Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pool/snooker-pelit

Voiko tämmönen urpo pelata teitä vastaan ku pää hajoo siinä 25-30 välillä aika usein? :D

Turpaan tulee että tukka lähtee :D
 
Six reds championshipissä onkin käytössä joku eri turnausmuoto. Kaiken lisäksi turnauksen kohdalla luki, että not invited, mutta mukaan pääsin silti. :D
Mutta vähintään kolme peliä pääsee pelaamaan, joku sarja muotoinen siis tämä turnaus.
Turpaan tuli 5-3 ja 5-1. Jokainen voitettu freimi vieläpä sen vuoksi, että vastustaja tehnyt itselleen niin pahan snookerin. :D
Yhden taas hävisin, kun olin ryöstämässä ja piti enää huolehtia suora pinkki pussiin. Jätin millin päähän pussin reunalta.

Ei ole kyllä ollut mitään jakoa. Luca Brecel oli rank 15 kun hävisin Paul Hunter turnauksen toisella kierroksella. Mutta sen jälkeen ottelut olleet jotain rank 50 jätkää vastaan ja vielä rajummin turpaan. Ensin joku karsinta ja nyt nämä kaksi matsia 6 punaisen turnauksessa.
Eli tässä on jo neljä matsia putkeen hävitty ihan sata nolla. Joten varmaan täytyy pitää taukoa loppupäivä, koska tuntuu ettei mikään onnistu.

Jotenkin hauska tuo Brecel. Näin kaverista videoita kun se oli 10-12v ja seurannut jätkää sieltä asti. Nykyisin taitaa olla jo top 13 rankissa ja tuntuu hullulta pelata sitä vastaan edes pelissä, kun mun silmissä se on se sama 12v pikku sälli ku pelaa omassa autotallissa tms.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs noissa uran turnauksissa pääosin on turnausmuoto?

Mulla on se käsitys että koko "normaali" Snooker on samanlaista voitto tai kotiin kuin Tennis.

Kaks ekaa karsintaa hävisin urassa mutta en ihan pystyyn. En siis ole varsinaiseen turnaukseen vielä päässyt.
 
Mikäs noissa uran turnauksissa pääosin on turnausmuoto?

Mulla on se käsitys että koko "normaali" Snooker on samanlaista voitto tai kotiin kuin Tennis.

Kaks ekaa karsintaa hävisin urassa mutta en ihan pystyyn. En siis ole varsinaiseen turnaukseen vielä päässyt.
Juu tällä tavoin pudotuspelimäisesti ne menee aina, mutta näköjään tuo 6 punaisen turnaus on jollain muulla systeemillä.

Vaikka olen vuosia seurannut snookeria, tulee silti jatkuvasti vastaan tilanteita missä en ole varma säännöistä. Tai sitten pelissä ei bugin takia ne ole oikein.
 
Muuttuiko tuossa 1.02 pätsissä nuo pitkät pallot vaikeammiksi? Vai menetinkö jotenkin tuntuman kun pelaa niin paljon, että silmät on melkein ristissä. :D
Nimittäin pätsin jälkeen tuntuu että ehkä 2/5 pitkistä enää uppoaa. Etenkin jos ollaan aloituspäädyn vallin läheltä lyömässä.
Se pro tason apuviiva näyttää ihan samalta kuin ennen, mutta jo suoraan yläkierrettä lyötäessä menee suurin osa pieleen, jos lyönti ei osu prosentilleen oikeaan.
Kun ennen pätsiä sain vaikka sivukierteellä pallot pussiin 90% varmuudella, vaikka voimaa olisi ollut liikaa/liian vähän.

Hyvä siis vaan jos on muuttunut. Olen vain tosiaan pelannut niin monta tuntia putkeen, että voi vain olla siitäkin kyse, ettei enää tajua mitä tekee väärin.
Viisi tappiota jo putkeen ilman oikeita mahdollisuuksia.
Samaan aikaan tuntuu, että tekoäly kuitenkin tekee myls selvästi enemmän virheitä, mutta en pysty hyödyntämään niitä.
Toisaalta syy voi olla myös siinä, että tekoälyn turvapeli on nyt niin paljon parempaa, ettei mulle vain aukea paikkoja.

