Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prince of Persia: The Lost Crown

Tämä on jännä tämä hintakeskustelu 2d pelien ympärillä. Juurikin Mariot maksaneet aina tuon 50-60e mutta ovatko ne parempaa vastinetta rahalle jollain tapaa, kun vaikka tämä tai Hollow Knight? :)
No kyllä minä enemmän uskallan laittaa rahojani Marioon kuin mihin tahansa Ubin peliin :D

Tiedän myös Marioita paljon pelaavana aika tarkkaan mitä niistä saa irti mutta tämä prinssi on uusi tuttavuus tässä muodossa.

Tosin myönnän että silti maksan mieluummin sen 50 euroa 3D-Mariosta kuin 2D:stä. Onhan se pöljää eikä "logiikka" taida kestää lähempää tarkastelua mutta jostain tuo on päähän iskostunut.

Ehkä se tulee sieltä että 2D-pelit on usein olleet halvempaa Live Arcadea ja muuta pelkästään ladattavana julkaistavaa ja 3D-pelit retailia, joten hinnat on ihan oikeasti noudatelleet sitä että 2D on halvempi ostaa kuin 3D.
 
No kyllä minä enemmän uskallan laittaa rahojani Marioon kuin mihin tahansa Ubin peliin :D

Tiedän myös Marioita paljon pelaavana aika tarkkaan mitä niistä saa irti mutta tämä prinssi on uusi tuttavuus tässä muodossa.

Tosin myönnän että silti maksan mieluummin sen 50 euroa 3D-Mariosta kuin 2D:stä. Onhan se pöljää eikä "logiikka" taida kestää lähempää tarkastelua mutta jostain tuo on päähän iskostunut.

Ehkä se tulee sieltä että 2D-pelit on usein olleet halvempaa Live Arcadea ja muuta pelkästään ladattavana julkaistavaa ja 3D-pelit retailia, joten hinnat on ihan oikeasti noudatelleet sitä että 2D on halvempi ostaa kuin 3D.
Ymmärrän täysin tämän ajattelumallin, mutta ei siinä tosiaan kauheasti järkeä ole. :)

Ei pelin kuvakulma saisi määrittää hintaa. Sen sijaan sisältö ja laatu saa määrittää - ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Metroid Dreadin syksyllä läpipelanneena on helppo myöntää kuinka siinä on paljon enemmän pelattavaa kuin monessa 3D-pelissä. Ja kuinka se on laadukkaampi kuin moni 3D-peli. Ja tältähän myös Persian Prinssin uusi tuleminen näyttää. Laadukkaalta ja sisältörikkaalta.

Tavallaan onneksi tämä on Ubisoftin peli, kun se yleensä tarkoittaa että aika nopeasti peli on myös jonkin sortin alennuksessa, jos nyt haluaa vähän viilata omaa menoerää alaspäin.
 
Joo tottakai Marioihin voi laadun suhteen luottaa enemmän, kun Ubin peleihin yleisesti. Mutta jos nyt tarkastellaan tätä kyseistä keissiä niin ilmeisesti uusin Prinssi on arvioiden perusteella erittäin laadukas peli kaikin puolin ja kestoakin on saman verran, kun vaikka uudimmassa Spidermanissa. Miksi siis hintakin ei saisi olla samalla tasolla? Ja ei ole tarkoitus mitään vääntöä saada aikaan, tuota on itelläki tullu mietittyä monesti, että miksi Mariosta täyden hinnan maksaminen tuntuu helpommalta, kun jonkun muun erittäin laadukkaan 2d:n. :)

Uusin Mario on myös selvästi lyhyempi, kun uusin Prince:
 
Viimeksi muokattu:
Demo vakuutti sen verran paljon että kyllä tämä jossain vaiheessa ostoon menee, vaikka en metroidvania peleistä yleensä tykkää, tästä löytyy kuitenkin kattavat vaikeustaso asetukset ja kartta on tarpeeksi selkeä joten kyllä tämän läpi pääsee.
 
Kuvakulma ei mulla ainakaa merkitse että pelin pitäs olla sen perusteella halvempi, sitä vaan jotenkin ajattelee että 2D on jotenkin "halpa" tai indie tai lyhyt tsjp nii eihän semmonen voi nyt 50 euroa maksaa. Mitä tulee ubisoftiin otan tässä esimerkiksi Rayman Legendsin, josta sai rahoille vastinetta pitkäksi aikaa ja oli sekin 50euroa, tosin ite en siitä maksanut mittää ku tuli plussalle mut kuitenkin. :D Tämä kyllä kiinnostais, hyvin vähän vielä mittää tästä kattonut mut 2Deet uppoaa meikäläiseen!
 
