Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prey [2017]

Vastaus: Prey [2017]

Jos jotain sattuu kiinnostamaan niin tämä on cdon.comissa sekä pleikkarille, että xbox onelle hintaan 39.95e.
 
Alkaa tulemaan seinä vastaan, vaikka pelaan easy tasolla. Aika lopussa olen ja tulee noin 8 operaattoria kimppuun, aseet ei tee noihin paljoa vahinkoa ja turpaan tulee. Ois vissiin pitäny satsata noiden operaatoreiden hakerrointiin, mutta myöhäistä se nyt on.

Muuten tuntunut hyvältä peliltä, mutta aivan liian vaikea, jos satsaa vääriin kykyihin niin turpaan tulee koko ajan.

Pääsin tuosta kun vähän kikkailin, kannattaa kyllä ehdottomasti satsata hakkerointiin jos tämän aikoo pelata.
 
Viimeksi muokattu:
Itse pelailin tuon tämän vuoden puolella ja en kyllä muista mitään muuta kuin että parhaita pelikokemuksia pitkään aikaan. Jos jotain ongelmia on ollut niin ainakin omalle kohdalle niitä ei osunut tai ne on korjattu.
 
Tälle piti eilen (11.12.2018) tulla päivitys jossa uusina lisukkeina moninpeli "Typhon hunter" ja sitten VR lisuke "Transtar VR".. Ei kyllä paivitystä näkynyt vaikka kuin rämpytin "Check update" valikkoa.. Että millonkahan ne nyt saa sen linjoille.. (ps4)

Edit: ja nyt päivitys linjoilla..
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa hakattua tämä läpi ja pakko sanoa että iski tajuntaan kuin miljoona volttia. Sopivasti System Shockin tunnelmaa. Äänimaailma ja musiikit saavat minulta erityismaininnan.
 
Pidin Preyn ensimmäisestä puoliskosta. Tuossa vaiheessa tunnelma oli katossa, kun vainoharhaisena tuli harhailtua pelimaailmassa ja aseiden panokset tuli laskettua kahden käden sormilla. Kuitenkin tarinan edetessä haaste väheni tasaisen varmaan tahtiin ja jossain vaiheessa omalla kohdalla Prey muuttui puhtaaksi räiskintäpeliksi. Toki olisin voinut edelleen jatkaa alkuperäisen pelityylin parissa, mutta tämä ei tuntunut loogiselta, kun avattujen kykyjen & varusteiden myötä vihollisia tuli pistettyä atomeiksi. Jopa
Nightmaret eivät tuottaneet sen suurempia ongelmia. Tuo on sääli, koska ensimmäisellä kohtaamisella meikäläinen juoksi epätoivoisesti pakoon ja muistan edelleen miten kyykin paskat housussa jossain pienessä elokuvateatterissa piilossa.

Kokonaisuutena vahva 3/5
- pelin ensimmäinen puolisko 5/5
- pelin toinen puolisko 3/5
- plot twist 0/5. Tämä sinetöi päätöksen etten koske tähän enää uudestaan.
 
Tuli vihdoin kokeiltua tuota pelin ilmaista kokeiluversiota, kun miettisin pelin hommaamista PS Storesta 9,90€ hintaan.

Peli oli jo etukäteen todella mielenkiintoinen ja sitä se on myös pelatessa, juoni ja kaikki nuo sähköpostit on ihan mielenkiintoisia.

Tunnelma on hyvä, mutta ei mielestäni kuitenkaan kovinkaan painostava tai säikäyttävä. Vaikka peli sellaiseen pyrkiikin ja itse olen yleensä semmoiselle aika herkkä. Kenties pelin visuaallinen tyyli kevensi tunnelmaa ja immersio ei noussut liian korkeaksi.

Pelattavuus muuten tuntui hyvältä, mutta jakoavaimella mimicien tappaminen ei tuntunut hauskalta. Mahtaakohan pelin taistelut muuttua mielenkiintoisemmaksi, kun saa kykyjä sekä aseita avattua? Goo gun ei juurikaan sen parempia fiiliksiä tuonut.

Ihan hyvältä peli vaikutti, mutta vähän jäi epäilys tekeekö peliä siltikään mieli pelata. Taitaa jäädä edelleen ostamatta..
 
Pelattavuus muuten tuntui hyvältä, mutta jakoavaimella mimicien tappaminen ei tuntunut hauskalta.
Muistaakseni kärsin samasta ongelmasta pelin ensimmäisten tuntien aikana, mutta lopulta aivot tottuivat Preyn epätarkkoihin (?) kontrolleihin. Vaahtoaseesta oli paljon apua, sillä tämän avulla sai pysäytettyä viholliset, jolloin oli helpompi kohdistaa iskut - tai vaihtoehtoisesti juosta pakoon (tarinan alun jälkeen vaikeustaso pomppaa ylöspäin).

Mahtaakohan pelin taistelut muuttua mielenkiintoisemmaksi, kun saa kykyjä sekä aseita avattua? Goo gun ei juurikaan sen parempia fiiliksiä tuonut.
Alkuvaiheen jälkeen pelaajalle avautuu uusia alueita, jotka muistuttivat hyvin paljon Dishonored pelejä valinnanvapauden suhteen. Jos tykkäsit Dishnored peleistä, niin tällöin neuvoisin jatkamaan Preyn parissa.
 
Minä olin pelistä ensin trailereiden takia todella innoissani mutta petyin demoon ja jäi ostamatta. Luin kuitenkin kehuja sieltä sun täältä, joten päätin antaa pelille mahdollisuuden ja ostin sen parilla kympillä. En kadu, sillä on yksi parhaita pelejä, joita olen pelannut.

Tuota on toisaalta hankala suositella kun peli vaatii tietynlaisen pelaajan. Dishonoredit tosiaan ehkä lähimpänä mutta tämä tavallaan kuin Dishonored-metroidvania. Tässä koko pelialue on jatkuvasti auki, ainakin siltä osin, minne sattuu löytämään kulkureitin, eli juuri kuten metroidvania-tyylisissä peleissä. Dishonoredit taas sisältävät täysin erillisiä kenttiä, jotka ovat sitten toki todella vapaita ja avonaisia itsessään.

Prey siis laajentaa Dishonoredien ideaa sillä lailla, että enää ei vaihdu ympäristö vaan se on alusta loppuun sama. Tuo on vain hyvä asia, ainakin jos pitää metroidvanioista ja edestakaisin samojen paikkojen välillä suhaamisesta uusiin paikkoihin pääsemisen toivossa.

Ei äkkiä tule mieleen toista yhtä vapaata peliä kuin Prey. Peli antaa niin paljon vapauksia, että juuri senkin takia pelaaja voi olla vähän hukassa pelin kanssa. Varsinkin demo saattaa vain pahentaa tilannetta, sillä itse pelasin sitä kuin Dishonoredia vaikka peli yhtäläisyyksistä huolimatta vaatii erilaisen lähestymisen.

Paljonhan tuossa ei mene nykyisin rahaa hukkaan jos testaakin. Itse olen tyytyväinen että annoin pelille mahdollisuuden. Pelaamisen aloitettuaan oli peli aika paljon mielessä myös silloin kun ei pelannut, jolloin mietti jo mitä aikoo tehdä ja minne mennä seuraavaksi ja että missähän oli jotain, jonne ei vielä aiemmin päässyt jne. Parhaita teoksia nuo, jotka jäävät päähän pyörimään.
 
Aloin taas pelaamaan Prey:tä pitkästä aikaa ja onhan tämä ihan mieletön peli. Sitten tekninen kysymys: mulla on sellainen ongelma että kun pelaan mooncrash:ia niin joskus pelin tallennus katoaa kokonaan(tässähän ei voi tehdä kuin yhden tallennuksen). Eli kun jatkan peliä niin valikossa lukee vain "new game". Joskus se vanha tallennus taas ilmestyy sinne, kuten tänä aamuna mutta pienen tauon jälkeen tallennusta ei taaskaan ole. Muillakin on ilmeisesti ollut samoja ongelmia mutta en ole löytänyt mitään korjausta tähän. PC-versiota pelaan. Jos joku siis tietää miten tuon saa toimimaan niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Mulla on epic:in versio ja tallennuksen olen vaihtanut manuaaliseksi. Alkuun oli cloud-save mutta siinä oli ihan sama ongelma.
 
Ylös Bottom