Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prince of Persia: The Lost Crown

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nepa

Well-Known Member
02a7644b160e11678ca5332d6e0eb5fdd87902aa3087d446.png


Nimi: Prince of Persia: The Lost Crown
Kehittäjä: Ubisoft Montpellier
Julkaisija: Ubisoft
Alustat: PC, PS4, PS5, Nintendo Switch, XBOX one, XBOX Series S/X
Lajityyppi: Metroidvania, tasohyppely, toimintaseikkailu
Julkaisu: 15.1.2024
Kotisivut: https://www.ubisoft.com/en-gb/game/prince-of-persia/the-lost-crown
KonsoliFIN arvostelu: https://www.konsolifin.net/arvostel...tietoisuuteen-prince-of-persia-the-lost-crown

Polygon:
If you don’t want to hear about the rest of Sargon’s abilities, and all you need to know is that The Lost Crown is the perfect package — an excellent Metroidvania with gorgeous environments, challenging but intuitive puzzles, beautiful music and even better voice acting, plus those history-meets-myth lore entries that may capture your imagination and curiosity — then you can stop reading right now. Go ahead and buy this video game. Prince of Persia: The Lost Crown is pure pleasure. Waiting for Silksong or another 2D Metroid? Get this one.

Gameplay trailer:


Digital Foundryn suorituskykyvertailu:


Arvostelijat ovat todella tykänneet pelistä.
Opencritic 87:
https://opencritic.com/game/15867/prince-of-persia-the-lost-crown
Metacritic 86:
https://www.metacritic.com/game/prince-of-persia-the-lost-crown/


Rock paper Shotgun:
All in all, though, The Lost Crown is an outstanding reinvention of what a Prince Of Persia game can be, as well as a top notch platforming-led Metroid-like in its own right. It brings so many welcome nips and tucks to the genre to make it friendly and accessible, all while giving players a meaty and uncompromising challenge to really test their mettle

Eurogamer:
Prince of Persia: The Lost Crown is simply beautiful across all platforms

Gameinformer:
Between its first-rate platforming and engaging combat and progression, The Lost Crown’s various parts coalesce into a sublime loop. Gameplay is king, and this Prince of Persia understands that.

Demo on ladattavissa kaikilla alustoilla, joten ennnen ostopäätöstä tätä pääsee itse testaamaan. Pelasin demon juuri läpi ja itse tykkäsin kyllä kovasti. Niin liikkuminen, kuin taistelukin on intuitiivistä ja kaikki toimii oikeastaan niin kuin tämmöiseltä peliltä osaisi odottaa. Memory Shard -mekaniikka on Ubisoftilta hyvä veto metroidvania maailmaan, en itse ainakaan muista että vastaavaa olisi muissa peleissä ollut aikaisemmin.
Jos nyt jostain nillitän, niin 50€ on hintana vähän siinä ja tässä omasta mielestä. Tästä syystä ei ainakaan vielä tältä istumalta lähde ostoon, mutta vakavasti harkintaan ja seurantaan.

Onko muut ehtineet jo demoa testata?
 
Viimeksi muokattu:
Tulihan tuo demoa testattua ja niinkuin tuolla toisessa ketjussa sanoin niin tosi hyvältä tuntui kaikin puoli. Pitikin sitten oikeastaan samalta istumalta laittaa pelin deluxe edition ennakkotilaukseen. Tuota näyttää pääsevän jo maanantaina pelaamaan. Olen muutenkin Metroidvanioiden suuri ystävä niin tämä kyllä ainakin demon perusteella oli todella laadukasta sellaista pitkästä aikaa. :)
 
Demo on ladattavissa kaikilla alustoilla, joten ennnen ostopäätöstä tätä pääsee itse testaamaan. Pelasin demon juuri läpi ja itse tykkäsin kyllä kovasti. Niin liikkuminen, kuin taistelukin on intuitiivistä ja kaikki toimii oikeastaan niin kuin tämmöiseltä peliltä osaisi odottaa. Memory Shard -mekaniikka on Ubisoftilta hyvä veto metroidvania maailmaan, en itse ainakaan muista että vastaavaa olisi muissa peleissä ollut aikaisemmin.
Jos nyt jostain nillitän, niin 50€ on hintana vähän siinä ja tässä omasta mielestä. Tästä syystä ei ainakaan vielä tältä istumalta lähde ostoon, mutta vakavasti harkintaan ja seurantaan.

Onko muut ehtineet jo demoa testata?
Eipä kyllä löydy PS Storesta demoa..
 
