Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Muutama peli käsittelyssä taas vaihteeksi.

Arashi: castles of sin 00:00
Blair witch 02:42
Fracked 06:00
The last labyrinth 09:02
Winds and leaves 11:58
Rollercoaster dreams 14:11
Dreams (hypercycle arena 2) 15:31
Dreams (the idyllium) 16:13

 
PSVR without parolen song in the smoke striimi:


Tuli tuota katsottua yli tunti ja ihan hyvältä vaikuttaa. Arvostelujakin on pihalla ja without parole antoi täyden kympin ja myös shugghead ja vr grid tykkäsi todella paljon.
Pituutta pelityylistä riippuen n.20-30 tuntia.
 
Tuli tuota katsottua yli tunti ja ihan hyvältä vaikuttaa. Arvostelujakin on pihalla ja without parole antoi täyden kympin ja myös shugghead ja vr grid tykkäsi todella paljon.
Pituutta pelityylistä riippuen n.20-30 tuntia.
Itsekin katsoin tuota striimiä ja kurkkasin arvosteluita ja lähti ostoon samantien. Survival/ Crafting pelien suurena ystävänä olen odottanut tätä peliä todella paljon ja onneksi ei tullut mitään pökälettä sieltä.
 
Itse olin trailerin perusteella varma, että sieltä tulee joku kahden tunnin fiilistely peli parilla survival kikalla varustettuna.
Se traileri kyllä antaa täysin väärän kuvan pelistä ja kuten Bryan sanoi striimissa niin ei tuo nimikään varmasti houkuttele ostajia sillä tuosta tulee mieleen joku taiteellinen elämys peli.
Shadow legendin kohdallakin mietein, että kuinkahan moni sekoittaa sen siihen paskaan raid:shadow legends mobiilipeliin jota mainostettiin siihen aikaan joka tubettajan toimesta.
 
Hitman on yksi lempparini vr-peleistä. Edelleen hämmästyttää kuinka tarkkaa kuvaa jaksaa piirtää, noinkin avoimissa ja tapahtumarikkaissa ympäristöissä. Popuppia on, mutta se ei häiritse rauhallisella etenimisellä. Aina älyttömän hauskaa tutkia kenttää ekalla kerralla ja suorittaa tehtävä siinä samalla jotenkuten, seuraava yritys onkin sit siistimpi keikka, kun tietoa kertynyt paikoista ja tapahtumista.

Saisi tulla lisää hyviä vr-käännöksiä, flatti-peleistä.
 
Hei kuulkaa pelasin Frackedin läpi ja arvostelin, ottakaas lukasten! Onko muut pelanneet? Jos on niin mietteitä?

PlayStation VR -toimintapläjäys Fracked palaa kirkkaasti, mutta liian nopeasti
Joo aikalailla samoilla linjoilla itsekin pelistä. Pelillä olisi ollut huikea potentiaali vaikka mihin mutta tuo 2-3h on vain liian lyhyt aika pelille jossa ei ole mitään tekemistä läpipeluun jälkeen. Nautin kuitenkin läpipeluusta, mielekästä ja toimivaa actionia kapuloilla. Ehdottomasti PSVR:n laadukkaimpia pelejä.
 


After the Fall sai vihdoin julkaisupäivän. 9.12.
Tämä on siirtynyt monta kertaa mutta nyt pitäisi julkaisupäivä olla paketissa. Innolla ja pelolla odottelen mitä sieltä tulee. Itselle vuoden odotetuin peli.
Saman tekijän Arizona Sunshine ei ehkä ollut ihan niin kärkilaatua mutta pidin kyllä kovasti. Hauskaa zombimättöä moveilla ja aseohjaimella.
Mukana 4 pelaajan co-op ja crossplay eri alustojen välillä.
 
