Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

No sepä hyvä sitten! Kiitos molemmille vastauksista.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuostakin listasta saa kyllä kissojen ja koirien kanssa hakea niitä "oikeita" pelejä, täynnä niitä 10 minuutin "elämyksiä".

Tämä on juuri se ongelma. Haihäkki hehkutuksen vuoksi tuli fiilis, et pitäiskö gigantista hakea torstaina tää jotta pääsis näyttää kavereille ja vaimolle jne sitä.

Sen jälkeen palautin itseni maanpinnalle, et mitäs sen jälkeen alan sillä pelaamaan? No eihän siellä listassa ollut ainuttakaan peliä yli sen "10-min elämyksen". Batman ei mulle iskenyt normi versionakaan, joten ei houkuttele. Driveclub on ajopelinä jo valmiiksi huono kunnon ajopeleihin tottuneena ja ennakoissa valiteltu, että autot on aivan liian isoja VR näkymästä, niin ei sekään nappaa.

Loput onkin sitten tekniikkademoja, joista 1-2 lukuunottamatta loput näyttää siltä, etten edes kehtaisi sanoa niiden olevan kunnon pelejä. Job simulator on hyvä esimerkki...satojen oikeiden pelien joukossa tuollaiselle on muutaman euron hintaan paikkansa perjantai kännisekoiluun, mutta et ennakoissa tämä on jouduttu ottamaan yhdeksi VR:ää demoavista peleistä kertoo paljon laadusta tarjonnassa. Vielä kun osa laseja himoavista hehkuttaa kyseistä tekelettä, niin silloin tippuu itsellä leuka lattiaan..mäki haluan niitä nappeja et tuosta tarjonnasta on tippa lahkeessa. :D

Uuden tekniikan perässä menen ja houkutus olisi iso ostaa vaikka pelkän haihäkin takia, mutta ei tässä ole mitään järkeä. 450e lasit, 60e kamera, 90e parit movet, 40e lataustelakka (Gigantin hinnat) ja tarjolla ei ole varteenotettavia pelejä oikeasti kenellekään, kuin 1-3kpl. Julkaisupelit on julkaisupelejä, mutta kun ei ole mun silmiin osunut ihan oikeasti varteenotettavia pelejä tulevaisuudestakaan juurikaan.

Joku täällä hyvin sanoi, että mobiilissa ei toiminut samat pelit, vaan kehitettiin Angry Birdsit jne, eli täysin uudentyyppiset pelit, jotka toimii kosketusnäytöllä.

Samaa vaaditaan VR:n kanssa, mutta siitä täytyisi olla edes jotain viitteitä jo, mutta kun edes PC puolella noiden myynti ei ole sujunut ennakoidusti ja tarjolla olleet jo jonkun aikaa. Kyllä nyt PSVR tarjonta, tai ainakin tuleva tarjonta pitäisi olla jo paljon innovatiivisemmalla tolalla.

Toisaalta mainostettu, että satoja kehittäjiä mukana kehittämässä, mutta ei nekään ilmeisesti oikei usko noihin, koska kyllä silloin pitäisi iskeä markkinarakoon kiinni ja päivittää VR:lle sopivat pelit tulemaan sitä. Esim ajopelit. Hiljaista on ollut tieto nykyisten pelien päivittämisestä. Nyt kun olisi hereillä, tekisi se firmalle hyvää tulevien pelien kanssa, mutta eipä ole näkynyt..
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Parhaimmat pelit alun ihastuksen jälkeen ovat juuri nämä laitteiden ehdoilla tehdyt omat pelit. Job Simulator on jo askel siihen suuntaan. Ei kannata lähteä mittaamaan pelejä kylmiltään ilman kokemuksia laseista. Pelasinko Angry Birdsiä paljon konsoleilla? En, kännyköillä taas kyllä.

Kyseessä on villi länsi ennenkuin se voittava killeri formaatti löytyy. Se voi olla jo alun kauhugenre.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Uuden tekniikan perässä menen ja houkutus olisi iso ostaa vaikka pelkän haihäkin takia, mutta ei tässä ole mitään järkeä. 450e lasit, 60e kamera, 90e parit movet, 40e lataustelakka (Gigantin hinnat) ja tarjolla ei ole varteenotettavia pelejä oikeasti kenellekään, kuin 1-3kpl. Julkaisupelit on julkaisupelejä, mutta kun ei ole mun silmiin osunut ihan oikeasti varteenotettavia pelejä tulevaisuudestakaan juurikaan.