Tää taitaakin olla demo minkä skippaan suosiolla. Näissä yleensä pelataan pieni pätkä alkua tai vaihtoehtoisesti jokin hieno kohtaus tyyliin chapter neljästä. Haluan kokea tämän ilman että on pohjia alla. Itseasiassa ois pitänyt tekkenin demo jättää kanssa testaamatta koska ostan pelin kuitenkin.
 
Samaa mieltä hinnasta, etenkin kun on tuoreessa muistissa viime vuoden erinomainen metroidvania Blasphemous 2, jonka sai puolet halvemmalla. Tässä näkyy AAA- ja indiepelien hinnoitteluero. Tekisi kovasti mieli odottaa alennusta.

Mutta ärsyttää kyllä suunnattomasti tuo prinssin hiustyyli, joka yrittää matkia tuota ällöttävää nykyään suosiossa olevaa miesten hiustyyliä. Etoo koko päähenkilö, pelisarjan huonoin versio prinssistä.
 
Toivottavasti tämä osoittaa uutta suuntausta Ubisoftille, arvostelut viikkoa ennen julkaisua ja peli vaikuttaa laadukkaalta, tuoreelta, mutta samalla myös paluulta juurille. Ei sitä copypaste kakkaa mitä ne on suoltanut viimevuodet. Täytyy pistää peluuseen myöhemmin kun peliruuhka helpottaa.
 
Minä olen aina tykännyt Prince of Persia-peleistä. Sands of Time oli aikoinaan ihan paras, ja olin pudota tuolilta kun sen remake julkistettiin. Ajatella, siitäkin on jo neljä vuotta, eikä se ole vieläkään tullut. En kyllä tiedä, onko koko projekti jo kuollut

Olen varmaan maailman huonoin näissä metroidvania-peleissä. Katsoin yhtä striimiä vähän aikaan, ja ymmärsin, että tuo kartta on suht simpoeli, ettei tämmönen tollo eksy joka toinen minuutti. Eikö örkkejä lennä jokaisesta ilmansuunnasta niskaan.

Kyllä tämä varmaan tulee hankittua. Täällä myös hintalappu vähän kauhistuttaa.
 
Minä olen aina tykännyt Prince of Persia-peleistä. Sands of Time oli aikoinaan ihan paras, ja olin pudota tuolilta kun sen remake julkistettiin. Ajatella, siitäkin on jo neljä vuotta, eikä se ole vieläkään tullut. En kyllä tiedä, onko koko projekti jo kuollut

Olen varmaan maailman huonoin näissä metroidvania-peleissä. Katsoin yhtä striimiä vähän aikaan, ja ymmärsin, että tuo kartta on suht simpoeli, ettei tämmönen tollo eksy joka toinen minuutti. Eikö örkkejä lennä jokaisesta ilmansuunnasta niskaan.

Kyllä tämä varmaan tulee hankittua. Täällä myös hintalappu vähän kauhistuttaa.
Mun lapsuuden mullistavimmat hetket oli Sand of Timen ajan rullaus taaksepäin ja Matrixin ajan hidastaminen. Ei meinannut järki riittää miten peleissä voi olla jotain näin mullistavaa :D

Onko tässä mukana tuo ajassa taaksepäin rullaus? Ei ainakaan trailerista sattunut silmään.
 
Mun lapsuuden mullistavimmat hetket oli Sand of Timen ajan rullaus taaksepäin ja Matrixin ajan hidastaminen. Ei meinannut järki riittää miten peleissä voi olla jotain näin mullistavaa :D

Onko tässä mukana tuo ajassa taaksepäin rullaus? Ei ainakaan trailerista sattunut silmään.
Ilmeisesti ainakin jonkinlaista ajan manipulointia on mukana :) Täällä kans valtavan lämpimät muistot Sands of Timesta. Menis varmaan siihen top50 listaan jos sen jossain kohtaa innostuisi tekemään. :D
 
Mun lapsuuden mullistavimmat hetket oli Sand of Timen ajan rullaus taaksepäin ja Matrixin ajan hidastaminen. Ei meinannut järki riittää miten peleissä voi olla jotain näin mullistavaa :D
Forgotten Sands oli kans tosi hyvä. Siinä yhdisteltiin niitä mekaniikkoja tosi hauskasti, ja niitä oli monta erilaista. Harmi, ettei näitä oikein voi pelata uusilla pleikkareilla, koska nämä olivat oikeasti hyviä pelejä, vaikkei Forgotten Sands ollut mikään myyntimenestys. Kiitos Assassin's Creedien, joka korvasi lopulta PoP-sarjan.

