Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Toinen päivä pelissä takana. Ei ole mitään vr-peliä näin paljon kahdessa päivässä tullut pelattua sitten Skyrimin ja Firewallin. Laadullisesti tämä on sellasta keskitasoa, hieman tuollaista Arizona Sunshinen tapaista kankeutta on tässä mutta ammuskelu ja meininki on toimivaa ja koukuttavaa.
Nuo kentät on kerrallaan ihan sopivan mittaisia, arviolta 20-30min. Kentissä on muutama turvahuone myös. Lootti mitä saadaan ei tule vihuilta eikä bosseilta vaan kentistä löytyy kaapeista muutamia diskettejä ja ne pitää ottaa mukaan ja saada kenttä onnistuneesti läpi. Omassa inventoryssä on ylhäällä kaksi paikkaa aseille ja alhaalla kaksi paikkaa mihin menee healtit ja kranaatit. Disketti vie sitten yhden paikan alavalikosta. Turvapaikassa disketin voi lyödä koneeseen jossa pysyy tallessa mutta tehtävä pitää saada silti onnistuneesti läpi. Eli selviytyä. Tehtävän loppuruudussa näyttää sitten mitä tuli disketeistä ja kaikki on randomia. Jos tulee duplicate osa, saa siitä rahaa. Rahalla myös pitää vielä ostaa osat aseeseen ja tuota rahaa tulee kyllä tapoista koko ajan.
Tarinan takia tai jos ei samojen kenttien toisto nappaa yhtään ei kannata hommata.
Jos pitää zombie lootti shootereista coopissa tämä on parasta neljän pelaajan rällästelyä mitä löytyy
 
Puzzling places traileri jätti täysin kylmäksi, mutta kun tänään katselin streamia niin pakko tuo ostaa on.
Tosin jenkkien puolelta sillä siellä pelillä on hintaa 20$ ja meillä 24e joten niiden normi hintakin on halvempi mitä meidän ps+ alennus.

Rakennettavat asiat on hienon yksityiskohtaisia ja kaikilla on myös oma äänimaailmansa.
Vaikeustasona on 25,50,100,200 ja 400 palan versiot. Joku 50 palaa taitaa olla mulle aika passeli jotta kaikki tulis joskus kasattuakin sillä mulla varmaan menis reippaasti yli 30 minsaa yhdessä rakennelmassa ja niitä on yhteensä 21.

 
Nyt sai After the Fall korjauspatchin missä paljon bugikorjauksia sun muuta. Move controllerit sai uuden ohjaussetin ja tottakai ”skyrim” tyyliin. Tuli testattua ja toimii hienosti. Mutta on tuossa totuttelemista kun aim controllerilla kaikki liikkuminen ja tekeminen käy niin joustavasti. Moveilla vaikka ohjaus tulee selkärangasta niin kaikki muu tekeminen on hakusessa. Ei mitään asiaa vaikeimmille tasoille ilman reeniä. Itse nautin kuitenkin moveilla enemmän koska on nuo omat kädet mukana hommassa.
 
Onko kukaan pelannut crisis vrigade 2:sta?
Mä olen ilmeisesti sokea idiootti sillä mä en vaan tajua mistä pääsee ampumaradalle.
 
Crisis vrigade 2 oli sellaista tervan juontia, että päätin sen läpäisyn jälkeen ostaa tuon puzzling places pelin ja se oli kyllä just niin hyvä ja rentouttava mitä tuon videon perusteella oletti.
Osuin myös oikeaan ajatellessani, että se 50 palan taso olis mulle aika sopiva sillä tein kolme kohdetta valmiiksi ja aikaa meni 30min, 30min ja 45min eli kyllä tuon kanssa taitaa ainakin se 10 tuntia mennä jo tuolla tasolla.
Trophy listaa selasin niin niiden avulla saa kyllä muutettua rentouttavan pelin suorastaan ärsyttäväksi suorittamiseksi. Esim yhden pystin saa kun ratkaisee 50 palan pulman niin, että jokainen sun ottama pala menee paikoilleen. Yksikin virhe niin ei kun uudestaan.
 