Yks yhteen omat ajatukset tässä. Ei poista sitä, ettenkö odottaisi mielenkiinnolla mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mutta vähän samanlaiset "tämähän voisi olla jännä juttu"-vibat tässä on kuin WiiU:n julkaisussa. Tekniikka toki mullistavampaa, mutta kiinnostavien pelien määrä samaa luokkaa. Jäämme odottamaan ja toivomaan parempaa kohtaloa kuin mainitulle tekeleelle.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Samoja ajatuksia täälläkin suunnalla. Lasit kiinnostavat kyllä kovasti mutta hinta pelitarjonta huomioiden on kyllä itselleni liian kova. Paremmilla ja omaan makuun osuvimmilla peleillä lähtisi ostoon. Viikonloppuna pääsin esittelyssä tätä testaamaankin mutta viisiminuuttisen jäljiltä ei oikein voi sanoa kuin että oikein kiva. Pelinä oli Eve ja ihan sinänsä pätevältä vaikutti vaikkei siihen tuossa ajassa oikein sisään päässyt eikä muutenkaan ole omaan makuun. Mutta odotellaan, ehkäpä puolen vuoden päästä olisi jo sellaisia nimikkeitä näkökentässä että viitsii muutaman satasen tähän heittää.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Onko kauppiaat ilmoitelleet yömyynneistä, saatika lasien olevan noudettavissa? Täällä ollut toistaiseksi hiljaista.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Meinaakohan Gigantti saada pelejä ihan kivijalka kauppoihin, netissä olevan infon mukaan kaikki PSVR pelit on vain "nettivarastossa" :( Hinnat on kuitenkin kilpailukykyiset..
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Onko kauppiaat ilmoitelleet yömyynneistä, saatika lasien olevan noudettavissa? Täällä ollut toistaiseksi hiljaista.

Mulla on omat tilauksessa Konsolinetistä, mutta en ole kuullut sieltä edes vahvistusta että mulle riittää ekasta satsista. Toisaalta eipä ole tullut varoitusta mahdollisesta tavaran puutteestakaan, joten olen luottavaisella mielellä.

Tuskin on yömyyntiä, tuolla hinnalla ei varmasti ole mikään yleisöryntäyksen aiheuttava tuote.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuskin varmaan yömyyntiä erikseen on. Toki Verkkiksen 24h kioskista voisi saada yölläkin. Itse olen varautunut ajelemaan huomenna verkkokauppaan toiveikkaana ja olen hieman kyllä pettynyt (tilattu heinäkuun alussa) jos en tällä viikolla settiä saa. Muut tuotteet vielä verkkiksessä keltaisella, mutta uuden kameran pallura on muuttunut vihreäksi vaikka tuotteita on varattu minulle edelleen 0/1.

Itse heinäkuun alussa rakentelin jo konepakettia Riftiä varten ja melkein tilasinkin koko setin. Käännyin kuitenkin Sonyn kelkkaan ja uskon/toivon tämän olleen lopulta itselleni ainakin oikea valinta, kun Rift+konepaketti olisi ollut ~2000e. Siitä asti kuitenkin venaillut tätä ja nyt ollaan jo niin lähellä, niin en kyllä enää jaksa katsella youtube-videoita ym vaan haluan päästä itse leikkimään laitteella. Ja jos katsoo Viven/Riftin hintoja, niin eipä ne ole oikeastaan pudonneet paljon yhtään - joten en odota Sonyn headsetinkään hinnan tippuvan puolessa vuodessa. Siksi sama se on ostaa jo nyt kuin odottaa..
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Tuskin varmaan yömyyntiä erikseen on. Toki Verkkiksen 24h kioskista voisi saada yölläkin. Itse olen varautunut ajelemaan huomenna verkkokauppaan toiveikkaana ja olen hieman kyllä pettynyt (tilattu heinäkuun alussa) jos en tällä viikolla settiä saa. Muut tuotteet vielä verkkiksessä keltaisella, mutta uuden kameran pallura on muuttunut vihreäksi vaikka tuotteita on varattu minulle edelleen 0/1.

Täällä ennakkotilaus jätetty 1.4.2014 ja hermona odotellaan saako ensimmäisestä erästä. :D

Perinteisesti 24h Kioski on ollut melkoisen hypen keskittymä. Viimeksi kun sai sieltä noutaa PS4:n heti julkaisuyönä. Katsotaan tuleeko sähköpostia tämän päivän puitteissa vai lyödäänkö iltasella päätä tyynyyn itkun kanssa.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Luulisi jo tuolla 1.4 saavan :D Ellei sitten jostain syystä verkkokauppaan ole tullut vain parit setit joita haluavat pitää itsellään esillä ja jostain syystä suomen headsetit ovat menneet kaikki Giganttiin.

Muistan muuten nyt nähneeni viime yönä sellaista unta, että menin noutamaan verkkokaupasta tuota ennakkotilausta. Tiskiltä sanottiin, että pitää noutaa yläkerrasta, jonne pääsi ainoastaan sellaista "temppurataa" pitkin mikä oli oikeasti vaarallinen ja korkea - ilman suojavaljaita. Edelläni lähti vielä joku vanhempi nainen joka eteni paljon nopeammin kuin minä ja meillä oli kai vähän kisa, että se kumpi on ennen ylhäällä saa setin. Alkaisikohan tässä olla jo tarpeeksi diagnoosia verkkokaupalle, että luovuttaisivat suosiolla minulle yhden setin huomenna:D
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Oma psvr saapuu tänään tai huomenna. Hinta 398€. Täytyy vielä miettiä otanko käyttöön vai laitanko suoraan myyntiin
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Maailmalla aletaan olemaan valmiita julkaisuun. Ensimmäiset taitavatkin käynnistyä iltapäivällä Suomen aikaa. Kun Uusi-Seelanti ja Australia yhdessä Japanin kanssa siirtyvät uuteen päivään. Viimeistään nyt voidaan puhua juhlavasti VR-aikakauden käynnistymisestä kun myös muut kuin asiaan vihkiytyneet ovat tulossa massoittain mukaan.

