplaveloitusta tuon sekoilun takia, mutta kaikki kunnossa ja sähkiskuitissa lukee että seuraava veloitus on sitten tammikuussa 2024.
Sama homma, itsekin yritin juuri uusia Plussatilausta Firefoxilla niin ei toiminut vaan piti vaihtaa selainta.

Ja olihan taas vaikeaksi tehty noitten kuukausittaisten pelien lunastaminen. Vittu miten tuo Sonyn kauppa voikin olla vuodesta toiseen niin sysipaska että saa äärettömään tilttiin joka kerralla kun sitä käyttää. Ihan käsittämätöntä.
 
ei se ole sen laitomapi kuin xbox oma kauppa taas näitä usa ihmisten pelleilyä yrittävät vaan saada rahaa sonylta eikä tule menemään läpi ikinä
 
ei se ole sen laitomapi kuin xbox oma kauppa taas näitä usa ihmisten pelleilyä yrittävät vaan saada rahaa sonylta eikä tule menemään läpi ikinä
Briteissä tämä kanne on vireillä. Eipä nämä mihinkään vaikuta koska sama 30 pinnaa lähtee Microsoftin ja Valven kaupoissakin ja mikään ei ole muuttunut. Epic on poikkeus ja ottaa pienemmän siivun nostaakseen markkina-asemaansa.
 
Olen miettinyt scifimysteeri Observationin ostoa ja nyt se olisi tullut tarjoukseen kelpo 6,23e hintaan.

Yritän lisätä peliä ostoskoriin, mutta ostoskoriin menemisen sijasta sivusto tarjoaa vain PS Plus tilauksen aktivointia. Onkohan kyseessä bugi, koskeeko tarjous jotenkin vain PS Plus jäseniä vai olenko seonnut?


Edit: Kiitos @partse !
 

Liitetiedostot

  • Observation 1.png
    Observation 1.png
    30 KB · Lukukerrat: 20
  • Observation 2.png
    Observation 2.png
    46,3 KB · Lukukerrat: 20
Viimeksi muokattu:
Olen miettinyt scifimysteeri Observationin ostoa ja nyt se olisi tullut tarjoukseen kelpo 6,23e hintaan.

Yritän lisätä peliä ostoskoriin, mutta ostoskoriin menemisen sijasta sivusto tarjoaa vain PS Plus tilauksen aktivointia. Onkohan kyseessä bugi, koskeeko tarjous jotenkin vain PS Plus jäseniä vai olenko seonnut?

Voisikohan siellä olla jotain bugia? Itsekin aamupäivällä ostin Vitalle Lara Croft GO:n ja tarjosi plussalaisten hintaa ja "tavallisten pulliaisten" hintaa, mutta ei myöskään tunnistanut minun plus-jäsenyyttä ja tuosta plussakohdasta eteenpäin mentäessä jäi vaan jojoon. Hinta oli kuitenkin sama ilman plus-jäsenyyttä ja sitä kautta osto toimikin lopulta.
 
Mulla kanssa tossa observationin ostossa tuli ekana se tason korotus hinta vaikka koitti ostaa 6e. Itse olen perus plus tasolla ja hintana näkyi 51e tason korotus ehdotus. Ihan alareunassa kuitenkin oli siirry maksamaan (tai vastaava) vaalean harmaa nappi (ylempänä oli tason korotusnappi). Sitä kun painoi niin seuraavalla sivulla olikin hintana sitten vaan se 6e. Vielä en saanut kuitenkaan ostettua kun itsellä on ollut joku häikki maksukortissa, ei toimi tietokoneella vaan tarvii ostaa ps5 konsolilla (ainakin viimeksi toimi näin).
Tässä vielä kuva (toivottavasti näkyy kokonaan) observationon ostosta jos oli huonosti selostettu. Tarjoaa kalliimpaa vaihtoehtoa näkyvällä tummalla napilla vaikka on ostamassa 6 eurolla, mutta kun scrollaa alas asti niin siellä vaalea nappi josta sen voi ostaa 6e (ja oli vielä tehty niin että se 6e hinta näkyy vasta seuraavalla sivulla).
ps_osto.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Onpas tarpeettoman hankalaa vai olenko jauhopää? Olen lunastellut 10e arvosta katetta tilille tuon PS Stars-ohjelman tiimoilta ja raha näkyykin siellä storen kautta katsottuna. En vaan pelejä ostaessani keksi lainkaan, kuinka tuo raha käytetään. Muistelen ennen arvokortteja käytettäessä, että ostaessa store fundit käytettiin automaattisesti loppuun tai ainakin tämä oli helposti valittavissa.

Tietenkin googlettin asiaa ja nopealla vilaisulla tähän olisi tilit-osiossa olevinaan jokin asetus, joka mahdollisesti täytyisi laittaa kuntoon. En millään ilveellä kuitenkaan keksinyt saati löytänyt tällaista asetusta. Muilla ongelmia asian kanssa?
 
En vaan pelejä ostaessani keksi lainkaan, kuinka tuo raha käytetään. Muistelen ennen arvokortteja käytettäessä, että ostaessa store fundit käytettiin automaattisesti loppuun tai ainakin tämä oli helposti valittavissa.
Noin se on kyllä mulla toiminut aina, enkä ole tietoinen, että asia olisi missään vaiheessa muuttunut tai että siihen mitään erillistä asetusta liittyisi. Eli ensin rahat otetaan PSN-kukkarosta, ja vasta sen jälkeen, jos ei riitä, maksetaan ylimenevä osuus kortilta.

Mitä sulla nyt käytännössä tapahtuu? Koko ostos veloitetaan suoraan kortilta, vaikka PSN-kukkarossa rahaa onkin?
 
Ylös Bottom