Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pool/snooker-pelit

Tässä 104 breikki. Hyvin huomaa et apuviivojen vuoksi tuo on mahdollinen. Jokainen päälleveto pitkäksi. Tätä juuri tarkoitin, että minunkaan taidoilla satasta ei näkisi ikinä ilman tälläistä peliä, vaikka ei realistista olekaan.


Ja sit toi tekoäly, restin pöydälle jääminen jne.
Ne jotka messuilla pelasivat tuoreempaa buildia, mikä siis on uudempi kuin levyllä oleva peli. Mitään noista ongelmista ei ole ja tekoäly on selvästi parempi. Kuulema. Yhtään videota en tästä ole nähnyt.
Day1 pätsi vielä parantaa.
 
Olisi kyllä hyvä nähdä muitakin mahdollisia apuvaihtoehtoja. Tuossa ylläolevassa breikissähän ikävä tilanne on se, ettei päällevedoilla ollut mitään merkitystä, kun pussittaminen onnistui joka paikasta. Tuon tyylisiä pelejä voi kännykällä pelata ilmaiseksi. Itse haluaisin pienemmän avun punaisesta kohti pussia, mutta tuollainen päällevetoapu näyttäisi sopivalta. Ikävän iso marginaali pitkissä on onnistumiselle. Miksei lyhyen matkan lyönneissä tuo prosenttiosuus ole suurimmillaan ja pitkissä pienimmillään? Nythän se näyttäisi olevan niin, että mitä keskemmälle lyö palloa, sitä isompi onnistumisalue.
 


Tuossa on selvästi lyhyempi kohdepallon viiva. Eli vaikeammalla avulla näyttää palkin prosentti osuus pienenevän myös.
 
Suurimmaksi osaksi parempaa AI:n osalta, safetyt tosin edelleen samaa kuraa. Eiköhän tuo kuitenkin korjata julkaisupäivänä. Grafiikat on kyllä ihan järkyttävän karmeat, mutta ne ovat edelleen sivuseikka kunhan pelilliset asiat toimii.

Ei kai tekoälyn vaikeustaso määräydy rankingin mukaan? Videon alussahan lukee vaikeustason kohdalla "Hard (Ranks 1-20)". Eli onko 21-X mediumia ja joku Hull sitten eilisten videoiden kaltainen amatööri joka ei tajua pelistä mitään?
 
Mooi tyypit! Mitä tuo päälleveto Snookerissa tarkoittaa? Futiksessa se on rintapotku jolla pallo pidetään maassa.

Osaan kyllä lukea mut mitä tuo tarkoittaa?
Joo Graafisesti karmean näköinen peli mutta tuo mitä pelipöydällä tapahtuu näyttää omasta mielestäni hyvältä.

Jonkinlainen selostuskin näemmä mukana.

Tosiaan viimesen noin 2 viikkoa kattonu YouTubesta eri turnausten finaaleja omasta ilosta et tajuais lajista vähän enemmän.

Siinä ekassa videossa joka tähän ketjuun pelistä tuli oli tosiaan se järjetön sinisen lyönti. Suhteessa miten paljon helpompi se musta oli.
 
Mooi tyypit! Mitä tuo päälleveto Snookerissa tarkoittaa? Futiksessa se on rintapotku jolla pallo pidetään maassa.

Osaan kyllä lukea mut mitä tuo tarkoittaa?
Joo Graafisesti karmean näköinen peli mutta tuo mitä pelipöydällä tapahtuu näyttää omasta mielestäni hyvältä.

Jonkinlainen selostuskin näemmä mukana.
Päälleveto on se, että saat valkoisen jäämään siten, että sun on hyvä jatkaa seuraavan pallon lyöntiin.

Pöydällä tapahtuvat jutut näyttää jokaisen pelanneen mukaan tosiaan hyvältä. Pöydän yksityiskohdat todella hyvät jne. Pelaajien animointi on se mikä saa kaiken näyttämään huonolta.

Selostus on juu, hyvin pintapuolisesti kuten tälläisissä pienen budjetin peleissä yleensä.
Periaatteessahan tämä on ihan täysin indie peli ja ongelmia on vain pakko katsoa läpi sormien, jos aikoo saada snooker 20 pelin.

Suurimmaksi osaksi parempaa AI:n osalta, safetyt tosin edelleen samaa kuraa. Eiköhän tuo kuitenkin korjata julkaisupäivänä. Grafiikat on kyllä ihan järkyttävän karmeat, mutta ne ovat edelleen sivuseikka kunhan pelilliset asiat toimii.

Ei kai tekoälyn vaikeustaso määräydy rankingin mukaan? Videon alussahan lukee vaikeustason kohdalla "Hard (Ranks 1-20)". Eli onko 21-X mediumia ja joku Hull sitten eilisten videoiden kaltainen amatööri joka ei tajua pelistä mitään?
Sitä en ole missään nähnyt et miten urassa tuota säädetään. Mut tosiaan ne jotka messuilla pelasi, sanoi ettei edes helppo AI pelaa noin typerästi ja safetyt ei oo pelkästään hitaasti valuttamista.
Mut veikkaanpa et tähän tulee pätsiä useamman kerran. Tärkeintä ollu saada mm kisoihin julkaisu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Paljonko vie tilaa? Vai latasitko vielä?
Tuotahan ei silloin vielä ollut tiedossa, joten en vastannut. Nyt vastaan vaikka et multa kysynytkään.
Peli on latautunut yön aikana koneelle ja tilaa vie 4.85 gigaa mikä on suhteellisen paljon ottaen huomioon esim Pure Poolin 800 megaa.

Yleensä nämä store pelit on latautuneet suoraan day1 pätsillä, mutta tämä ei. Tämä on 1.00 versiossa, eikä päivityshistoriaa löydy.
En myöskään jaksa uskoa, että päivitys tulisi liveen juuri vuorokauden vaihtuessa suomenaikaa, joten keskiviikko yöllä pelaillaan päivittämätöntä versiota ja joskus keskiviikon aikana tulee pätsi jakoon. Ja tuo 1.00 versio on todella vanhaa buildia, joten siinä on mukana ihan kaikki mahdolliset ongelmat ja bugit.
 


Hyvä video avuista eri tasoilla. Selkeästi paras ja realistisimman pelikokemuksen antava noista on Pro. Amateur näyttää ihan liian helpolta, vaikken ole käytännössä koskaan pelannut näitä pelejä. Master tasolla ei puolestaan ole päällevetoviivaa ollenkaan, mikä tekee siitä liian vaikean. Tuo viimeinen taso ilman mitään viivoja on jo ihan järkyttävän paha :D Näyttää siis siltä, että sopiva aputaso pelistä löytyy, kun vajaan kolmen tunnin päästä pääsee pelailemaan.

Muutenkin alan olla tyytyväinen itse gameplayhin, vielä kun saavat AI:n kuntoon niin näyttää paljon paremmalta kuin pari päivää sitten.
 


Hyvä video avuista eri tasoilla. Selkeästi paras noista on Pro. Amateur näyttää ihan liian helpolta, vaikken ole käytännössä koskaan pelannut näitä pelejä. Master tasolla ei puolestaan ole päällevetoviivaa ollenkaan, mikä tekee siitä liian vaikean. Tuo viimeinen taso ilman mitään viivoja on jo ihan järkyttävän paha :D Näyttää siis siltä, että sopiva aputaso pelistä löytyy, kun vajaan kolmen tunnin päästä pääsee pelailemaan.

Muutenkin alan olla tyytyväinen itse gameplayhin, vielä kun saavat AI:n kuntoon niin näyttää paljon paremmalta kuin pari päivää sitten.

Tuota itsekin ajattelin alkaa käyttämään, näyttää parhaalle.

Itse olen tyytyväinen siihen, että kehittäjä on sanonut julkaisun jälkeen keskittyvänsä pelaajien palautteisiin, joten esim oman hahmon luonti mitä ilmeisemmin tulee joskus.

Lisäksi pyytävät infoa bugeista, joten esim yllä hetkellä Selby pelaa joka lyönnin restillä. AI turvalyönnit jne on heillä tiedossa ja korjauksessa. Myös Ai lyöntivalinnat jne. Eli kehitys ei lopu julkaisuun.
Taisi mm kisat olla vaan se pakollinen julkaisuikkuna ja kiire tuli.

Noh, kunhan pääsee pelaamaan. Tuollaisenaan jo vaikuttaa parhaalta snooker peliltä, vaikka ongelmia onkin paljon ja budjetti liian pieni.
 
Pakkohan tuo oli ostaa. Lajia tullut seurattua niin kauan kun sitä on eurosportilta näkynyt.
Animaatiot on ihan toisarvoisia tälläisissa peleissä eikä haittaisi vaikka ne saisi kokonaan pois päältä.
Huomenna sopivasti puolipekkanen niin pääsee rauhassa testaamaan ennen kun mukulat tulevat koulusta vaatimaan
pääsyä pleikalle.
 
Eka voitto takana Robin Hullilla. Ottelun paras breikki oli mun 98, harmi kun jäi alle sataan.


Kaiken kaikkiaan olen todella fiiliksissä pelistä. Lisenssi tuo niin paljon lisää ja kun itse pelaaminen on timanttia, niin en jaksa valittaa animaatioista.
Tekoälyllä isoja ongelmia, mutta kuitenkin vähemmän kuin odotin ja ne on kehittäjän tiedossa.
Itse pöytä on todella yksityiskohtainen ja areenat tuo fiilistä.
En myöskään muista snooker peliä, missä olisi alusta asti ilman harjoittelua näin hyvä tuntuma. Päällevedot jää pro asetuksella mukavasti sinnepäin mihin ajattelen. Peli myös pyörii todella hyvin.

Omaan makuun paras snooker peli ikinä, ongelmistaan huolimatta. 2h kesti eka 5 freimiä kestänyt matsi. Saas nähdä miten seuraavat karsinnat sujuu, kun vastaan asettuu Liang Wenbo, rank 37 ja paras 9:stä olisi edessä. Luulen et vedän sen livenä huomenna, koska tallennuksilla matsi kestää 3-5 videon verran. :)

Olen fiiliksissä. Tämä oli mun vuoden odotetuin peli ja yleensä näin hypeissä ollessani petyn karvaasti, mutta nyt tykkään! Sopivan rentoa, eikä överi simua, olematta kuitenkaan arcadea. Suosittelen!
 
Eka voitto takana Robin Hullilla. Ottelun paras breikki oli mun 98, harmi kun jäi alle sataan.

Olen fiiliksissä. Tämä oli mun vuoden odotetuin peli ja yleensä näin hypeissä ollessani petyn karvaasti, mutta nyt tykkään! Sopivan rentoa, eikä överi simua, olematta kuitenkaan arcadea. Suosittelen!

Snooker on omalta kohdaltani jäänyt harmittavan vähälle sitten nuoruusvuosien. Silloin tuli otettua osaa jopa viikkokisoihin Keravan legendaarisella ja savuisella snookersalilla. Sen jälkeen olenkin toisinaan katsellut peliä kotisohvalta.

Pitihän tämä mennä nyt sitten hankkimaan, koska snooker. Ensipuraisu oli todella makoisa, vaikkakin peli sisältääkin vielä pahoja bugeja. Luultavasti taidot myös ruostuneet, koska ekasta matsista prolla tuli turpaan jotain 80-1. Hattua pitää Ompulle nostaa, jos ekana iltana sait väsättyä lähes satasen breikin :) En ymmärrä, miten siinä mun pelissä vihu ratkaisi kaikki safetylyöntini pussituksella. En ole koko ketjua selannut läpi, niin onko tietoa millä aikataululla alla olevat asiat korjaantuvat:

-Selbyllä rest käytössä joka lyönnissä
-AI ja safety purut
-grafiikan sekoaminen välillä
-grafiikka muutenkin...esim. saman firman Pure Poolin snooker verka on käsittämättömän yksityiskohtainen
 
-Selbyllä rest käytössä joka lyönnissä
-AI ja safety purut
-grafiikan sekoaminen välillä
-grafiikka muutenkin...esim. saman firman Pure Poolin snooker verka on käsittämättömän yksityiskohtainen
Nuo bugit on kaikki tiedossa ja Selbyn bugi lipsahti mukaan vasta day1 pätsiin.
AI lyöntivalinnat ja turvalyönnit korjaantui jo tähän päivitykseen jonkun verran ja nekin ongelmat on kehittäjällä tiedossa ja kehitystä luvattu.
Grafiikka bugit onneksi on isoksi osaksi korjattu, kun ennen pätsiä äijät seiso kokonaan pöydän sisällä kokoajan, restit jäi pöydälle ja pallot meni läpi jne. :D

Grafiikka on kyllä pöydän osalta esim tosi yksityiskohtaista, siis kaiki pussit, jalat jne. Näyttää oikeasti hyvältä.
Sit taas tuo verka. Ensin sanottava, että nykyisin iso osa ammattipelaajista käyttää sitä suomalaista liitua joka vähentää kikki lyöntien määrää, mutta siitä ei myöskään juuri tule liitupölyä, eikä verkaan jälkiä jää samalla tavalla. Eli siinä Pure Pool menee aika överiksi.
Toisaalta myös Pure Poolin verka näyttää todella upealle ja aidolle, mutta se näyttää todella kulahtaneelle ja kuluneelle salipöydälle, ei kisapöydälle. Eli sikäli mun mielestä lisensoituun peliin tämä sopii paremmin, koska käytännössä aina pelataan uudella pöydällä lähes joka matsissa.

Tuosta AI pelaamisesta täytyy sanoa se, että esim Wenbo rank 37 veti äskenkin ottelun aikana ehkä 4-6 palloa täysin oudosti oltuaan mustan päällä hienosti. Saattoi mennä vaikka keltaiselle. Yleensä epäonnistuen pahasti.
Mutta se turvalyönti on isompi ongelma. Joukossa on ihan hyviä lyöntejä, mutta pahin tilanne on pelin lopussa kun on vaikka kaksi punaista pöydällä.
Tahkosin Wenbota vastaan vaikka miten kauan ja 100% varmuudella se lyö touching ballin, jolloin joudun lyömään poispäin pallosta. Se ei edennyt mihinkään kun punainen oli molemmissa päissä pöytää. Lopulta löin niin kovan, että pallo irtosi ja se teki huonon lyönnin josta pääsin jatkamaan.
Toinen oli tilanne missä hän tarvitsi snookerin ja pöydällä vain pinkki/musta. Pinkki oli pussin reunalla, mutta ei hän sitä sieltä lyönyt kovaa pois vaan 100% varmuudella touching ball ja jouduin lyömään poispäin. Ei meinannut loppua millään.

Noh, ongelmista huolimatta nautin. Kaksi karsintaa selvitetty ja nyt eka turnaus eteen, eli Riga masters. Eikö sieltä ekalla kierroksella tule vastaan Neil Robertson, rank 7. Siinä ei enää voi Robin Hull tehdä samalla tavalla virheitä. Tuonkin striimaan ja aloittelen varmaan 30-60min sisällä.
 
Kuusi framea takana ja kuudes toi vihdoin ensimmäisen voiton. Kaksi edellistä hävisin viimeisellä mustalla. Ennätysbreikki tässä vaiheessa 36, päällevedot tuottavat vielä isoja vaikeuksia. Helppoja vastustajia vastaan olen vain pelannut, mutta esimerkiksi Anthony Hamilton teki muistaakseni 58 breikin eräässä pelissä.

Pari kysymystä urasta: Miksi siellä kysytään vaikeustasoa pelin alussa? Eikö vaikeustaso määräydykään rankingin mukaan myös Careerissa? Pystyykö sitä muuttamaan kesken uran? Onko ura monivuotinen?
 
Tähän pätsiin tuli vaikeustaso mukaan. Se vaikeuttaa peliä, vaikka edelleen rankin sijoitus ratkaisee isoimmin vaikeustason.
Kesken ei voi jostain syystä muuttaa.
Uran monivuotisuudesta en tiedä, mutta luulisi olevan, koska miten muuten nostat urassa ainuttakaan pelaajaa kärkeen?
 
Mä oon pelannu nyt noin 8 framiä ja kaikista tullu tappio. Aika selkeällä erolla. Korkein pistemäärä on ollu 34 jonka oon saanu.
Nuo AI lyömät turva lyönnit on kyllä ainakin tämmöselle täys amatöörille tosi vaikeita. Koko ajan jos pääsee lyömään niin ensimmäinen pussitus vaatii hitonmoista tsäkää että menee sisään.

Monta kertaa käy siis niin että kun itse yritän esim päälle vetoa niin että pääsen mustaa lyömään niin se on naurettavan helppo lyödä liian kovaa.
Samoin lähes kaikki omat turva lyönnit epäonnistuu samasta syystä. :(

Hyvä peli ei siinä jos sitä oppisi vielä pelaamaan. :D
 
Riga mastersin karsintaa pelailin ja 2-1 voitto. 80 breakin sain tehtyä. Pro tähtäys.
Pitkät on aivan liian helppoja. Toivottavasti pätsi korjaisi tuota.
Päällevedot sopivan haastavia tälläkin tasolla, mutta pitkien helppous syö siitä vähän mielenkiintoa.
Kaikenkaikkiaan positiivinen ensipuraisu. Suurin harmitus tuo pitkien pallojen helppous, mutta jo nyt voi sanoa että helposti hintansa väärti.
 
Ylös Bottom