Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Pientä sekoilua vr käyttissoftassa..Harmonix music pelissä aina kun katsoi liian sivulle niin tuli se 'paina options näppäintä keskittääksesi näkymä'..vain ps4 rebootti auttoi..
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Olisi kyllä kiva tietää paljonko näitä headsettejä on myyty. Tein pientä tutkimusta ja tässä tämänhetkinen saatavuus:

Verkkokauppa:1pirkkalassa muissa -25 varastosaldoina
Game house: loppu, seuraavat joulukuussa?
Konsolinet: loppu
Discshop: loppu seuraavat vk43
Gigantti: saatavilla kai
Puolenkuunpelit:loppu
Vpd:loppu
Coolshop: loppu

Eli joko ihan hyvin mennyt kaupaksi tai sitten julkaisuerä oli pieni..
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Kaveri kysy et onko kukaan kattonut sitä vr pornoo näillä viä? :eek: :D
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Olisi kyllä kiva tietää paljonko näitä headsettejä on myyty.

Satoja tuhansia. Yksin Japanissa 50k. Julkaisuerä myyty loppuun monin paikoin. Ennuste tälle vuodelle myyntejä 2,6 miljoonaa kappaletta.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Olisi kyllä kiva tietää paljonko näitä headsettejä on myyty. Tein pientä tutkimusta ja tässä tämänhetkinen saatavuus:

Verkkokauppa:1pirkkalassa muissa -25 varastosaldoina
Game house: loppu, seuraavat joulukuussa?
Konsolinet: loppu
Discshop: loppu seuraavat vk43
Gigantti: saatavilla kai
Puolenkuunpelit:loppu
Vpd:loppu
Coolshop: loppu

Eli joko ihan hyvin mennyt kaupaksi tai sitten julkaisuerä oli pieni..

Ihmeellisesti verkkokauppassa kumminkin lukee että arvio 5–7 päivää tai heti myymälästä
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ihmettelin kun vahvistin, johon ps4 äänet menee kuidulla, näytti olevan jossain prologic tilassa eikä DTS tai dolby 5.1 tilassa mitä olen aina käyttänyt. Noh pleikan ääniasetuksista näkyi että primääri asetus oli hdmi...onkohan PSVR käynyt käpelöimässä asetuksia?!

Tämähän toki selviää kun seuraavan kerran käynnistää päähineen.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Satoja tuhansia. Yksin Japanissa 50k. Julkaisuerä myyty loppuun monin paikoin. Ennuste tälle vuodelle myyntejä 2,6 miljoonaa kappaletta.

Jenkkilästä taas kuuluu jotain ihan muuta, Neweggiä lukuunottamatta kaikille suurilla ketjuilla varastossa reilusti laitteita vieläkin... Joten ei niitä nyt oikein revitä käsistä toisin kuin erään toisen japskifirman julkaisuissa. :D

https://www.nowinstock.net/videogaming/accessories/playstationvr/

Pikaisella googletuksella euroopastakin löytyy helposti mm. ruotsissa, ranskassa ja espanjassa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Pari päivää laseja ahkerasti testailtu ja pitää kyllä ihmetellä tuota "verkkoa", joka on tavallaan kuvan päällä. Kutsutaan sitä nyt joko Muraksi tai screen door effectiksi, niin kyllä se vaan tosi paljon immersiota syö, jopa niin paljon että harkitsen vakavasti lasien palauttamista!

Pahimmin tämä tulee ilmi ehkä Rush Of Bloodissa (demo) ja myös muuten hienossa Allumette-animaatiossa. Toisaalta esim. Playroom VR:ssä tai Battlezonen demossa nämä eivät tule niin häiritsevästi esille vaikka näissäkin se on havaittavissa.

Silmien etäisyyden säädön olen tehnyt samoin kuin kokeillut vähentää / lisätä lasien kirkkautta mutta mikään näistä ei tunnu auttavan.

Onkohan tuon fixaamiseen mitään toivoa vai pitääkö vain kylmästi palauttaa lasit?
 
Tietääkseni sitä ei voi fiksata vaan se johtuu tekniikasta. Itse en kyllä sen takia palauttaisi, minusta lasit ovat muuten toimivat. Ajattelen sen samoin kun dlp:n sateenkaaret tai lcd:n screendoorin, kuuluu tekniikkaan.

Ilmeisesti videotyyppisillä se on häiritsevin miksi just until dawnissa ja allumetessa sen itsekkin häiritsevästi näen.

Jotkut sanoo että kirkkaudella sitä voi pienentää mutta itse en eroa huomannut kun pikaisesti kokeilin.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Itse jotenkin en sitä näe missään muussa, kuin mustissa latausruuduissa. Ainoassakaan pelitilanteessa en ole sitä huomannut. Ei ole kyllä ainakaan itseä häirinnyt yhtään. Enemmän jossain pelissä on haitannut sumeus kauempana kohteista. Joutuu pelaamaan tietyn tyyppisiä pelejä, jotta kuva on terävä kokoajan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

.Onkohan tuon fixaamiseen mitään toivoa vai pitääkö vain kylmästi palauttaa lasit?

