Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Höh.. Minulla on siis 2xmovekapula ja 2xse pienempi movekapula. Isot ottaa edes pikkusen virtaa sisään, mutta nuo pienet täysin kaput. Mitä kapuloita ja monta tarvitset vr:n kanssa ? Mietin vain, että mitä akkuja ja monta täytyy metsästää.
 
Höh.. Minulla on siis 2xmovekapula ja 2xse pienempi movekapula. Isot ottaa edes pikkusen virtaa sisään, mutta nuo pienet täysin kaput. Mitä kapuloita ja monta tarvitset vr:n kanssa ? Mietin vain, että mitä akkuja ja monta täytyy metsästää.
2 sellaista tarvii missä on valopallo päässä. Niitä pienempiä joissa tattiohjain, ei tarvi.
 
Höh.. Minulla on siis 2xmovekapula ja 2xse pienempi movekapula. Isot ottaa edes pikkusen virtaa sisään, mutta nuo pienet täysin kaput. Mitä kapuloita ja monta tarvitset vr:n kanssa ? Mietin vain, että mitä akkuja ja monta täytyy metsästää.
Niitä ns. Navi-ohjaimia ei PSVR:n kanssa onneksi tarvita. Ja omatkin kapulat tuntuivat aluksi elottomilta, mutta kun vaan tarpeeksi pitkään laturissa piti, kyllä ne siitä virkosivat.
 
Lataustelakaksi ajattelin jotain tällaista: https://tinyurl.com/y9yech5t

Edit: Olin kuvitellut, että vr lasit ovat langattomat. Nyt kun tuon tajusin, niin ehkä pärjäusi vähän vaatimattomammallakin lataustelakalla.
 
Viimeksi muokattu:
Onko joku kokeillut noita VR ELOKUVIA noilla laseilla? Huomasin jonkun Dokumentin Andres Iniestasta niin laitoin sen eilen latautumaan kun ilmainen oli.
 
Onko joku kokeillut noita VR ELOKUVIA noilla laseilla? Huomasin jonkun Dokumentin Andres Iniestasta niin laitoin sen eilen latautumaan kun ilmainen oli.
Se Iniesta-sovellus oli kyllä todellinen antikliimaksi. Se oli käytännössä vain lyhyt teaserpätkä.

Jonkin verran olen YouTubesta VR-videoita katsonut sekä tietysti Littlstar-sovelluksella ehtaa aikuisviihdettä. Oikein tehtynä se näyttää kyllä, umm, varsin vaikuttavalta.
 
Se Iniesta-sovellus oli kyllä todellinen antikliimaksi. Se oli käytännössä vain lyhyt teaserpätkä.

Jonkin verran olen YouTubesta VR-videoita katsonut sekä tietysti Littlstar-sovelluksella ehtaa aikuisviihdettä. Oikein tehtynä se näyttää kyllä, umm, varsin vaikuttavalta.
Tuo Littlstar sovellus on kans kokoelma jotain. Muistaakseni sekin on ilmainen.
 
Muutaman kerran testailun jälkeen ensitunnelmia VR demoista, joita on tullut kokeiltua. Omaan makuun parasta antia on ollut London Heist, koska siinä peli etenee riittävän hitaasti eikä "hypitä seinille". Avaruusdemot olivat omaan makuun liian nopeatempoisia ja tuli huono olo 15 minuutissa (Scavengers Odyssey oli pahin tätä laatua). Kitcheniä olen kokeillut 2 kertaa ja molemmilla kerroilla jänistänyt alle 2 minuutissa :) Resident Evil 7 odottaa pelaamista, onkohan se yhtä järkyttävän pelottava kuin Kitchen demo? Onkohan mitään London Heist tyylistä peliä PSVR versiona julkaistuna?

Autopeleistä olen pelannut Gran Turismo Sporttia. Se oli grafiikan piirtoetäisyyden suhteen pieni pettymys, vaikka suuria en ennalkolta odottanutkaan. Tunnelma autoissa on kyllä todella hieno ja nyt tuli onneksi aika-ajo mahdollisuuskin viimeisimmässä päivityksessä. Tässä pelissä ei ole tullut pahoinvointia, kunhan ei liikaa kovassa vauhdissa katsele sivuille tai mutkissa liikaa mutkan yli.

Lasien ja kameran asetuksia on hierottu moneen otteeseen, mittailtu silmien välien etäisyyttä jne. Ajattelin edetä lyhyitä pelisessioita kerrallaan, josko pahoinvointia aiheuttaviin peleihin pikku hiljaa saisi siedätettyä itsensä. Grafiikoista vielä: lienee normaalia, että tekstuurit "värisee sahalaitoina" varsinkin kuvan reunoilla. Lisäksi tekstuurien yli "vuotaa" välillä sinistä, vihreää ja punaista väriä.

Semityytyväinen olen tähän mennessä ollut demoiluihin, koska ennakko-odotukset eivät olleet kovin korkealla. Paikalla olon tuntu on näissä parasta, KItchenissä vähän liikaakin. Grafiikat ovat pienoinen pettymys, koska luulin, että ne ovat sellaisia kuin youtuben kaappausvideoista näkyy.
 
Onko täällä joku jo päivittänyt tuohon uuteen versioon? Onko siinä jotain ihan merkittävää eroa?
No vähemmän johtohässäkkää, ”integroidut” kuulokkeet ja säätimet visiirissä. Tärkein syy päivitykseen oli kuitenkin HDR läpivienti, joka oli harmittava puute alkuperäisessä.
 
No vähemmän johtohässäkkää, ”integroidut” kuulokkeet ja säätimet visiirissä. Tärkein syy päivitykseen oli kuitenkin HDR läpivienti, joka oli harmittava puute alkuperäisessä.
Mietin vain onko sillä minkäänlainen vaikutus kuvaan tuolla HDR läpiviennillä jos pelaa ihan perus HD telkulla?
 
Eli ei ole järkeä päivittää. Samasta syystä mä pelaan edelleen perus pleikkarilla koska se photorealistinen grafiikka joka Pro mallissa on mahdollista vaatii 4K teeveen
Jep ei, mutta jos on UHD 4K/HDR10 telkkari, niin silloin tuo on todella tärkeä, ei tarvi enää harrastaa kaapeleiden vaihtelua. Ja tällähän ei ole mitään vaikutusta itse PSVR:n toimintaan, siihen uusi malli ei tuo mitään uutta/parannusta.
 
Ylös Bottom