Hups, menee vähän offiksi
 
Viimeksi muokattu:
Tää taitaakin olla demo minkä skippaan suosiolla. Näissä yleensä pelataan pieni pätkä alkua tai vaihtoehtoisesti jokin hieno kohtaus tyyliin chapter neljästä. Haluan kokea tämän ilman että on pohjia alla. Itseasiassa ois pitänyt tekkenin demo jättää kanssa testaamatta koska ostan pelin kuitenkin.
'This demo features a custom set of areas, powers, surges and amulets so you can experience the main gameplay features and stay story-spoiler free. For this demo, some specific paths are sealed to provide a more straightforward experience. Discover and explore the interconnected world of Mount Qaf in the full game'.

Mekaniikkaspoilereita voi olla jos niitä pelkää, mutta tarinan puolesta ei tarvitse.
 
Muistuttelisin muistuttelevaan sävyyn, että tästä on tulossa allekirjoittaneelta arvio KFINin sivustolle ensi viikon aikana. Sen verran voin spoilata, että The Lost Crownin laatu on yllättänyt positiivisesti ja olen viihtynyt teoksen parissa varsin mainiosti. Toisaalta, voiko tässä olla kovin yllättynyt, kun tekijätiiminä on mm. loistavasta Rayman Originsista ja Rayman Legendsistä tuttu Ubisoft Montpellier. :)
 
Muistuttelisin muistuttelevaan sävyyn, että tästä on tulossa allekirjoittaneelta arvio KFINin sivustolle ensi viikon aikana. Sen verran voin spoilata, että The Lost Crownin laatu on yllättänyt positiivisesti ja olen viihtynyt teoksen parissa varsin mainiosti. Toisaalta, voiko tässä olla kovin yllättynyt, kun tekijätiiminä on mm. loistavasta Rayman Originsista ja Rayman Legendsistä tuttu Ubisoft Montpellier. :)
Jos kerkeät pelin läpäistä niin kuluneiden tuntien määrä kiinnostaisi.
En oikein pysty hintalappua itselleni perustelemaan on se sen verran suolainen, vaikka tuo "Rayman studio" tieto kyllä pisti ostohousut prässijonoon, sen verran erinomaisia teoksia tehneet
 
Jos kerkeät pelin läpäistä niin kuluneiden tuntien määrä kiinnostaisi.
En oikein pysty hintalappua itselleni perustelemaan on se sen verran suolainen, vaikka tuo "Rayman studio" tieto kyllä pisti ostohousut prässijonoon, sen verran erinomaisia teoksia tehneet
Tämän mukaan jotain 20-30h luokkaa on:

 
Olen kyllä jo kaiken lukemani/näkemäni perusteella niin vakuuttunut, että jätän demon suosiolla väliin, sillä varma ostos on itselleni. Komppaan myös muita siinä että, Sands of Time oli kyllä sellainen peli, jonka varmasti muistaa ikuisesti.

Ajattelin kuitenkin ihan normiversiolla mennä, kun on muita pelejä kesken, niin voi hyvin odotella sinne torstaihin.
 
Jos kerkeät pelin läpäistä niin kuluneiden tuntien määrä kiinnostaisi.
En oikein pysty hintalappua itselleni perustelemaan on se sen verran suolainen, vaikka tuo "Rayman studio" tieto kyllä pisti ostohousut prässijonoon, sen verran erinomaisia teoksia tehneet
Pidän mielessä! Tuo Howlongtobeatin arvio täsmää ainakin tällä hetkellä aika hyvin, sillä 10h alkaa olemaan täynnä ja PS5:n tarjoama läpäisyprosenttilukema näyttää juurikin 50 prosenttia. :)
 
Hmm... Minulla ei niinkään lyhyt kesto ole päällimmäinen ongelma maksaa pelistä vaikka 50 euroa mutta kun pelejä on jonossa varmaan yli 10 jo valmiiksi niin se tuntuu jollain tapaa hukkaan heitetyltä rahalta kun ei ehdi kuitenkaan heti pelailemaan. Ellei sitten taas siirrä pelejä backlogissa astetta taaksepäin ja ottaa tuon prinssin heti käsittelyyn. Kestonsa puolesta se siihen kyllä sopisi.

Haluaisin siis kyllä tukea ylipäänsä virkistävämpiä teoksia ja fyysisiä julkaisuja, joten ehkä tuo pitää käydä heti laittamassa tilaukseen. Sen voin kyllä sanoa että ei tuosta nyt 50 euroa enempää silti viitsisi maksaa jos jonkun Mario Wonderin saa samaan hintaan eikä Spider-Man 2:kaan ollut kuin 60 euroa julkaisussa.