Ei tuohon hinta-asiaan kauheasti enempää tai järkevää osaa sanoa. Omalla kohdalla se on varmasti nyt eniten kiinni siitä että olisi Hogwarts, FF XVI, Tchia!, Dead Space, Armored Core 6 ja monta muuta hyllyssä jonossa, joten järki sanoo ettei tarvitse ostaa ihan vähään aikaan yhtään peliä. Tuota järkeä sitten rikkoo korkeintaan alemyynti eli kun jokin on jossain kunnon alessa niin tulee taas uutta peliä jonoon.

Mutta totta siis on, että 2D jotenkin typerällä ja vanhanaikaisella(?) tavalla tuntuu halvemmalta ja veikkaisin että omalla kohdalla siinä merkitsee paljolti tottumus. 2D-pelejä on halvempi ja helpompi tehdä, joten niitä tulee latauskauppoihin paljon ja niiden hinta on alempi. Siitä on sitten jäänyt tuollainen ajatus päähän vaikka samalla ymmärtää täysin että hyvin tehty 2D voi olla monta kertaa enemmän rahansa arvoinen kuin kökkö 3D. Ja onhan noista 3D-peleistäkin varmasti yhtä paljon ellei enemmän esimerkkejä ettei sekään nyt mikään laadun tae ole.

Mutta kuten jo sanoin, niin jos tulisi sekä 2D- että 3D-Mario yhtä aikaa kauppaan, niin ostaisin sen 3D-pelin. Siitä huolimatta että pelaan paljon myös indietä ja 2D-teoksia. Ehkä tuon esimerkin suhteen on se "ongelma", että 2D-Mariot on usein olleet enemmän tai vähemmän tuttua ja turvallista, kun taas 3D-Marioissa on aina ollut jokin isompi muutos tai kikka, joka erottaa sen aiemmista sekä 2D-peleistä.

Mutta joo, off topicia on. Kyllä tuo prinssi varmasti menee ostoon mutta ehkä nappaan sen jollain kauppareissulla mukaan sen sijaan että tilaisin etukäteen kun mitään kiirettä ei kerran ole. Tukemisen vuoksi - ei siis sillä että Ubi tarvitsisi tukea mutta omalta osaltani haluan antaa signaalin että tuollaiset vähemmän varmat teokset fyysisenä menee hankintaan, kun taas esim. AC: Valhallan ostin alesta enkä ole vieläkään löytänyt aikaa ja intoa sitä edes testata.
 
Joo tottakai Marioihin voi laadun suhteen luottaa enemmän, kun Ubin peleihin yleisesti. Mutta jos nyt tarkastellaan tätä kyseistä keissiä niin ilmeisesti uusin Prinssi on arvioiden perusteella erittäin laadukas peli kaikin puolin ja kestoakin on saman verran, kun vaikka uudimmassa Spidermanissa. Miksi siis hintakin ei saisi olla samalla tasolla? Ja ei ole tarkoitus mitään vääntöä saada aikaan, tuota on itelläki tullu mietittyä monesti, että miksi Mariosta täyden hinnan maksaminen tuntuu helpommalta, kun jonkun muun erittäin laadukkaan 2d:n. :)

Uusin Mario on myös selvästi lyhyempi, kun uusin Prince:
Mä katson tuota pelien hinnoittelua enemmänkin tekijöiden/firman näkökulmasta kuin pelaajien. Jos kuvitellaan että Spiderman 2 ja Prince of Persia kestää molemmat sen 20-30h ja molemmat ovat arvostettuja pelejä. Spidermanin tekeminen maksanut 300 miljoonaa ja prinssi heitetään hatusta vaikka 30 miljoonaa. Toinen luetaan AAA-peliksi kuin toisesta taas puhutaan indienä. Ymmärrän tästä syystä erittäin hyvin miksi Prinssin ei pitäisi maksaa saman verran kuin tässä esimerkissä Spidermanin vaikkakin pelien kestot olisi samat.
 
