Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Prince of Persia: The Lost Crown

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nepa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulipa nyt vihdoin kokeiltua kun vielä tuo Ubi+ tilaus voimassa ja tämä peli ei sovellu oman makuun koska vihaan parry mekaniikkaan keskittyviä taisteluita. Onhan pelissä paljon helpotus toimintoja ja eri vaikeustasoja mutta se ei auta kun koko mekaniikka ei toimi itselle. Muuten vaikutti oikeen pätevältä Metroidvania peliltä mutta tämän ansiosta jää pelaamatta, onneksi tuli testattua niin ei tarvi sitä enää meittiä.
Onko tuota parrya edes pakko käyttää tässä? Jotenkin muistelin, että tuo combat ei kauheasti pakottanut käyttämään mitään yhtä tapaa edetä.
 
Ubisoft hajottanut Prince of Persia The Lost Crown -tiimin. Peli ei vastannut odotuksia ja jatko-osa hylättiin :(

 
Ubisoft hajottanut Prince of Persia The Lost Crown -tiimin. Peli ei vastannut odotuksia ja jatko-osa hylättiin :(

Pelihän oli ihan huippu. Varmaan vain isoimpiin massoihin ei noi metroidvaniat niin uppoa.
 
Ubisoft hajottanut Prince of Persia The Lost Crown -tiimin. Peli ei vastannut odotuksia ja jatko-osa hylättiin :(

No jopas. Enpä ois tämän kohdalla uskonut että ei vastannut odotuksia. Itselle oli yks vuoden parhaista peleistä.
 
Ubisoft hajottanut Prince of Persia The Lost Crown -tiimin. Peli ei vastannut odotuksia ja jatko-osa hylättiin :(

Harmillista. Aivan loistava peli, ja yksi isoimpia yllätyksiä vähään aikaan.
 
Ubisoft hajottanut Prince of Persia The Lost Crown -tiimin. Peli ei vastannut odotuksia ja jatko-osa hylättiin :(

Hiukan lisätietoa The Lost Crownin tekijätiimiin liittyen:

 
Hiukan lisätietoa The Lost Crownin tekijätiimiin liittyen:


No kiva että Rayman saa ”jatkoa”, mutta olisivat nyt tehneet ihan jatko-osan eikä mitään väsynyttä remakea.. Edellinen Rauman Legends oli mainio osa, mutta tästäkin jo kymmenen vuotta.

Ilmeisesti siellä on tehty johtopäätökset tämän Prince of Persian myötä että uusi ei myy ja vain vanha myy.
 
No kiva että Rayman saa ”jatkoa”, mutta olisivat nyt tehneet ihan jatko-osan eikä mitään väsynyttä remakea.. Edellinen Rauman Legends oli mainio osa, mutta tästäkin jo kymmenen vuotta.

Ilmeisesti siellä on tehty johtopäätökset tämän Prince of Persian myötä että uusi ei myy ja vain vanha myy.
Ehkä tähtäimessä on sitten tehdä siitä alkuperäisestä helpommin lähestyttävä, se kun oli aivan helvetin vaikea. :D

Mutta joo, olisi sitä itsekin mieluummin ottanut originaalin seikkailun.
 
Minä olen vähän myöhässä tämän kanssa, mutta tuli tämä eilen korkattua kun Gigantista lähti melkein ilmaiseksi. Mä tuskastutti, että ostanko tämän Switchille vai PS5:lle. Päädyin kuitenkin Switchiin, kun ajattelin, että tämä voisi toimia kivasti myös käsikonsolimuodossa. Ja toimiihan tämä.

Parasta tässä on se, kun säntäilee sinne sun tänne. Välillä menee aivot sekaisin, kun ei pysty päättää, että mihin suuntaan lähtisi seuraavaksi. Mutta sehän vissiin näissä metroidvanioissa on vissiin vähän niin kuin tapa. En ole aikaisemmin vanioita pelanut, mutta ehkä nyt tarvii tutustua niihin paremmin. Joskus jopa unohdan, että tämä ei ole mikään 3D-seikkailu, ja yritän päästä taustalla olevasta ovesta sisään. Ehkä tuo jää joskus pääkoppaan muistiin.

Tässä on vielä kivana plussana vaikeustasot, joita voi muuttaa juuri itselleen sopivaksi. Easyllä mennään vielä, ja tämä on tuntunut sopivalta. Vähän kyllä pitää niitä väistöjä harjoitella, kun eka bossi alkoi jo tuottaa vähän ongelmia.

Tämä peli kyllä osoittaa, ettei pelin tarvitse aina olla mikään AA-pläjäys ollakseen hyvä. Harmi, ettei pelaajat oikein lämmenneet tälle, kun peli ei oikein myynyt kunnolla, ja studiokin pistettiin kiinni. Todella harmi, koska tämä on oikeasti hyvä peli.

