Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Lasit tuli viritettyä viikonlopun Tähtien Sotaa varten. Testasin kaiken toimivuuden REZ: Infinitellä, joka oli suosikkipeli PSVR:n alkutaipaleella. Suosittelen, yhä erinomainen VR-kokemus. Päällä tähtäämällä.

 
Tuli aamulla testattua tarjouksesta ostetut pinball fx 2 pöydät E.T. , back to the future, jaws ja walking dead ja kaikki niistä oli varsin kivoja pelata.
Ei turhaa krääsää kaikkialla vaan varsin selkeitä ja walking deadin sniper minipeli oli oikeasti hyvä.
Kun highscore listaa katsoo niin en yhtään ihmettele ettei lisää pöytiä tai jopa fx 3:sta ole tuotu vr:n puolelle sillä melkein jokaisen dlc pöydän listoilla on alle 8000 nimeä.

Jos nuo listat on oikeasti maailmanlaajuisia niin äärimmäisen heikosti on myynyt.
 
Tuli Onslaught vedettyä läpi. Ei tätä oikein voi verrata Saints & Sinnersiin, aivan erilainen peli. Killing Floor: Incursionia tämä enemmänkin muistuttaa, putkessa mennään ja lahdataan zombeja. Varaosia kerätään laatikoista sun muista ja viedään Alexandriaan missä voi päivittää aseita ja rakennuksia. Tuolla Alexandriassa ei voi kävellä ympäriinsä vaan siinä on pieni aidattu alue missä kaikki päivityspöydät ja tehtävän valinnat ovat.
Kolme vaikeustasoa pelissä, sitä voi vaihtaa jokaiseen tehtävään halutessaan. Pelasin vaikeimmalla ja peli on aivan liian helppo. Puukko tappaa yhdellä pääosumalla kuten pitääkin mutta tuliaseet vie 2-4 osumaa riippuen aseesta ja vaikeustasosta. Varsijousella putoaa myös ykkösellä mistä tulikin yksi lemppari aseista itselle. Outoa että aseilla pitää noin paljon päähän ampua että kuolee mutta peli on niin helppo muutenkin että ei tuo nyt haitannut.
Keskinkertainen pelihän tämä on niinkuin arvostelutkin kertovat mutta turhan paljon kakkaa saanut pelaajien keskuudessa kun verrattu Saints & Sinnersiin. Arcade zombie mättönä toimii hyvin, hauskaa vääntämistä kunhan ei odota mitään muuta peliltä. Itse pidin todella paljon pelistä ja tulee varmaan platinum hommattua sen verran helpolta vaikutti trophytkin. Toivon mukaan jotain lisäsisältöä ja vaikeustason muokkausta saavat päivitettyä tähän.
 
Jes, tuosta kielestä se oli kiinni. Mulla oli kielenä suomi, kun vaihdoin US enkkuun niin sitten lähti toimimaan. Eipä tullut mieleenkään tuommoinen.
Vain kaksi ja puoli kuukautta myöhemmin kehittäjä Maze Theory vastasi Twitterissä privana laittamaani bugiraporttiin:

This may have helped us find the bug. Thanks so much!

Vähän epämääräinen kommentti, mutta ehkäpä ko. bugi korjataan jonain päivänä. Vai onko jollain havaintoa tuon Dr. Who -pelin viimeaikaisista päivityksistä?
 
Tuli aloitettua onslaught tänään ja on se ainakin itselle ollut veteranilla vaikeampi mitä saints.
Zombeja on niin perkeleesti ja jos yksi pääsee iskemään takaa samalla kun edessä on useampi niin siinä on äkkiä (lähes) kuollut, mutta osittain tuo on täysin pelin vika.
Saintsin hahmo kääntyy kohti hyökkäävää zombia, mutta tässä ruudulle tulee vaan ikoni, että joku tekee lämää ja siinä sitten hitaasti käännyt katsomaan taakse ja samalla tietenkin ne muut pääsee iskemään.

