Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2 kokemuksia

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nakkerton
Hiukan itseäni kyllä ärsyttää nämä asiat: PES2:n puolustuspelaaminen tuntuu paljon epävarmemmalta kuin ekassa osassa ja pallon hallinta tuntuu olevan vedetty hiukan yli realistisuutta ajatellen. PES2 tuntuu huomattavasti kevyemmältä ohjata, joka johtuu ilmeisesti siitä, että koneen apuohjaus ei ole enää niin suuressa roolissa. Sinänsä se on todella hyvä asia, mutta tämä tuntui aluksi ihmeelliseltä, jopa munattomalta, varsinkin puolustuspäässä pelatessa. Nyt sitä ei enää juurikaan huomaa.

Kuulostaa juuri siltä, että kokeile tätä hommaa:

"Speed -20
Acceleration -20 (those who like faster-than-life football can reduce these stats by 10 points instead - the game's less frantic than the default but still quicker than real life)
Dribble accuracy -10
Dribble speed -10
Response: -10 for strikers and 'inside forward' midfielders (Scholes, Rivaldo, Joe Cole etc), -5 for central midfielders, full backs and wide midfielders, no reduction for central defenders.

Goalkeepers: NO change, except for 5 points off their Acceleration stat

Curving (optional): raise everyone's curving stat into the low 80s, raise the curving stat of flair players and free kick takers into the mid 90s at least."

Tuolta muiden kommentteja:
http://www.evo-web-forums.co.uk/forum/viewtopic.php?t=1609
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pro
Oon pelannut vain muutaman ottelun extremelle master leagueta ja sain jotenkin sellaisen kuvan että olis aika helppo.

Nyt on kyllä pakko kysäistä sulta parit vinkit tohon Master Liigaan, mikäli se tosiaan on sinusta Extreme vaikeustasolla helppo. Itselläni meinaa mennä hermot niiden surkeiden aloitus äijien kanssa.

Millaisella taktiikalla pelaat että saat voittoja irti aloitusmiehistöllä?

Millaisella pelityylillä pelaat?

Onko sinulla jotain erikoiskikkoja joilla pärjää erityisesti koneelle?
 
"Eikö kenenkään muun mielestä ML ole extremellä vaikea?"

Kyllä mulle ainakin riittää tuossa vielä haastetta. PES:ssa
hallitsin ML:ta aika suvereenisti, mutta tässä ensimmäinen yritys päättyi mullakin konkurssiin.
Kannattaa olla muuten tarkkana kauden jälkeen käytävissä sopimusneuvotteluissa, koska kone tarjoaa automaattisesti uusia sopimuksia ostwaldeille ja strömereille, ja ne ei ole hyviä sopimuksia. "Suspend negotiations" ja parempia miehiä tilalle.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jari_1
Nyt on kyllä pakko kysäistä sulta parit vinkit tohon Master Liigaan, mikäli se tosiaan on sinusta Extreme vaikeustasolla helppo. Itselläni meinaa mennä hermot niiden surkeiden aloitus äijien kanssa.

Mulla on mennyt kaikki aika kun oon väsännyt noita oikeita lippuja ja peliasuja, että en ole ehtinyt pelaa kuin ne muutaman matsin masteria.

Siis tuntui muutaman ottelun perusteella (joista hävisin myös osan) että omilla hyökkääjillä olisi turhan paljon tilaa hyökkäyspäässä! Mutta tosiaan pitää nyt pelata viikonloppuna kunnolla masteria ja sit vasta sanoa että onko liian helppo vai sopivan vaikea! Eikä mulla mitään kikkoja ole konetta vastaan. Pelaan vaan niin kuin Saksa vuonna 90, eli palloa pyöritellään keskikentällä ja puolustuksessa aivan helvetisti...
 
Ostin kyseisen pelin enkä ole pelannut tätä fudista aiemmin, joten meikälle on kyllä vaikeustaso vähintään kohdallaan. Olen pelannut sillä oletuksella (3 tähteä) ja olen voittanut vasta yhden matsin (kahdestakymmenestä). maaleja olen tehnyt itse ~5 ... eli ei tämä noviisille mikään ihan läpihuutojuttu ole.

Eli vähän vinkkejä kaipailisin...
- puolustukseni läpi tuntuu olevan vähän liian helppo juosta. tulee helposti haahuiltua minne sattuu ja se on aina läpiajon paikka. onko pelityylissäni jotain pahasti vialla? hyviä perusvinkkejä puolustuspelaamiseen?
- miten saa aikaiseksi kiperässä tilanteessa (boxin sisällä) hyvän laukauksen... vaikka miten lyhyen näpäytyksen antaisi neliölle, niin lähes aina pamahtaa jonnekkin taivaisiin.

mutta on tämä kyllä siisti peli. just sellaista hidasta rakentelua, kuin fudis oikeastikin mun mielestä. fiilis on kyllä kohdallaan eikä 0-0 pelit ole yhtään tylsiä. tällä hetkellä ne tuntuu melkein voitoilta...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan pertila


Eli vähän vinkkejä kaipailisin...
- puolustukseni läpi tuntuu olevan vähän liian helppo juosta. tulee helposti haahuiltua minne sattuu ja se on aina läpiajon paikka. onko pelityylissäni jotain pahasti vialla? hyviä perusvinkkejä puolustuspelaamiseen?
- miten saa aikaiseksi kiperässä tilanteessa (boxin sisällä) hyvän laukauksen... vaikka miten lyhyen näpäytyksen antaisi neliölle, niin lähes aina pamahtaa jonnekkin taivaisiin.


Niin onhan sun puolustuksessa jotain pahasti vialla jos siitä kerran juostaan läpi;)

No ei kannata ryntäillä turhaan sieltä pulustuksesta hullunlailla x-pohjassa hyökkääjän kimppuun, vaan "luovit" ja ohjaat hyökkääjiä vaikkapa laitojen suuntaan ja isket kiinni sitten kuin on hyvä paikka. Tietysti jos hyökkääjällä ei ole pallo kunnolla hallussa tai sieltä on tulossa joku tusina hyökkääjä niin sit vaan raivolla x-pohjassa kimppuun! Siis samanlailla suunilleen kuin oikeastikin jalkapallossa puolustetaan, eli älä pelaa pakkejas ulos tilanteesta ryntäilemällä!

Sit pitää painaa vielä lyhyempi painallus...Laukauksessa vaikuttaa tietysti myös mistä asennosta vedät ja montako vastustajaa roikkuu nilkoissa, mutta laukaustahan voi hyvin harjoitella harjoituskentällä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Pro
Mulla on mennyt kaikki aika kun oon väsännyt noita oikeita lippuja ja peliasuja, että en ole ehtinyt pelaa kuin ne muutaman matsin masteria.

Siis tuntui muutaman ottelun perusteella (joista hävisin myös osan) että omilla hyökkääjillä olisi turhan paljon tilaa hyökkäyspäässä! Mutta tosiaan pitää nyt pelata viikonloppuna kunnolla masteria ja sit vasta sanoa että onko liian helppo vai sopivan vaikea! Eikä mulla mitään kikkoja ole konetta vastaan. Pelaan vaan niin kuin Saksa vuonna 90, eli palloa pyöritellään keskikentällä ja puolustuksessa aivan helvetisti...

Samanlaista pelitapaa suosin minäkin. Maustettuna vielä Saksan 90-luvun lopun pelityylillä eli kärkiä tavoitellaan pitkillä syötöillä tai laidasta keskityksillä. Mutta eipä vaan tunnu toimivan uudessa PES2:ssa. Vaan olen joutunut tästä tyylistä luopumaan ja alkanut pelaamaan siten että pyrin mahdollisimman nopeisiin (vasta)hyökkäyksiin. Eli pyrin pelaamaan pallon mahdollisimman nopeasti laitojen kautta kärille ja sitä kautta maaliin. Tällä tavoin olen joten kuten pärjännyt mutta en kuitenkin kovin häävisti. Mutta toivon mukaan homma helpottuu sitä mukaa, kun saa alun surkimus äijät korvattua uusilla jannuilla.
 
Ei hemmetti, tuo kuullostaa aivan helvetin mielenkiintoiselta peliltä! Jalkapallofani kun olen! Ja enkä tietenkään omista PS2:sta. Enkä ole varma kannattaako DC:tä myydä...
 
Kuulostaa juuri siltä, että kokeile tätä hommaa:

"Speed -20
Acceleration -20 (those who like faster-than-life football can reduce these stats by 10 points instead - the game's less frantic than the default but still quicker than real life)
Dribble accuracy -10
Dribble speed -10
Response: -10 for strikers and 'inside forward' midfielders (Scholes, Rivaldo, Joe Cole etc), -5 for central midfielders, full backs and wide midfielders, no reduction for central defenders.

Goalkeepers: NO change, except for 5 points off their Acceleration stat

Curving (optional): raise everyone's curving stat into the low 80s, raise the curving stat of flair players and free kick takers into the mid 90s at least."

