Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Store

Noin se on kyllä mulla toiminut aina, enkä ole tietoinen, että asia olisi missään vaiheessa muuttunut tai että siihen mitään erillistä asetusta liittyisi. Eli ensin rahat otetaan PSN-kukkarosta, ja vasta sen jälkeen, jos ei riitä, maksetaan ylimenevä osuus kortilta.

Mitä sulla nyt käytännössä tapahtuu? Koko ostos veloitetaan suoraan kortilta, vaikka PSN-kukkarossa rahaa onkin?
Jahas käsi pystyyn virheen merkiksi, ihan omaa ymmärtämättömyyttä oli sittenkin :D. Tulkitsin huonosti ostoshistorian kuitit ja olihan sieltä se 10e mennyt sittenkin walletista ja loput kortilta. Loppusumma hämäsi tuossa vähän, mutta osaanpahan jatkossa tulkita tuon oikein. Kiitos vastauksesta!
 
Taas oli vaikeuksia ps kaupan kanssa. Horizon burning shores oli ennakko-ostettu aikaa sitten ja uudet päivitykset asenneltu (itse peli oli ps4 levyversio joka päivitetty ps5.lle). Itsellä kaikki tuntui pelaavan hyvin mutta perheenjäsenten (tytön) pelaaminen samalla ps5 konsolilla olikin vaikeampaa. Näkyi vain että heidän pitäisi ostaa oma burning shores ja pitäisi maksaa uudestaan 19,90e (tämä ei ollut käytettävissä pelissä vaikka mitä kokeiltiin). Saatiin toimimaan ihme räpellysten kautta. Yhtäkkiä pyysikin koko pelin ps5 version asennusta tytöllä ja laittamaan ps4 levyn sisään kun siirrettiin burning shores ostoskoriin (ilmoitti hinnan 79,90 ilman levyä - levy kyllä oli ollut sisässä koko ajan). Tämä ihmetytti kun tyttö oli pelannut ps5 versiota pitkään tällä konsolilla (siis oli jo asennettu ajat sitten). No näiden räpellysten jälkeen burning shores kuitenkin pelissä yllättäen toimi vaikkei sitä ostettukaan toistamiseen eikä ladattu ps5 versiota uudestaan (kauppa kyllä edelleen ilmoitti että hinta tälle on 19,90 eli niin kuin tätä ei olisi ostettu). Toivottavasti toimii jatkossakin vielä, mutta ei kyllä oikein vakuuta tämä ps kaupan toiminta. Sekookohan niillä pasmat jotenkin kun pelin päivittää ps4->ps5 ja ostaa siihen ps5 lisäosan ja sitten sitä käyttää perheenjäsen? Kai koko perhe saa käyttää ostettuja pelejä samalla konsolilla omalla käyttäjätunnuksellaan.
- lisätääs tähän vielä että tuli nyt sähköposti: "playstation store-kaupassa tehty maksutapahtuna onnistui, kiitos". Tuote oli horizon forbitten west (pelit) ja hinta 0,00e?
 
Viimeksi muokattu:
Sony on ilmeisesti päättänyt tehdä saman typerän asian mitä MS on tehnyt jo vuosia eli nykyisissä kahdessa tarjous kampanjassa on kummassakin iso määrä samoja pelejä kun ennen jokaisessa kampanjassa on ollut eri tuotteet.
Mä olen aina vihannut tuota boxin puolella ja nyt se on pleikkarillakin ellei sonylla sitten ole vaan tapahtunut joku moka sillä kun nuo molemmat selasi läpi niin tuntui, että ne kaikki "alle 15e" tuotteet oli myös siellä toisessa listassa.
 
Sony on ilmeisesti päättänyt tehdä saman typerän asian mitä MS on tehnyt jo vuosia eli nykyisissä kahdessa tarjous kampanjassa on kummassakin iso määrä samoja pelejä kun ennen jokaisessa kampanjassa on ollut eri tuotteet.
Mä olen aina vihannut tuota boxin puolella ja nyt se on pleikkarillakin ellei sonylla sitten ole vaan tapahtunut joku moka sillä kun nuo molemmat selasi läpi niin tuntui, että ne kaikki "alle 15e" tuotteet oli myös siellä toisessa listassa.
Puhumattakaan siitä, että samaan listaan on tungettu kaiken maailman dlc:t sun muut fillerit. Työlästä olisi selaus ilman niitäkin. Miksi eivät ole jossain omassa kategoriassaan, että toisaalla pelit ja sitten omassa listassaan extrahärpäkkeet niitä kaipaaville. Varsinkin noissa joissain japsipeleissä on roipetta niin saatanasti, että menee motivaaatio selailla koko tarjouskampanjaa eteenpäin.
 