Saintsia helpotti myös se, että voit ottaa bussilta lääkkeitä ja laastaria mukaan ja käytät jos tulee tarve, mutta tässä lääkkeitä ei voi kantaa mukanaan vaan käytetään heti löydettäessä.
Samoin se kenttäkin on pakko mennä loppuun kun taas saintsissa voi lähteä kotia kohti heti kun siltä tuntuu.
Tässä on myös supply runeissa paljon kovempi kiire mitä saintsissa eikä paikkoja ehdi paljoa tutkiskella kun horde, tai siis punainen fortnite seinä lähestyy uhkaavasti kokoajan.

Ehkä mä sitten pelasin jotenkin erilailla saintsia mitä muut, koska siinä ei alun totuttelun jälkeen pahemmin mitään ongelmia ollut kun valmistautui reissuun kunnolla ja eteni rauhallisesti.

edit:

Iski sitten helvetin kiva bugi.
Chapter kutosen lopussa ei pääse viimeiseen waypointiin, koska siinä reitillä on sellainen punainen "nauha" joka estää pääsemästä väärälle alueelle.
Katsoin vielä tubesta saman kohdan ja kyllä siinä pitäisi vaan pystyä kävelemään suoraan kentän loppuun tekemättä mitään muuta.
Ei auttanut checkpointin uudestaan lataaminen. Kokeilen huomenna jos tuo lähtisi toimimaan kun koko peli on käynnistetty uudestaan, mutta todennäköisesti meni puoltuntia täysin haaskuun.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on onslaught läpi ja kyllähän tuo yksi kohta vaati koko tehtävän aloittamisen uudestaan.
Tarinasta en kyllä saanut mitään irti. Darryl vaan etsii jotain tyttöä. Okei.
Sarjan faneille tuo varmaan tarjoaa enemmän sillä mä en ole katsonut jaksoakaan koko sarjaa joten edes hahmojen nimet ei sano mulle mitään.

Nyt puuttuu enää kaksi trophya. Tainted meat joka vaatii tapon jokaisella aseella ja multa vissiin puuttuu pienempi jakoavain jonka voi randomisti vaan löytää tehtävän aikana ja sitten on muutama ase modaamatta.
Tähän pisteeseen asti oli ihan kiva pelata eikä se varsin simppeli zombien mätkiminenkään alkanut puuduttaa. Mitä ylivoimaisemmaksi tulin niin sitä hauskempaa oli.
Tuli sitten vedettyä tarina tehtävät vielä uudestaan novicella ja nyt oli oikeasti hauskaa käyttää tuliaseita.
Perus pistooli tiputti zombin yleensä kahdella pääosumalla, burst pistooli yhdellä burstilla ja rynkky yhdellä luodilla.
Kaikki oli tietenkin päivitetty, mutta ei ne veteranilla noin helposti tippuneet siltikään.

Viimeisin päivitys myös korjasi ne aiemmin ruudulla jatkuvasti näkyvät punaiset haamukädet. Videoita katsoneet tietävät kyllä mitä tarkoitan.
 
Tuli sittenkin tehtyä vielä yksi video.

The walking dead: Onslaught 00:00
Star wars: Squadrons 04:21
Light tracer 08:12
Dying reborn VR 09:49
Stifled 11:08
Track lab 12:19

Varsinkin stifled saa (ale hinnalla) ison suosituksen jos tykkää peleistä joissa on paikoitellen hyvinkin painostava tunnelma.



Tuossa vielä ne track lab osiossa mainitut videot eli jonkun tekemä biisi josta näkee miten pelin live mixaus toimii ja jonkun toisen tyypin video jossa näytetään miten biisin eri osiot on tehty.



 
Storessa on kasa pelejä "20e ja alle" tarjouksessa.
Osa on täyttä roskaa, mutta esim down the rabbit hole on kympin.
Itse tuosta myös jollain aiemmalla videolla mainitsin ja tuo on oikein kiva seikkailu ihmemaassa.
Kovin lyhyt tuo kyllä on sillä mulla meni aika tasan kolme tuntia kun keräsin myös kaikki enemmän tai vähemmän piilotetut kuningatteren kutsut.
Silti tuo oli niin hieno kokemus, että kympin hinta on enemmän kuin kohdillaan.