After the Fall ilmestyy ensi viikolla ja paskamyrsky nousi taas psvr move controlleista.
Aivan järkyttävää kuraa. Onko tämäkin kehittäjä elänyt omassa kuplassa viisi vuotta eikä seuraa yhtään miten tehdä kunnollisia kontrolleja. Lähes kaikki käyttävät näissä tuota skyrim ohjausta ja se on todettu parhaaksi. Kehittäjä sanonut sentään että kuuntelee yhteisöä ja muokkaa kontrolleita sitten paremmaksi julkaisun jälkeen. Tämäkin peli on yli vuodella siirretty olisi voinut tehdä kerralla kunnolla. Onneksi aseohjaimella pääsee heti julkaisussa pelaamaan sentään. Siinäkin oli aseen latausnappi x eikä neliö niinkuin yleensä. Ihme säätöä


51717673343_aa59f8e30d_k.jpg
 
Aivan järkyttävää kuraa. Onko tämäkin kehittäjä elänyt omassa kuplassa viisi vuotta eikä seuraa yhtään miten tehdä kunnollisia kontrolleja.

Tämä se selitys todennäköisesti on. Lisäksi jokainen jolla on edes kaksi toimivaa aivosolua tajuaisi heti ettei tuo ohjaus vaan ole mitenkään järkevä, koska et voi liikkua ja kääntyä vaihtamatta "move" napista toiseen.
Kun vielä miettii, että joku on saanut idean hoitaa homman noin ja se on mennyt tuollaisena kehitys prosessin läpi ja joku on sen vielä hyväksynyt niin tämä on typeryydessään samalla tasolla uuden minin kanssa jonka oikean vilkun kuviona oli vasemmalle näyttävä nuoli ja sama toisinpäin ja kukaan ei firmassa ollut tajunnut tuota idiotismia.

Lisäksi ohjausta päivitellään vasta joskus myöhemmin.
Minähän en pelien koodauksesta mitään tiedä, mutta tuo vaatii vain parin napin paikan muuttamisen ja siinä kaikki. Sen nyt joku tekee vaikka kahvitauolla ja heti perään päivitys sonyn hyväksyntää odottamaan.

Mutta hyvänä uutisena me saadaan se orkkis lucky's tale.
Ainakin se new super luckys tale oli varsin mainio joten jos tuo on samalla tasolla niin kiinnostaa kyllä.

 
Doom 3 VR on tarjouksessa hintaan 7,98. Olen nyt pelaillut tuon n. puoleen väliin ja antaisin tälle vähän enemmän armoa kuin monet arvostelut:

- Skaalaus: NPC-hahmojen ja joidenkin vihollisten päät näyttävät pienehköiltä, mutta eivät nyt sillä tavalla rusinan kokoisilta kuin mitä joissain kuvissa. Olisikohan tähän sitten tullut korjaus jossain vaiheessa? Ympäristöt ovat ihan ok.
- Välianimaatiot: edelleen 2D:nä. Eivät haittaa mua kovinkaan paljoa, mutta varmaan olisivat makeampia VR:nä. Toisaalta on oikeastaan hyvä että näissä on selkeä irtiotto siihen kun hahmoa voi itse ohjata.
- Tekstuurit ja muu ulkoasu: retropeliä lähdin hakemaan ja retropelin sain.

Eli mulle kelpaa ja aion pelata tämän loppuun saakka. Asiaa toki auttaa se, että pelaan tämän Aimilla. Toivoisin lisää vanhojen pelien VR-versioita! Esim. Final Fantasy X VR olisi kiva.

Offtopic: joidenkin mielestä Doom 64 oli se varsinainen Doom III, ja sekin on tarjouksessa tällä hetkellä (1,48). Pelasin tuon N64:llä reaaliajassa, tykkäsin ja hauska nostalgiapläjäys tämä on vieläkin.
 
Itse juuri eilen sain pelattua Doom 3 VR:n läpi ja onhan se hyvä käännös vr:lle. Ihan kärkijoukkoon menee tämän vuoden vr peleistä mitä pelannut. Aimilla pelasin ja aikaa meni vähän alle 10h. Tuossahan on noi lisärit mukana, täytyy jossain vaiheessa pelata nekin.
Itse myös toivoisin vanhempia, jotain klassikko pelejä tulevan enemmänkin vr:lle.
 
Katselin psvr without parole tyyppien keskustelua after the fallista ja ne move kontrollit on ihan älyttömät.
Siitä kuvasta voisi luulla, että pidät vaikka vasemman kapulan liikkumisnappia pohjassa ja kallistelet kapulaa siihen suuntaan mihin haluat mennä eli lähinnä se nappi vaan on väärässä paikassa.
Todellisuudessa sun täytyy pitää sitä vasenta liikkumisnappia pohjassa ja kallistella oikeaa kapulaa ja tuohon sitten se käsien vaihtelu päälle eri suuntiin kääntyessä. Siis ei helvetti.
 
