Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ainakin kolmea eri ohjausta käytettävissä (Move, dualshock ja pelaajan pää). Pelistä riippuen tietysti ja jossain kaikkia kolmea kuten mainiossa Rez: Infinitessä. Job Simulatorissa ei muuta kuin patukoita voisi edes kuvitella ja Movet toimivat hienosti kunhan pysyy kameran näkyvillä. Lisäksi on vielä tulossa aseohjainta jossain vuodenvaihteen (?) tienoilla.

Hauskalla tavalla myös laseihin sisäänrakennettu mikrofoni on valjastettu ohjauskäyttöön. Kakkujen kynttilöitä puhallettu, ilmapalloja täytetty ym.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Muutama ilta VR:ilyä takana ja nyt ne alkavat istua kuin nenä päähän (jotka nekin tosin ovat kookkaita :D). Ensimmäisinä iltoina vähän huoletti, että menevätkö kakkulat myyntiin, kun alle puolen tunninkin pelisessioiden jälkeen oli huono olo... sen verran on nimittäin taipumusta matkapahoinvointiin, että autossa en voi lukea, junassa kyllä. Vaati vaan näemmä totuttelua, nyt ei enää tule pahoinvointia, tämä vinkiksi jos tulee alkuun oireita. Eivät lähde myyntiin :)

Pelattua tulee vaimon jumppallon päällä istuen, sohva on vähän liian kaukana, mutta tuo pallo toimii hyvin. Itse käytän PSVR:ää aina pimennetyssä huoneessa, ei tule yhtään häiriöitä asennon tunnistukseen (Job Simulatoria en tosin ole kokeillut). Eilen illalla vaimo kokeili haiseikkailua (hänellä on voimakkaat silmälasit), hyvin toimi "isoilla miinuksilla", minulla laseja ei ole. Ei tiennyt mitä on tulossa, onneksi sohva oli takana pysäyttämässä jumppapallon, muuten olisi varmaan kipannut hain kohdalla :p . Oli vaikuttunut (positiivisesti).

PSVR:n linssien puhdistuksesta sen verran, että minulla ainakin on sellainen rasvanahka, että kun linssit olivat ottaneet osumaa otsaan, niin ei sillä mukana tulleella liinalla kuivana saanut tehtyä muuta kuin levitettyä tasaisen rasvakalvon linsseihin... juu, tiedän että kuivana pitäisi putsata. Käytin kuitenkin litteisiin näyttöihin, objektiiveihin yms. tarkoitettua Dr. Beckmanin puhdistusainetta puhdistuliinaan suihkautettuna, sitten puhdistui! Se ei jätä kalvoa linsseihin.

PS4 Pro on ennakkotilattuna, sitä odotellessa...
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ossaisko kukaan neuvoo? Jos on kaks käyttäjää kirjautunu pleikkarille, niin voiko noita laseja vaihtaa käyttäjältä toiselle helposti. Nyt oon tehny niin että sammutan lasit ja laitan takasin päälle. Sillon voi valita oikeen käyttäjän.

En tiedä toimiiko joka pelissä, mutta ainakin Playstation VR Worlds huomaa, että lasit ovat olleet pois päästä ja se kysyy uudestaan laitettaessa onko sama käyttäjä vai vaihdetaanko.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mä en ole säätäny paljon mitää vielä lasien säädöistä. Jostain luin (täältä vai mistä??), että mm. lasien kirkkauksia kannattaisi säätää ja oli monia muitakin säätöjä mitä voi tehdä ja kuva oli kai parantunut selkeästi. Nyt ollaan menty tyttöystävän kanssa (täysin erikokoiset päät ym) täysin samalla käyttäjällä ja samoilla perussäädöillä. Ainoa mitä koitin säätää oli tuo silmienvälin kalibrointi, ja se nuosi jonnekin 67mm mutta en tiedä teinkö sen oikein. Itseasiassa tämän jälkeen tuli ensimmäistä kertaa pää vähän kipeäksi, mutta siihen voi vaikuttaa melko intenviisinen käyttökin jo pelkästeen..

Onko jollain tiedossa mitä kaikkea säätöjä kannattaisi säätää?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Onko jollain tiedossa mitä kaikkea säätöjä kannattaisi säätää?

