Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation VR-pelit

Uusin puzzling places lisäri täytyy varmaan ostaa.
Tämähän on jo seitsemäs paketti ja viidellä eurolla saa kuusi uutta palapeliä ja perus rakennusten sijaan on tarjolla juna, pikku kuormaaja, vanha "rättisitikka" ja toki myös yks talo ja muuta.



After the fall on myös ilmeisesti saanut päivityksellä joku aika sitten uuden harvest run kentän ja nyt voi ilmeisesti valita, että näkyykö aseessa ammusten määrä vai ottaako sen tilalle laser tähtäimen ja myös jotain uusia vaikeampia harvest run moodeja on tarjolla joissa on jotain eri modifikaatioita käytössä ja niistä voi saada jotain uutta loottia.

Itse en ole tuota vielä testannut kun odottelen hyvää syytä omistaa taas muutaman viikon vain vr pelaamiselle eli joko uusi no man's sky expedition tai sitten se uusi saint's and sinners. Kumpi sitten ensin ehtii.

Niin ja moss sekä moss book 2 on saanut pysyvän hinnan alennuksen ja kummastakin lähti kymppi pois joten nyt eka maksaa 20e ja kakkonen 30e.
 
Jos jollain on vielä doom vfr pelaamatta niin se on nyt storessa vaivaiset 3,7e ja doom 3 on vain 8e.
Myös aiemmalla videolla kehumani shadow point pulmailu on 8e ja dragonride VR alle 4e.

Varsin uusi cave digger 2 on myös tarjouksessa 20e, mutta en onnistunut löytämään tubesta yhtään arvostelua psvr versiosta.
Ainoastaan without parolelta on striimi ajalta ennen julkaisua ja silloin siinä oli vielä joitakin bugeja jotka saattaa enemmän tai vähemmän vähentää peli iloa.
Eka peli oli kuitenkin kivaa ja rentoa seinien hakkaamista ja tämä on monipuolisempi sekä mukaan on heitetty myös ampuma aseet ja taistelu vaikka mun mielestä peli ei sellaisia olisi tarvinnut.
 
Tuli nyt kuitenkin ostettua tuo cave digger 2.
Vielä en ole testaillut, mutta vilkaisin update historyn taakse ja olihan siellä jo varsin pitkä lista kaikenlaisia korjauksia ja lisäyksiä kuten kävelynopeuden säätö ja muuta vastaavaa.
 
Pelaakos muut Beat Saberia? Parhaimpia VR pelejä. Kokeilin tätä pitkän tauon jälkeen ja tähänhän on tullu 8 uutta musiikkipakettia tarjolle. Että huiskittavaa riittää. Kyllä pukkaa hikee kun tätä pelaa. :D
 
Meitsi oletti ettei mitään muuta kiinnostavaa uutta ole enää tulossa kuin uusi saints & sinners, koska se sitten tuleekaan, mutta joulukuun lopulla storeen ilmestyi tale of onogoro.
Traileri näyttää varsin hyvin mistä on kyse. Pulmien ratkomista tuon mimmin avulla sekä muutama isompi pomomatsikin löytyy.
En löytänyt tästä ensimmäistäkään psvr arvostelua tai edes "first 20minutes" tyylistä pätkää tubesta, mutta sentään tekijöiden sivuilta löytyi kontrollit ja tätä voi pelata joko dualshockilla tai sitten kahdella movella joissa näyttää olevan ihan skyrim tyylinen ohjaus.
Hintaa on 35e ja ilmeisesti virheestä johtuen soundtrackin sisältävä versio maksaa 2e vähemmän joten tietenkin ostin sen.