Olin vilkuillut Konaa jo aiemmissa alennusmyynneissä, kun hintaa ei montaa euroa ollut. Latasin sen edellisestä alesta, olisko vitosen maksanut silloin.
En tiedä, onko mennyt muiltakin ohi, mutta Konasta on tullut tässä kuussa myös PS5-versio - joskin ilman VR-tukea. Vitos-Pleikalle pelin saa lisämaksutta, jos PS4-painos plakkarissa jo on.
 
Sain puristettua vielä yhden videon pihalle ennen kuin vuosi vaihtuu.



Dead secret 00:00
Rise of insanity 01:50
Spooky's jumpscare mansion hd renovation 3:05
Affected the manor complete edition 05:33
Yuki 07:13
Crisis vrigade 2 10:22
Puzzling places 12:38
Little witch academia vr broom racing 14:10
RC airplane challenge 18:29
Dreams: Hogwarts castle immersive experience 22:55
Dreams: Ghostbusters afterlife 23:44
Dreams: Pressure chapter 1 24:05
Cyberdimension neptunia VIIR 26:24
Dead or alive xtreme 3 fortune 27:36

Storessa on muuten pirate flight vr ilmaiseksi tarjolla.
Ei tuo mikään kovin kummoinen lentely näytä olevan, mutta kyllä sitä ilmaiseksi kokeilee.
 
On tuo ilmainen pirate flight ihan ok ja jos sitä vertaa tuoreeseen rc airplane challengeen niin kyllä pirate flight on huomattavasti viimeistellymmän oloinen.

Tarjolla on kolme ympäristöä joista jokaisessa on 10 rinkulahaastetta, 10 kisaa ja 10 ilmapallojen ampumista.
Helppohan tämä on kuin mikä ja kolme tähteä tulee melkein kaikesta ekalla yrittämällä, mutta niin tuli tuon toisenkin kohdalla.
Mulla on vielä viimeiset ilmapallon ampumiset tekemättä ja aikaa mennyt n.1.5 tuntia kun taas airplane challengessa kaiken suorittaminen kolmella tähdellä kesti tunnin ja tuohon aikaan sisältyy myös pelin käynnistäminen uudestaan monta kertaa sillä 36 minuutin pelaamisen jälkeen se alkoi kaatumaan joka tehtävän jälkeen.
Tuon unohdin videolla mainita, mutta kaikesta muusta sentään muistin valittaa :D

Visuaalisesti pirate flight on kyllä todella yksinkertaisen näköinen, mutta kuva sentään on tarkka joten kamalista sahalaidoista ei tarvitse kärsiä kuten airplane challengen kohdalla. Peli ei myöskään ole bugittanut tai kaatunut.
Nykyään myös blinderit saa pois päältä.
Itse lentäminen on kyllä hieman paremmin hoidettu rc airplane challengessa ja onhan siinä myös se deathmatch moninpeli jota kukaan ei tunnu pelaavan, ei vaikka pelissä on myös crossplay tuki.
 
Nyt vasta löysin tämän hienon ketjun kun PS5:n myötä alkoi kiinnostaa (PS4)-PSVR-lasien kytkeminen PS5:een.

Itse haksahdin PS4-VR:n aikana eniten Everybody's Golfiin, en löytänyt että sitä olisi tässä ketjussa hehkutettu tarpeeksi. :) Pelaan jonkin verran itse golfia joten tämä peli on ollut ehkä kaikkien aikojen paras peli pariin-kolmeen vuoteen mitä olen pelannut. Olen luonnollisesti pelannut Move-kapulalla tätä ja erityisesti lähestymislyönnit & puttaaminen ovat olleet todella realistisen oloisia. Avauslyönneissä joutuu jonkin verran mielestäni antamaan periksi realistisuudesta mutta ei haittaa. Yleensä jaksan tahkota tätä jopa 2-3 tuntia kerralla.