Itse en tuohon verkkoon kiinnitä huomiota kuin mustissa latausruuduissa. Lisää pelitunteja ja saattaa hyvin käydä samoin myös siellä.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuon beetzun linkin perusteella näyttäisi olevan out of stock monessakin paikkaa. Jos joululahjaksi ostaisin, koettaisin saada kyllä samantien.

Mutta nevermind, ei mulla kiinnosta aloittaa tästä mitään juupas/eipäs väittelyä.

Uskon ensikokeilun perusteella että kyllä tässä on game-changer. Samalla tapaa kun 3D polygonit korvasi 2D:n pitkälti. Muutokset vaan tuppaa olemaan hitaampia kun uskomme/toivomme. Kymmenen vuoden kuluttua psvr:ää muistellaan samaan tapaan kun ridge raceria, uuden aallon yhtenä ensi tulemisena.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Pahimmin tämä tulee ilmi ehkä Rush Of Bloodissa (demo) ja myös muuten hienossa Allumette-animaatiossa. Toisaalta esim. Playroom VR:ssä tai Battlezonen demossa nämä eivät tule niin häiritsevästi esille vaikka näissäkin se on havaittavissa.

Sinänsä tuo on hyvin outo asia koska se pulpahtaa esille esim. tuossa Rush Of Bloodissa kesken latauruutua, eli nukenpää pyörii ensin täysin mustalla taustalla ja sitten joku moodi vaihtuu ja mura pamahtaa päälle nukenpään jatkaessa pyörimistä. Joku DF varmaan saisi selvill onko kyse jostain 90hz -> 120hz vaihtumisesta vai mistä. Itteeni ei haittais tuo efekti kauheasti jos se ei tulisi mustalle värille... kyllä OLED ruudussa musta voi olla mustaa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Uskon ensikokeilun perusteella että kyllä tässä on game-changer. Samalla tapaa kun 3D polygonit korvasi 2D:n pitkälti. Muutokset vaan tuppaa olemaan hitaampia kun uskomme/toivomme. Kymmenen vuoden kuluttua psvr:ää muistellaan samaan tapaan kun ridge raceria, uuden aallon yhtenä ensi tulemisena.

Itsellä tuli ensikokemusten jälkeen suora mielleyhtymä hetkeen jolloin Mario 64 ilmestyi. Perinteinen 2D tasoloikka esiteltiinkin täysin uudenlaisella tavalla ja oltiin porukalla heti myytyjä. Avasi silmät ja ennen kaikkea myös mielet ymmärtämään ettei mikään ole pyhää ja tutut asiat voidaan esittää tyystin uudella tavalla.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Itse kävin kokeilemassa hieman ennakkomaistiaisia ennenkuin laite julkaistiin. Eniten mieleen jäi pari asiaa: Valopyssypelit (London Heist ja Until Dawn: Rush of Blood) sekä Driveclub VR.

Valopyssyilystä eniten se, että se oli aika hauskaa arcade-pelikoneiden tyyppistä meininkiä, joita varmasti nähdään parin vuoden aikana rutkasti lisää. En silti uskoisi pelaavani sellaisia kovin montaa iltaa, kuten sama homma myös sillä Job Simulatorilla. Hauska peli, ei siinä mitään. Mutta aika väsynyttä parin illan jälkeen.

Driveclubista taas jäi mieleen se, että se oli ainoa peli jossa tulee niin sanottu "motion sickness". Rattiohjaimen kanssa ehkä ei, mutta ohjaimen kanssa tuli vähän hassu olo kun auto lähti kääntymään jyrkästi. Kaikenlisäksi lasit vielä pilaavat pelin upeaa grafiikkaa, joten en oikein ollut vakuuttunut.

Varmasti hauska laite ja pääsee pelit täysin uusiin ulottuvuuksiin, mutta itselleni ja pelaamilleni peleille ei kovin näppärä ja käyttökelpoinen. Tuollaiset valopyssyttelyt ja avaruuslentelyt sun muut kun eivät oikein kiinni kovin pitkäksi aikaa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

AngryJoe testasi lasit ja lopussa vahva suositus kauhu- ja ohjaamopelien ystäville:

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Aikaisemmin kysyinkin jo, mutta en saanut vastauksia. Mitä kuulokkeita käytätte VR:n kanssa? Harmittavasti vanhat PS3:n Sonyn langattomat kuulokkeet eivät ole yhteensopivat. Nyt olen käyttänyt semmoisia ohutsankaisia Sennheisereita, mutta koska ne pitää virittää kypärän alle, niin ne alkavat painamaan ikävästi korvia melko nopeasti. Kuulokekaupoille kai mentävä, mitä suosittelette?
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Itsellä on Applen in ear nappikuulokkeet, kun mikään muu ei mahdu lasien kanssa.
 
Ylös Bottom