Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR - lasit virtuaalitodellisuuteen

No lieneekö Doom, Skyrim ja Wipeout 129 euron arvoisia jos vasta sai 199 euroon Astro Botilla ja VR Worldsillä varustettuna...

Mikäli tuossa olisi ollut tuohon hintaan mukana Move-kapulat niin sitten olisi jo hyvä tarjous. Tosin silloin kannattaisi olla mukana joku kapuloita hyödyntävä tapaus, kuten nyt vaikka se Beat Saber.

Tuota varmaan saa kohtuu pian 300 eurolla, veikkaisin.
 
Onko tuon kameran oltava silmien korkeudella että toimii hyvin? Itselläni on telkkari seinässä ja kamera olisi helpompi sijoittaa tv tason päälle mutta sitten mennään alle polven korkeuden.. hieman tuo megapack houkuttelisi mutta jotenkin en vain saa painettua ostonappia :D
 
Onko tuon kameran oltava silmien korkeudella että toimii hyvin? Itselläni on telkkari seinässä ja kamera olisi helpompi sijoittaa tv tason päälle mutta sitten mennään alle polven korkeuden.. hieman tuo megapack houkuttelisi mutta jotenkin en vain saa painettua ostonappia :D
Virallisilla sivuilla ainakin sanotaan näin:
  • Aseta PlayStation Camera (PS Camera) noin 1,4 metrin korkeudelle lattiasta.
  • Jos käytät PlayStation Move -liikeohjaimia, aseta PS Camera hieman 1,4:ää metriä korkeammalle. Tämä voi joskus parantaa seurantaa. Kokeile asettaa kamera television päälle.
  • Seiso tai istu noin 1,4–2 metrin päässä PS Camerasta ja pelaa suoraan kameran edessä.
https://www.playstation.com/fi-fi/g...formation/ps-vr--how-get-the-best-experience/
 
Onko tuon kameran oltava silmien korkeudella että toimii hyvin? Itselläni on telkkari seinässä ja kamera olisi helpompi sijoittaa tv tason päälle mutta sitten mennään alle polven korkeuden.. hieman tuo megapack houkuttelisi mutta jotenkin en vain saa painettua ostonappia :D

Kamera muodostaa "kolmion" pelaajaan päin. Itsellä kamera on television päällä. Pelaan lähes yksinomaan seisten (Firewall, Beat Saber), joten on tarvetta yltää korkealle ja myös alas. Sama paika toimii myös kun pelaan tuolilta (esim. WipEout VR).

psvr_diagram_tracking.jpg
 
Ok. Töllön päälinen on pyöreähkön muotoinen joten siinä ei kamera pysy päällä. Dääm. Kannattaako tuota VR kikotinta edes hommata jos ei omista Pro pleikkaria? Tai lähinnä, että onko niin iso ero?
 
Ok. Töllön päälinen on pyöreähkön muotoinen joten siinä ei kamera pysy päällä. Dääm. Kannattaako tuota VR kikotinta edes hommata jos ei omista Pro pleikkaria? Tai lähinnä, että onko niin iso ero?

Pelit tehdään peruspleikkarin ehdoilla. Pro tuo siihen pienen lisänsä päälle.
 
Onko noilla Move ohjaimilla mitään oleellista eroa? Että pitääkö metsästää sitä move v2 mallia vai pärjääkö vanhemmalla hyvin? Nyt ollaan jo erittäin lähellä ostotapahtumaa :D
 
Onko noilla Move ohjaimilla mitään oleellista eroa? Että pitääkö metsästää sitä move v2 mallia vai pärjääkö vanhemmalla hyvin? Nyt ollaan jo erittäin lähellä ostotapahtumaa :D

Täällä mennään vanhoilla, vuoden 2010 julkaisussa hankituilla. Myös kamera on sieltä.
 