PS. Sargon näyttää niin coolilta Warrior Within skinissä! Ja nyt takaisin eksymään. Toivottavasti tämä into kantaa loppuun saakka. Voi ehkä tulla pieni ähky, kun tämä on vissiin saanut ilmaisia päivityksiä, ja joku lisäosa on myös ostettava. Ei sekään kovin kallis ole, joten ei tämä seikkailu ole ainakaan hinnalla pilattu.
 
Tämä peli kyllä osoittaa, ettei pelin tarvitse aina olla mikään AA-pläjäys ollakseen hyvä. Harmi, ettei pelaajat oikein lämmenneet tälle, kun peli ei oikein myynyt kunnolla, ja studiokin pistettiin kiinni. Todella harmi, koska tämä on oikeasti hyvä peli.

Tämä kyllä oli todella iso sääli ja saman kohtalon on kokenut myös mm. aivan erinomainen Hi-Fi Rush, joka myöskin oli pienemmän AA-luokan laatutuote, jolle pelaajat eivät antaneet tarpeeksi huomiota.

Todella hieno pelihän tämäkin on tosiaan, mutta ilmeisesti sitten genreltään liian nicheä ison firman kirjoille. En tiedä. Mutta tosiaan, suosittelut tälle, on erittäin laadukasta metroidvaniaa, joka tosiaan toimii erinomaisesti myös Switchillä.
 
Tämä kyllä oli todella iso sääli ja saman kohtalon on kokenut myös mm. aivan erinomainen Hi-Fi Rush, joka myöskin oli pienemmän AA-luokan laatutuote, jolle pelaajat eivät antaneet tarpeeksi huomiota.

Todella hieno pelihän tämäkin on tosiaan, mutta ilmeisesti sitten genreltään liian nicheä ison firman kirjoille. En tiedä. Mutta tosiaan, suosittelut tälle, on erittäin laadukasta metroidvaniaa, joka tosiaan toimii erinomaisesti myös Switchillä.
Minä taas en näitä kahta peliä vertaisi toisiinsa. Prince of Persia on minulla vuoden parhaiden pelien joukossa ja HiFi Rush puolestaan suurimpien pettymysten joukossa. Ehkä HiFi Rush vain on liian vaikea minulle, ja toisaalta Prince of Persiaan minulla on nostalgiaa jo 90-luvulta.

Ikävä vaan, että DLC:n loppuvihu tuntuu aivan liian vaikealta. Vaikken sitä tule läpäisemään, muistan Prinssin Seikkailut merkkitapauksena pitkään.
 
Minä taas en näitä kahta peliä vertaisi toisiinsa.

Vertasin näiden pelien mittakaavaa, sitä siis että ovat AA-pelejä kokoluokaltaan. Ja toki sitä, että molempien studioiden kohtalo oli vähän surullinen, vaikka Tango ehkä lopulta nyt selvisikin jollain tasolla Kraftonin alla.

Ehkä HiFi Rush vain on liian vaikea minulle, ja toisaalta Prince of Persiaan minulla on nostalgiaa jo 90-luvulta.

Minulle taas Hi-Fi Rush oli näistä se helpompi (ja myös parempi) peli, vaikka yleisesti ehkä sanoisin genrenä nimenomaan tämän Prince of Persian metroidvanian olevan lähempänä sydäntä. Molemmat tarjoavat haastetta.

Mitään yhteyttä näillä siis ei tietenkään ole myöskään genren puolesta. Itse pidän molemmista, mutta en oleta meitä olevan jonoksi asti. Ja siis jos meitä olisi, niin eiköhän nämä pelit olisi myös menestyneet kaupallisesti nähtyä paremmin.
 
Tässäki yksi juhlista myöhässä oleva, nyt kun peli lähti suht halvalla. Pitkään tätä jo piti hommata, heti alkuu ärsytti yksi asia, hahmoa ei voi ohjata d-padista, kun tykkään näitä tasoloikkia pelata sillä. Noh eihän siinä mennyt kun ehkä 5 min nii unohti jo koko asian koska peli vaan toimii täydellisesti, aivan jäätävän hauskaa parkour akrobatiaa, sujuvaa taistelua, alun tarinalätinät oli vähän et joo joo eteenpäin jo kun pelaaminen on liian hauskaa.

Metroidvainia meininkiä, kykyjä avataa pikkuhiljaa ja alueet lukossa mihin ei vielä pääse jne, ja sehän mua ilahuttaa! Näin alun jälkeen vaikuttaa aivan huippu 2D tasoloikka/beat em' upilta! Pomotaistelut myös ollut huikeita, myös tarpeeks haastavia. Tämmösiä lisää, ikävä vaa et ubisoft nyt hajotti porukan joka tätä teki ku ilmeisesti ei myynyt biljoonia.
 
Peliä nyt takana muutama tunti ja pakko sanoa että henkilökohtaisesti tämä nousee helposti tasoloikkien kärkipäähän, en muista milloin viimeks oisin pelannut näin sujuvaa ja näin hauskaa tasoloikkaa, ehkä celeste viimeks näin äkkiseltään mikä tulee mieleen. Kontrollit vaan toimii aivan viimeisen päälle ja virheet mitä tekee on aina pelaajan oma vika eikä että hahmo jotenkin vammailisi omiaan, taistelu on myös pitkästä aikaa hauskinta mitä voi vaatteet päällä tehää.

Tämä on siis lähes täydellinen metroidvainia, oikeestaan täydellinen. Ei jää yhtään esim metroid dread ym varjoon, tämä erottuu siinäki mielessä mistä ite tykkään että tässä on fast travel, ei nyt niin että voit milloin vaan mutta tietyistä paikoista voi fast tavelillä mennä paikkoihin joka helpottaa huomattavasti mapin tutkimista sen sijaan että juoksee kilometritolkulla niitä samoja mestoja läpi. Kyllähän tässä sitä eksymistä tapahtuu, aina kun saa uuden kyvyn niin ei enää muista mitkä paikat oli lukossa, hetken päästä sitten tulee "ai nii tonne nyt varmaa pääse" sit ollaanki ihan uusilla alueilla jne.

Pitkästä aikaa peli mitä on oikeesti yksinkertaisesti vaan törkeen hauskaa pelata! Ne jotka tasoloikasta tykkää ja tämä syystä tai toisesta vielä kokeematta, ehottomasti hankintaan! Hintakin alkaa olemaan halpa.
 
Peliä nyt takana muutama tunti ja pakko sanoa että henkilökohtaisesti tämä nousee helposti tasoloikkien kärkipäähän, en muista milloin viimeks oisin pelannut näin sujuvaa ja näin hauskaa tasoloikkaa.
Minulle tämä nousee helposti vuoden peliksi. Tämä on vain niin hauskaa pelata! Aina huvittaa, kun yritän seurata tarinaa, mutta joka kerta eksyn matkalla tekemään ihan muita juttuja. Ja juuri tuo seikkailu palkitsee, kun jatkuvasti löytää ja salareita tai piilotettuja aarteita. Pidän myös siitä, että välillä (usein...) joutuu oikeasti pähkäilemään, että mites tuonne ja tuonne pääsee. Ja ne pelin akrobatiakihtaukset vaan paranee, mitä pidemmälle pääsee. Tätä on vain niin hauskaa pelata!
 
Eilen ostin myös Mask of darkness lisäosan ku oli tarjoukses jotain 3e+pennit ja vitonen just psn tilil ja kyllä ny ottaa päähän kun tänään sit on tarjous siitä complete uprgade packistä 4,97€ :mad:

Eihän siinä sillee nyt mitään niin massiivista extraa tuu, mut kuitenkin. 3 outfittiä ja digital artbook ja joku bird amulet. Tuntuu et sony välil trollaa, siel oli kaikki tarjoukses paitsi se complete upgrade pack eilen, nyt sit on kaikki.
 
Yleensä en välitä vaan päinvastoin näistä ubisoftin massiivista maailmoista, mutta tässä sitä jopa tämän massiiviselle mapille toivoisi jopa lisää huoneita. Jotenkin niin intona aina kun tulee uusi alue ja esteitä hypittäväksi. Nyt on tarina pleikan mukaan 80% et ilmeisesti vielä olisi mestoja koluttavana sekä sain kai? Ilmeisesti viimeisen kyvyn auki että nyt pääsee sit kaikkiin puuttuuviin mestoihin. Metroidvainia pelien tapaan sitä on tässäkin välillä aivan turhaan yrittänyt päästä mestoihin vaikka ei ole siihen tarvittavia kykyjä ajatuksella "no varmasti pääsee jos tarpeeksi yrittää". :D

Vielä olisi paljon sivutehtäviä/haasteita ym kerättäviä jäljellä päätarinan läpäistyä sekä se lisäosa että kyllä tässä pelattavaa vielä riittää. Ei tarinakaa mikä ihan paska ole, mutta tuskin tätä kukaan sen takia pelaa.
 
Nyt päätarina läpi, huh huh, oliha se melko eeppinen lopetus. Nyt sit ois tarkoitus suorittaa sivutehtävät ym mitä viel jäljellä, ehkä platina, sitten dlc.n kimppuun. Erinomainen peli kaikin puolin!
 
Lisäosaa nyt tässä hieman pelannut, tässä alkaa olemaan ns. sitä aitoa "celeste" meininkiä, pääpelin lukuun ottamatta muutamat hyppyhaasteet on tässä vedetty homma seuraavalle tasolle, saa välillä yrittää kunnolla mutta silti äärimmäisen hyvin tehtyä tasoloikkaa. Ilmeisesti aika lyhyt dlc kuulemma mutta sen verran vaikeeta että ainakin mun taidoilla ei tämä ihan lyhyeksi jää. Pääpelistä tuli myös platina hommattua, ei siinä ollut kun se yksi sivutehtävä "impossible jump" jota sai hieman hinkata, muuten melko helppo platina.

Joka pennin arvoinen tekele, vaikka tästä ois maksanut julkkaris sen 50e olisi se silloinki ollut joka pennin arvoinen.
 
Ylös Bottom