Ei ole tarvinnut säätää mitään. Tehnyt ainoastaan ne pakolliset kalibroinnit. Huonetta pitää vähän muuttaa. Kattolamppu ainakin pienemmäksi (ottanut useasti osumaa).
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Pari simppeliä kyssäriä. Kaivoin Movet esiin ja ostin niille lataustelakan. Mites paritus PS4sen kanssa meneekään?

Mitä kuulokkeita käytätte VRn kanssa? Omissa Trittoneissa ei riitä sanka kypärän yli eikä sanka mahdu alle muotoilun takia. Sonyn omat blutooth luurit ei toimi VRn kanssa. Eli siis ne vanhat mallit...
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mistä noiden move kapuloiden kansaa johtuu, etteivät lataudu esim iPhone/iPad laturilla? Ainut millä sain oli suoraan pleikasta. Onko se pakko tuhlata 40e telakkaan?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mistä noiden move kapuloiden kansaa johtuu, etteivät lataudu esim iPhone/iPad laturilla? Ainut millä sain oli suoraan pleikasta. Onko se pakko tuhlata 40e telakkaan?

Käyttäävät jotenkin dataväylää lataukseen tai kättelyyn.. kuulemma joillain iphone ja android latureilla onnistuu. 5 laturia itse testasin niin ei toimineet.
Telakoita löytyy alk 8€ move kapuloihin mutta halvimmat luultavasti ottaavat virtaa usbi johdolla joten laturi on lykättävä kiinni.
Sonyn virallinen lataa sitten kapulat pohjassa olevien 2 liitospinnan kautta.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Itse ostin Sonyn oman telakan 17e ja loistavaa että ottaa virran seinästä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vai oliko 17.90e. Stockmannin Powerista.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ei ole tarvinnut säätää mitään. Tehnyt ainoastaan ne pakolliset kalibroinnit. Huonetta pitää vähän muuttaa. Kattolamppu ainakin pienemmäksi (ottanut useasti osumaa).

Tämä säätökommentti oli verkkiksen arvosteluista, siellä joku kirjoitti: "Omalla kohdallani optimaaliset asetukset sain vähentämällä kirkkautta 4-5 pykälää vr kirkkauden säädöstä, muuttamalla RGB asetuksen full asentoon ja jostain kumman syystä sain vähemmän sumuisuutta säätämällä näytön kooksi 79 tuumaa. Tämän jälkeen kannattaa säätää vielä silmien etäisyys kameralla. Lisäksi syväväri piti olla automatic asennossa ja HDR-asetus pois päältä."
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Mistä noiden move kapuloiden kansaa johtuu, etteivät lataudu esim iPhone/iPad laturilla? Ainut millä sain oli suoraan pleikasta. Onko se pakko tuhlata 40e telakkaan?

Mulla lataantuu tietokoneen USB-porteista. Kännykän latureilla ei toiminu.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tein just silmien etäisyyssäädön, omalla kohdallani kuvanlaatu parani huomattavasti, sen verran on iso pää :) . Tein mittauksen kahteen kertaan, sama tulos molemmilla kerroilla, mittasin tarkan 70 cm etäisyyden kameraan. Oletusasetus oli 64 mm, nyt 67 mm.
 
Mistähän sitä nyt sit sais halvalla kaks Movekapulaa ja lataustelakan? Ulkomailta tilaaminen on ok.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Itse en kyllä näiden lasien kanssa tule elokuvia katsomaan enkä "ei VR" yhteensopivia pelejä pelaamaan niinkuin joku täällä aikaisemmin kommentoi. Sen verran on utuista meininkiä tavalliseen FullHD telkkariin/Projektoriin nähden etten raaski uhrata laatua niiden suhteen.

Tuossa VR käytössä ovat kyllä ihan omiaan mutta apples from oranges...

--
Gallu
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tein paketista purkamisesta videon. Lopussa jo pelataan lasit naamalla ja ratti sylissä.

 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ai MikroBitti jopa testailee jotain itse? Ei pikasilmäyksellä näkynyt edes lähdeartikkelia, jo on aikoihin eletty! :eek:
 
Ylös Bottom