Tämä kuva on Lontoosta.

CujJU5cWgAA6V1f.jpg:large
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Monia selkeästi lasit kiinnostaa, mutta hinta ja "hyvien" pelien puute nyppii. Laitefriikki kun olen ja talouteen rahat eivät enää tule kesätöistä, niin kyllähän tässä ensimmäisessä aallossa on pakko olla mukana. Itse en todellakaan aio siirtää pelaamistani 55" 4K-telkkaristani laseille, mutta toisinaan on mukava uppoutua virtuaalitodellisuuden vietäväksi. Siihen juurikin nämä "pienet demot" sopivat kuin kossupaukku Nykäselle. Jos minulla olisi mahdollisuus ostaa joko VR versio tai normiversio AAA-pelistä, ostaisin normiversion. En todellakaan haluaisi pelata useita tunteja illassa hikiset lasit päässä aivot huurussa, kun lähes saman pelillisen kokemuksen saan pienemmällä vaivalla tv:n ääressä istuen, olutta juoden ja sipsejä napostellen. Tuo juominenkin saattaa olla lasit päässä vähän hankalaa.

MUTTA TV:n ääressä pelaten en saa sitä samaa immersion tunnetta, jonka vain VR-lasit voivat tuottaa. Se on addikoitava kokemus, jota haluaa aika ajoin kokeilla. Kun lasit lopulta ottaa pois silmiltään, sitä virnettä kasvoilta ei saa pois. Ja niitä muistoja niistä kokemuksista, mitkä vain VR-lasit voivat tuottaa. Pääset omalta kotisohvaltasi matkustamaan maailman eri kolkkiin, voit katsella ympärillesi 360 astetta. Voit kokea vauhdin tunnun alpeilla tai voit syöksyä läheltä vuorenrinnettä liitopuvulla.

VR-lasit tarjoavat siis paljon enemmän kuin vain pelit. Kannattaa katsoa peiliin ja pohtia, mitä sinä haluat laseilta. Jos vastaus on pelata pelejä, älä hanki.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Onko kauppiaat ilmoitelleet yömyynneistä, saatika lasien olevan noudettavissa? Täällä ollut toistaiseksi hiljaista.

Viikonloppuna tilasin VPD:stä, ja eilen oli laitettu postiin. Harmittavasti vaan Gigantti taas hidastelee toimituksissaan, ja kamera on vieläkin jossain ruotsin varastolla... [emoji1303]
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Omatkin lasit ovat saapuivat, mutta nyt muutto edessä eikö noihin nyt ole aikaa paneutua, niin laitoin myynti osastolle. Privaa vaan jos kiinnostaa, move kapulat mukaan.
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Omatkin lasit ovat saapuivat, mutta nyt muutto edessä eikö noihin nyt ole aikaa paneutua, niin laitoin myynti osastolle. Privaa vaan jos kiinnostaa, move kapulat mukaan.

Kiitos.. kaiken mun valittamisen jälkeen päästiin hintatasolle et minäkin sorruin. Kuten sanoin aikaisemmin, olen tekniikan aallonharjalla ratsastaja, mutta täss en näillä hinnoilla nähnyt järkeä. Nyt näin kun tuli järkihintaan. :)
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Kiitos.. kaiken mun valittamisen jälkeen päästiin hintatasolle et minäkin sorruin. Kuten sanoin aikaisemmin, olen tekniikan aallonharjalla ratsastaja, mutta täss en näillä hinnoilla nähnyt järkeä. Nyt näin kun tuli järkihintaan. :)

Olkaa hyvä vaan. Jotenkin suhun luotin, että ostat pois ;) , mutta vähän harmittaa kyllä itseä tämä, maaliskuussa jo ennakkotilattu, mutta ei vaan voi mitään. Ei tähän kaaokseen vaan nyt ehdi :)
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

Nyt on verkkokaupassa "saatavuuspallo" muuttunut myös move-kapuloiden ja itse headsetin kohdalla vihreäksi, eli toivoa on!
 
Vastaus: PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

VR-lasit tarjoavat siis paljon enemmän kuin vain pelit. Kannattaa katsoa peiliin ja pohtia, mitä sinä haluat laseilta. Jos vastaus on pelata pelejä, älä hanki.

Tuleeko PS4 selain 360 videoita? Vai miten pystyy ps4:lla nauttimaan muustakin kuin peleistä? Eli mitä kaikkea on tarjolla ja mistä? Omat VR kokemukset rajoittuu vain johonkin messuilla olleisiin Samsungin videoihin, joita mieluusti katselisi kotonakin. Luulin vain ettei ps4:lla ole tukea moisille.
 
Ylös Bottom