Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pool/snooker-pelit

Mä oon pelannu nyt noin 8 framiä ja kaikista tullu tappio. Aika selkeällä erolla. Korkein pistemäärä on ollu 34 jonka oon saanu.
Nuo AI lyömät turva lyönnit on kyllä ainakin tämmöselle täys amatöörille tosi vaikeita. Koko ajan jos pääsee lyömään niin ensimmäinen pussitus vaatii hitonmoista tsäkää että menee sisään.

Monta kertaa käy siis niin että kun itse yritän esim päälle vetoa niin että pääsen mustaa lyömään niin se on naurettavan helppo lyödä liian kovaa.
Samoin lähes kaikki omat turva lyönnit epäonnistuu samasta syystä. :(

Hyvä peli ei siinä jos sitä oppisi vielä pelaamaan. :D
Mustan ympärillä yläkierre täysille ja voimakkuus 20-25 väliin ni on aika passeli. Kannattaa sitä valkoisen viivan läpinäkyvyyttä katsella et miten kauas menee.
 
Hattua pitää Ompulle nostaa, jos ekana iltana sait väsättyä lähes satasen breikin :)
Kuusi framea takana ja kuudes toi vihdoin ensimmäisen voiton. Kaksi edellistä hävisin viimeisellä mustalla. Ennätysbreikki tässä vaiheessa 36, päällevedot tuottavat vielä isoja vaikeuksia.

Nyt onnistui 82:n ja useampaan freimiin 50-60 välille. Riikassa tuli ekalla kierroksella turpiin Robertsonille, mutta Hyh huh mikä voitto tuli nyt Murphystä. 5-4 freimein, todella tiukkaa vääntöä.
Tässä samassa videossa oisko toinen freimi tuo 82:n. (Edit: 2min kohdalla alkaa tuo 82:n. Sekin päättyi lopulta siihen et puhuin viimeiset lyönnit puhelimeen, niin ei saanut keskityttyä.)

Minkä noista itse valitsit?
Hard on mulla ja tosiaan pro avustukset.
 
Vois kyllä itsekin harkita tätä, varsinkin nettipeli kiinnostaa, tuo 35€ kuulostaa vaan turhan kovalta.
Pitää varmaan odotella että irtoaa noin 20€ ja siihen mennessä on isommat bugitkin varmaan korjattu.

Onko tässä ihan kunnollinen reaaliaikainen nettipeli, kun Pure Poolissa se oli muistaakseni todella huonosti toteutettu.
 
Osaatko arvioida, miten Hard vaikuttaa esim. Easy ja Medium - tasoisten pelaajien vaikeuteen verrattuna quick matcheihin?
En ole itse testaillut, mutta videoilla easy on aivan täysi taliaivo ja kaksi palloa putkeen on mahdottomuus. Urassa hardilla rankin 60 jätkä saattaa tehdä 30-40 breikkejä.
Onko tässä ihan kunnollinen reaaliaikainen nettipeli, kun Pure Poolissa se oli muistaakseni todella huonosti toteutettu.
On ihan kunnon moninpeli ja lisäksi myös online turnaukset aina oikean elämän turnausten aikana. Eli mm kisojen aikana eka turnaus.

Edit: sen verran onlineen on tehty muutoksia, että jokaisella on tähtäysapu lukittuna pro tasolle, jotta peli on kaikille sama. Myöskin pelin kesto on rajattu 20 minuuttiin ja yhden lyönnin kesto puoleen minuuttiin, jotta toinen ei keittele kahvia välissä.

Tässä hyvä arvostelu pelistä.
 
Viimeksi muokattu:
En ole itse testaillut, mutta videoilla easy on aivan täysi taliaivo ja kaksi palloa putkeen on mahdottomuus. Urassa hardilla rankin 60 jätkä saattaa tehdä 30-40 breikkejä.

Eli Hard vastannee quick matchia. Viime yönä Anthony Hamilton teki 58 breikin mua vastaan.
 


Minäkin sain aikaiseksi ysikymppisen :) Joku yllä valittikin noista pitkistä palloista ja tässäkin breikissä niiden liika helppous pelasti pari täysin epäonnistunutta päällevetoa. Muuten tuossa breikissä ihan hyvää ja rauhallista kiven hallintaa, äkkiä tuohon tottuu.

Edit: sen verran onlineen on tehty muutoksia, että jokaisella on tähtäysapu lukittuna pro tasolle, jotta peli on kaikille sama. Myöskin pelin kesto on rajattu 20 minuuttiin ja yhden lyönnin kesto puoleen minuuttiin, jotta toinen ei keittele kahvia välissä.

Harmi, en minä kyllä ehdi toteuttamaan läheskään kaikkia lyöntejä puolessa minuutissa. Kyllä tuo raja pitäisi minuutti olla ja pelin raja vähintään puoli tuntia.
 