Freediver: Triton down on 9e ja se on toinen varsin lyhyt kokemus jonka parissa mulla meni hiukan yli kaksi tuntia.
Alussa sukellellaan luolissa ja sen jälkeen hahmon oma laiva alkaa uppoamaan ja sieltä pitää päästä pois.
Tuolla hinnalla tämä oli ihan ok, mutta joko tein jotain väärin tai sitten uinti liikkeiden simulointi move kapuloilla ei oikein toimi sillä hahmo liikkui niillä todella hitaasti ja ekan hukkumisen jälkeen vaihdoin siihen simppelimpään vaihtoehtoon jossa vaan täytyy pitää nappia pohjassa.
Seinistä kiinni ottaminen ihan milloin vaan oli kyllä aika siistiä ja sitä jopa on pakko käyttää välillä ettei virtaus vie mukana.
Senkin saa valita, että hehkuuko tarvittavat esineet ja katkaisijat vai ei.

Blind on itselle uusi tuttavuus, mutta vaikuttaa 7,5e hinnalla ihan ostamisen arvoiselta.
Tässä on sama mekaniikka mitä aiemmin mainitussa stifled pelissä eli hahmo on sokea ja esineitä heittämällä tai kepillä kopauttamalla äänipulssi auttaa näkemään.
Tämä ilmeisesti on kuitenkin enemmän gone home tyylinen seikkailu kuin kauhupeli.

Jokaisesta psvr without parolen arvostelu:





 
Viimeksi muokattu:
Vähän epämääräinen kommentti, mutta ehkäpä ko. bugi korjataan jonain päivänä. Vai onko jollain havaintoa tuon Dr. Who -pelin viimeaikaisista päivityksistä?

En oo huomannut päivitystä, ja testasin tänään toimiiko se nyt jos käyttiskielenä on suomi. Ei se toiminut. Ehkä tuo on sitten jossain defektilistalla odottamassa seuraavaa päivitystä. Mutta on hyvä että nytkin tuohon se workaround, että vaihtaa kielen enkuksi.
 
En oo huomannut päivitystä, ja testasin tänään toimiiko se nyt jos käyttiskielenä on suomi. Ei se toiminut. Ehkä tuo on sitten jossain defektilistalla odottamassa seuraavaa päivitystä. Mutta on hyvä että nytkin tuohon se workaround, että vaihtaa kielen enkuksi.
Kiitos kokeilusta. Vaikuttaa tosiaan vahvasti siltä, että päivitys on edelleen työn alla.
 
Walking dead: onslaught patch pihalla joka muuttaa aika paljon kaikkea.

The Walking Dead Onslaught Combat Rebalance Patch

1) Significant Ranged Weapon Combat Overhaul


  • All ranged weapons have been tuned to allow for one-hit kills to the brain at close range; less damage is dealt to the jaw and significantly less damage is dealt to the neck and below.
  • Ranged weapons now have custom fall-off damage over distance, which can be improved via weapon upgrades ("Refined Powder"). This excludes the Lever Action Rifle, Revolver, and Crossbow.
  • Simulated weight on heavier / longer ranged weapons has been adjusted for better usability; this weight can be neutralized by stabilizing (two-handing) a weapon.
  • Ammo Pickups now grant less ammunition per weapon, increasing ammo scarcity.
  • All ranged weapons have had their maximum ammunition and upgraded ammunition capacities re-balanced to the new weapon damage values.
  • Ranged weapons brought into a Scavenger run as part of the player loadout now start with a single magazine's worth of ammunition rather than the maximum for the weapon.
  • The ammo bonuses granted by The Forge have been increased from +40% at max level to +125% (+25% per upgrade).
  • Increased blunt melee damage on all ranged weapons (pistol whipping).
  • The "Copper Tips" upgrades for the Heavy Pistol, Lever Action Rifle, and Crossbow are now more effective; penetration values have been increased.
  • The Basic Pistol is now less accurate at range to compensate for its new one-hit kill capability.
2) Significant Melee Weapon Combat Overhaul

  • All melee weapons have had their damage values tweaked; less damage is dealt to the jaw and significantly less damage is dealt to the neck and below.
  • Sharp melee weapons (blades and axes) now stick inside of a Walker's skull on kill and will resist easy removal; higher quality sharp melee weapons such as the Katana and Battle Axe have the least resistance of removal.
  • Dead Walkers no longer automatically detach from sharp melee weapons when impaled.
  • While impaling a Walker with a sharp melee weapon, player movement is restricted for as long as the weapon remains stuck in the Walker.
  • Additional simulated weight has been added to heavier / longer melee weapons; this weight can be neutralized by stabilizing (two-handing) a weapon.
  • Reduced blunt melee damage for sharp melee weapons when striking with the hilt or other non-sharp surfaces; the Crowbar, Battle Axe, and Shovel have retained higher damage for these blunt attacks.
  • The Knuckle Knife has been completely re-tuned to better emphasize blunt damage (two-hit punch to the head, one-hit when upgraded); the knife end is no longer an instant kill head strike but also does not stick in skulls on kill.
  • The "Impact" upgrades for the Hammer, Bat, and Battle Axe are now more effective; explosive damage values have been increased.
3) Walker Aggression and Difficulty Increased

  • Walker perception and aggression has been increased.
  • Walkers now deal significantly more damage when biting.
  • On Survivor and Veteran difficulty, Walkers now also deal initial grapple damage before biting starts.
  • Increased number of Walkers in Campaign Chapter 1.
  • Armored Walkers and Spiked Walkers are now more difficult to kill.
  • Spiked Walkers are now noticeably more deadly than other walkers.
4) Progression Has Been Eased

  • There is more Food in the early game to allow for smoother level progression.
  • Changed the first time user Scavenger site mission from Main Street Supply Run to Military Checkpoint Supply Evac.
  • Reduced the speed of the Scavenger Herd Wall when playing on Novice or Survivor difficulty.
5) Additional Changes

  • Added an option for Left-hand Dominant players who use Smooth Locomotion to swap the Movement and Turning inputs with each other.
  • Reversing grip on a bladed weapon will no longer cause a choked Walker to detach.
  • Choked or impaled Walker corpses have increased simulated weight, but no longer automatically fall to the floor.
  • Increased velocity when throwing Walker corpses..
  • Choked Walkers can now be brought closer to the player's face.
 
Walking dead: onslaught patch pihalla joka muuttaa aika paljon kaikkea.

The Walking Dead Onslaught Combat Rebalance Patch

1) Significant Ranged Weapon Combat Overhaul


  • All ranged weapons have been tuned to allow for one-hit kills to the brain at close range; less damage is dealt to the jaw and significantly less damage is dealt to the neck and below.
  • Ranged weapons now have custom fall-off damage over distance, which can be improved via weapon upgrades ("Refined Powder"). This excludes the Lever Action Rifle, Revolver, and Crossbow.
  • Simulated weight on heavier / longer ranged weapons has been adjusted for better usability; this weight can be neutralized by stabilizing (two-handing) a weapon.
  • Ammo Pickups now grant less ammunition per weapon, increasing ammo scarcity.
  • All ranged weapons have had their maximum ammunition and upgraded ammunition capacities re-balanced to the new weapon damage values.
  • Ranged weapons brought into a Scavenger run as part of the player loadout now start with a single magazine's worth of ammunition rather than the maximum for the weapon.
  • The ammo bonuses granted by The Forge have been increased from +40% at max level to +125% (+25% per upgrade).
  • Increased blunt melee damage on all ranged weapons (pistol whipping).
  • The "Copper Tips" upgrades for the Heavy Pistol, Lever Action Rifle, and Crossbow are now more effective; penetration values have been increased.
  • The Basic Pistol is now less accurate at range to compensate for its new one-hit kill capability.
2) Significant Melee Weapon Combat Overhaul

  • All melee weapons have had their damage values tweaked; less damage is dealt to the jaw and significantly less damage is dealt to the neck and below.
  • Sharp melee weapons (blades and axes) now stick inside of a Walker's skull on kill and will resist easy removal; higher quality sharp melee weapons such as the Katana and Battle Axe have the least resistance of removal.
  • Dead Walkers no longer automatically detach from sharp melee weapons when impaled.
  • While impaling a Walker with a sharp melee weapon, player movement is restricted for as long as the weapon remains stuck in the Walker.
  • Additional simulated weight has been added to heavier / longer melee weapons; this weight can be neutralized by stabilizing (two-handing) a weapon.
  • Reduced blunt melee damage for sharp melee weapons when striking with the hilt or other non-sharp surfaces; the Crowbar, Battle Axe, and Shovel have retained higher damage for these blunt attacks.
  • The Knuckle Knife has been completely re-tuned to better emphasize blunt damage (two-hit punch to the head, one-hit when upgraded); the knife end is no longer an instant kill head strike but also does not stick in skulls on kill.
  • The "Impact" upgrades for the Hammer, Bat, and Battle Axe are now more effective; explosive damage values have been increased.
3) Walker Aggression and Difficulty Increased

  • Walker perception and aggression has been increased.
  • Walkers now deal significantly more damage when biting.
  • On Survivor and Veteran difficulty, Walkers now also deal initial grapple damage before biting starts.
  • Increased number of Walkers in Campaign Chapter 1.
  • Armored Walkers and Spiked Walkers are now more difficult to kill.
  • Spiked Walkers are now noticeably more deadly than other walkers.
4) Progression Has Been Eased

  • There is more Food in the early game to allow for smoother level progression.
  • Changed the first time user Scavenger site mission from Main Street Supply Run to Military Checkpoint Supply Evac.
  • Reduced the speed of the Scavenger Herd Wall when playing on Novice or Survivor difficulty.
5) Additional Changes

  • Added an option for Left-hand Dominant players who use Smooth Locomotion to swap the Movement and Turning inputs with each other.
  • Reversing grip on a bladed weapon will no longer cause a choked Walker to detach.
  • Choked or impaled Walker corpses have increased simulated weight, but no longer automatically fall to the floor.
  • Increased velocity when throwing Walker corpses..
  • Choked Walkers can now be brought closer to the player's face.

Noniin, alkaa kuulostamaan siltä, että voi hommata tämän jossain välissä.
 
Ilmeisesti vasurien ei kannata sittenkään iloita tuosta onslaughtin päivityksestä sillä tämä kohta ei pidä paikkaansa psvr:n kohdalla:
" Added an option for Left-hand Dominant players who use Smooth Locomotion to swap the Movement and Turning inputs with each other. "

"Apologies on misreporting this change, we've updated the original post because the left-handed mode hasn't changed on the PSVR platform. We did not include the left-handed locomotion change because it would mean the eject and flip grip buttons would be in the wrong hands on the Move controllers. Hope this makes sense, and again sorry for the miscommunication!"
 
Paper dolls tuli pelattua ja tykkäsin kyllä.

Kyseessähän on kauhupeli joka ei ole tainnut saada edes keskinkertaisia arvosteluja jonka ainakin julkaisun aikaan ymmärtää hyvin.
Tässä kun on jostain syystä päätetty tehdä aivan ihmeellinen ohjaus sillä on aivan sama pelaatko moveilla vai dualshockilla niin hahmo kävelee molempia liipaisimia rytmikkäästi painaen.
Onneksi kehittäjät sentään hieman kuunteli ja päivityksellä lisättiin beginner moodi jolloin dualshockilla kävellään ihan vaan tattia eteenpäin työntämällä.
Taaksepäin tai sivuittain ei voi edelleenkään liikkua ja kääntyminenkin on vain asteittainen.
Moveilla on yleensä toisessa kädessä taskulamppu, mutta padilla pelatessa se liikkuu päänliikkeiden mukaan ja sitä ainoaa kättä ohjataan liikeohjauksella.
Ainoa ongelma tuntui olevan tulitikun sytyttäminen joka tuntui lähinnä klippaavan raapaistavan pinnan sisään joten sitä sai raapaista useamman kerran.
Tuota kuitenkin tarvitaan lähinnä kynttlilöiden sytyttämiseen eikä siinä ole koskaan mikään kiire.
Pelasin siis dualshockilla.