Viimeksi muokattu:
Mä katson tuota pelien hinnoittelua enemmänkin tekijöiden/firman näkökulmasta kuin pelaajien. Jos kuvitellaan että Spiderman 2 ja Prince of Persia kestää molemmat sen 20-30h ja molemmat ovat arvostettuja pelejä. Spidermanin tekeminen maksanut 300 miljoonaa ja prinssi heitetään hatusta vaikka 30 miljoonaa. Toinen luetaan AAA-peliksi kuin toisesta taas puhutaan indienä. Ymmärrän tästä syystä erittäin hyvin miksi Prinssin ei pitäisi maksaa saman verran kuin tässä esimerkissä Spidermanin vaikkakin pelien kestot olisi samat.
Joo ihan hyvä pointti kyllä tuokin. :)
 
Aivan sika makea peli näin demon perusteella, pakko hankinta ylihuomenna.
Toivottavasti Prismasta löytyisi, niin ei tarvitsisi ajella pidemmällä.
 
tosiaan nyt kun on semmoinen 10-12 tuntia peliä takana. pelihän tosiaan Aukesi jo maanantaina uplay+Deluxe edition combolla, ja nyt on sellainen 30% Mittarissa, ihan hyvinhän tämä on tosiaan maistunut, ehkä silti peli on jollain tasolla on ollut itselleni pienimuotoinen pettymys, ehkä se tosiaan kun olen pelannut Ori:t ja metroidit ja muut lukuisat metroidvaniat niin tämä ei periaatteessa tuo mitään uutta siihen genreen sen takia sanoisinkin että, pelin hinta on kallis täysihintaiseksi peliksi itse arvioisin pelin hinnaksi 39,99-29,99 sillon tämä olisi hyvä paketti, nyt tästä jää vähän sellainen indie pelin fiilis sen takia pelin hintakin olisi hyvä olla indie hinnoittelulla, tuon 12 tunnin perusteella antaisin varmaan pelille sellaisen 7,5-8 tason arvosanan. ihan mukavaa pelattavaa pienissä erissä. mutta sellaista koukkua tämä ei ole ainakaan itselleni aiheuttanut vielä toistaiseksi.

Toinen asia on sitten mikä omaa pelinautintoa laskenut on pelin lukuisat bugit, huomaa siis että tämä on Ubisoftin peli, peli on ensinnäkin varmaan kaatunut kolmesti eri boss fighteissa ja pahinta siinä on se että peli ei tallenna niihin boss fighteihin, jos peli kaatuu, ja joudut juoksemaan sitten bossin luo uusiksi, (tosin usein "bonfire" on siinä heti bossroomin vieressä mutta ei kaikissa) tuo ei suinkaan ole ainoa bugi koska itselläni peli on myös bugannut noissa training Questeistä joista saa palkinnoksi noita Crystaleita joilla ostetaan ja päivitetään erikoiskykyjä, eli käynyt, siis bugi että kun olen suorittanut questin niin jäänyt Crystalit saamatta, tuo on todella ärsyttävä bugi koska varsinkin alussa nuo Crystalit on hyvin tiukassa, onneksi tosin peli ei tallentanut tuollakaan kertaa vaan käynnistin pelin uusiksi kun huomasin tuon ja sitten sainkin crystalit toisella yrityksellä. välillä myös kun teet tehtävää niin tehtävä ei meinaa millään aktivoitua sellaiseenkin bugiin olen pelin kohdalla törmännyt.
 
Viimeksi muokattu:
tosiaan nyt kun on semmoinen 10-12 tuntia peliä takana. pelihän tosiaan Aukesi jo maanantaina uplay+Deluxe edition combolla, ja nyt on sellainen 30% Mittarissa, ihan hyvinhän tämä on tosiaan maistunut, ehkä silti peli on jollain tasolla on ollut itselleni pienimuotoinen pettymys, ehkä se tosiaan kun olen pelannut Ori:t ja metroidit ja muut lukuisat metroidvaniat niin tämä ei periaatteessa tuo mitään uutta siihen genreen sen takia sanoisinkin että, pelin hinta on kallis täysihintaiseksi peliksi itse arvioisin pelin hinnaksi 39,99-29,99 sillon tämä olisi hyvä paketti, nyt tästä jää vähän sellainen indie pelin fiilis sen takia pelin hintakin olisi hyvä olla indie hinnoittelulla, tuon 12 tunnin perusteella antaisin varmaan pelille sellaisen 7,5-8 tason arvosanan. ihan mukavaa pelattavaa pienissä erissä. mutta sellaista koukkua tämä ei ole ainakaan itselleni aiheuttanut vielä toistaiseksi.
No joo. Ehkä prinssi jää tämän, sinänsä ennakkoon arvattavankin, seikan vuoksi ostamatta. En siis odottanutkaan että tarjolla olisi mitään "Orin tappajaa" mutta kun pelattavaa tosiaan riittää eikä haluaisi ostaa pelejä (täydellä hinnalla) vain jonoon, niin tosiaan tuolla sinänsä kohtuullisella 45 eurolla jää nyt ainakin sopivampaa hetkeä, ellei ensimmäisiä tarjouksia, odottelemaan.