Sitten tuli ostettua obduction joka julkaistiin vissiin jo 2018, sai psvr päivityksen vasta monen kuukauden päästä vaikka sen piti olla jo julkaisussa ja ilmeisesti vuonna 2019 koko pelimoottori vaihdettiin jonka jälkeen psvr moodikin näytti todella paljon paremmalta mitä ennen.
Tämähän on siis samalta porukalta mikä on tehnyt mystin ja samanlaista pulmailua tämäkin on.
Valitettavasti tässä on vain teleporttaus ja asteittainen kääntyminen. Toki telkkarin kautta pelattuna homma toimii kuten first person peleissä aina.
Mä olin oikeasti unohtanut koko pelin olemassaolon vaikka varmaan joskus kolme vuotta sitten tästä arvostelun katsoinkin, mikä ei ole ihme sillä storessa ei ole pienintäkään mainintaa vr tuesta.
Tämä on nyt ps+ jäsenille 14e ja muille kolmisen euroa enemmän.

Kumpaakaan en ole vielä aloittanut sillä päätin pelata nämä ps4 prolla, koska sillä pääsee kätevästi etsimään netistä apua jos jää jumiin.
 
Nyt on tullut pelattua ps5:lla blood & truth sekä star wars squadrons.

Kumpikin saa ihan kivan resoluutio boostin, mutta squadronissa se on kyllä paljon isompi juttu mitä blood & truthissa sillä se ei koskaan näyttänyt mitenkään häiritsevän suttuiselta toisin kuin squadrons.
Esim heti ekassa tehtävässä oleva iso avaruusasema oli ps4 prolla todella suttuinen kauempaa katsottuna ja nyt se oikeastaan näyttää niin hyvältä mitä lasien reso antaa myöden ja jopa alusten ohjaamot on tarkempia.
Lisäksi ps4prolla oli päätä kääntäessä pientä nykimistä varsinkin hangaarissa, mutta nyt tuokin ongelma oli poissa.

Tässä on ihan hyvä vertailu ja tuo avaruusasema näkyy kohdasta 10:14 eteenpäin.

 
Viimeksi muokattu:
Cave digger 2 on kyllä ihan vitun paska.
Ykkönen oli kivaa ja rentoa mineraalien kaivamista ja kamojen kehitystä, mutta tähän on tungettu taistelu mukaan.
Kontrollit on perseestä kun kapulaa täytyy kallistaa joka suuntaan ihan helvetisti jotta hahmo kävelee siihen suuntaan.
Välillä vihollisten hyökkäykset saa aseen katoamaan kädestä enkä tiedä onko tuo bugi vai ei, mutta perseestä se on kuitenkin.
Ase ladataan heilauttamalla kapulaa ja se toimii tasan silloin kun se niin haluaa.
Kun henki lähtee ja kaiken tuon takia se todellakin lähtee niin lennät ulos kaivoksesta ja tietenkin menetät kaikki jalokivet.

Lisäksi uusin päivitys teki tästä vieläkin paskemman sillä se lisäsi lisää chompyja.
Ekassakin pelissä oli chompy joka on siis arkku joka seurasi sua ja sait heittää sen suuhun kaikki jalokivet.
No uusin päivitys lisää sellaisen joka aiheuttaa kaaosta eli heittelee molotoveja ja syö jalokivet maasta. Oi kun kivaa.
Tai sitten vastaan voi tulla sellainen joka seuraa sua kuin nemesis ja tappaa sut ja ilmeisesti tuo on ihan kuolematon joten koita siinä sitten mennä karkuun ja hakata reitti eteenpäin.
Uusimman päivityksen jälkeen kaivoksissa voi olla myös myrkkykaasua.

Kaikki tuo kuulosti niin raivostuttavalta, että olin tyytyväinen kun mulla oli se edellinen versio asennettuna ja päätin ottaa pleikkarin vielä pois netistä ettei se päivity edes vahingossa, mutta ei mennyt kuten strömsössä sillä peli kaatui heti startissa ja jotenkin maagisesti tuon jälkeen se oli taas versiossa 1.0 kun aiemmin se oli 1.02 eikä sitä voinut enää käynnistää ilman päivitystä.
Tuo toistui vielä toisellakin yrityksellä, mutta lopulta lähti toimimaan kun kävin ottamassa boost moden pois päältä.

