Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Juuri julkaistu arashi: castles of sin tarjoilee ninja hiiviskelyä.
Tekoäly ilmeisesti hieman tyhmä joka on mulle vaan plussaa ja melee taistelu kaipaa hiomista.
Myöskään ps4 pro tukea ei ole, mutta ohjaus sentään tarjoaa vaihtoehtona käyttää joko nappeja tai kapulan kallistelua liikkumiseen.
Hintaa 30e



Myös synthriders saapui viimein ja samalla tuli myös iso kasa dlc biisejä, mutta pelkkä peruspelikin sisältää storen mukaan 54 biisiä joten ei ne heti kesken lopu.
Lisäksi dlc pakettien hinnoittelu on mun mielestä ihan naurettava sillä perus peli maksaa 25e ja ps+ jäsenille 20e ja esim electro swing paketti maksaa 9e ja siinä tulee vain 5 biisiä ja yks kenttä.
Aluksi tämä ei kiinnostanut ollenkaan kun kaikki arvosteluissa oleva matsku tuntuu aina olevan jollain expert tai master tasolla, mutta kun katsoin ihan normal tason pelaamista niin kyllä tämä täytyy ostoskoriin käydä klikkaamassa arashin kanssa.
Toivottavasti I expect you to die 2 on edes sellainen jota ei tee heti mieli ostaa :D

 
Blair Witch VR saapunut storeen. 30e hinta. Täytyy odotella hieman arvosteluja.
Vähän kahden vaiheilla tuon Arashin kanssa. Varmaan hyvä peli mutta tuo japski meininki ei oo ikinä ollu oma juttu
 
Tuli hommattua ja pelailtua tuo Blair Witch ja oli todella positiivinen yllätys. Näitä laadukkaita kauhupelejä move kapuloilla ei ihan liikaa ole ja pidin tästä kyllä. Tuossa mukana koira kumppanina jota voi käskyttää ja se toi mukavan lisämausteen seikkailuun. Parina iltana tuon pelasin, oiskohan arviolta sellanen 5-6h mennyt läpipeluuseen. Kerättävää paljon ja ilmeisesti jotain erilaisia loppujakin on.

Fracked arvosteluja alkanut tulemaan ja kova pelihän sieltä tulee niinkuin demosta arvasi mutta kesto on kuulemma vain parin kolmen tunnin luokkaa. Arvasin että lyhyt tulee olemaan kun kehittäjät eivät vastanneet aikaisemmin kuin ympäripyöreitä kysymykseen pelin kestosta. Noh sen verran pidin kuitenkin demosta että tulee hommattua heti
 
Itsekin ostin sen Frackedin deluxe-paketin pari päivää sitten, joten huomenna pitäisi päästä heti aamulla pelaamaan sillä. Laskurin mukaan se aukeaa keskiyöllä.
Yllättävän lyhyt kyllä, kun miettii, että demo sitten oli periaatteessa jo viidennes koko pelistä.
Silti helppo kuvitella tuon olevan hintansa arvoinen kun ei se kuitenkaan ole kuin 22.5e plussalaisille ja demon pelaaminen ainakin oli helvetin hauskaa.

Tuli myös Blair Witch ostettua aamulla jenkkien puolelta niin sai 26e hintaan, ja siellä on myös rahat odottamassa I expect you to die 2:n julkaisua jos arvostelut on hyviä.
Onko Blair muuten niin pimeä kuin miltä se Without Parolen arvostelussa välillä näytti?
Parissa kohdassa mun telkkarin ruutu oli täysin musta ja valona oli ainoastaan se julmetun pieni taskulampun valo joka valaisi ehkä 10 cm alueen eli yhtä kamala mitä Arizona Sunshinen kaivoskentässä, jossa mä onnistuin kävelemään ympyrää tuon takia.
 
Onko blair muuten niin pimeä kuin miltä se without parolen arvostelussa välillä näytti?
akia.
Ei se niin pimeä ollu. Siinä Parolen arvostelussa tosissaan näytti järkyttävän pimeeltä ja taskulamppu aivan umpisurkealta. Itse en ainakaan koko hommaa enää muistanut pelatessa. Hyvin pärjäsi.
 