Katselin psvr without parole tyyppien keskustelua after the fallista ja ne move kontrollit on ihan älyttömät.
Siitä kuvasta voisi luulla, että pidät vaikka vasemman kapulan liikkumisnappia pohjassa ja kallistelet kapulaa siihen suuntaan mihin haluat mennä eli lähinnä se nappi vaan on väärässä paikassa.
Todellisuudessa sun täytyy pitää sitä vasenta liikkumisnappia pohjassa ja kallistella oikeaa kapulaa ja tuohon sitten se käsien vaihtelu päälle eri suuntiin kääntyessä. Siis ei helvetti.
Joo ei mitään järkeä tuossa. Itsekin tätä Parolea viime päivät seurannut ja muutenkin keskustelua pelistä. Jossakin myös epäiltiin että onko samanlainen case tämä peli kuin Espire 1 että julkaisija ulkoistanut psvr version tekemisen jollekin nobodylle sen verran uskomatonta puuhastelua on ollut.
Itsellähän oli ennakkovarattuna peli ja mietin jo että pitääkö perua kun niin pahaa tekstiä tuli psvr versiosta. Aika kyrpiintynyt fiilis oli vielä eilen illalla että mokasivat tämänkin. No en kuitenkaan perunut ja tänään aamulla peli tulille. Viitisen tuntia pelannut peliä Aimilla, aluksi muutama tehtävä yksin bottien kanssa ja illalla väänsin sitten randomien kanssa. Hyvin porukkaa ja crossplay toimi hyvin. 32 pelaajaa max taisi olla tuolla keräilyalueella lobbyssä.
Itse pelistä… bugeja oli, näkymätöntä seinää muutamaan otteeseen, yksi kaveri syntyi pelin alkaessa hyllyn sisään eikä päässyt jatkamaan. Avainkortit tai kerättävät esineet putosivat muutaman kerran lattian läpi ja katosivat ja sen sellaista. Mutta ei kuitenkaan mitään mikä olisi estänyt pelin etenemisen.
Move kapuloita testasin kerran ja ei siitä liikkumisesta mitään tullut. Mutta tuntui hyvältä move kapuloilla pelailu ja ammuskelu muuten. Toivon mukaan tekevät nyt kunnolla uudet ohjainsetit. Myös dualshock tuli testattua. Toimii samalla tavalla kuin Hitmanissa tuo ohjaus. Eli tähdätään kuin aseella.
Aluksi tuli säädettyä aimin kanssa pelatessa valikoiden kanssa (ja suht typerän AI:n) ja en oikein tiennyt mitä ajatella pelistä mutta tuo kun pelasi randomien kanssa ja vähän pääsi rallienglantia vääntämään niin oli todella mukava pelata peliä. Todella ystävällistä ja mukavaa aikuista porukkaa kehissä, tiimityöskentelyä, annetaan toisille healthiä, kranuja ja vähän hullutellaan käsillä ja sen sellaista. VR tilassa tämä on niin erilaista kuin normi peleissä. Ja nämä cooppi pelit on aika harvassa VR puolella.
Ensimmäisen illan jälkeen erittäin positiiviset fiilikset pelistä. Pelin pelaaminen coopissa todella hauskaa. Eikä pelkästään seuran takia vaan myös zombien ampuminen ja lahtaaminen on todella hauskaa ja toimii.
Ihan en nyt allekirjoita Parolen haukkumisia pelistä vaikka ongelmia onkin.
Sen näkee sitten miten tällä on ikää, tällä hetkellä vain viisi kenttää joissa neljä eri vaikeustasoa. Helpoimmalla tuli pelattua ja kyllä sielläkin kuolo korjasi. Itsehän tykkään tälläisistä looter shootereista joten tuo samojen kenttien toisto ei itseä haittaa. Ja onhan niissä kentissä random elementtejä.
Pelissä on myös 4vs4 pvp pelimuotokin mutta sitä ei tullut kokeiltua vielä. Lisää kenttiä/ sisltöä on peliin myös tulossa
 