Kaiken tämän kruunaa ruudunpäivitys joka tuntuu nykivän 100% ajasta.

edit:

On tämä vaan loistava.
Mä olen nyt neljästi kuollut samaan viholliseen eikä mitään hajua mitä sille voi tehdä.
Aina kun tuollainen on käynyt päälle niin huoneessa ei ole ollut yhtään vihollista, mutta joku ääni on kuulunut jonka jälkeen lähtee yks sydän joka sekunti ja niitä on tasan kolme vakiona eli henki lähtee n. kolmessa sekunnissa.
Vasta kolmannen kuoleman kohdalla huomasin, että mulla on joku ötökkä kädessä kiinni ja se tappaa mut.
No miten siitä pääsee eroon? Ei mitään tietoa. Neljännellä kerralla koitin ravistaa sen irti. Ei toiminut ja taas menetin kaiken lootin ja yli 10 minuuttia peliaikaa.
Voiko tuon välttää jotenkin? Ei mitään tietoa, koska peli ei kerro eikä netistä löydy mitään infoa.

Tämä on kyllä oikein vimpanpäälle suomalaista osaamista. HV koko porukka.
 
Viimeksi muokattu:
Cave digger 2 on kyllä ihan vitun paska.
Ykkönen oli kivaa ja rentoa mineraalien kaivamista ja kamojen kehitystä, mutta tähän on tungettu taistelu mukaan.
Kontrollit on perseestä kun kapulaa täytyy kallistaa joka suuntaan ihan helvetisti jotta hahmo kävelee siihen suuntaan.
Välillä vihollisten hyökkäykset saa aseen katoamaan kädestä enkä tiedä onko tuo bugi vai ei, mutta perseestä se on kuitenkin.
Ase ladataan heilauttamalla kapulaa ja se toimii tasan silloin kun se niin haluaa.
Kun henki lähtee ja kaiken tuon takia se todellakin lähtee niin lennät ulos kaivoksesta ja tietenkin menetät kaikki jalokivet.

Lisäksi uusin päivitys teki tästä vieläkin paskemman sillä se lisäsi lisää chompyja.
Ekassakin pelissä oli chompy joka on siis arkku joka seurasi sua ja sait heittää sen suuhun kaikki jalokivet.
No uusin päivitys lisää sellaisen joka aiheuttaa kaaosta eli heittelee molotoveja ja syö jalokivet maasta. Oi kun kivaa.
Tai sitten vastaan voi tulla sellainen joka seuraa sua kuin nemesis ja tappaa sut ja ilmeisesti tuo on ihan kuolematon joten koita siinä sitten mennä karkuun ja hakata reitti eteenpäin.
Uusimman päivityksen jälkeen kaivoksissa voi olla myös myrkkykaasua.

Kaikki tuo kuulosti niin raivostuttavalta, että olin tyytyväinen kun mulla oli se edellinen versio asennettuna ja päätin ottaa pleikkarin vielä pois netistä ettei se päivity edes vahingossa, mutta ei mennyt kuten strömsössä sillä peli kaatui heti startissa ja jotenkin maagisesti tuon jälkeen se oli taas versiossa 1.0 kun aiemmin se oli 1.02 eikä sitä voinut enää käynnistää ilman päivitystä.
Tuo toistui vielä toisellakin yrityksellä, mutta lopulta lähti toimimaan kun kävin ottamassa boost moden pois päältä.

Kaiken tämän kruunaa ruudunpäivitys joka tuntuu nykivän 100% ajasta.

edit:

On tämä vaan loistava.
Mä olen nyt neljästi kuollut samaan viholliseen eikä mitään hajua mitä sille voi tehdä.
Aina kun tuollainen on käynyt päälle niin huoneessa ei ole ollut yhtään vihollista, mutta joku ääni on kuulunut jonka jälkeen lähtee yks sydän joka sekunti ja niitä on tasan kolme vakiona eli henki lähtee n. kolmessa sekunnissa.
Vasta kolmannen kuoleman kohdalla huomasin, että mulla on joku ötökkä kädessä kiinni ja se tappaa mut.
No miten siitä pääsee eroon? Ei mitään tietoa. Neljännellä kerralla koitin ravistaa sen irti. Ei toiminut ja taas menetin kaiken lootin ja yli 10 minuuttia peliaikaa.
Voiko tuon välttää jotenkin? Ei mitään tietoa, koska peli ei kerro eikä netistä löydy mitään infoa.