Fracked kesti aika tasan kolme tuntia kun etsin myös niitä kolikoita ja loppua kohden henki lähti aika monta kertaa.
Easylla pelasin taas ja jotenkin tuntuu, että ainoa ero normaaliin on ne lasertähtäimet, sillä hahmo ei ainakaan pahemmin osumaa kestä easyllakaan.
Varsinkin loppua kohden alkoi tuntumaan siltä, että joko viholliset teki enemmän vahinkoa tai sitten ne ampui tarkemmin kun välillä sain mielestäni vain pari osumaa ja ruutu oli jo kirkkaanpunainen.
Pari kertaa niitä tuntui myös tulevan loputtomasti lisää ja varsinkin viimeisessä taistelussa niitä voi ilmestyä suoraan selustaan, joka on aina helvetin kivaa.

Pituus oli kyllä ihan riittävä, sillä tämä on melkein jatkuvaa räiskintää ja suojan takana kyykkimistä.
Rauhallisia hetkiä jää kyllä kaipaamaan ja nyt ainoa sellainen on yksi pidempi kiipeilykohtaus, mutta siinäkin voi tapattaa itsensä sähköiskulla.
Jos tässä voisi jotenkin saada sen tehokkaan revolverin peruspistoolin tilalle niin pelaisin varmaan heti huomenna uudestaan, mutta koska mitään bonuksia ei ole ja peli alkoi loppua kohden jo turhauttaa välillä, niin nyt ei ole mitään isompia himoja pelata uudestaan.
 
Fracked kesti aika tasan kolme tuntia kun etsin myös niitä kolikoita ja loppua kohden henki lähti aika monta kertaa.
Easylla pelasin taas ja jotenkin tuntuu, että ainoa ero normaaliin on ne lasertähtäimet, sillä hahmo ei ainakaan pahemmin osumaa kestä easyllakaan.
Varsinkin loppua kohden alkoi tuntumaan siltä, että joko viholliset teki enemmän vahinkoa tai sitten ne ampui tarkemmin kun välillä sain mielestäni vain pari osumaa ja ruutu oli jo kirkkaanpunainen.
Pari kertaa niitä tuntui myös tulevan loputtomasti lisää ja varsinkin viimeisessä taistelussa niitä voi ilmestyä suoraan selustaan, joka on aina helvetin kivaa.

Pituus oli kyllä ihan riittävä, sillä tämä on melkein jatkuvaa räiskintää ja suojan takana kyykkimistä.
Rauhallisia hetkiä jää kyllä kaipaamaan ja nyt ainoa sellainen on yksi pidempi kiipeilykohtaus, mutta siinäkin voi tapattaa itsensä sähköiskulla.
Jos tässä voisi jotenkin saada sen tehokkaan revolverin peruspistoolin tilalle niin pelaisin varmaan heti huomenna uudestaan, mutta koska mitään bonuksia ei ole ja peli alkoi loppua kohden jo turhauttaa välillä, niin nyt ei ole mitään isompia himoja pelata uudestaan.
Onko tässä moninpeliä? Demon ulko-alue vaikutti sopivan vähän isompaankin taisteluun.
 
Ei ole moninpeliä eikä mitään muitakaan extra moodeja.

edit: Lisätään vielä, että deluxe paketin kamat oli ihan sen 4.5 extra euron arvoisia.
Soundtrack sisältää 33 biisiä ja kestää 63 minuuttia ja se kopioidaan usb tikulle.
Artbook selataan ihan pelin valikoiden kautta ja siinä oli 49 sivua ja myös ne ase skinit oli hienot.
 
Viimeksi muokattu:
Tetris Effect päivittyi tänään myös Pleikalla Tetris Effect: Connectediksi, eli mukaan tuli kunnolliset verkkopelimuodot.
 