Edit: Tää peli nostattaa kyllä tunteet.. Nimittäin olin 3-2 tappiolla, aukesi paikka. Piti väriltä päästä keltaiselle, joka ei ollut pisteellään. Siniseltä olisin päässyt helposti, mutta olisi ollut mahdollisuudet vain 134 breikkiin. Sekin olisi ollut parempi kuin oma ennätys 132. Pinkiltä ei ollut leikkuuta keltaiselle. Himoitsin 136:sta, jotta olisin päässyt @Senaattori :n ohitse, joten pakko oli lyödä mustaa. Musta pussiin, mutta päällevedossa ei ollut voimaa ja värit jäi pussittamatta.
Vaikka se oli mun historian toinen satanen vasta, niin päällimmäinen tuntemus oli suuttumus omasta päälleveto virheestä. Ei tuntunut yhtään hyvältä saada enää ”vain” satasta.

Noh, ottelu 3-3 tilanteeseen. Vastustaja teki hyvän breikin ja jätti mulle jämät. Lähdin rakentamaan breikkiä ja kulki todella hyvin, pääsin johtoon ja eteen tuli viimeinen pallo jonka olisin voittoon tarvinnut. Näin silmissäni miten se käytännössä jo upposi pussiin, mutta jotenkin onnistui pyörähtämään pussin suulla edes takaisin ja jäi luukulle.
Vastustaja putsasi pöydän ja voitti pisteellä freimin ja ottelun.

Seuraava turnaus alkaa kaiken lisäksi samaista rank 8 sijalla olevaa Kyren Wilsonia vastaan, joten saan sentään revanssin.
Mutta nyt tappioputki vain kasvanut ja ei paljon lohduta, vaikka rankingissa uran aikana olen näistä huolimatta noussut kymmenen sijaa 82 -> 72.

Tuntuu mun otteluista tosi moni päättyvän yhden freimin voittoon/tappioon ja kun pelaan täyspitkää uraa, niin jokainen ottelu kestää 7-9 freimiä, joka taas tarkoittaa että vaikka kaiket päivät pelaa, niin keskiviikko yön jälkeen ura on edistynyt vain 14 ottelun verran. 7 voittoa, 7 tappiota.
Raastavan realistinen peli tuon suhteen. 70-80 rankin äijälle on oikeasti vaikea selviytyä hard tasolla turnausten toiselle, saati kolmannelle kierrokselle. Tuollaisen top 20 äijän voin pitkän ottelun turvin voittaa kerran, mutta en kahta kertaa ja siksi yleensä turnausten toinen kierros päättää voittojahdin.

Tiesittekö muuten, että jos aloitatte uran ”nousevana tähtenä”, niin peli on vaikeampi. Nimittäin kuten oikeassa elämässä, nämä tyypit pelaa alusta asti niitä kovimpia nimiä vastaan, joten tie on paljon kivikkoisempi.
Eli periaatteessa peli on urassa helpoimmillaan top 20 äijällä. Siksi myös mulla Robinin kanssa on vaikeaa, mutta nousevilla tähdillä olisi vielä vaikeampaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan uskomatonta..sanonko mitä..
Kyren Wilsonia vastaan vedin 0-3 johdon. Sen jälkeen jokaikinen freimi oli menossa mulle, mutta ratkaisevat pallot jäi pöydälle ja hävisin viisi freimiä putkeen siten, että vasta viimeisellä mustalla meni ohi. Hävisin ottelun 5-3.
Menee motivaatio ihan just..
 
Tiesittekö muuten, että jos aloitatte uran ”nousevana tähtenä”, niin peli on vaikeampi. Nimittäin kuten oikeassa elämässä, nämä tyypit pelaa alusta asti niitä kovimpia nimiä vastaan, joten tie on paljon kivikkoisempi.
Eli periaatteessa peli on urassa helpoimmillaan top 20 äijällä. Siksi myös mulla Robinin kanssa on vaikeaa, mutta nousevilla tähdillä olisi vielä vaikeampaa.