Puhumattakaan siitä, että samaan listaan on tungettu kaiken maailman dlc:t sun muut fillerit. Työlästä olisi selaus ilman niitäkin. Miksi eivät ole jossain omassa kategoriassaan, että toisaalla pelit ja sitten omassa listassaan extrahärpäkkeet niitä kaipaaville.
Ite suodatan noi lisätauhkat pois. Eli siinä tarjouslistauksessa kun painaa kerran vasemmalle ja sitten ristinappia, pääsee säätämään noita filtteröintejä. Tyypiksi kun valitse Full Game ja Game Bundle, niin saa näkyviin vain sen oleellisen.
 
Onko muuten muilla ilmaantunut androidilla PS Appia käytettäessä ja storea selatessa tökkimistä? Minulla nimittäin on ollut jonkin aikaa.

Esim. tarjouksia selatessa ensin skrollautuu ihan nätisti, mutta sitten alkaa jumia ja tökkiä niin pahasti, ettei selaamisesta tule yhtään mitään.
 
Onko muuten muilla ilmaantunut androidilla PS Appia käytettäessä ja storea selatessa tökkimistä? Minulla nimittäin on ollut jonkin aikaa.

Esim. tarjouksia selatessa ensin skrollautuu ihan nätisti, mutta sitten alkaa jumia ja tökkiä niin pahasti, ettei selaamisesta tule yhtään mitään.
En ole moista pistänyt merkille, mutta käytänkin sovellusta enimmäkseen iOS:llä. Mutta näitä konsteja voi aina kokeilla.

1. Tyhjennä sovelluksen välimuisti.
2. Kirjaudu sovelluksesta ulos.
3. Poista sovellus.
4. Asenna sovellus uusiksi.

Lisäksi kannattaa katsoa, oisko Play Storen puolella tarjolla päivitystä Android System WebView -komponenttiin.

PS. Puhelimen uudelleenkäynnistyksen taikaa ei myöskään sovi koskaan aliarvioida.
 
Onko muuten muilla ilmaantunut androidilla PS Appia käytettäessä ja storea selatessa tökkimistä? Minulla nimittäin on ollut jonkin aikaa.

Esim. tarjouksia selatessa ensin skrollautuu ihan nätisti, mutta sitten alkaa jumia ja tökkiä niin pahasti, ettei selaamisesta tule yhtään mitään.
Samankaltaisia ongelmia myös täällä. Esimerkiksi tarjouksia selatessa toimii hetken hyvin, mutta sitten luettelosta katoaa näkyvistä kaikki muu paitsi tuotteiden hinnat. Kivat alennusprosentit ei hirveästi lämmitä kun ei ole harmaintakaan aavistusta mihin ne liittyvät.
 
En ole moista pistänyt merkille, mutta käytänkin sovellusta enimmäkseen iOS:llä. Mutta näitä konsteja voi aina kokeilla.

1. Tyhjennä sovelluksen välimuisti.
2. Kirjaudu sovelluksesta ulos.
3. Poista sovellus.
4. Asenna sovellus uusiksi.

Lisäksi kannattaa katsoa, oisko Play Storen puolella tarjolla päivitystä Android System WebView -komponenttiin.

PS. Puhelimen uudelleenkäynnistyksen taikaa ei myöskään sovi koskaan aliarvioida.
Eipä näistä mikään toiminut kun aiemmin jo kokeiltu. Ehkä Sony on sitä mieltä, että minulla on liian vanha Xperia -puhelin ja olisi aika päivittää uudempaan malliin. :D
 
Nyt ei toimi plussa ajan tilaaminen tarjouksesta. Hohhoijaa.

muoks, nyt sain toiminaan kun ensin lisäsin luottokortilla 50 euroa lompakkoon ja sen jälkeen vasta ostin plus aikaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onko teillä toiminut Playstation store kuten kuuluu esimerkiksi kun tulee lataa ja ei tule sitten mitää jokin meni pieleen ilmoitusta itselle tuli eikä vieläkää suostu lataa uutta saint row lisäriä.
 
Onko teillä toiminut Playstation store kuten kuuluu esimerkiksi kun tulee lataa ja ei tule sitten mitää jokin meni pieleen ilmoitusta itselle tuli eikä vieläkää suostu lataa uutta saint row lisäriä.
Viimeksi tänään aamulla latasin Sherlock Holmes: Chapter One -peliin kolme ilmaista DLC:tä ilman ongelmia. Ja ainakaan Twitterin perusteella tuota CE-107880-4-virhekoodia ei ole viime aikoina ihmisillä näkynyt. Heinäkuun alussa joku valitti samasta ongelmasta jonkin aiemman Saints Row -DLC:n kanssa. Vastauksissa on tarjottu noita samoja ratkaisuehdotuksia, mitä eilen pelin omassa ketjussa tarjosin.