Tuli itsekin pelattua blair witch heti aamusta ja olihan se hyvä.
Vaikka tämä tavallaan onkin vaan kauhulla höystetty kävelysimu niin silti mun mielestä ihan puhtaana kauhupelinä tämä on parempi mitä vaikka re7.
Tietenkin tyypilliseen tapaan pelin hyvän lopetuksen saaminen on tehty sellaiseksi, että jos et lunttaa jo valmiiksi niin et tule sitä saamaan sillä sä et saa kerätä esim. yhtään kaiverrusta tai hajottaa niitä puista roikkuvia juttuja joissa on valokuva sisällä.
Nuo kuitenkin on collectibleja niin jokainen varmasti nappaa jokaisen mukaan minkä näkee.
Eli sen huonon lopun sain ja toista kertaa en tule pelaamaan, koska tämä on ihan samanlainen mitä vaikka paranormal activity leffat eli ekalla kerralla helvetin hyvä ja toista kertaa ei halua kokea, koska kaiken tietää jo valmiiksi.

Jos tämän pelaisi uudestaan hyvän lopun takia niin se olisi vain tylsä juoksu maaliin ilman mitään fiilistä.
Tuossa vielä ne hyvän lopun vaatimukset:
Do not pick up any of the carved figurines you find.
Do not kill the enemies that hide in the trees. Use the camera with night vision to sneak past them.
Do not destroy any of the wooden totems (stick statues with pictures in them).
Do not leave Bullet behind in Chapter 14 (don't drop him walk until you pass out).
During Chapter 17, do not follow the witch’s orders. Do not kill the sheriff and do not kill the lumberjack.

Nuo kaksi viimeistä kohtaa sentään käy järkeen ja ne tuli ihan luonnollisesti tehtyä, mutta tietenkin taskut oli täynnä niitä collectibleja.
 
Tänään alkoi storessa uusi psvr ale ja siellä onkin pelejä ihan julmettu määrä (243kpl) tarjolla.
Muutamia omia suosikkeja:

The room VR 15e
Star wars pinball 19e
Doom 3 10e
I expect you to die 15e
Cave digger 1e
Shadow legend VR 12.5e
Intruders hide & seek 2e
The persistence 10e
Just in time incorporated 2.5e
Ghost giant 10e
Red matter 9e
Statik 4.5e
Down the rabbit hole 12e
Archangel 10.8e
Form 6e
The mage's tale 9e
Along together 6e
Table of tales: the crooked crown 8e
 
Tänään alkoi storessa uusi psvr ale ja siellä onkin pelejä ihan julmettu määrä (243kpl) tarjolla.
Muutamia omia suosikkeja:

The room VR 15e
Star wars pinball 19e
Doom 3 10e
I expect you to die 15e
Cave digger 1e
Shadow legend VR 12.5e
Intruders hide & seek 2e
The persistence 10e
Just in time incorporated 2.5e
Ghost giant 10e
Red matter 9e
Statik 4.5e
Down the rabbit hole 12e
Archangel 10.8e
Form 6e
The mage's tale 9e
Along together 6e
Table of tales: the crooked crown 8e
Nyt on kyllä paljon hyviä psvr-pelejä tarjouksessa. Itte nappasin mukaan Psychonautin, Pixelrippet 1989:n, Shadow Legendsin ja Doom 3:n alennuksesta. Eiköhän noilla pärjää taas tovin.
 
Mulla piti olla kaikki kiinnostava jo ostettu, mutta niin taas löytyi "muutama" ostettava kun hinta oli tarpeeksi halpa.

Hong kong storesta kaikki nämä yhteensä 25e
Rollercoaster dreams
virtual virtual reality
beats fever
happy drummer
headbutt factory
the door

Suomi storesta yhteensä 19e
american dream
lost bear
the wizards enhanced edition
accounting+
 
Äsken tuli saatua Demagnete VR päätökseen.
Kyseessähän on siis ekasta persoonasta kuvattu pulmapeli, jossa ongelmat ratkotaan magneettisten kuutioiden avulla.
Jotkut jaksaa sanoa, että tämä on kuin Portal magneeteilla, joka on mun mielestä typerää, sillä ainoa yhtäläisyys on ns. testihuoneet eli jokainen pulma sijoittuu omalle pienehkölle alueelleen. Tarkoituksena on saada huoneen ovi auki, jotta pääsee eteenpäin.

Tämä vaikutti jo julkaisussa kiinnostavalta, mutta PSVR-versiossa oli vain teleporttaus ja asteittainen kääntyminen, joka karkoitti ostohalut.
Kun tekijät kyselivät Redditin puolella palautetta niin tietenkin heti oltiin kyselemässä smooth locon perään, ja selvisi etteivät pelintekijät olleet edes pelanneet muita PSVR-pelejä, joten eivät olleet edes tietoisia siitä, että ns. Skyrim-tyylillä voi hoitaa liikkumisen moveilla.
Tämä sama selitys kyllä selittäisi monen muunkin pelin kohdalla paskat kontrollit, mutta tämä oli eka kerta kun näen jonkun tuon myöntävän.
Noh, peli sai pari viikkoa myöhemmin mahdollisuuden käyttää Skyrim-tyylistä ohjausta ja jokainen saa varmasti kävely- ja kääntymisnopeuden mieleisekseen ja mun olikin pakko tiputtaa kävelyn nopeus alle puoleen, ettei tuntunut siltä kuin hahmo sprinttaisi joka paikkaan.

Aikaa meni nelisen tuntia kun pari kertaa jumitin oikein kunnolla, ja lopussa alkoi jo ajattelu sattumaan :D
No oikeasti kahdessa viimeisessä pulmassa alkoi kyllä niskaan ja hartioihin sattumaan, sillä kummassakin on korkeita torneja ja saa melkein suoraan ylöspäin katsella enemmän kuin tarpeeksi.

Visuaalisesti tämä on kohtuullisen suhruisen näköinen, mutta ei sentään missään Kona/No Mans Sky -tasolla olla ja pelin simppelin tyylin ansiosta tuo ei oikeastaan pahemmin edes häirinnyt, sillä kaiken tärkeän kyllä erotti aina.

Tykkäsin kyllä vaikka loppua kohden alkoi tulemaan pulmat jo korvista pihalle, mutta mä pelasin just eilen Last Labyrinthin läpi, joten se varmasti vaikutti asiaan. Nyt täytyy todellakin pitää pari päivää väliä pulmapeleistä ennen kuin aloittaa I Expect You to Die 2:n.
Hintaa tällä on 19.95 €.


Kun Bryan mainitsee tuossa arvostelussa, että tässä on mahdollista jäädä jumiin niin pahasti, että on pakko aloittaa koko chapter uudestaan niin tuohon on parempikin ratkaisu.

Menet oveen kiinni, vaihdat teleporttaukseen, työnnät pään oven läpi ja teleporttaat pois. Tuolle tuli tarvetta just samassa kohdassa kuin tuolla videolla.

 
Ajattelin aamujumppana aloittaa knockout leaguen ja nyt neljännen vastustajan kohdalla vedin rage quitit jo kahdesti.
Tuohan on siis kuin punch-out vr moodissa eli jokaisella vastustajalla on oma gimmick ja sun pitää väistää just oikein ja iskeä takaisin.
Kun sanon, että pitää väistää just oikein niin todellakin tarkoitan sitä sillä jos et tee kuten on tarkoitettu niin isku osuu vaikka oikeasti ei pitäisikään ja tuo pistää vituttamaan ihan huolella.

Videot auttaa hieman, mutta niissä tietenkin harvemmin näkyy ne vastustajan hyökkäykset kun jatkuvasti väistellään eli kuvassa näkyy useammin niiden jalat kuin nyrkit tai miekka tai lonkerot...
Hiukan aavistinkin tuon olevan tuollainen, mutta kun yksikään arvostelu ei sanonut tuota turhauttavaksi niin päätin kokeilla kun se oli vain 6$ siinä isossa psvr alessa.

Jos menis kokeilemaan taas. Kolmas rage quit here i come.