Näinhän se on. Mielestäni TOP-16 pelaajalla aloittamisessa ei ole mitään hauskaa, kun saa aina helpot pari peliä joka turnaukseen ja yksi tavoite on jo valmiiksi saavutettu. Robinilla pitää myös aloittaa sitten kun ehdin. Muutenkin hyvä ettei joka turnauksessa pääse pitkälle, ettei mene vuotta yhden kauden pelaamiseen :D
 
Muutenkin hyvä ettei joka turnauksessa pääse pitkälle, ettei mene vuotta yhden kauden pelaamiseen :D
Vaikka tippuisi aina ekalla kierroksella, niin kyllä tuossa vähän pirun monta turnausta on karsintoineen.
Sais vaan näkyä turnauksen rahasummat ennakkoon, koska ei tuosta skippaamisesta ole mitään hyötyä. Mut jos tietäis summat, voisi jämäturnaukset käydä joko voittamassa, tai skipata kokonaan.

Tänään muuten alkoi Snookerin MM-kisat ja jo ekalla kierroksella (kuten karsinnatkin) on paras 19:sta, joten se turnaus vasta kestää.
Itse pelaan parhaillaan Robinilla jotain international Championship karsintaa ja siinä jo paras 11.
 
Jee irtos tuosta uran kolmannesta karsinnasta Indian Openiin paikka turnaukseen :D

Saavutus sinänsä voittaa 4 freimiä kun usein tekee tiukkaa voittaa edes sitä yhtä.
 
Otitko helpon vaikeustason uralle? Ja mikä tähtäysapu on käytössä?
Ei tuosta ainakaan haastavuus lopu ikinä, kokoajan on varaa parantaa.

Kaipaisin vaan jotain harjoittelu moodia, missä vois vaikka asetella palloja itse ja treenailla turvalyöntejä jne. Ja lyönnin jälkeen aina mahdollisuus pelata sama lyönti uusiksi ja uusiksi. Silloin voisi tulla ymmärrystä moneen lyöntiin.
Mulla on isoja ongelmia päästä esim viimeiseltä mustalta keltaiselle, jos leikkuu ei ole se yksi ja ainut minkä osaan.
 
Juu mä otin kaikki avut sille helpoimmalle tasolle. Ainoastaan pelien pituudeks otin pisimmän mahdollisen.

Tosiaan tuollanen joku harjoittelu tila ois ihan kiva. Esim mun aloituksista onnistuu 1/10 kun sen pitäis olla vähintään 7/10.
Tuokin karsinta jonka voitin oli jo 1-3 mulle ja silti mä meinasin sen hävitä. Meni lopulta viimenen freimi mulle niin pääsin turnaukseen mukaan.
 
Oletteko huomanneet, että kun lyönti tehdään, ei tattia tarvitse pitää alaspäin siihen asti, että se työnnetään eteenpäin?
Riittää siis se, että näpäyttää alas ja palkki alkaa kasvamaan. Sen jälkeen voi ylöspäin työntää sopivassa kohdassa.
Alkoi nimittäin tarkkuus kasvamaan lyönneissä aivan älyttömän paljon, kun alhaalta ylös veto toi pienen viiveen lyönnin rekisteröintiin ja piti ennakoida.
 
Ensimmäinen voitto top tierin pelaajasta kun Bingo kaatui China openin ekalla kierroksella 3-1 (medium pituudella pelaan).
Mukavasti pätsi korjasi AIn turvalyöntejä, mutta mielestäni nyt AI on turhan agressiivinen,. Rory McLeodkin hyökkää mihin tahansa
palloon mikä on auki.
Tuohon toivoisi tasapainotusta.

Tähtäämiseen pientä hienosäätöä saisi tulla, mun mielestä läheltä lyödessä voisi vähän hitaammin tuo tähtäys linja isota. Nyt joutuu aika pienellä leikkuulla operoimaan.

Samalla suhteella se voisi isoontua kun etäisyys kohdepalloon kasvaa.
 
Juu turvalyönnit on ihan mahdottomia nyt, kun AI hyökkää kaikkeen. Sen vuoksi top 20 pelaajien voitto on todella hankalaa. Mut parempi tää, kuin se eka versio. Varmasti kehittyy.
Nyt olen vetänyt useamman minuutin turvalyöntitaistelua ja sellaista mikä näyttää oikealta taistelulta. Hienoja hetkiä voittaa sellainen.