Tämä on kyllä oikein vimpanpäälle suomalaista osaamista. HV koko porukka.
Itse en mihinkään ötökkään kädessä törmännyt varmaan tullut päivityksessä. Pelasin sillon julkaisussa jonkin aikaa ja sit meni hermot peliin. Päivittivät heittonapin olikohan kolmioon ja sillä ei pystynyt heittämään vitt**kaan kun jäi käteen kiinni tai putosi naaman eteen dynamiitit. No annetaan uusi mahdollisuus pelille PSVR2 versiolla jos ilmainen. En aio maksaa päivityksestä sen verran paska maku itelläkin jäi pelistä
 
En tiedä oliko tuo vihollinen joku bugi sillä päätin vielä kokeilla kunhan sain rauhoiteltua hermoja ja pelasin nelisen tuntia eikä noin käynyt kertaakaan.
Peli siis käynnistetty uudelleen tässä välissä.
Toisaalta parin tunnin jälkeen tekoäly hajosi muutenkin eikä enää hyökännyt kimppuun ollenkaan vaikka olin ihan vieressä.
Toivon kyllä tuon olleen joku bugi vaikka kyllä sekin ärsyttää kun pelasin peliä tuollaisen kanssa sitten melkein viis tuntia ja menetin rahaa ties kuinka paljon.
Mä en ole edes kokeillut heittää dynamiittia vaan olen vaan kaivanut seinään kolon ja tiputtanut sinne.

Mä oletin ettei tässä mitään hyötyä saa ps5:lla pelaamisesta joten pelasin ps4 prolla ja piirtoetäisyys on ehkä 10 metriä.
Siis ihan kaikki isoista kuusista lähtien hyppää esille ihan silmien edessä ja muistelin ettei tämä varmasti ollut tuollainen psvr without parolen streamissa jossa pelattiin ps5:lla ja tänään katsoin sen uudestaan ja piirtoetäisyys oli täysin eri tasolla.
Ellei joku päivitys ole tuotakin muuttanut. Kyllä nyt ps4pron tehot tällaiseen riittää.
 
Tuli kokeiltua ps5:lla ja kyllä niissä hub alueissa on edelleen yhtä surkea piirtoetäisyys, mutta nyt ruudunpäivitys on sentään 60fps 95% ajasta.
Ja kyllä se eilen hermoja raastanut asia oli pelkkä bugi sillä tänään ei ole niin käynyt kertaakaan. Ne siis oli niitä ihan perus shrimp vihuja jotka normaalisti vaan leijuu ilmassa, mutta mulla tuollainen ilmestyi yhtäkkiä käteen kiinni ja kuolin siihen.
 
Kohta on aika laittaa PSVR kaappiin ja valmistautua uuteen sukupolveen. Kasasin top 10 listan omista suosikkipeleistä. Monta loistavaa peliä jäi ulkopuolelle jotka mielellään listalle olisi laittanut. Ja listasta varmasti saa helposti käsityksen minkälaiset pelit itselle uppoaa.

1. Firewall Zero Hour
Siege tyylinen taktinen ammuskelu 4vs4 kertakuolemalla. Kuolleena autettiin kameroista sitten eläviä. Tässä pelikaverit ja yhteisö oli parasta ja toivat vanhat kunnon Socom ajat mieleen PS2 ajoilta. Jatko-osa onkin psvr2:n yksi odotetuimmista peleistä itsellä.

2. The Elder Scrolls V: Skyrim
Yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä ja VR. Olin aivan hypessä ennen julkaisua (2017) eikä se pettänyt. Yksi kaikkien aikojen parhaimmista pelikokemuksista tuolloin. Ei välttämättä taistelu enää tänä päivänä iskisi mutta aivan psvr:n alkutaipaleella se oli riittävä.