Dirt Rallya olen myös pelannut rattiohjaimella mutta pakko on ollut lopettaa monesti noin puolen tunnin jälkeen kun paha olo alkaa hiipiä kajuuttaan jos auto on pyörinyt monta kertaa katolleen ojassa. :) Skyrim olis kiva mutta mulla myös samat kokemukset kuin muutamalla muulla, jo muutama metri vapaata liikkumista saa huonon olon aikaiseksi ja vaatii pienen toipumisajan. Astrobotti on myös erinomainen.

Kiitoksia hyvistä vinkeistä ja tarinoista tässä ketjussa! Paljon on vielä noita demoja ja pelejä kokeilematta kun ei ole ehtinyt!
 
Dirt Rallya olen myös pelannut rattiohjaimella mutta pakko on ollut lopettaa monesti noin puolen tunnin jälkeen kun paha olo alkaa hiipiä kajuuttaan jos auto on pyörinyt monta kertaa katolleen ojassa. :) Skyrim olis kiva mutta mulla myös samat kokemukset kuin muutamalla muulla, jo muutama metri vapaata liikkumista saa huonon olon aikaiseksi ja vaatii pienen toipumisajan.
Jos itse pelit kiinnostavat kovasti ja kotoa löytyy pelikelpoinen PC, niin molemmat saa parempina (ja vähemmän huonoa oloa aiheuttavina) versioina PC:lle. Tosin katolleen pyörimiseen ei taida helppoa lääkettä olla. :D Etenkin SkyrimVR on kuin eri peli PC modeilla. Quest2+AirLink ei mahdottomia kustanna kunhan vaan peli-PC jo löytyy.

Voihan toki olla että nämä ilmestyvät PSVR2:llekkin, mutta hieman epäilen pelien iän huomioiden.

Ketjun aiheeseen liittyen, Driveclub VR oli edelleenkin varsin pelattava, vaikka välillä autojen palikoituminen radalla muistuttaa lähinnä psx aikoja. Toinen mainio vähälle huomiolle jäänyt peli on Hyper Void, VR shmupeista tämä on yksi parhaita, ehkäpä stardust VR:n ja Rezin ohella.
 
Dirt Rallya olen myös pelannut rattiohjaimella mutta pakko on ollut lopettaa monesti noin puolen tunnin jälkeen kun paha olo alkaa hiipiä kajuuttaan jos auto on pyörinyt monta kertaa katolleen ojassa. :) Skyrim olis kiva mutta mulla myös samat kokemukset kuin muutamalla muulla, jo muutama metri vapaata liikkumista saa huonon olon aikaiseksi ja vaatii pienen toipumisajan. Astrobotti on myös erinomainen.

Ootko kokeillu laittaa tuulettimen puhaltamaan päin naamaa?
Redditin puolella monet on sanoneet tuon vähentävän pahoinvointia.
 
Jos itse pelit kiinnostavat kovasti ja kotoa löytyy pelikelpoinen PC, niin molemmat saa parempina (ja vähemmän huonoa oloa aiheuttavina) versioina PC:lle. Tosin katolleen pyörimiseen ei taida helppoa lääkettä olla. :D Etenkin SkyrimVR on kuin eri peli PC modeilla. Quest2+AirLink ei mahdottomia kustanna kunhan vaan peli-PC jo löytyy.

Voihan toki olla että nämä ilmestyvät PSVR2:llekkin, mutta hieman epäilen pelien iän huomioiden.

Ketjun aiheeseen liittyen, Driveclub VR oli edelleenkin varsin pelattava, vaikka välillä autojen palikoituminen radalla muistuttaa lähinnä psx aikoja. Toinen mainio vähälle huomiolle jäänyt peli on Hyper Void, VR shmupeista tämä on yksi parhaita, ehkäpä stardust VR:n ja Rezin ohella.
Ei ne PSVR1 pelit nyt niin huonompia pelejä olleet, mielestäni tässä käytetään nyt tarpeetonta värikynää. Ei ne nyt tietenkään niin hyviä olleet, mutta hintaan ja teknologiaan nähden ne olivat siedettäviä laitteita.
 