Mulla Kyren Wilson kolmannen kerran jo vastassa. Olen nyt alkanut käyttämään aikaa turvalyönteihin ja ekan freimin jo voitinkin. Pakko meinaan alkaa voittamaan ekan kierroksen otteluita.

Olen myös alkanut aika paljon katsomaan osumakohtaa, enkä apuviivaa juuri tuon viivan leveyden vuoksi. Aika rutiinilla menee monet lyönnit jo, vaikka viiva on todella isona. Tulee vain hyökättyä itse ihan liikaa.

@Stirben miten pitkiä ottelut on mediumilla?

Edit: hyvää juttua snooker pelaajista ja historiasta:
 
Viimeksi muokattu:
Huh huh, vihdoin voitin ekalla kierroksella ja vihdoin voitin etenkin Kyren Wilsonin. Edellisessä matsissa 3-0 kääntyi 3-5 tappioon.
Nyt olin 2-0 johdossa ja hetken päästä tilanne oli 2-3. Onnistuin kuitenkin voittamaan kaksi seuraavaa ja ottelun 4-2. Voitin seuraavankin ottelun 4-2 (videot siitä). Siinä johdin jo 3-0 ja peli kääntyi 3-2:een ennen mikun ryhdistäytymistä.
Kolmannen kierroksen ottelu tarkoittaa jo tappiollakin 8000:n rahapottia, voitto toisi jo 11000.

Tuon toisen kierroksen ottelun avausfreimi oli ehkäpä mun Snooker19 uran eniten tuuletuksia aiheuttanut.
0-60 tappiosta pöydän tyhjennys ja 64-60 voitto. Tälläinen ryöstö kerrankin niinpäin, että itse ryöstää. Todella upea fiilis. Parempi kuin ”satasesta”.


Seuraavakin freimi meni kohtuu hyvin, sillä breikille tuli mittaa 127 ja siitä tuli pari trophyäkin, esim se että tyhjentää pöydän ensimmäisellä käynnillä.
Kaiken lisäksi tämä oli (epärealistisempi, mutta) hienompi kuin se aikaisempi 132 breikki. Tämä nimittäin ei todellakaan ollut itsestään selvyys, vaan vaikeita paikkoja ihan kokoajan. Mustaakin pääsin passittamaan vain alle puolet kerroista. Tämä oli työn ansaittu palkkio. Leikkasin videon aika paljon lyhyempään kuntoon, niin on vähän nopeampi katsoa:
 
Mediumilla avauskierrosten pelit olleet paras viidestä.
Toivottavasti jossain pätsissä tulee optio että ottelun pituutta voisi muuttaa vaikka turnausten välillä.

Yksi sääntö bugi löytyi. Olin snookerissa ja missasin yrityksen johdin peliä ohilyönni jälkeen 29 pisteellä ja pöydällä oli 27.
AI laittoi minut kuitenkin lyömään uudestaan samasta paikasta vaikka miss sääntö ei ole voimassa tässä tilanteessa.
 
Yksi sääntö bugi löytyi. Olin snookerissa ja missasin yrityksen johdin peliä ohilyönni jälkeen 29 pisteellä ja pöydällä oli 27.
AI laittoi minut kuitenkin lyömään uudestaan samasta paikasta vaikka miss sääntö ei ole voimassa tässä tilanteessa.
Juu tämä sama on tullut huomattua ja olen itsekin bugia käyttänyt tietoisesti hyväksi.
Toisaalta jossain vaiheessa jos teet vastustajalle snookerin osumatta palloon laisinkaan. Eli teet itse virheen.
Vastustaja määrää sut lyömään uusiksi/jatkamaan, kun vaihtoehtona olisi vapaa pallo vastustajalle.
Peli ei tunnu itsekään tietävän mitä tässä vaiheessa mun kuuluisi lyödä. Toisinaan pitäisi osua punaiseen, toisinaan uusiksi väripalloon jonka taakse olen snookeria yrittänyt tehdä ja onpa kerran hyväksynyt mulla sen vapaa pallon. :D
Yhden kerran hävisin freimin kun tälläisessä löin punaista ja tuomari valitti miten en voi lyödä näkyvästä pallosta enää ohi, tai häviän freimin. Vaikka osuin punaiseen ihan oikein.