Joskin epäilen että saan enemmän irti prinssistä kuin Spider-Manista, joten ehkä sitä arvoa täytyisi ajatella vähän eri kantilta mitä nyt sitä pyörittelee.

Joka tapauksessa mahtavaa että isot pelitalot eivät tee pelkkiä AAA-jatko-osia ja vastaavia. Olkoonkin että tämäkin toisaalta on sekä jatko-osa että varman päälle tehty, tuttuun nimikkeeseen pohjautuva teos, jonka kaltaisia teoksia on periaatteessa nähty jo vuosikymmenten ajan.

Toivottavasti tämä osoittaa uutta suuntausta Ubisoftille, arvostelut viikkoa ennen julkaisua ja peli vaikuttaa laadukkaalta, tuoreelta, mutta samalla myös paluulta juurille. Ei sitä copypaste kakkaa mitä ne on suoltanut viimevuodet. Täytyy pistää peluuseen myöhemmin kun peliruuhka helpottaa.
Ubisoft ei nyt ekaa kertaa ole tekemässä jotain muuta kuin varman päälle tehtyä kamaa mutta ei se tosiaan ehkä viime aikoina ole tehnyt muuta kuin jatko-osia isoille hiteille. Tai sitten unohdan jotain.

Child of Light olisi sellainen, jolle toivoisi jatkoa ja sitä onkin ehkä tulossa. Sitten oli esim. Grow Home ja Grow Up. Eli on niillä pienempiä ja virkistävämpiä pelejä aina välillä tarjolla mutta harmittavan harvoin varsinkin viime aikoina.
 
Hmm... Minulla ei niinkään lyhyt kesto ole päällimmäinen ongelma maksaa pelistä vaikka 50 euroa mutta kun pelejä on jonossa varmaan yli 10 jo valmiiksi niin se tuntuu jollain tapaa hukkaan heitetyltä rahalta kun ei ehdi kuitenkaan heti pelailemaan. Ellei sitten taas siirrä pelejä backlogissa astetta taaksepäin ja ottaa tuon prinssin heti käsittelyyn. Kestonsa puolesta se siihen kyllä sopisi.

Haluaisin siis kyllä tukea ylipäänsä virkistävämpiä teoksia ja fyysisiä julkaisuja, joten ehkä tuo pitää käydä heti laittamassa tilaukseen. Sen voin kyllä sanoa että ei tuosta nyt 50 euroa enempää silti viitsisi maksaa jos jonkun Mario Wonderin saa samaan hintaan eikä Spider-Man 2:kaan ollut kuin 60 euroa julkaisussa.

Joskin epäilen että saan enemmän irti prinssistä kuin Spider-Manista, joten ehkä sitä arvoa täytyisi ajatella vähän eri kantilta mitä nyt sitä pyörittelee.

Joka tapauksessa mahtavaa että isot pelitalot eivät tee pelkkiä AAA-jatko-osia ja vastaavia. Olkoonkin että tämäkin toisaalta on sekä jatko-osa että varman päälle tehty, tuttuun nimikkeeseen pohjautuva teos, jonka kaltaisia teoksia on periaatteessa nähty jo vuosikymmenten ajan.


Ubisoft ei nyt ekaa kertaa ole tekemässä jotain muuta kuin varman päälle tehtyä kamaa mutta ei se tosiaan ehkä viime aikoina ole tehnyt muuta kuin jatko-osia isoille hiteille. Tai sitten unohdan jotain.

Child of Light olisi sellainen, jolle toivoisi jatkoa ja sitä onkin ehkä tulossa. Sitten oli esim. Grow Home ja Grow Up. Eli on niillä pienempiä ja virkistävämpiä pelejä aina välillä tarjolla mutta harmittavan harvoin varsinkin viime aikoina.
Tämä on jännä tämä hintakeskustelu 2d pelien ympärillä. Juurikin Mariot maksaneet aina tuon 50-60e mutta ovatko ne parempaa vastinetta rahalle jollain tapaa, kun vaikka tämä tai Hollow Knight? :)
 
Heti ensimmäisestä trailerista lähtien kattelin, että tää vaikuttaa lupaavalta. Vaikka trailerin musiikki olikin gögö. Mutta hyvä, että en ollut ihan hakoteillä! Jos aikaa jossain kohti löytyy, niin pitää testailla, kerta vuoden paras peli kyseessä. Tämänastisen vuoden.
 
Ylös Bottom