Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStationVR 2 - Yleinen pelikeskustelu

Hyvin on maistunut! Ainoastaan lataustauot vähän häiritsee ja ”asevyö” ei ole yhtä näpsäkkä käyttää kuin Walking Dead Saints & Sinnersissä. Koko ajan joutuu vähän hakemaan tuliluikkuja vyöltä. Muuten peli näyttää hyvältä ja gorea on tarpeeksi. Ja koirasta iso plussa.
Joo tuo koira on pelin tähti. Tuli aika paljon heiteltyä palloa sun muuta ja eri hattuja testailua buddylle. Hauska lisä peliin
 
Resident Evil 4 Remake Vr:nä on ollu itselle erittäin positiivinen yllätys. Se tietty järvikohtaus Vr:nä on parasta Vr:ää, mitä omalle kohdalle on osunut. Ainoat negatiiviset asiat omaan makuun on: Hyvin vähäinen vuorovaikutus ympäristön kanssa ja omille silmille liki käyttökelvoton kiikaritähtäin kiväärissä. Kiikaritähtäin on jostain syystä todella epäselvä, vaikka peli muuten on erittäin hyvännäköinen ja tarkka.
 
Puzzling places sai taas yhden ilmaisen palapelin lisää. Viimeksi halloweenina tuli yks ja just viikko sitten tuli myös uusi talvi teemainen dlc paketti joka tekisi mieli ostaa, mutta mulla on ne edelliset kymmenen ostettua palapeliäkin tekemättä ja varmaan yli puolet perus pelin seteistä.
Tarttee yrittää ottaa itseä niskasta kiinni kun seuraavaksi alkaa pelaamaan vr pelejä :D



Myös ekan saints & sinnersin suhteen on ilmeisesti tehty jotain muutoksia sillä mulle oli tarjolla ilmainen päivitys vaikka en omista sitä tourist edition lisäriä joka alunperin vaadittiin, että sai ilmaisen psvr2 päivityksen.
 
Nyt on tammikuu ale storessa ja mulla ainakin on kiva määrä ostettavaa.

Project wingman 23,96e,
Peaky blinders: the king's ransom 16,46e
Propagation: paradise hotel 14,96e
Vampire the masquerade justice 20,96e
Galaxy kart 7,97e (ps+)
Ruinsmagus complete 19,46e (ps+)
 
No niin tuli nyt itselle ja lapsille hommattua joululahjaksi psvr2 ja samalla käytännössä ensikosketus ylipäätään vr peleihin. Ensimmäisenä kun tuosta heitti Horizonin tulille niin olihan se aika huima fiilis sillä veneellä lipuessa ja ympäristöä katsellessa. Jatkuva kiipeileminen alkoi tosin siinä pelissä puuduttaa aika nopeasti, varsinkin kun oli yllättävän kuumottavaa touhua :rolleyes:

Horizonin lisäksi löytyy nyt myös:
  • Resident Evil 4 & Village
  • Walkabout Mini Golf
  • Among Us :D
No Man's Sky vielä vähän houkuttelis, kun on tarjouksessa ja muutama muu peli jäi odottamaan tarjoukseen tulemista (mm. Beat Saber)
 
Beat saber tarjousta saat kyllä hetken odotella sillä se ei ole koskaan ollut tarjouksessa edes ekalla psvr:lla.
 
No niin tuli nyt itselle ja lapsille hommattua joululahjaksi psvr2 ja samalla käytännössä ensikosketus ylipäätään vr peleihin. Ensimmäisenä kun tuosta heitti Horizonin tulille niin olihan se aika huima fiilis sillä veneellä lipuessa ja ympäristöä katsellessa. Jatkuva kiipeileminen alkoi tosin siinä pelissä puuduttaa aika nopeasti, varsinkin kun oli yllättävän kuumottavaa touhua :rolleyes:

Horizonin lisäksi löytyy nyt myös:
  • Resident Evil 4 & Village
  • Walkabout Mini Golf
  • Among Us :D
No Man's Sky vielä vähän houkuttelis, kun on tarjouksessa ja muutama muu peli jäi odottamaan tarjoukseen tulemista (mm. Beat Saber)
Taisi olla Beat Saber eka kerran tarjouksessa metan storessa vastikään, joten helpompi vaan ostaa suosiolla se täyshintaisena.
 