3. The Walking Dead: Saints & Sinners
Todella laadukas yksinpeli jossa ainoa valituksen aihe oli typerä aikaraja jolloin horde saapui ja piti poistua omaan tukikohtaan turvaan. Ei saanut koskaan lootata rauhassa tehtävissä vaan koko ajan pelko persiissä katsoa kelloa. Mutta se teräaseen upottaminen zombien kalloon ei ole koskaan tuntunut paremmalta.

4. Surv1v3
Joulun alla ilmestynyt Surv1v3 kolahti kovaa ja nousi listalle yhdeksi omista suosikeista. Grafiikka ps3 tasoa mutta realistinen ja mahtava aseiden käsittely saattaa monet kovemmistakin peleistä häpeään. En malta odottaa psvr2 versiota.

5. The Solus Project
Vuonna 2017 ilmestyneessä selviytymispelissä haaksirikkouduttiin avaruusaluksella autiolle planeetalle. Pelissä oli monta isoa saarta joita yhdisti massiiviset luolastot meren alla. Maan pinnalla saattoi tulla meteoriitti iskuja tai pyörremyrskyjä jolloin oli haettava suojaa. Kontrollit ei tarjonneet mitään ihmeellistä eikä taistelua mutta ne luolastot. Täysin pimeessä soihdun varassa janoisena ja nälissään taistellessa hypotermiaa vastaan ilman karttaa oli niin ahdistavan upeaa ettei normiruudulta tälläistä kokemusta saa ollenkaan. Ja olihan siellä pimeessä ”jotain” muutakin. Tästä on jäänyt huikeat muistot.

6. Resident Evil 7
Tämähän ei esittelyjä kaipaa. Ainoa syy miksi tämä ei ole listan kärkipäässä on dualshock4. Itselle ”käsien käyttö” on vr peleissä todella tärkeää ja pelkällä ohjaimella pelailu ei ihan riitä vaikka kaikki olikin muuten upeaa. RE Village onneksi korjaa tämän puutteen.

7. Song in the Smoke
Upea selviytymisseikkailu. Pieniä puuteita omaan makuun pelissä kuten hypyn puute, päivän ja yön pituus oli liian lyhyt ja tavaravalikko liian pieni mutta muuten ihan parasta laatua mitä näillä laseilla saa aikaan. Lähtee uusintakierrokselle psvr2 myötä.

8. After the Fall
Lootti systeemi ei ole ihan parasta tässä pelissä mutta loistava cooppi räiskintä silti (bugeineen). Aimilla menty pääosin koska moveilla en pärjää vaikeimmilla tasoilla. Nälkää peliin jäi ja psvr2 versiolla jatketaan.

9. No Man’s Sky
Tätä on tullut paljon pelattua mutta mieluummin kuitenkin pelannut telkkarin ruudulta. Hieman epätarkka kuva ja kun pelissä on paljon valikko räpläämistä niin movet ei ihan anna parasta tähän peliin. Uskon että räjäyttää potin psvr2 versiolla.

10. Zenith: The Last City
Ensimmäinen MMO psvr:llä. Grafiikka aika vajavaista mutta muuten pidin paljon. Tekemistä riittää ja matka jatkuu uudella sukupolvella.
 
Joko surviveen on päivitetty sivuttain liikkuminen?
Ainakin without parolen striimiä katsellessa strafe ei ollut mahdollista ja tuo on se isoin syy miksi en ole ostanut.

Itse pelasin solus projectin kävelysimulaattorina eli vedin kaikki selviytymis mekaniikat minimiin. Sai siinä silti paniikissa suojaa etsiä kun alkoi murkulaa satamaan niskaan tai iso tornado alkoi lähestymään.

Mä olen pelannut no man's skyta pelkästään dualshockilla ja sen kanssa sujuu valikoiden selaamisetkin mallikkaasti.
PSVR2 version kohdalla mun pelko on, että se pakottaa ohjaamaan kaikkia ajoneuvoja virtuaalikäsiä käyttämällä vaikka ohjaimissa on tatitkin.
Jos aluksella vaan lentää planeetalta toiselle niin tuo ei ole iso homma, mutta mä käytän sitä autoa ihan jatkuvasti planeetan pinnalla.
 