Telialta lähtee Vr bundle + Astro botin fyysinen versio kaupanpäälle hintaan 219. Tohon lähti vielä lisäksi sitten Move kapulit. Olen testannut Virtuaalia vain Samsungin puhelimen mukana tulleilla laseilla ja olin jo silloin täysin myyty. En odota yhtään vähempää tälläkään kertaa. Ja olen aivan varma, että poika innostuu myös. :)
 
Telialta lähtee Vr bundle + Astro botin fyysinen versio kaupanpäälle hintaan 219. Tohon lähti vielä lisäksi sitten Move kapulit. Olen testannut Virtuaalia vain Samsungin puhelimen mukana tulleilla laseilla ja olin jo silloin täysin myyty. En odota yhtään vähempää tälläkään kertaa. Ja olen aivan varma, että poika innostuu myös. :)
Sama paketti houkuttelisi, mutta noitten Move kapuloiden hinta saa unohtamaan ostamisen, kauhean hintaisia vieläkin :D

Kyllä ilman niitäkin varmaan pärjäisi näin alkuun ja ostaisi vaikka myöhemmin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
tästä move kapulat alle 55€ kuluineen Italiasta. Takuu asiatkin taitaa toimia Suomessa, eikä veroista tarvitse rajalla kantaa huolta.

Toi on halvin hinta. Viime kuussa myivät täällä Suomessa Black Fridayssa hintaan 69 €.

Tietysti voi myös katsoa käytettyjä tai vielä myyntipaketissa olevia PS3-malleja joita myös itse käytän.
 
Kiitos tiedosta! Tilaukseen meni, että heilahti. Tosiaan alle 55 euroa hinta ja nämä ovat vielä ne "uudemmat" Move versiot verrattuna Telian 90 euroa maksaviin vanhan mallin kapuloihin niin ei kauaa tarvinnut asian kanssa puntaroida. Tosin en ole koskaan Italian puolen Amazonista mitään tilannut, mutta eiköhän se toimi kuten muidenkin maiden. Tosin pitää toivoa ettei joudu asiakaspalvelun kanssa rupattelemaan sillä Italia on jo vähän haastavaa alkaa laukomaan :D
 
Kysymys! Pitääkö tuo vr:n mukana tuleva kamera sijoittaa aivan kohtisuoraan pelaajaa? Mulla on vähän ongelma ( ehkä ) sillä töllö on seinällä ja sen verran korkealla, että en tiedä onko siitä haittaa jo. Ja en tiedä pysyykö koko vekotin edes sen päällä. Tv taso taas on polvien korkeudella niin ei sekään paras vaihtoehto ole. Meillä on tv:n vierellä eräs taso joka olisi suht hyvällä korkeudella, mutta silloin kamera pitäisi sijoittaa siis sivulle. Toimiiko se siten vai pitääkö mun vaan toivoa, että töllön päällä pysyy ja pelaa?
 
1.5 metriä on se optimi korkeus, mutta mullakin se on 30cm tuota alempana. Sitä pystyy kallistelemaan siinä telineessä. Mutta tuskin sitäkään liian isoon kulmaan voi kääntää.

Toisekseen mulla oli sama ongelma, että tv on puoliksi kaarava päältä, joten mustalla sähkärin teipillä takaosaan kiinni.

IMG_20181218_185730__01.jpg
 
1.5 metriä on se optimi korkeus, mutta mullakin se on 30cm tuota alempana. Sitä pystyy kallistelemaan siinä telineessä. Mutta tuskin sitäkään liian isoon kulmaan voi kääntää.

Toisekseen mulla oli sama ongelma, että tv on puoliksi kaarava päältä, joten mustalla sähkärin teipillä takaosaan kiinni.

Näytä liitetiedosto 1179
No mutta tuolla tavallahan se on oikein hyvä. Olinpa taukki kun en tuota hoksannut. :)
 
Ihan sama mihin sen laittaa, kunhan sinnepäin pelaat.. ei ole tv ruudun paikasta kiinni.
Mulla on telkkarin alla, n. 50cm korkeudessa (telkkari siis tasolla). Pelaan sohvalla istuen n. 2m päässä. Hyvin on toiminut, ei ole ihan hirveän tarkkaa onneksi.
 
Ylös Bottom