Ootko kokeillu laittaa tuulettimen puhaltamaan päin naamaa?
Redditin puolella monet on sanoneet tuon vähentävän pahoinvointia.
Kiitos vinkistä! Tuuletinta en ole kokeillut, mutta aina jos joku vieras kokeilee meillä VR Worldsin Shark Attackia niin avaan aina parvekkeen oven että meren pohjalla tuntuisi mahdollisimman kylmältä :D
 
Kuinka blair witch psvr pelissä ohjataan koiraa. Saan näkyville valikon jossa on etsi. makupala, ja pysy lähellä.ja pilli myös näkyy.
Mutta kuinka nuo vaihehdot aktivoidaan toimimaan. Peli ei etene alun teltta kohdasta kun koiraa ei saa aktivoitua !

EIKÖ kukaan tiedä ?
 
Viimeksi muokattu:
^ Mä yritin tuota eilen googlettaa, mutta en löytänyt vastausta ja omat muistikuvat tuosta on varsin hatarat.
Arvaukseni on, että kun se komento valikko on auki niin jokainen moven nappi vastaa yhtä komentoa esim ylä oikealla oleva komento olisi kolmion takana. Ainakin muistelisin, että tuo komento valikko on samassa muodostelmassa mitä moven napit.
Jossain mainittiin myös, että bullettia pitäisi katsoa kun sille antaa komennon.

edit:

Saas nähdä millainen tämäkin peli lopulta on.
Tässä on viimeisin gameplay video minkä löysin ja siitäkään ei selviä yhtään mitään. Tai no tuon perusteella pelissä on teleporttaus liikkuminen ja se näyttää visuaalisesti hienolta.
Lisäksi koko tuo pelikuva näyttää ihan helvetin feikiltä.
Tai siis kyllä se peli varmaan tuolta näyttää, mutta kaikki pään ja käden liikkeet on niin kaukana luonnollisen oloisesta kuin vain voi olla vai huojuuko oikeasti joku tuolla tavalla kun vaan seisoo jonkun kustomointi pöydän ääressä?

Myös pelin traileri keskittyy vaan näyttämään hienoja efektejä, mutta ei varsinaista pelaamista joten vieläkään ei ole selvää, että onko tämä joku huoneisiin keskittyvä pulmailu vai onko tässä ihan kunnon alueita joissa voi liikkua ja tutkia paikkoja.
Julkaisu on 27. päivä ja hintaa tulee olemaan 40$.

 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sieltä ihan kunnon peli putkahti pihalle.
Pulmia on siis paljon tarjolla, mutta ihan vapaasti liikutaan ja tutkitaan alueita ja pituuttakin pitäisi kuulemma olla yli kahdeksan tuntia keskiverto pelaajalla.
Bryan sanoi omassa revikassaan pelanneensa yli 10 tuntia, mutta tämän kohdalla pelin kesto riippuu pitkälti siitä kuinka nopeasti osaa ne pulmat ratkaista.
Päätin ottaa riskin ja laitoin äsken latautumaan. Kokoa hulppeat 21gt ja hintaa tosiaan se 40e/$

Olisin ostanut samalla myös zenithin, mutta sitä ei ollut vielä tarjolla.



edit:

Nyt on zenith myös ostettavissa ja mukavana yllätyksenä hinnassa ei ole vaan vaihdettu dollaria euroksi joten meillä se maksaa 27e ja ps+ jäsenyydellä vielä 10% pois.
 
Viimeksi muokattu:
Juu mä katselin eilen ehtoosti psvr underground striimia ja siellä oli kaikki servut ihan täynnä. Sitten niitä avattiin lisää ja hetkessä taas täynnä.
 
Ylös Bottom