Myös AI teki kertaalleen itselleen tilanteen jossa viimeinen punainen oli sivuvallissa kiinni ja valkoinen jäi keskipussin kulman taakse. Tuomarin mielestä pallo näkyi, eikä ollut piilossa. Samaa luuli AI ja löi suoraan päin, mutta tietysti osuen pussin kulmaan ja kolmannen yrityksen jälkeen hävisi freimin.

Säännöt on toki monimutkaiset, joten pieniä lapsuksia on mukana, mutta eiköhän ne tosiaan korjata sieltä pois.
 
@Barca11910 sulla oli niiden aloitusten kanssa ongelmia? Tässä videon alussa on yksi perusvarma aloitus mikä onnistuu aina, vaikka lyönnin voimakkuus epäonnistuu +-2%.


Tästä breikistä olen jotenkin itse sen 132:n jälkeen seuraavaksi ylpein vaikka olenkin saanut 127:Aa ja muitakin satasia jo.
Nimittäin täysin ilman mustaa 117, käyttäen pinkkiä ja sinistä.


Euroopan Masters ollu kyllä menestys. Ensin karsinnasta helppo voitto. Ensimmäisellä kierroksella vihdoin voitto Kyren Wilsonista. Toisella kierroksella joku kiinalainen top 30 jätkä oli suupala.
Mut kattokaas mitä tein äsken:
Itse Rocket vastaan ja Ronnie takoi ekaan freimiin jonku 114 tms. ja olin valmis luovuttamaan.
Taistelin kuitenkin ja ottelu oli mulle 3-2. Ronnie takoi hyvät lukemat taululle ja multa vaadittiin totaalista pöydän tyhjennystä. Arvaatte varmaan miten kävi viimeisen pallon kanssa?
1763
No käsittämättömän monta turvalyöntiä pelkällä mustalla onnistuttiin vetämään, kunnes Ronnie veti ihan väärällä leikkuulla ja ratkaisin:
1766

Aivan mieletön ottelu ja tosiaan 4-2 voitto! Uran kovin voitto, mutta myös turnaus:
1764

Ja seuraavaksi sitten vastaan rank 2, eli Selby. Joten jokohan tulee noutaja. Mutta vaikka siitä tulisi tappio, tienaan niin paljon, että Rank nousee 70 -> 67. On kyllä turnauksen suorituksia nostanut se tosiasia, että hävisin ennen turnausta lukemattomia otteluita putkeen.
1765

On muuten keskimääräinen breikki jo 71 ja tuntuu et joka otteluun tulee jo vähintään yksi 90-110 suoritus.
Ilmeisesti mistän ei näe montako satasta on urallaan tehnyt? Lajin huomioiden ja Ronnien tuhannen rajan mediahehkutuksen huomioiden on aivan käsittämätöntä jättää tuollainen tilasto pois pelistä.
Samoin online ja quick matseista löytyy tilastoista keskimääräinen lyöntien kesto, mutta ei urasta.
 
Ite jatkan taas tätä uraa jota pelaan kans Robinilla. Paul Hunter Classic turneessa nyt 2 voittoa Ensin Stuart Carringtonia vastaan 4-2 ja äsken paljon helpompi Mark Davis suoraan 4-0. 3 ekaa freimiä vein noin 20 pisteellä. ja tuo viimenen päätty aika dramaattisesti ilmeisesti tekoälyn saa jotenkin jumiin pelaamalla tarpeeksi hyvän turvalyönnin. Mä olin häviämässä freimiä ite noin 15 pisteen erolla niin piti keksiä jotain.

2 punasta kentällä toinen päädyssä kiinni ihan lyötävissä oleva pallo ja toinen sinisen takana Snookkerissa. AI löi siitä vapaasta punaisesta 3 kertaa ohi ja voitin pelin. :D

Nyt tulee sit toinen Mark (sukunimeltään Allen) vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom