Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prince of Persia 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juho123
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

juho123

New Member
Niin, elikkäs kyseinen peli on julkistettu. Peliä työstää sama Montereal joka vastasi myös ensimmäisestä osasta. Peli on määrä julkaista PC:lle, Xboxille ja PS2:lle. Peliin mm. luvataan kokonaan uusi taistelusysteemi.

Mitäs mieltä? Itse ainakin pidin PoP: TSoTia melkein parhaimpana pelinä mitä olen pelannut. Siispä odottelen tätä peliä innolla.

EDIT: Ensimmäiset kuvat löytyvät täältä: http://www.gamershell.com/hellzone_Action-Adventure_Prince_of_Persia_2.shtml

Viimeksi muokannut moderaattori:
Uutta taistelusysteemiä todellakin kaivataan. Olisin pelannut alkuperäistä peliä paljon mieluummin ilman niitä puuduttavia mäiskintäkohtauksia, joissa ei ole mitään toivoakaan levittää tuhoa yhtä monipuolisesti kuin esimerkiksi Ninja Gaidenissa. :(

Kuvat ainakin näyttää aivan jumalattoman hyviltä, ja tunnelma näyttäs olevan hieman synkemmän puoleinen verrattuna edeltäjään. Eli toisin sanoen, odotellaan innolla loistavaa jatkoa !

Prince of Persia 2 -traileri

Newsflash:
Ubisoft on julkaissut E3-messuilla esitetyn trailerin tulevasta Prince of Persia 2 -toimintapelistä. Vuoden 2003 palkituimpien pelejen joukkoon kuuluneen PoP:n jatko-osa sijoittuu 10 vuotta Sands of Timen tapahtumien jälkeen ja vie prinssin alamaailmaan kun hän koittaa vastustaa ennenaikaista kuolemaansa. Synkempi Persian prinssi ilmestyy kaikille kotikonsoleille ja PC:lle loppuvuodesta.

# Prince of Persia 2 E3 Trailer (lores, 6,7Mt, wmv)
# Prince of Persia 2 E3 Trailer (hires, 19,8Mt, zipattu wmv)

Pistettiinpäs uutinen uusiksi, kun löytyi ihan virallisetkin linkit videoihin.

Komean näköisiä videoita. Näköjään luki tuon ensimmäisen videon lopussa "Joulu 2004", eli peli taitaa mennä kuusen alle, jos ei myöhästele.

En ole vielä päässyt testaamaan edes ensimmäistä Prince of Persiaa, joten kakkosesta on vähän paha sanoa mitään. Videoiden perusteella kuitenkin näytti ihan hienolta.

Olenko minä ainoa, jonka mielestä taistelut näyttivät videossa jotenkin tökeröiltä? Toivottavasti itse pelissä tätä ongelmaa ei ole, koska ykkönen kärsii jonkun verran puuduttavista taisteluista, jotka eivät tunnu "miltään" Ninja Gaidenin jälkeen.

Hiukan yllättäen tämä uutinen pomppasi kun en ollut tullut edes ajatelleeksi jatko-osaa PoPille, :eek: kun en ole pelannut, meinasin ostaa kerran... Ja tämä tarkoittaa sitä, että taas täytyy raivata ostoslistoja... En ehkä saa ostettua peliä ennen ilmestymistä, kun ilman ekaa osaa en kyllä osta!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Olenko minä ainoa, jonka mielestä taistelut näyttivät videossa jotenkin tökeröiltä? Toivottavasti itse pelissä tätä ongelmaa ei ole, koska ykkönen kärsii jonkun verran puuduttavista taisteluista, jotka eivät tunnu "miltään" Ninja Gaidenin jälkeen.

Et kyllä tosiaankaan ole. Ainakin huomasin tuon videon alkuosassa.

Itse pidin ensimmäisen PoPin taisteluista. Tulee jotenkin vaan niin hyvät fiilikset kun saa kaadettua jollakin tietyllä liikkeellä pari ukkoa kumoon.

Tietenkään taistelut eivät ole mitään verrattuna Ninja Gaideniin, mutta silloin en ollut edes kuullut koko NG:stä, kuin jotain huhuja.
PoPissa taistelut olivat jossain välissä kumminkin aika "haastavia", mutta nyt NG:n tahkoamisen jälkeen ne tuskin tuntuisivat missään.

Alkuperäisessä Popissa taistelujen haastavuus tulee ainoastaan siitä, että vihollisia on paljon ja niitä tulee jatkuvalla syötöllä lisää. Itse taistelut ovat vain aivotonta napin hakkaamista, eikä Ninja Gaidenin vertaisesta hienostuneesta systeemistä, jossa tarkat blokkaukset ja veitsenterävät hyökkäykset vuorottelevat, voi edes puhua. Kontrolleissa on muutenkin lievää jäykkyyttä.

Itse pidän Popin pelisuunnittelusta, jos taistelut unohdetaan. Ketteryyttä ja pientä aivojumppaa kysyvät pulmat ovat mukavaa ratkottavaa. Valitettavasti pelissä on aivan liikaa tylsistyttävää läiskintää, mikä nakertaa peli-iloa tehokkaasti. Jos jatko-osasta halutaan kutoa todellinen klassikko, Ubisoftin on kyettävä tekemään pelistä hauskempi. Siinä onnistuttaisiin rasvaamalla kontrollisysteemin saranat ja pistämällä päähenkilö Ryu Hayabusan kouluun.

Itse sain Prince of Persian käsiini vasta Ninja Gaidenin jälkeen, mikä vaikuttaa mielipiteeseeni. Toisin kuin Ninja Gaidenilta, Persian prinssiltä odotin paljon – olihan Ubisoft osoittanut osaamisensa muun muassa Splinter Cellillä ja Beyond Good & Evilillä, jotka molemmat täyttivät odotukseni. Ninja Gaiden oli erittäin lämpöinen yllätys, mutta valitettavasti tällä kertaa Persiassa sää oli viileämpi kuin ennusteet lupailivat.

Jos kellään ei ole oleellista lisättävää, suosittelen että unohdetaan NG:n ja PoP:in vertailu ja puhutaan vaikka... Hmm :rolleyes: Keksikää:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Chromium Alpha
Jos kellään ei ole oleellista lisättävää, suosittelen että unohdetaan NG:n ja PoP:in vertailu ja puhutaan vaikka... Hmm :rolleyes: Keksikää:D

...Prince of Persia 2:sta? :)

Etusivu-uutinen:

Ubisoftin Montrealin päästudiossa työstetään paraikaa viime vuoden toimintaseikkailuhitille Prince of Persia: The Sands of Time jatko-osaa Prince of Persia 2, josta pulpahti taannoin muutama tuore ruutukaappaus.
(alla muutama)

Maailmalla mm. Game of the Year 2003 -lätkällä palkittu Prince of Persia 2 sijoittuu 10 vuotta Sands of Timen tapahtumien jälkeen vieden mystisillä voimilla varustetun prinssin alamaailmaan kirotun saaren syvimpään ytimeen taistelemaan omia syvimpiä pelkoja sekä kuolemaa vastaan. Vain läpi kovimpien koettelemusten ja uuden kuolettavan taistelutaidon opettelemisen, voi prinssi voittaa kujanjuoksun oman elinkaarensa säilyttämisen puolesta.

Montrealin studio on keskittynyt jatko-osassa uudentyyppisen "vapaan tilan" taistelumekaniikan kehittämiseen, jonka avulla pelaaja voi vyöryttää taisteluliikkeitä tehokkaammin ilman rajoituksia tai esteitä. Pelaaja voi mm. manipuloida ympäristöään tai jopa vihollisiaan luodessaan oman uniikin taistelutyylin ja käyttää tätä vihollisiaan vastaan. Lisäksi täysin uusi heittohyökkäysjärjestelmä tuo lukuisia taktisia vaihtoehtoja pitkän kantaman taisteluihin.

Tarinaltaan huomattavasti alkuperäistä osaa synkempi ja taisteluiltaan aggressiivisemmaksi kaavailtu Prince of Persia 2 ilmestyy kaikille konsolialustoille sekä PC:lle Pohjois-Amerikassa marraskuun alussa. Eurooppaan peli ennättänee sopivasti joulumarkkinoille.

Vastaus: Prince of Persia 2

Näyttää aika helvatan hienolta ja lupaavalta. Videoita en vielä ehtinyt katsomaan, mutta ainakin kuvien perusteella (ja niistähän voidaankin paljon päätellä) tuo taistelusysteemi vaikuttaa vähintäänkin mielenkiintoiselta. Kyllähän tätä odotetaan vaikka tuo Sands of Time on itseltäkin vielä tarkemmin testaamatta.

Ehkä hieman harhaanjohtavasti nimetty kakkoseksi, vaikka kyseessä ei olekkaan sarjan toinen osa. Osuvampi nimitys olisi varmaan ollut Prince of Persia: Sands of Time II, vai onkohan nyt jäänyt allekirjoittaneelta tuosta nimeämiskäytännöstä jotain tärkeää huomaamatta :p Ehkä tekijät ei sitten vain halua sekoittaa näiden uusien pelaajien päitä, jotka eivät ole wanhoista Prince of Persioista kuulleetkaan.

RavenX sanoi:
Ehkä hieman harhaanjohtavasti nimetty kakkoseksi, vaikka kyseessä ei olekkaan sarjan toinen osa. Osuvampi nimitys olisi varmaan ollut Prince of Persia: Sands of Time II, vai onkohan nyt jäänyt allekirjoittaneelta tuosta nimeämiskäytännöstä jotain tärkeää huomaamatta :p Ehkä tekijät ei sitten vain halua sekoittaa näiden uusien pelaajien päitä, jotka eivät ole wanhoista Prince of Persioista kuulleetkaan.
Eiköhän tuo yksinkertainen Prince of Persia 2 ole vain työnimi. Luultavasti peli kyllä tulee vielä saamaan jonkinlaisen lisänimen ennen julkaisu.

Minulle Persian prinssi sopi paremmin kuin NG. Vaikeustaso ei ollut ihan tapissa, eikä tarvitse itku kurkussa vääntää. Mukavaa pelattavaa, vaikkakin minä olisin luopunut noista monstereista kokonaan. Tasoloikan osalta se oli täys kymppi.

NviperO sanoi:
Eiköhän tuo yksinkertainen Prince of Persia 2 ole vain työnimi. Luultavasti peli kyllä tulee vielä saamaan jonkinlaisen lisänimen ennen julkaisu.

Tänään oli minulle tullut sähköpostiviesti IGN:ltä, jossa oli linkki Prince of Persia 2:sen Cube-versioon. Linkin viemällä sivulla oli paljon tietoa pelistä. Tietojen mukaan pelin nimeksi tulee Prince of Persia 2: Combat Evolution. Onko tämä jo sitten virallistettu?

EDIT. Cube.IGN.PoP2 Tuossa linkki uutiseen. Aika paljon vanhaa tietoa, mutta kyllä siitä jotakin uuttakin löytyi. Jos ei muuta, niin tuo nimi. :)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Video
En tiedä kuinka moni on jo tuon videon nähnyt jossain, mutta pasteenpa sen tännekin. Aika helkutin hienoa meininkiä, uusia liikkeitäkin on tullut (ihme), varsinkin tuo pylväs taistelu on hienoa.

Näköjään lopulliseksi lisänimeksi näyttää muodostuvan tuo "Warrior Within". PS2-puolella on ilmeisesti epävirallinen kansikuva pelistä, ei peli ole varmastikkaan kannella pilattu. :)

Ylös Bottom