PS. Oletko kokeillut sammuttaa sekä itse konsolin että verkkolaitteesi ihan kokonaan? Eli sekä Pleikasta että modeemista (tms) virtapiuha irti töpselistä 30 sekunniksi.
 
Viimeksi tänään aamulla latasin Sherlock Holmes: Chapter One -peliin kolme ilmaista DLC:tä ilman ongelmia. Ja ainakaan Twitterin perusteella tuota CE-107880-4-virhekoodia ei ole viime aikoina ihmisillä näkynyt. Heinäkuun alussa joku valitti samasta ongelmasta jonkin aiemman Saints Row -DLC:n kanssa. Vastauksissa on tarjottu noita samoja ratkaisuehdotuksia, mitä eilen pelin omassa ketjussa tarjosin.



PS. Oletko kokeillut sammuttaa sekä itse konsolin että verkkolaitteesi ihan kokonaan? Eli sekä Pleikasta että modeemista (tms) virtapiuha irti töpselistä 30 sekunniksi.

Nytte se virkosi kiitos kaikista neuvoista.
 
Viimeksi muokattu:
RDR, kolme päivää julkaisuun, eikä hinta ole vielä esillä, onko kuinka yleistä?
49.95€ hintaa olen kuullut monesta lähteestä. Joka on kyllä ryöstö pelkästä uudelleenjulkaisusta ilman mitään todellisia parannuksia. Varsinkin jos sitä vertaa Quake 2 9,95€ hintaan jossa on niin paljon parannuksia sekä sisältöä, että hinnat voisivat olla tässä viestissä toisinpäin.
 
49.95€ hintaa olen kuullut monesta lähteestä. Joka on kyllä ryöstö pelkästä uudelleenjulkaisusta ilman mitään todellisia parannuksia. Varsinkin jos sitä vertaa Quake 2 9,95€ hintaan jossa on niin paljon parannuksia sekä sisältöä, että hinnat voisivat olla tässä viestissä toisinpäin.
Tuon hinnan olen kyllä nähnyt minäkin. Lähinnä ajattelin sitä, että kun tuota store hintaa ei ole laitettu esiin, niin väännettäisiinkö kulisseissa vielä jotain tuon hinnan aiheuttaman paskamyrskyn takia?
 
Tuon hinnan olen kyllä nähnyt minäkin. Lähinnä ajattelin sitä, että kun tuota store hintaa ei ole laitettu esiin, niin väännettäisiinkö kulisseissa vielä jotain tuon hinnan aiheuttaman paskamyrskyn takia?
Eikös hinta ole piilossa vain siksi, koska peli ei ole vielä myynnissä.

Eli jengi ei lähde tukkimaan asiakaspalvelua pelin takia, jota yrittävät ostaa turhaan etukäteen.
 
Eikös hinta ole piilossa vain siksi, koska peli ei ole vielä myynnissä.

Eli jengi ei lähde tukkimaan asiakaspalvelua pelin takia, jota yrittävät ostaa turhaan etukäteen.
Normaalistihan näistä olisi ennakkotilaus ja hinta siten tietenkin näkyvissä, mutta tätä ei näköjään voi tilata ennakkoon, joten siksi tuo hintakin sitten tosiaan on piilossa. En kyllä muista pystyikö sitä GTA-pakettiakaan ennakkoon ostamaan, joten voinee olla sama linja.
 
Elikkäs. Voitin eilen EA:n Madden NFL24 Launchissa pelikoodin Playstationille, yritin lunastaa sitä ja ei onnistunut. Ihmettelin, kyselin mm. EA:n aspasta jonka apu nyt oli +/- 0. Lopulta soitin itse PS tukeen, jossa kerrottiin että koodi toimii kaikkialla muualla paitsi Pohjoismaissa (GG EA Sports taas kerran) ja siksi en voi lunastaa. Lähden maanantaina Budapestiin jossa tuo siis toimii esim, jos teen siellä uuden tilin ja lunastan sen sillä, toimiiko tuo peli mun suomitililläni, josta tulee sitten ns. peliä lainaava tili? Vai toimiiko vain niiden maiden tileillä, jotka ovat tuon koodin alaisina?
 
Lähden maanantaina Budapestiin jossa tuo siis toimii esim, jos teen siellä uuden tilin ja lunastan sen sillä, toimiiko tuo peli mun suomitililläni, josta tulee sitten ns. peliä lainaava tili? Vai toimiiko vain niiden maiden tileillä, jotka ovat tuon koodin alaisina?
Ei tarvitse matkustaa vieraaseen maahan asti tekemään uutta PSN-tunnusta. Voit tehdä sellaisen ihan kotisohvaltakin. Ja koska se konsoli on automaattisesti kyseisen tunnuksen ensimmäinen ja ainoa konsoli, tulee siitä saman tien ensisijainen laite, ja sen myötä peli toimii myös kyseisen Pleikan muillakin tunnuksilla.
 
Ylös Bottom