Joko surviveen on päivitetty sivuttain liikkuminen?
Ainakin without parolen striimiä katsellessa strafe ei ollut mahdollista ja tuo on se isoin syy miksi en ole ostanut.

Itse pelasin solus projectin kävelysimulaattorina eli vedin kaikki selviytymis mekaniikat minimiin. Sai siinä silti paniikissa suojaa etsiä kun alkoi murkulaa satamaan niskaan tai iso tornado alkoi lähestymään.

Mä olen pelannut no man's skyta pelkästään dualshockilla ja sen kanssa sujuu valikoiden selaamisetkin mallikkaasti.
PSVR2 version kohdalla mun pelko on, että se pakottaa ohjaamaan kaikkia ajoneuvoja virtuaalikäsiä käyttämällä vaikka ohjaimissa on tatitkin.
Jos aluksella vaan lentää planeetalta toiselle niin tuo ei ole iso homma, mutta mä käytän sitä autoa ihan jatkuvasti planeetan pinnalla.
Survivessa ei erikseen ole strafe näppäimiä mutta ”skyrim” ohjaus eli vasemmalla kapulalla liikutaan kapulan ohjaamaan suuntaan. Eli strafe toimii hyvin. Ainoa ero on että liikkuminen on vasemmassa x nappulassa. Tuplanäpäytys ja hahmo menee taaksepäin. Tuo tuntui aluksi oudolta mutta se on itseasiassa ihan toimiva ja ei häiritse pelaamista ollenkaan. Nuo move näppäimet on kaikkea aseesta kiinnipitämistä ja lippaiden/ tavaroiden poimimista varten. Ohjauksessa ei mitään valittamista moveilla niin hyvässä kuin pahassa. Ja kaikki hahmon asekotelot ja sun muut on hyvin paikallaan että kädet ottavat kaiken nätisti.
Grafiikka on tosiaan heikkoa ja kuva ei ihan tarkka ole. Alueet lataavat välillä naaman edessä ja joskus huoneisiin tullessa aseet ja tavarat ovat ilmassa ja sekuntia myöhemmin lataa vasta kaapit sun muut paikalleen niinkuin pitäisi.
Jos graafiset ominaisuudet ei häiritse ehdoton suositus pelille. Parinkymmenen tunnin päätarina, kolme trials tehtävää, survival mode ja kaikki pelattavissa cooppina. Siihen päälle kerättäviä niin vastinetta rahalle saa kyllä. Jos on epävarma pelistä niin kannattaa odottaa psvr2 versiota.

No Mans Skyta tuli pelattua moveilla mutta välillä oli dualshock vieressä lentämistä ja ajamista varten. Itse tykkään pelata aina kun mahdollista moveilla eli vapailla käsillä sen takia en oikeen innostu dualshockista. Jännä nähä miten toimii psvr2 versiossa.
 
psvr mulla myynissä, enkä toista osta hyllyyn pölyyntymään...
Psvr ää en ostanut sen rajoitettavuuden takia ja nyt psvr 2 lle raivattu paraatitila kaapista quest 2 viereen. Ei nyt rehellisesti voida puhua edes lähelläkään saman kaliiberin laitteesta( psvr vs psvr2). Mut ei kyl kannata hommata jos VR ei nappaa.
 
Survivessa ei erikseen ole strafe näppäimiä mutta ”skyrim” ohjaus eli vasemmalla kapulalla liikutaan kapulan ohjaamaan suuntaan. Eli strafe toimii hyvin.

Onkohan kyse ollut sitten vaan Bryanin omasta mokasta sillä tänään vielä tarkistin etten muista väärin ja kyllä se valitti strafen puutteesta vielä gamecastin puolellakin ja joku kirjoitti chattiin "I used strafe by tilting the move".
Sellainen ongelma pelissä ainakin on ollut, että vaikka valitsee ohjaukseksi pelkän ohjaimen niin silti hahmo kävelee siihen suuntaan mihin katsot.
Ärsyttää kun mistään ei koskaan näe patch noteja niin ei voi tietää mitä on korjattu. Nytkin varmaan ainoa tapa nähdä nuo on ostaa se peli joka ei ole kovinkaan optimaalista.
Alkoi tuo silti houkuttelemaan kun olen nyt pelannut taas kolme viikkoa vain vr pelejä eikä mulla ole mitään uutta pelattavaa enää :D

Miten muuten niiden aselehtien kanssa toimitaan kun niitä mukaan poimimalla ilmeisesti opitaan laittamaan aseisiin esim uusia tähtäimiä, mutta ne näyttää myös vievän aina yhden inventaario slotin niin voiko ne vaan poimia talteen ja samantien vaan heittää repusta pois ja silti voi vielä käyttää niitä tähtäimiä ja muita mikä niistä on opittu?
 
Onkohan kyse ollut sitten vaan Bryanin omasta mokasta sillä tänään vielä tarkistin etten muista väärin ja kyllä se valitti strafen puutteesta vielä gamecastin puolellakin ja joku kirjoitti chattiin "I used strafe by tilting the move".
Sellainen ongelma pelissä ainakin on ollut, että vaikka valitsee ohjaukseksi pelkän ohjaimen niin silti hahmo kävelee siihen suuntaan mihin katsot.
Ärsyttää kun mistään ei koskaan näe patch noteja niin ei voi tietää mitä on korjattu. Nytkin varmaan ainoa tapa nähdä nuo on ostaa se peli joka ei ole kovinkaan optimaalista.
Alkoi tuo silti houkuttelemaan kun olen nyt pelannut taas kolme viikkoa vain vr pelejä eikä mulla ole mitään uutta pelattavaa enää :D

Miten muuten niiden aselehtien kanssa toimitaan kun niitä mukaan poimimalla ilmeisesti opitaan laittamaan aseisiin esim uusia tähtäimiä, mutta ne näyttää myös vievän aina yhden inventaario slotin niin voiko ne vaan poimia talteen ja samantien vaan heittää repusta pois ja silti voi vielä käyttää niitä tähtäimiä ja muita mikä niistä on opittu?
Itsekin kattelin striimiä ja jäi sellanen fiilis että sekoili jotain. Hyvin toimii ja asetukset on hyvät sieltä löytyy kaikki. Myös erikseen tuo katseella ohjaaminen.
Aselehdet ja kerättävät muistaakseni katoaa valikosta samantien kun keräät ne. Niistä kuuluu sellanen ääni niin tietää että on uus. Kartalta ne ei häviä että pitää muistaa mistä ne on keränny. Tosin tabilta näkee kaikki kerättävät mitä on.
Kampanja kannattaa pelata ensin. Joka alueella on yksi backpack lisäslotti kerättävänä ja jokaisessa tehtävässä on aselehti. Survival pelimuodossa ei saa laitettua tähtäimiä kiinni jos ei ole kampanjasta kerännyt aselehtiä. Ja repun upgradet on molemmissa pelimuodoissa erikseen. Ruoasta, juomasta ja crafting materiaalista ei kannata kampanjassa välittää ne on vaan survivalia varten. Survivalissa tuo ruoka ja juoma toimii vaan xp boosterina mikä on vähän hölmöä. Ja jos pelaa coopissa niin xp kerroin nousee kahteen jos kaveri on lähellä. Survivalissa 99 leveliä ja joka levelillä jotain aukeaa craftaamiseen. Yksi trophy on 60 level ja sitä oon itse nyt grindaamassa että saan platinumin.
Meinasin itse säästää tämän psvr2 varten mutta ostonappia tuli painettua ku ajattelin että mitä sitä itseä kiduttamaan kun mieli teki zombeja ampumaan.
 
Itsekin aloitin aamulla ja nyt olen viemäreissä enkä malta odottaa että tuolta sokkelosta pääsee pois.
Onneksi ainakin helpoimmalla zombeja ei tunnu pahemmin kiinnostavan kun menet niiden ohi joten tuollakin voi helposti vaan pujotella niiden ohi.
Kontrollit toimineet ihan hyvin, mutta istualtaan pelatessa alkoi äsken olemaan pistoolien koteloiden kanssa ongelmia ja niitä pystyy säätämään vaan päävalikosta.
Ekat neljä tuntia ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa.