Siitäkin huolimatta että Ubille olisi hyvä saada viestiä että pelaajille kelpaa muukin kuin varman päälle tehdyt, 100 tunnin "copypaste"-AAA:t.

Toinen asia on sitten mikä omaa pelinautintoa laskenut on pelin lukuisat bugit, huomaa siis että tämä on Ubisoftin peli --
Ja tämä tietysti sitten myös. Siitä että haluaisi ostaa julkaisussa vaikka ihan tukeakseen, saa palkinnoksi paskemmin toimivan pelin kuin myöhemmin alesta ostavana. Ihan perusmeininkiä siis nykyään mutta kyllähän se silti aina ottaa päähän kun se hyppää mielen päälle.

Kiitos fiiliksien raportoinnista!
 
Viimeksi muokattu:
No joo. Ehkä prinssi jää tämän, sinänsä ennakkoon arvattavankin, seikan vuoksi ostamatta. En siis odottanutkaan että tarjolla olisi mitään "Orin tappajaa" mutta kun pelattavaa tosiaan riittää eikä haluaisi ostaa pelejä (täydellä hinnalla) vain jonoon, niin tosiaan tuolla sinänsä kohtuullisella 45 eurolla jää nyt ainakin sopivampaa hetkeä, ellei ensimmäisiä tarjouksia, odottelemaan.

Siitäkin huolimatta että Ubille olisi hyvä saada viestiä että pelaajille kelpaa muukin kuin varman päälle tehdyt, 100 tunnin "copypaste"-AAA:t.


Ja tämä tietysti sitten myös. Siitä että haluaisi ostaa julkaisussa vaikka ihan tukeakseen, saa palkinnoksi paskemmin toimivan pelin kuin myöhemmin alesta ostavana. Ihan perusmeininkiä siis nykyään mutta kyllähän se silti aina ottaa päähän kun se hyppää mielen päälle.

Kiitos fiiliksien raportoinnista!
No tuohon bugisuuteen liittyen niin en kyllä pysty ite sitä allekirjoittamaan ollenkaan. Switchillä ja PS5:lla pelannut jonkun 5h molemmilla enkä yhdenyhtä edes bugin tapausta ole vielä nähnyt. Samaa on myös mielestäni sanottu arvioissa ja DF:n testissä. Äärimmäisen laadukkaalta peliltä onntuntunut ja näyttänyt.
 
Bugi asiat on vähän sellaisia että, ne on niin yksilöllisiä, itse niitä kumminkin olen kokenut, Itsehän tosiaan aloitin jo boxilla Early Access:ssa sillon maanantaina sen jälkeen on näköjään tullutkin joku Patchi että todennäköisesti on jo osan bugeista korjannut, tosiaan on itse pelaan peliä aika vaikealla tasolla niin ne kaatumiset tullee bosseilla jossain 5-8 Retryn kohdalla. eli moni varmaan pelaa muutenkin peliä helpommalla vaikeusasteella niin tämäkin bugi voi monelta jäädä kokematta. todennäköisesti joku Retry issue ollut. eilen en pelannut peliä ollenkaan kun ajattelin tosiaan odotella niitä fixejä, tänään voisi kokeilla bossia uusiksi,

ainiin tosiaan tuosta vaikeusasteesta puheenollen tuo pelin Custom säädin että voi itse säädellä itselle sopivan vaikeusasteen on loistava juttu, tällaista säädintä toivoisia moneen muuhunkin peliin, esim itselleni pelin vaikein aste tarjoaa liian bullet spong vihollisia niin säädin sitten vihollisten kestoa reippaasti alaspäin, että tuo on kyllä mainio lisä. musiikit on myös pelissä erittäin hyvät.
 