Tässä aamusella oli ennen reissuun lähtöä ennen reissuun lähtöä pakko vähän pelata, enkä jaksanut uraa jatkaa ja keskittyä.
Vedin sit player vs. player ja olin itse O’Sullivan ja Allen.
Allenille otin kokeiluksi amatööri avut päälle, mut en kanssa peli on jo ihan naurettavaa. Joo on pro:llakin pitkät helppoja, mut tuolla helpolla sit oli jo päällevedotkin ihan älyttömiä.
Koska mua kaivelee mun 98 breikki, niin aloin sit Allenilla työntämään punaisia siten, että Ronnie pääsisi tykittämään hyvällä aloituspunaisella.

Pelasin vissiin 5 freimiä, joista jokaiseen sain yli 50:n breikin, mutta aina yksittäinen päälleveto meni niin huonoksi, että isoin taisi jäädä 69 pisteeseen. Sekään ei sataseen olisi mennyt. Kun pöydälle jäi vain sininen, pinkki ja musta.
Mut kyllä mä hattua nostan jo jokaisen satasen tekijälle, vaikka netissä jo 147:ja on esillä. On tuo oikeasti vaikeaa.
Tuo viiskymppinen tulee helpohkosti aina, jos vain pääsee ekaa punaista lyömään ok sijainnista.

Tekoälyä vastaan vain on todella harvoin hyvää paikkaa tarjolla. Lisäksi luulen et musta vaan tuntuu siltä, mutta mun mielestä O’Sullivanilla pelaaminen on helpompaa kuin Robin Hullilla. Eli voiko nuo onnistumisprosentit olla pelaajien taitoon liitettyjä, vaikka ihminen pelaisi?

Tuli myös urassa huomattua se, että AI peli saattaa ”seota” ja joku freimi voi mennä ihan pieleen ja huomaa kun vastustajan ”pää hajoaa”. Eli ei se tykätä aina samalla taidolla. Lisäksi jokainen ”hard”, eli 1-20 ei pelaa kyllä samalla tavalla.

Edit: ja nyt pääsiäiseksi mennään asuntovaunulle ja olen aina pärjännyt siellä Switchillä. Mut koska peli ei ehtinyt tähän julkaisuun Nintendolle, niin mun oli pakko tehdä poikkeus ja ottaa sekä tv, että pleikka mukaan, koska mm kisat alkaa viikonloppuna. Pakko päästä pelaamaan peliä lisää.
Edit2: vaunu elämä voi alkaa :D :D
1748
 
Viimeksi muokattu:
1.02 pätsi latautuu.
Mitään patch noteseja en ole löytänyt day 1 pätsistä, enkä tästä.
Löysin vain Redditistä ketjun, missä oli kehittäjien listaus asioita mitä päivityksillä korjataan lähitulevaisuudessa. (Esim Ai turvalyönnit.)

Mut asiasta toiseen. Jatkoin uraa Robinilla ja vihdoin avautui paikka. No lähdin pelaamaan ja 11 punaista ja 11 mustaa meni helposti. Mustalta päälleveto pieleen.
Taistelin kahden ajatuksen välillä. Mulla ei ole yhtään satasta tehtynä. Pääsen punaiselta helposti siniselle ja voin jatkaa helposti sarjaa, tai yritän pitää valkoisen mustalla ja pidän 147:n tähtäimessä.
12:sta punainen sisään ja yritin jälkimmäistä, päälleveto todella vaikeaksi ja 12:sta musta ei enää uponnut, joten sarjaksi 89. Otti muuten päähän todella paljon, koska jälkikäteen satasen rikkominen olisi ollut itselle tärkeämpää. :(



Edit: career stats kohdan mukaan mun keskimääräinen breikki on jo 54, joka on mun mielestä aika jees.

Edit2: turvalyönnit korjattu.
Edit3: patch notet:
1750
 
Viimeksi muokattu:


Tuossa nyt neljännentoista pelin jälkeen eka voitettu freimi! :D

Alunperin oli tarkoitus tehdä video taas hävitystä freimistä ja kysyä mitä teen väärin?
 
Tuossa nyt neljännentoista pelin jälkeen eka voitettu freimi! :D

Alunperin oli tarkoitus tehdä video taas hävitystä freimistä ja kysyä mitä teen väärin?
Et sä mitään yksittäistä juttua väärin tee. Vääriä valintoja vaan mitä ei oikein voi tehdä toisin kuin opettelemalla. Yksi mitä voin suositella omasta kokemuksesta on pelata yhdellä ohjaimella pelaaja vastaan pelaaja. Eli pelaat molempia pelaajia. Tällöin jatkat epäonnistuneen lyönnin jälkeen itse.
Minä käytän sitä turvalyöntien opetteluun, mutta pätee pussitukseenkin.

Mutta esim alun turvalyönti liian kova ja liian paksu osuma punaiseen. Snookerin yksi olennaisimmista jutuista on pitää punaiset mahdollisimman tiiviisti. Isosti levällään olevat punaiset estää valkoisen kuljettamisen esim aloituspäätyyn, turvalyöntien tekemisen ja väripallolta päälleveto punaiselle on hankalaa.
Eli mahdollisimman pienillä liikkeillä pitäisi pyrkiä pelaamaan.
Toisaalta eka pussitus, olisi voinut vetää kovemmalla voimalla koska mustan päätyyn ei voinut mitään pussittaa. Ja vihreää pussittaessa ei taas ollut voimaa/oikeaa kierrett, kun valkoinen olisi täytynyt saada lähelle punaisia.
Lopulta ensimmäisen virheen tuonut vihreän pussitus oli turhan vaikea, kun sininen olisi ollut kulmaan auki.
Eli moni pikku juttu, mutta pelaat itseäsi vastaan mahdollisimman rauhallisin lyönnein niin tuntuma tulee. Ja siinä ei tarvitse välittää jättääkö toiselle paikan, niin voi lyödä mielummin liian hiljaa kuin kovaa.

Minä taas en tule ikinä saamaan satasta. Taas hermo petti ratkaisu hetkillä ja uran toinen 98 oli tosiasia..


Edit: nyt kun online puolen ongelmat on päivitetty, niin koitin yhden online matsin.
Unranked matsi etsitään aina koodilla/salasanalla. Oletuksena koodi on default, mikä tarkoittaa sitä että joku random tulee vastaan.
Mutta kaverin kanssa pelatessa molemmat laittaa sopimansa koodin ja esim foorumin osalta voi laittaa koodiksi vaikka kfin ja sen jälkeen jos siellä sattuu kaksi kfin koodia omaavaa tyyppiä samaan aikaan peliä etsivän niin pääsee ne pelaamaan jne.

Mulla on konsoli reissussa mukana ja puhelimella tulee pelkkä 6 megan 3G yhteys.
Toimivuus oli ihan sama kuin offlinessa. Mitään ongelmia ei tullut vastaan ja voittokin napsahti tilille.
Pelin kesto unranked matsissa on aina max 20 min ja yhden lyönnin kesto 30sek. Se on aika vähän mulle, mutta tuli sen kanssa toimeen. 50-60sek ois ok.

Voitais esim @Barca11910 / @Senaattori ottaa joskus kfin porukalla vaikka joku leikkimielinen turnaus tms? Ku sais vaikka 4 yhteensä ni vois olla vaikka samassa äänichätissä ja kaks matsia kerrallaan käynnissä. Voittajat kohtaa toisensa jne.
Ihan sama osaako joku toista paremmin tai ei, mut esim turvalyönti taistelu on hieman jotain muuta kuin tekoälyä vastaan, vaikka täytyy sanoa et tn päivän pätsin jälkeen joo rank 50 jätkä pelasi todella loistavaa ja vaihtelevaa turvapeliä.
 
Viimeksi muokattu:
Voitais esim @Barca11910 / @Senaattori ottaa joskus kfin porukalla vaikka joku leikkimielinen turnaus tms? Ku sais vaikka 4 yhteensä ni vois olla vaikka samassa äänichätissä ja kaks matsia kerrallaan käynnissä. Voittajat kohtaa toisensa jne.
Ihan sama osaako joku toista paremmin tai ei, mut esim turvalyönti taistelu on hieman jotain muuta kuin tekoälyä vastaan, vaikka täytyy sanoa et tn päivän pätsin jälkeen joo rank 50 jätkä pelasi todella loistavaa ja vaihtelevaa turvapeliä.

Otetaan ihmeessä ihan puhtaasti huvin vuoksi. Sen verran voitaisiin kyllä odotella, että lyöntiajan rajoitus hieman pitenee.
 
Otetaan ihmeessä ihan puhtaasti huvin vuoksi. Sen verran voitaisiin kyllä odotella, että lyöntiajan rajoitus hieman pitenee.
Onkohan tälläistä lupailtu. Mun mielestä tän voisi ihan hyvin toteuttaa niin, että olisi mahdollisuus myös itse tehdä peli kaveria vastaan ja siihen omat säädöt. Kfin porukalla sais ihan hyvin olla kokonaan pois tai vaikka 2min per lyönti.
 
Onkohan tälläistä lupailtu. Mun mielestä tän voisi ihan hyvin toteuttaa niin, että olisi mahdollisuus myös itse tehdä peli kaveria vastaan ja siihen omat säädöt. Kfin porukalla sais ihan hyvin olla kokonaan pois tai vaikka 2min per lyönti.

On siitä ainakin moni valittanut heille eri paikoissa.

Kyllä AI on kehittynyt patchin vuoksi valtavasti. Äskenkin sain vain aloituslyönnin lyödä kun McGill teki 75 breikin.
 
Voitais esim @Barca11910 / @Senaattori ottaa joskus kfin porukalla vaikka joku leikkimielinen turnaus tms? Ku sais vaikka 4 yhteensä ni vois olla vaikka samassa äänichätissä ja kaks matsia kerrallaan käynnissä. Voittajat kohtaa toisensa jne.
Ihan sama osaako joku toista paremmin tai ei, mut esim turvalyönti taistelu on hieman jotain muuta kuin tekoälyä vastaan, vaikka täytyy sanoa et tn päivän pätsin jälkeen joo rank 50 jätkä pelasi todella loistavaa ja vaihtelevaa turvapeliä.

Juu ilman muuta :) tää Snooker on muutekun laji joka pysyy samana koska tässä pelataan pitkälti itseään vastaan.

Kuulemma lauantaina alkaa MM-kisat näkyykö niitä Suomessa?

Tosiaan tekoäly on tehty noin et ei pitäis antaa edes helpoimmalla tasolla yhtään selvää paikkaa.

Oma ennätys breikki nyt parin päivän pelaamisella 42.
 
Juu ilman muuta :) tää Snooker on muutekun laji joka pysyy samana koska tässä pelataan pitkälti itseään vastaan.

Kuulemma lauantaina alkaa MM-kisat näkyykö niitä Suomessa?

Tosiaan tekoäly on tehty noin et ei pitäis antaa edes helpoimmalla tasolla yhtään selvää paikkaa.

Oma ennätys breikki nyt parin päivän pelaamisella 42.
Siitä se lähtee. :) 42 on jo ihan hyvä aloittelijalle.

Eurosport tunnetusti näyttää myös mm kisat ja esim eurosport player taitaa kuukaudeksi olla vain 7e. Näkee myös pöytiä mitä tv puolella ei näy.
Voi olla et kutonen kanavalta näkyy myös osa matseista ilmaiseksi, kuten tässä keväällä useampaan kertaan.
Edit: tosiaan 6,99e/kk, kannattaa ottaa vaikka mm kisojen ajaksi. Itse otin black fridaystä Puolan Eurosportin kautta vuoden playerin 44 zlotilla, eli noin kympillä. :D

Edit: jälleen karsinta voitto. Pelaan tosiaan täyspitkiä otteluita ja minun pelityyli on todella hidas, joten matsit kestää todella kauan. Uralla toistaiseksi vasta 8 ottelua, vaikka olen pelannut todella paljon pariin päivään. Olen osallistunut kahteen turnaukseen, toisessa hävisin ekalla kierroksella ja toisessa toisella kierroksella. Kaikki karsinnat olen voittanut. Lähtö ranking oli 82, eli jo turnaukseen pääsyllä ja yhdellä ekan kierroksen voitolla olen noussut 9 sijaa. :)
Tässä vähän statseja.
17511752
 
Viimeksi muokattu:
Tänään se vihdoin tapahtui! Olen yrittänyt satasta ties miten paljon ja kahdesti päässyt 98:iin, monta kertaa 70-80:iin. Mut ei.
Nyt taululla oli 99 ja päälleveto jälleen heikko. Kädet tärisi ja syke oli pilvissä. Mutta tein sen. Ja jotta ei jäänyt sataseen, niin paukutin kaikki snooker pelit huomioiden historiani parhaan tuloksen 132! Aivan mieletön fiilis. Ja vielä urassa.
Tässä videotodiste aiheesta:


Lisäksi napsin muutamia screenshotteja, koska mun mielestä pöytä on tehty todella hienosti ja yksityiskohtaisesti, kun katsoo esim pussien suoja nahkaa, näkyy uurteet jne.
17531754175517561757
Tuon isoin breikin sain ottelunsa ekaan freimiin ja voitin pelinä 4-0 ja yhden 81:n tein myös. Doherty sai koko pelissä 35 pistettä. Olin aika liekeissä.1758
Uran tilastot on myös erittäin nousujohteiset ja keskimääräinen breikki alkaa olemaan todella hyvällä tasolla:1759
 


Vastauksena ylempään 135 :D Yllättävän hyvä fiilis tuosta tuli ja satasen varmistuttua oli helppoa paukutella loputkin sisään.

Noniin! Haaste vastaanotettu. Tosin vastaukseen voi mennä kuukausi jos toinenkin. ;)

Mulla leviää peli ihan täysin siinä 70-80 kieppeillä, jonka jälkeen alkaa virheet kertautumaan ja juuri 90-99 välissä sit loppuu. Vaikka koitan olla seuraamatta tilannetta, niin jotenkin se jännittää liikaa.
 
Ylös Bottom