Edit:

Joo kyllä tämä on pahinta paskaa ikinä.
Katsoin jopa videon jossa näytetään kaikki väistöt hidastettuna ja sanotaan mitä pitää tehdä ja tyyppi menee oikeastaan aina vaan kyykkyyn ja jos mä teen samoin niin joka saatanan isku osuu.
Lisäksi crimson fangilla on isku joka pitää keskeyttää lyömällä sitä naamaan ja tuo toimii ekassa rundissa aina kuten pitää, mutta kakkos ja kolmos erässä vähintään 6/10 kerrasta se ei rekisteröidy ja aina tulee osumaa enkä jaksa uskoa vian olevan minussa, koska silloin se tekisi samaa myös ekassa erässä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on I expect you to die 2 pelattu ja olihan se ihan jees vaikka oli tässä parissa kohtaa typerästi piilotettu tarvittava asia jonkun tavaran taakse.
Kun pelissä on tarkoitus istua paikoillaan niin mun mielestä tuo ei ole hyvää suunnittelua ja ykkösessä tuota ei muistaakseni ollut ollenkaan.

Eka oli lentokoneessa jossa piti muuttaa määränpää ja se aktivointi nappi oli sen tarjoilukärryn takana joten mun oli pakko jo nostaa perse sohvalta jotta näin sen.
Toinen oli siellä hallissa jossa piti viestittää esimiehelle oma sijainti ampumalla sitä vesitornia joka oli taas piilotettu ison laatikon taakse.
Olihan siellä tornin päällä punainen valo, mutta oletin kokoajan sen olevan hallin seinällä ja asiaa ei auttanut jatkuvasti toistuva "I'm near the water tower. If you see one let me know somehow" tai jtn vastaavaa. Kun olin kuullut tuon jo yli kuusi kertaa niin alkoi vituttaa niin paljon, että lunttasin tuon netistä.

Oliko siihen viinikellarin pulmaan muuten joku vinkki jossain kun piti laittaa oikeat miekat siihen isoon tynnyriin vai oliko tuo pakko vaan "brute forcettaa" testaamalla kaikki vaihtoehdot?
 
kun yksikään arvostelu ei sanonut tuota turhauttavaksi niin päätin kokeilla kun se oli vain 6$ siinä isossa psvr alessa.

Mulla oli täsmälleen sama kokemus Knockout Leaguen kanssa. Jostain aikaisemmasta alesta sen ostin, kun tuumasin että tuossa voisi olla hauskaa kevytliikuntaa. Kyllä oli hauskuus kaukana. Taisi olla just Crimson Fang jonka kohdalla panin nyrkkeilyhanskat naulaan. Ihmettelin kohtuuhyviä arvosteluja. Eivätkö ne vaan kehdanneet kertoa pelin huonoudesta, kun ajattelivat että ehkä vika on pelaajassa, ei pelissä?

Box VR oli sitten se peli, josta löytyi se hauskuus ja liikkuminen mitä olin tuosta ajatellut löytäväni.
 
Mä olen varmaan jo yli 50 tuntia pelannut driveclubia ja tuosta ajasta niitä "ura" kisoja on tullut ajettua tasan sen verran mitä niiden kertaalleen ajaminen kesti ja loppu aika vietetty niiden yksittäisten kisojen parissa, koska niissä ei tartte välittää tähdistä ja tekoälylle on viisi vaikeustasoa tarjolla.
Mä olen koko tämän ajan pitänyt ne helpoimmalla ja silti usein voittanut vain 1-2 sekunnilla ja muutama päivä sitten voitin caterhamilla yhden kisan vain 0.3 sekunnilla vaikka en osunut kaiteisiin tai ajanut ruohikolla.

Olenkin aina miettinyt, että jos ne on tuollaisia helpoimmalla niin kuinka helvetin kovaa ne vetää sitten vaikeimmalla?
No päätin viimeinkin testata. Ylempi kuva ajettu rookie tasolla ja alempi legend tasolla ja molemmissa sama rata ja auto.
Jos katsotte tarkkaan kakkoseksi tulleen aikaa niin se ajoi marginaalisesti kovemman ajan helpoimmalla.
Ai mikä kuminauha :rolleyes:

rookie.png

legend.png
 
Ylös Bottom