Joo ei mitään järkeä tuossa. Itsekin tätä Parolea viime päivät seurannut ja muutenkin keskustelua pelistä. Jossakin myös epäiltiin että onko samanlainen case tämä peli kuin Espire 1 että julkaisija ulkoistanut psvr version tekemisen jollekin nobodylle sen verran uskomatonta puuhastelua on ollut.
Itsellähän oli ennakkovarattuna peli ja mietin jo että pitääkö perua kun niin pahaa tekstiä tuli psvr versiosta. Aika kyrpiintynyt fiilis oli vielä eilen illalla että mokasivat tämänkin. No en kuitenkaan perunut ja tänään aamulla peli tulille. Viitisen tuntia pelannut peliä Aimilla, aluksi muutama tehtävä yksin bottien kanssa ja illalla väänsin sitten randomien kanssa. Hyvin porukkaa ja crossplay toimi hyvin. 32 pelaajaa max taisi olla tuolla keräilyalueella lobbyssä.
Itse pelistä… bugeja oli, näkymätöntä seinää muutamaan otteeseen, yksi kaveri syntyi pelin alkaessa hyllyn sisään eikä päässyt jatkamaan. Avainkortit tai kerättävät esineet putosivat muutaman kerran lattian läpi ja katosivat ja sen sellaista. Mutta ei kuitenkaan mitään mikä olisi estänyt pelin etenemisen.
Move kapuloita testasin kerran ja ei siitä liikkumisesta mitään tullut. Mutta tuntui hyvältä move kapuloilla pelailu ja ammuskelu muuten. Toivon mukaan tekevät nyt kunnolla uudet ohjainsetit. Myös dualshock tuli testattua. Toimii samalla tavalla kuin Hitmanissa tuo ohjaus. Eli tähdätään kuin aseella.
Aluksi tuli säädettyä aimin kanssa pelatessa valikoiden kanssa (ja suht typerän AI:n) ja en oikein tiennyt mitä ajatella pelistä mutta tuo kun pelasi randomien kanssa ja vähän pääsi rallienglantia vääntämään niin oli todella mukava pelata peliä. Todella ystävällistä ja mukavaa aikuista porukkaa kehissä, tiimityöskentelyä, annetaan toisille healthiä, kranuja ja vähän hullutellaan käsillä ja sen sellaista. VR tilassa tämä on niin erilaista kuin normi peleissä. Ja nämä cooppi pelit on aika harvassa VR puolella.
Ensimmäisen illan jälkeen erittäin positiiviset fiilikset pelistä. Pelin pelaaminen coopissa todella hauskaa. Eikä pelkästään seuran takia vaan myös zombien ampuminen ja lahtaaminen on todella hauskaa ja toimii.
Ihan en nyt allekirjoita Parolen haukkumisia pelistä vaikka ongelmia onkin.
Sen näkee sitten miten tällä on ikää, tällä hetkellä vain viisi kenttää joissa neljä eri vaikeustasoa. Helpoimmalla tuli pelattua ja kyllä sielläkin kuolo korjasi. Itsehän tykkään tälläisistä looter shootereista joten tuo samojen kenttien toisto ei itseä haittaa. Ja onhan niissä kentissä random elementtejä.
Pelissä on myös 4vs4 pvp pelimuotokin mutta sitä ei tullut kokeiltua vielä. Lisää kenttiä/ sisltöä on peliin myös tulossa

Hyvä että aimilla toimiva. Toivottavasti tulee lisää kenttiä tulevaisuudessa. Parolen kaverille oli ylitsepääsemätön, kun oli ehkä odottanut tarinavetoista cooppia ja aimin tatit oli vasenkätiselle sopivat, eikä saanut vaihdettua. Olisko siinä ollut vielä joku bugi.
 
Hyvä että aimilla toimiva. Toivottavasti tulee lisää kenttiä tulevaisuudessa. Parolen kaverille oli ylitsepääsemätön, kun oli ehkä odottanut tarinavetoista cooppia ja aimin tatit oli vasenkätiselle sopivat, eikä saanut vaihdettua. Olisko siinä ollut vielä joku bugi.
Joo peli oli julkaistu Australiassa ensimmäisenä (aikavyöhyke aina ensin) siinä nuo aimin tatit oli väärinpäin. Siihen tuli päivitys heti kun muualla julkaistiin. Vertigo tuota pahoittelikin
 
Ylös Bottom