Se minkä peli kontrolleissa häviää niin se voittaa korkojen kera tunnelmassa.
Peli alkaa autokolarista jonka jälkeen päähahmo löytää mystisesti itsensä ränsistyneestä itämaisesta kartanosta joka on täynnä lukittuja ovia ja pulmia ratkottavaksi.
Tietyn kohdan jälkeen talon käytävillä alkaa partioimaan kuolleiden henkiä.
Kartanossa on pimeää ja taskulamppu valaisee vain pari metriä ja aina kun takaa alkoi kuulumaan askeleen äänet niin kylmät väreet meni pitkin selkää.

Mikään jokapuolelle seuraava mr.X ei kuitenkaan ole kyseessä vaan sitä voi mennä kaappiin piiloon tai sitten tallennushuoneeseen joka on aika keskellä kartanoa jolloin henki katoaa ja tulee joskus randomisti taas takaisin.
Itselle tuo toimi lähinnä tunnelman kohottajana eikä koskaan ärsyttänyt, koska se ei jää oven taakse odottamaan koska tulet esille.

Vaikeustasoja on normal ja coward (jolla pelasin), mutta en tiedä onko kyseessä joku käännöskukkanen sillä cowardin selityksessä lukee esim: lots of resources, mutta koko pelissä ei ole mitään kerättäviä resursseja.
Tallennushuoneessa on aina suitsuke tarjolla, mitään aseita tai ammuksia ei ole ja jos henki saa kiinni niin se tappaa laakista joten en tiedä mihin tuo vaikeustaso vaikuttaa.
Pelin mukaan nuo henget on vähemmän halukkaita listimään sut, mutta kyllä ne silti perään lähti aina kun näkivät.

Pari pulmaa on sellaisia, että ei tarvitse hävetä jos etsii tubesta apua sillä toinen niistä ilmeisesti perustuu johonkin kiinalaiseen perinteeseen tai jtn eikä siihen liittyvissä lapuissa ole sanaakaan englantia.
Alla videot joita itse käytin kun tuli tarve ja samalla niistä näkee millainen peli muutenkin on.
Tyyppi kyllä saa pelaamisen näyttämään varsin sulavalta vaikka moveilla tosiaan on se orkkis ohjaus edelleen käytössä.

Tämähän on nyt tarjouksessa 6.7e.



 
Äsken tuli pelattua vader immortal.
Squadronsin jälkeen jäi niin kovat stawa himot, että en malttanut odottaa alennusta.
Tämä kyllä ylitti kaikki odotukset. Tarina oli hyvä ja "pelaaminen" pirun siistiä ja peli myös näytti ainakin pro:lla pelattuna erittäin tarkalta ja visuaalinen anti paranee aina joka episodissa.
Tavallaan oli huvittavaa kun esim kolmos episodin alku näyttää paljon paremmalta mitä kakkosen loppu vaikka täysin sama paikka kyseessä.
Edes se mustan ruudun kautta feidaava teleporttaus ei haitannut, koska tätä ennen tuli pelattua don't knock twice jossa on täysin sama efekti joten siihen ehti tottua.

Aika tasan kaksi tuntia meni ja sen jälkeen tuli hutkittua dojoissa toiset kaks tuntia.
Yhdessäkään en päässyt puolväliä pidemmälle. En tosin montaa kertaa edes yrittänyt ettei ala vituttamaan vaan suosiolla vaihdoin dojoa.
 
Sonyn Jim Ryan kertoo Washington Postin haastattelussa, että vaikka Sony uskookin VR:ään, ei PS5:lle ole omaa VR-härveliä tulossa ainakaan ennen vuotta 2022.

PlayStation believes in VR. Sony believes in VR, and we definitely believe at some point in the future, VR will represent a meaningful component of interactive entertainment. Will it be this year? No. Will it be next year? No. But will it come at some stage? We believe that.

Lähde: Washington Post
 
No voihan pentele. Nyt alkoi sitten heräämään jälleen mielenkiinto Quest kakkosen puolelle. Pitää toki vielä katsastaa mitä kivaa PS5 tarjoaa PSVR:lle vai tarjoaako mitään.
 
Pakko siirtyä itsekkin PCVR puolelle. Nyt on pakko sanoa että istellä on suurta katkeruuuta ilmassa.
Tuntuu täysin hullulta olla käyttämättä PS5 PSVR, tuntuu aivan saatanan hullulta, mielisairasta touhua!
 
Ylös Bottom