Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Kyllä 700€ hinnalla tällä tietoa jää osto tulevaisuuteen. Ehkä sitten juurikin tuolla pellen sanomalla 36kk korottomalla osamaksulla kun ps5.
600€ menee vielä vaikka vähän suolaista onkin, pakkohan tuo vempeles on saada. Mutta 700€? Hmh, laittaa miettimään kahteen kertaan...
//edit: toivottavasti ei tule olemaan samanlaisia toimitusvaikeuksia kuin itse PS5 yksiköllä
 
En kyllä ymmärrä tuon hintaa ollenkaan suhteessa tekniikkaan varsinkin kun on piuhallinen laite. Ennustan todella vähäistä myyntiä. Minun mieleen ns. puolivillainen silmäseuranta uudistus, ulkoiset kamerat, näyttökään ei ole niin kallista nykypäivänä että tuo summa olisi oikeutettu. Joku 250..300€ max.

Ai niin ja tämähän ei tainnut olla edes taaksepäin yhteensopiva?
 
En kyllä ymmärrä tuon hintaa ollenkaan suhteessa tekniikkaan varsinkin kun on piuhallinen laite. Ennustan todella vähäistä myyntiä. Minun mieleen ns. puolivillainen silmäseuranta uudistus, ulkoiset kamerat, näyttökään ei ole niin kallista nykypäivänä että tuo summa olisi oikeutettu. Joku 250..300€ max.

Ai niin ja tämähän ei tainnut olla edes taaksepäin yhteensopiva?
Kyllä se hinta on perusteltu, toki tippuu varmaan hieman, kuten kävi vr1lle. Uudet ohjaimet ja paljon kuuta kivaa. Vertaa vaikka uuden elite ohjaimen hintaan tai sitten lisämuistin.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se hinta on perusteltu, toki tippuu varmaan hieman, kuten kävi vr1lle. Uudet ohjaimet ja paljon kuuta kivaa.

Joo kyllähän se rautaan nähden on perusteltu ja varsinkin kun uudet ohjaimet mukana. PCllä tämän tason lasit on 1000-1500€. Siihen vielä päälle se tietokone joka niitä pyörittää maksaa sen 2000€ niin se jos boku ei ole halpaa.
 
Joo kyllähän se rautaan nähden on perusteltu ja varsinkin kun uudet ohjaimet mukana. PCllä tämän tason lasit on 1000-1500€. Siihen vielä päälle se tietokone joka niitä pyörittää maksaa sen 2000€ niin se jos boku ei ole halpaa.
Pico 4 tarjoaa hintaan 429€ uudemmat pancake linssit ja abouttia saman resoluution + FoVin. Silmäseuranta puuttuu, mutta sen isompi hyöty on vielä epäselvä.

Pico ei tarjoa DP-portin puuttuessa niin laadukasta natiivikuvaa SteamVR:stä mitä PSVR2 PS5:sta, mutta vastapainoksi se toimii myös langattomana standalonena.

Tilanne on sillee mielenkiintoinen että ennenkuin Pimax Crystal ilmestyy markkinoille, eri PCVR ja stand alone valmistajilla on eri ratkaisuja. Oculus Quest Protakaan ei voi pitää suoraan verrannollisena koska silmäseurantaa ei saa PC-sovelluksille, se on vain stand alonena, mutta sitten on päälle AR.

PCVR hintoihin verrattuna on hyvä huomioida että sillä puolella on taaksepäinyhteensopivuus, joten aiemmin laitteen ostanut saa pelikirjaston mukana, kun taas PSVR2 laseilla lähes kaikki on ostettava taas alusta (pistol whip tunnetuin poikkeus jos se löytyy).
 
Todella huonon vastaanoton eiliset uutiset on saanut internetissä, mikä ei sinänsä ole yllätys. Teknologia jees, hinta suolainen, mielenkiintoisia pelejä vähän, ei taaksepäin yhteensopivuutta ja hyviä VR kilpailijoita löytyy.

Pari mielenkiintoista asiaa tullut esiin. Missä on kaikki tulevaisuuden täkyt julkaisuikkunan lisäksi (Gran Turismo, Half-Life Alyx, Sonyn muut IP:t)? Sisältö on kuitenkin teknologiaa tärkeämpää ja tulevasta ei ole mitään tietoa.

Toinen on Sonyn tarjoama esittely/markkinointi. Olisivat pitäneet PSVR2 Showcasen, eikä blogia ja lyhkäsiä trailereita. Harva noita jaksaa katsella ja kunnon esittely kerralla olisi ollut paljon selkeämpi. Ja harva myöskään muistaa aikaisemmissa State of Playssa esitettyjä VR-pelejä.

Hieman sekavan oloista toimintaa Sonylta. Toivottavasti tekeminen paranee julkaisun jälkeen ja on kuitenkin onnistunut tuote, sekä hyviä pelejä tulee paljon valikoimaan.
 
Pico 4 tarjoaa hintaan 429€ uudemmat pancake linssit ja abouttia saman resoluution + FoVin. Silmäseuranta puuttuu, mutta sen isompi hyöty on vielä epäselvä.
Silmän seuranta psvr2:ssa on minusta vain yksi askel eteenpäin nykyisestä psvr monesti käytetystä Foviet renderöinnistä (eli keskiosa tuotetaan korkeammalla resoluutiolla kuin mitä laidat) nyt vaan voidaan sitä parasta resoluutiota sijoittaa silmän kohdistuksen perusteella.

Ultimaattinen versiohan tuosta on että sen sijaan että resoluutiota jouduttaisi edelleenkin nostamaan näytöissä (2000×2000 -> 4k x 4k) olisi se että vain se silmän osoittama paikka olisi ultra resoluutiolla, reunoille riittäisi huomattavasti vähempikin. (ns liikkuva silmän kohdistus näyttö)
Tuohan oli kai jo jossain vr laseissa.. Varjo vai mikä se oli?? Tietty aivan sama kumpi tulee, 4kx4k per silmä vai "tähtäysnäyttö".. tähtäysnäytössä toki reson saa silmän erottelukyvyn tasolle.

Graffa tehoa toki säästetään melko lailla psvr2 tyylilläkin.
 
650 eurolla haihäkkiä tänne ja heti! Psvr1 jäi ostamatta niin nyt täytyy hypätä mukaan.

Totta, että joku muu julkasuesittely kuin sekavat postaukset siellä ja täällä ois ollu paikallaan, ehkä showcase vielä tulee kun ennakkotilauksetkin alkaa pyörimään vasta 15.11.
 
Kallis PSVR2 olisi normaali tilanteessakin, mutta nyt vielä huonompi aika julkistaa kallis tuote keskellä talvea, kun jengillä on talous paljon tiukemmalla kuin aiemmin ainakin Euroopassa. Ihmettelen, jos tästä tulee suuri menestys ensimmäisenä vuotenaan.
 
Kallis PSVR2 olisi normaali tilanteessakin, mutta nyt vielä huonompi aika julkistaa kallis tuote keskellä talvea, kun jengillä on talous paljon tiukemmalla kuin aiemmin ainakin Euroopassa. Ihmettelen, jos tästä tulee suuri menestys ensimmäisenä vuotenaan
Ja eritysen kallishan se on niille joilla ei ole muuta tarvetta PS5:lle. PSVR:n ostajia taisi olla n. 10% PS4:sen ostajista, uskoisin että max siihen mennään nytkin ajan saatossa.
 
Ja eritysen kallishan se on niille joilla ei ole muuta tarvetta PS5:lle. PSVR:n ostajia taisi olla n. 10% PS4:sen ostajista, uskoisin että max siihen mennään nytkin ajan saatossa.
Ei kai se ole kuin korkeintaan puolet tuosta? PS4 on myynyt jonkun 120 miljoonaa kappaletta ja PSVR jossain 5 miljoonan(?) kieppeillä? Tosin PSVR:n lukema on tammikuulta 2020 ja PS4:n (117 M) vuodelta 2021, mutta tuskin nyt merkittävästi on myynyt enää kun uusi sukupolvi tuli markkinoille.
 
Kyllähän tuo mietityttää, että onko tuolle lopulta sittenkään niin suurta käyttöä itsellä. Eka VR lasi löytyy kyllä edelleen, sillä alkuhuuman vau efektin jälkeen tullut pelattua oikeastaan ainoastaan Beat Saberia. Nykyään ei oikein huvita edes käyttää koko laitetta.
 
Ei kai se ole kuin korkeintaan puolet tuosta? PS4 on myynyt jonkun 120 miljoonaa kappaletta ja PSVR jossain 5 miljoonan(?) kieppeillä? Tosin PSVR:n lukema on tammikuulta 2020 ja PS4:n (117 M) vuodelta 2021, mutta tuskin nyt merkittävästi on myynyt enää kun uusi sukupolvi tuli markkinoille.
Okei joo, sitten tuo 5% oikeampi. Muistelin jostain että olisi myynyt 10 miljoonaa, mutta varmaankin muistin väärin.
 
Jotkut sentään tarjoaa ilmaisia psvr2 päivityksiä jos omistaa jo psvr version.
Tällä hetkellä ainakin pistol whip, zenith ja after the fall lukeutuu näihin.
 
Suoraan sanottuna aika heikkoja pelejä tuossa ensimmäisessä listassa, RE 8 on ainut joka nousee esiin. Sony ei ilmeisesti uskalla kääntää omia pelejänsä VR muotoon, PC:llä se on nähty että tuohon pystyy jopa yksi modaaja. Sonylla taitaa olla liian kova pelko VR pahoinvoinnista ja menevät 100% varman päälle, vaikka oikeasti pitäisi ottaa riskejä ja kääntää niitä pelejä VR muotoon.

Mikään ei estä tekemästä vaikkapa uusimmasta God of Warista VR versiota, ei se ole mikään välttämättömyys että VR pelin pitää olla ensimmäisestä persoonasta kuvattu.
 
Ylös Bottom