Taisi olla Beat Saber eka kerran tarjouksessa metan storessa vastikään, joten helpompi vaan ostaa suosiolla se täyshintaisena.
Itse en ymmärrä Beat Saberin hehkutusta. Mielestäni Synth Raider on huomattavan paljon parempi peli, eikä sitäkään alkuinnostuksen jälkeen jaksanut pelata kuin satunnaisia biisejä.
 
Itse en ymmärrä Beat Saberin hehkutusta. Mielestäni Synth Raider on huomattavan paljon parempi peli, eikä sitäkään alkuinnostuksen jälkeen jaksanut pelata kuin satunnaisia biisejä.
Beat Saber on sitä hauskempaa, mitä paremmaksi siinä kehittyy. Nyt kun itse olen alkanut pelaamaan osaa tasoista expertillä, niin koukutus peliin on kasvanut vaan. Lisäksi tällä tasolla pelaamisesta saa myös hyvän aerobisen treenin kun keskisyke huitelee jossain 140-150 välillä pelaamisen aikana.

Varmasti Synth Raiderissa sama juttu jos sitä pelaisi. Toistaiseksi se jäänyt vielä hankkimatta, kun tuossa Beat Saberissakin on vielä niin paljon tekemistä ja haastetta jäljellä.

Mutta eihän kaikki pelit tosiaan ole kaikille. Itse en esim. saa yhtään mitään irti ajopeleistä tai urheilupeleistä enkä oikein ymmärrä niiden vetovoimaa enkä sitä miten joku toinen jaksaa pelata niitä vuodesta toiseen satoja tunteja. Onneksi videopeleistä löytyy siis valikoimaa niin, että jokaiselle on jotakin tarjolla.
 
Itse en ymmärrä Beat Saberin hehkutusta. Mielestäni Synth Raider on huomattavan paljon parempi peli, eikä sitäkään alkuinnostuksen jälkeen jaksanut pelata kuin satunnaisia biisejä.

Mulla oli sama homma.
Lopulta beat saber oli mulle varsin jees rentoutumis peli sprint vectorin pelaamisen jälkeen joten oli sillekin sitten lopulta käyttöä.
Isoin miinus mulle oli pelin biisi valikoima joka oli aivan liian täynnä jotain tylsää edm settiä tai mitä sitten olikaan ja sen takia mun oli pakko pelata sitä 1.5x nopeudella jotta ne olis edes hieman energisempiä.
Tämä siis ei vaan nopeuta nuotteja kuten yleensä vaan se biisi oikeasti soi nopeutettuna.

Synthridersin kohdalla tuli vissiin kahdesti pelattua kaikki biisit läpi (joka sinänsä on jo aika paljon kun niitä on iso nippu) ja vaikka monet biisit on oikeasti hyviä niin lopulta ne electro swing biisit oli niitä joita tuli pelattua aina uudestaan ja uudestaan, koska niiden pelaaminen tuntui jo joltain tanssin tapaiselta jonkun random huitomisen sijaan. Molemmat electro swing dlc paketitkin ostin.
 
Beat Saber on sitä hauskempaa, mitä paremmaksi siinä kehittyy. Nyt kun itse olen alkanut pelaamaan osaa tasoista expertillä, niin koukutus peliin on kasvanut vaan. Lisäksi tällä tasolla pelaamisesta saa myös hyvän aerobisen treenin kun keskisyke huitelee jossain 140-150 välillä pelaamisen aikana.

Varmasti Synth Raiderissa sama juttu jos sitä pelaisi. Toistaiseksi se jäänyt vielä hankkimatta, kun tuossa Beat Saberissakin on vielä niin paljon tekemistä ja haastetta jäljellä.

Mutta eihän kaikki pelit tosiaan ole kaikille. Itse en esim. saa yhtään mitään irti ajopeleistä tai urheilupeleistä enkä oikein ymmärrä niiden vetovoimaa enkä sitä miten joku toinen jaksaa pelata niitä vuodesta toiseen satoja tunteja. Onneksi videopeleistä löytyy siis valikoimaa niin, että jokaiselle on jotakin tarjolla.
Niin siis ihmettelen lähinnä sitä, että molemmat pelit ovat melko samankaltaisia (loppupeleissä). Jostain syystä kuitenkin aina VR-peleistä puhuttaessa Beat Saber mainitaan heti, mutta Synth Raideri ei niinkään.

Itse omistan molemmat pelit ja poikkeuksetta vr-pelejä ennen pelaamattomat ovat aina Synth Raidersin jälkeen aivan fiiliksissä. Erilaisia liikeratoja pääsee käyttämään monipuolisemmin ja samalla saa myös yläkropalle rasitusta todella paljon, varmasti myös Beat Sabersissa toki. Visuaalisesti aika hienoja myös experience-trackit, joista yhtä päässyt pelaamaan Muse dlc-paketin myötä.

Kannattaa Synth Raider testata jos tämän kaltaiset pelit maistuu. Usein melko edullisesti tullut vastaankin.
 
Niin siis ihmettelen lähinnä sitä, että molemmat pelit ovat melko samankaltaisia (loppupeleissä). Jostain syystä kuitenkin aina VR-peleistä puhuttaessa Beat Saber mainitaan heti, mutta Synth Raideri ei niinkään.

Koska se on suosittu niin se on melkein jo synonyymi vr rytmipelille. Vähän kuin aikoinaan jolloin kaikki konsolit oli nintendoja vanhemmille ihmisille :D
Suosion takia siitä myös varmasti tehdään enemmän videoita ja striimejä nettiin joka vaikuttaa vielä lisää.

Kyllähän myös beat saber yritti ottaa mallia synth ridersista lisäämällä ne nuotit joissa pitää seurata sitä tiettyä kaarta palikasta toiseen, mutta mun mielestä se ei vaan toimi.
Niissä orkkis biiseissä on tietynlainen flow vaikka se on vaan sitä palikoiden halki laittamista, mutta tuo kaaren seuraaminen ei vaan toimi kun taas synthissa ne railit on olleet alusta asti osa mekaniikkaa joten ne sopii peliin ja niiden seuraaminen vaikuttaa paljon siihen, että peli saa jonkinlaisen tanssin tunteen aikaan.
 
Synth ja Beat on molemmat oikein hyvin tehtyjä pelejä, mutta Pistol Whip on minulle vielä kumpaakin iskevämpi. Kaikki kolme ovat minusta selvästi ostamisen arvoisia, jos tykkää rytmistä / ehkä liikunnastakin.
 
Eilen tuli taas kaivettua tämä esille ja joko konsolin tai headsetin päivitys on mennyt sotkemaan jotain.
Mä käytän aina sitä adjust eye tracking ruutua apuna jotta saa lasit just oikein. Kun teksti on tarkka niin sweetspot on siinä.
No nyt huomasin, että vaikka katson suoraan eteenpäin niin n. sekunnin välein molemmat silmät muka katsoo ylä oikealle.
Tein kalibroinnin uudestaan ja kaikki toimi kuten kuuluu.

No tänään oli taas ihan sama homma ja menin vaan pelaamaan gran turismoa ja se näytti samalta mitä ennenkin joten ei se foveated rendering kohta ainakaan jatkuvasti pompi mihinkään.
Sitten tuli testattua sitä ilmaista epic rollercoasteria ja siinä koko ruutu jotenkin väreili ja liikkui vielä kalibroinnin jälkeenkin ja loppui kun otin valikoista koko katseen seurannan pois.
Seuraavaksi sitten re4 remake ja se oli ok ja siinä todellakin muuten huomaa eron jos katseen seuranta ei ole päällä. On se vaan niin paljon tarkempi sen kanssa.

Just tuollaisten ongelmien takia mä en koskaan halua päivittää mitään jos laite toimii oikein, kuten se on tähän asti toiminut.
Tosin tällä kertaa olis voinut valita "update later", mutta muistaakseni tuo pakotetaan kuitenkin jossain vaiheessa jopa vr lasien kohdalla.
 
Onko kellään ollut sellaista ongelmaa, että PS5:n kotivalikko heittää TV:n mustaksi ja ainoastaan pelit näkyvät TV:n ruudulta, kun käyttää PSVR2? Kotivalikko tulee kuitenkin näkyviin heti, kun ottaa kypärän pois päästä, vaikka siinä olisi siis vielä virta päällä.
 
Ylös Bottom