Ympäristöjä tämä lataa ainakin ps4prolla välillä aika pitkään ja muutaman kerran tyhjään risteykseen ilmestyy ensin katulamppu, sitten aita ja iso puu ja lopulta kokonainen talo. Opein kyllä aika äkkiä pysähtymään aina jos näkee kohdan mistä selkeästi puuttuu jotain ettei vahingossa jää jonkun sisään jumiin jos vaikka joku auto ilmestyy just siihen missä kuljet.
Patch noteissa vielä luki "improved level streaming" joten kuinkahan paha tuo on ennen ollut.
 
Itsekin aloitin aamulla ja nyt olen viemäreissä enkä malta odottaa että tuolta sokkelosta pääsee pois.
Onneksi ainakin helpoimmalla zombeja ei tunnu pahemmin kiinnostavan kun menet niiden ohi joten tuollakin voi helposti vaan pujotella niiden ohi.
Kontrollit toimineet ihan hyvin, mutta istualtaan pelatessa alkoi äsken olemaan pistoolien koteloiden kanssa ongelmia ja niitä pystyy säätämään vaan päävalikosta.
Ekat neljä tuntia ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa.

Ympäristöjä tämä lataa ainakin ps4prolla välillä aika pitkään ja muutaman kerran tyhjään risteykseen ilmestyy ensin katulamppu, sitten aita ja iso puu ja lopulta kokonainen talo. Opein kyllä aika äkkiä pysähtymään aina jos näkee kohdan mistä selkeästi puuttuu jotain ettei vahingossa jää jonkun sisään jumiin jos vaikka joku auto ilmestyy just siihen missä kuljet.
Patch noteissa vielä luki "improved level streaming" joten kuinkahan paha tuo on ennen ollut.
Joo se viemäristö on aika raskas paikka. En tykänny siitä. Siellä oli pelin rikkova bugikin kun ei ladannu alueita. Siihen tuli päivitys onneks.
 
Tarina läpi. Meni siinä aika tasan 11 tuntia.
Eipä tästä ole kuin lähinnä 2 valittamisen aihetta joista isompi on se ympäristöjen hidas lataaminen ja toinen se kuinka ihan normi zombit kestää välillä 5-6 headshottia pistoolista tai 10+ melee iskua.
Onneksi ehkä yks zombi kahdestakymmenestä on tuollainen. En tiedä onko bugi vai tarkoituksellista.

Melkein tekis mieli sanoa, että tuben striimeistä saa täysin väärän kuvan siitä kuinka hyvin tämä oikeasti toimii.
Yhdessä arvostelussa oli aivan järkyttäviä ongelmia moven seurannan kanssa ja videon tekijän mukaan vika oli pelissä vaikka sen näki heti, että sen setupissa vika on.
Sillä siis kädet warppaili niin pahasti ettei se pystynyt edes painamaan sen tabletin valikoita. Ei tuollainen johdu pelistä itsestään ikinä.
Mulla ei ollut mitään ongelmia ja tämä oli myös niitä harvoja pelejä missä edes kahdenkäden aseiden käyttö ei sotkenut seurantaa ollenkaan ja rynkkyä ja haulikkoa oli ilo käyttää.

Vaikka ympäristöjen kanssa on ongelmia niin kyllä mä silti tätä pidän cave digger 2:sta parempana teknisesti sillä tässä ei tekoäly vaan lakannut toimimasta yhtäkkiä, tärkeät tavarat olleet maansisässä tai muuta vastaavaa mitä siinä sai nähdä. Vaikka kyllä mä siitäkin platinan keräsin kun peli alkoi kummasti maistumaan kun siitä yhdestä bugista pääsi eroon.
Kai sitä survival moodia vois vielä kokeilla vaikka se ei varmaan kauaa jaksakaan kiinnostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom