Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Toivottavasti noita voi hyvin säätää tai kalibroida eli pään liikkeet voi olla myös pari senttiä sivuille ja koko 'kääntösäde' on saavutettu. Tai tuotatuota kun tuo PSCamera on tässä vissiin hyödynnettynä niin voisiko peleissä mennä juurikin yks yhteen eli jos katsot sivulle on sinne myös oikeasti pää käännettävä?

Onhan nämä laseja käyttäneet niin ulapalla reaalimaailmasta että hyvältä näyttää, eikös se ole tarkoituskin? Peliä pelaavalle laseja käyttävälle ihmispololle on muuten varmasti helppo ja kiusaus tehdä sillointällöin jäynä tai pari ellei sitten tule tyrmätyksi hieman ylireagoidessa ärsykkeisiin 'ulkomaailmasta' hehe!

Eikös tuo audio pitänyt tulla laseihin myös kiinteiksi asennetuista kuulokkeista vai luovuttiinko niistä jo? Kai se on parempi että jokainen saa itse valita miten ja millä peliäänet kuuntelee, ei näihin vissiin olisi voitu kuitenkaan paljon panostaa ettei setin hinta nouse liian korkeaksi.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

^ Ei pysty kalibroimaan tuolla tavalla. VR lasien nimenomaan pitää seurata pään liikeita mahdollisimman tarkasti eli jos käännät päätä 90 astetta niin pelimaailman tulee kääntyä saman verran. Liian suuri viive tai väärä nopeus pään todellisen liikeen ja silmien näkemän liikeen välillä aiheuttaa pahoinvointia.

VR lasit eivät ole pelkkä näyttö joka on liimattu naaman eteen. Se on sitäkin, mutta sen lisäksi kuva päivittyy pään liikeiden ja paikan mukaan. Tämä synnyttää tunteen et katso pelkästään naman edessa olevaa isoa kuvaa vaan kuva näkyy pelaajan ympärillä joka suunnalla.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Hideo Kojiman ja Mark Cernyn pitkä marssi on edennyt Yhdysvalloista Lontooseen. Taustalta peitetty salainen VR-projekti.

CZjmqCxUEAAv6b1.jpg


Lähde: http://www.gamespot.com/articles/hi...s-littlebig/1100-6434113/?ftag=GSS-05-10aaa0b
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tulee Morpheukselle pelejäkin, vaikkakaan kaikkien laadusta ei videon perusteella arvaakaan mennä takuuseen. Yksi tällainen kyseenalainen hassuttelu on esitelty Taipei Game Show'ssa.

http://www.konsolifin.net/uutinen/sony-esitteli-ps-vr-hybridipeliä

Tuossa yksi pelaaja heittää kypärän päähän ja leikkii monsteria, joka jahtaa neljää muuta pelaajaa. Hirmiön ainoa ohjausväline on VR-kypärä, ja hölmön näköisesti heilumalla paukutetaan taloja paskaksi. Neljä muuta pakenee, ohjaus perus-Dualshockeilla ja kuva näkyy TV-ruudulta.



Vaikka peli itsessään näyttää vähintäänkin törpöltä, niin konsepti on mielenkiintoinen. Ehkä itse kuitenkin mieluummin näkisin tuossa jonkinmoisen 1v3-asetelman, jotta kaikki voisivat ohjata oikeilla ohjaimilla. (Yhtäkkiä tuli mieleen yksi podcast-jakso, jossa silloinen Bugbearin tuottaja Joonas hehkutti muinaista Steve Jacksonin Ogre-lautapeliä. Siinä yhdellä pelaajista on supertankki, jota muut yrittävät omilla hernepyssypanssareillaan kukistaa tai jotain sen suuntaista.)
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen


Dollarin nykykurssilla tuo voisi olla 349$ Euroopassa, mutta toisaalta hintamielikuvallisesti 299 on kertaluokkaa parempi. Tuohan nyt on tosiaan vasta huhu siitä mitä jonkun kaverin kaveri on kuullut "Sonyn edustajalta", mutta toisaalta yleensä tällaiset huhut eivät synny aivan tyhjästä.

Luottavaisin mielin siis sitä kohden, että Euroopasta PSVR:n saa kesän korvilla 299 eurolla ja Suomesta viittäkymppiä kalliimmalla...
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Sama huhu kuin parissa edellisessä viestissä.

No niinhän tuo perkele oli, jospa sieltä alkais jo ihan oikeita uutisia tulemaan niin ei tarvi vanhoja huhuja kierrättää :D
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Sony järjestää maaliskuun 15. päivä lehdistötilaisuuden San Fransiscossa tapahtumassa GDC2016, aiheesta PlayStation VR. Odotettavissa on todennäköisesti tieto julkaisuajankohdasta sekä -hinnasta. Lähde: http://www.ign.com/articles/2016/02...laystation-vr-presentation-and-hands-on-demos

Tässä videossa hyvä esimerkki miten helposti virtuaalilasit huijaavat ihmisen eläimellisiä vaistoja. Omat kokemukset ovat vastaavat. Järki sanoo ettei mitään hätää, mutta niitäkin syvemmällä olevat perusvaistot varoittavat jatkuvasti tasapainon korjaamisesta.


https://youtu.be/vaM2Xt0JrSU
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

^ Kuvan reunoilla näkyvä virhe johtunee juuri 3d reprojectionista eli kun kääntää päätä nopeasti ja jos pelimoottori ei ole ehtinyt laskemaan siihen uutta freimiä niin 3d reprojection vain interpoloin edellisen freimin pikselit vastaamaan uusinta pään asentoa, mutta se ei tietenkään voi luoda uusia pikseleitä kuvan reunoille. Pitäisi toisiaan nähdä lasien kautta miltä tuo näyttää. Voi olla ettei sitä huomaa ollenkaan kun katse on ruudun keskella, tai sitten se välkyy ääreisnäössä todella selvästi. Tuo on pelin toteutuksesta kiinni kuinka usein ja paljon sitä tapahtuu; mitä isompaa framebufferia peli käyttää sen nopeammin voi kääntää päätä ennnen kuin kuvan reuna tulee vastaan. Tai mitä korkeampi pelin framerate niin sen vähemmän tuota tapahtuu.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

PlayStation Magic Labsin Richard Marks sanoo ihan suoraan, mitä se PSVR:n ulkoinen loota tekee (ja mitä se ei tee). Väitteet siitä, että se olisi jokin ulkoinen näytönohjain ja toisi PS4:ään lisätehoa voi nyt unohtaa. Itse peli renderöidään täysin PS4:llä, mutta se pikkuinen purkki muuntaa sen kuvan ns. Social Screenille (lue: esim. telkkarille) sopivaan muotoon. (Jos on nähnyt esim. miltä Oculus Riftille puskettava matsku näyttää monitorilla, niin siinähän näkyy kaksi pyöreähköä näkymää, jota on ilman VR-kypärää aika tympeää seurata. PSVR:llä kuva saadaan lasien lisäksi myös muille ihan järkevästi katsottavaan muotoon.) Lisäksi se pieni boksi huolehtii 3D-audiolaskennasta. Sanatarkka selostus löytyy alla olevasta esityksestä alkaen ajasta 11:56.

[video=youtube;XZVVs5O8NC0]https://www.youtube.com/watch?v=XZVVs5O8NC0&feature=youtu.be&t=716[/video]
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Täytyy muistaa, miten Social Screen voi olla myös aito peliruutu muille sohville istujille. Ei pelkästään kurkistus siihen mitä virtuaalilasien kantaja näkee.
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Ilmeisesti parempi jättää kokeilematta :D
Vaikka feikki onkin
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Kakkoslaatua tulossa, myöntää Sony VR-projektistaan:
Added up, Sony’s proposition is significantly cheaper, though the company had to make certain tech trade-offs to get there. PlayStation VR features a smaller field of view and lower-resolution screen than the Rift and Vive, for example (though Sony staff tout their unit's 120 Hz refresh rate as an advantage).

"If you just talk about the high-end quality, yes, I would admit that Oculus may have better VR," says Ito. "However, it requires a very expensive and very fast PC. The biggest advantage for Sony is our headset works with PS4. It’s more for everyday use, so it has to be easy to use and it has to be affordable. This is not for the person who uses a high-end PC. It’s for the mass market."

He says this is a direction that has been handed down by Sony Computer Entertainment president and global CEO Andrew House, who has been at Sony for more than 20 years and seen PlayStation’s highs and lows.
http://www.polygon.com/2016/3/9/11174194/the-making-of-playstation-vr
 
Vastaus: PlayStation VR aka Project Morpheus - lasit virtuaalitodellisuuteen

Kakkoslaatua tulossa, myöntää Sony VR-projektistaan:

Samaan tapaan voidaan meidät 300 euron laatikolla pelaavat luokitella kakkosluokkaan suhteessa 1000 € peli-PC:n herrarotuun verrattuna. Puhumattakaan kolmannen luokan mobiili-vr:n käyttäjistä.

En usko tulevien Playstation VR -kokemuksieni häiriintyvän tästä jaottelusta.
 
Ylös Bottom