Viimeksi muokattu:
Bugi asiat on vähän sellaisia että, ne on niin yksilöllisiä, itse niitä kumminkin olen kokenut, Itsehän tosiaan aloitin jo boxilla Early Access:ssa sillon maanantaina sen jälkeen on näköjään tullutkin joku Patchi että todennäköisesti on jo osan bugeista korjannut, tosiaan on itse pelaan peliä aika vaikealla tasolla niin ne kaatumiset tullee bosseilla jossain 5-8 Retryn kohdalla. eli moni varmaan pelaa muutenkin peliä helpommalla vaikeusasteella niin tämäkin bugi voi monelta jäädä kokematta. todennäköisesti joku Retry issue ollut. eilen en pelannut peliä ollenkaan kun ajattelin tosiaan odotella niitä fixejä, tänään voisi kokeilla bossia uusiksi,

ainiin tosiaan tuosta vaikeusasteesta puheenollen tuo pelin Custom säädin että voi itse säädellä itselle sopivan vaikeusasteen on loistava juttu, tällaista säädintä toivoisia moneen muuhunkin peliin, esim itselleni pelin vaikein aste tarjoaa liian bullet spong vihollisia niin säädin sitten vihollisten kestoa reippaasti alaspäin, että tuo on kyllä mainio lisä. musiikit on myös pelissä erittäin hyvät.
Tuo on kyllä hieno ominaisuus. Tuommonen vastaava oli aikanaan Goldeneye 64:ssa ja siitä asti olen tollaisen vaikeustason perään haaveillut. :D
 
niin tosiaan tuosta vaikeusasteesta puheenollen tuo pelin Custom säädin että voi itse säädellä itselle sopivan vaikeusasteen on loistava juttu, tällaista säädintä toivoisia moneen muuhunkin peliin, esim itselleni pelin vaikein aste tarjoaa liian bullet spong vihollisia niin säädin sitten vihollisten kestoa reippaasti alaspäin, että tuo on kyllä mainio lisä. musiikit on myös pelissä erittäin hyvät.
En yhtään pidä tällaisista kustomoinneista. Tykkään että tekijät ovat luoneet haasteen, joka pelaajan tulee opetella läpäisemään. Jos ei pysty siihen, niin voi voi. Metroidvanioissa on yleensä positiivista juuri se, että vaikeustasosäädinten kanssa ei tarvitse pelleillä, vaan haaste on mikä on.

Muutenkaan en muista, milloin viimeksi olisin ostanut Ubisoftin pelin. Jotenkin sellainen kuva, että se pukkaa aina äärimmäisen epäkiinnostavia ja jotenkin geneerisen näköisiä pelejä. Tämänkin pelin kuvasto näyttää todella geneeriseltä, hengettömältä.

Ajattelin jossain vaiheessa jopa täydellä hinnalla ostoa, mutta nyt jotenkin alkaa houkuttaa ostaminen vasta alennusten tuomassa hintahaarukassa 28,64 - 36,83 e.
 
En yhtään pidä tällaisista kustomoinneista. Tykkään että tekijät ovat luoneet haasteen, joka pelaajan tulee opetella läpäisemään. Jos ei pysty siihen, niin voi voi. Metroidvanioissa on yleensä positiivista juuri se, että vaikeustasosäädinten kanssa ei tarvitse pelleillä, vaan haaste on mikä on.
Ei niitä ole pakko käyttää jos itse haasteita haluaa. Mutta tuollaisilla saadaan enemmän pelaajia pelaamaan. Vai onko tarkoitus että vain ne jotka osaa ja pystyy saa pelata?
 
Tämänkin pelin kuvasto näyttää todella geneeriseltä, hengettömältä.

Ajattelin jossain vaiheessa jopa täydellä hinnalla ostoa, mutta nyt jotenkin alkaa houkuttaa ostaminen vasta alennusten tuomassa hintahaarukassa 28,64 - 36,83 e.
Olen vähän samoilla linjoilla tuosta taidetyylistä – paikka paikoin siistejä ja mieleenpainuviakin mestoja, välillä taas persoonallisuus loistaa pahasti poissaolollaan. Sama homma stoorin kanssa: ei varsinaisesti mitään suurempaa vikaa, siitä vain puuttuvat kunnon kohokohdat. Paitsi tykkäsin lopusta, siinä oli yritystä tehdä jotain poikkeavaa!

Ja mitä tulee hintaan, niin veikkaanpa, että teos on alennuksessa hyvinkin nopeasti. Ubin pelit yleensä ovat :)
 
Ylös Bottom