Tuolta muiden kommentteja:
http://www.evo-web-forums.co.uk/forum/viewtopic.php?t=1609




...ja mistäköhän näitä säädetään??????:confused: :confused:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lynx
Onko kellään kokemusta siitä X - port: sta, mitenkä se toimii ja hinta oli jotain 40 vai?

just tätä meitsinkin piti kysymän. kuulostaa varsin hyvältä ratkaisulta noiden PES2-päivitysten kannalta. tsiigasin et ainakin tikkurilan VideoPeliDivari myis kyseistä kalikkaa... pitääks täs olla ensimmäinen joka sen testaa vai onks jollakin toi jo käytössä? :)
 
Itsekkin harkitsen vakaasti X-portin ostamista. Onhan siitä muutakin hyötyä kuin PES tietojen päivitys. Mun käsittääkseni voi ottaa backup muistikortista kovalevylle ja formatoida kortin ja muutenkin muistin hallinta tulee kätevämmäksi. Eikä se hintakaan nyt niin hirveä ole.

Itse käpistelin eilen noiden pelaaja siirtojen kanssa ja alkoi aikalailla vit****aan toi jatkuva editointi. Puhumattakaan sitten kun pitäisi lippuja ja muita vielä editoida.
 
Eilen sain legendaarisen Argentiinan (Always Argentina) ja siinäkin on väärät nimet. :mad: Maradonakin on joku Matador...

Espanjankielinen selostus on kyllä paras. Tulee kunnon fiilis kun pelailee se päällä. :)
 
Sen verran ottaa päähän noi rosterit, et aattelin et joku onnellinen x-portin omistaja vois pientä korvausta vastaan siirrellä mun muistikortille noi uudet rosterit mitkä netistäkin saa. Pääkaupunkiseudulla pitäs asustella ku ei jaksa pidemmälle ajella.

On tää vaan niin loistava peli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sheg
Ei hemmetti, tuo kuullostaa aivan helvetin mielenkiintoiselta peliltä! Jalkapallofani kun olen! Ja enkä tietenkään omista PS2:sta. Enkä ole varma kannattaako DC:tä myydä...


Jos tykkää futiksesta ja varsinkin jos pelaa sitä itsekin niin kyllä kannattaa myydä vaikka mummonsa jotta pääsee pelaamaan PESiä. Jos pelien hinnat olisivat verrannollisia niiden pitkäikäisyyteen ja hupiin jonka niistä saa irti niin enpä tiedä olisiko mulla ollut varaa ostaa koko peliä ;). Siis mitä tuolla kaupoissa PESistä pyydetäänkin niin se on törkeän vähän -- sama kuin maksaisi bussilipun hinnan limusiiniajelusta.

Ja tämä siis koski PESykköstä. PESkakkosta vasta odottelen saapuvaksi PLAYstä... (se joka keksi sanonnan "odottavan aika on pitkä" ei selvästikään odottanut PESiä -- "pitkä" on järkyttävää vähättelyä tässä tapauksessa)


PS. En ole Konamilla duunissa :p
 
maailman huonoin?

eilen sitten tuli hommattua PES2 eka peli minkä pelasin tässä hieman tietoja: 11keltasta korttia, 3äijää lens ulos, hävisin argentiinalla suomelle 3tähden vaikeus tasolla 2-0. tänään hävisin argentiinalla norjalle 2-0 2tähden vaikeus tasolla plussaa oli että sain vaan 3keltasta korttia. seuraavan matsin sitten voitin vs norja 2tähden vaikeus tasolla..

itse peli on kyllä loistava menee vaan hetki että oppii pelaa ku en muista pelanneeni futista aikasemmin konsoleilla/pcllä

antakaas pari vinkkiä että en ota aina turpaan? :D
 
Re: maailman huonoin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
eilen sitten tuli hommattua PES2 eka peli minkä pelasin tässä hieman tietoja: 11keltasta korttia, 3äijää lens ulos, hävisin argentiinalla suomelle 3tähden vaikeus tasolla 2-0. tänään hävisin argentiinalla norjalle 2-0 2tähden vaikeus tasolla plussaa oli että sain vaan 3keltasta korttia. seuraavan matsin sitten voitin vs norja 2tähden vaikeus tasolla..

itse peli on kyllä loistava menee vaan hetki että oppii pelaa ku en muista pelanneeni futista aikasemmin konsoleilla/pcllä

antakaas pari vinkkiä että en ota aina turpaan? :D

Ei ainakaan kannata käyttää liukutaklausta...:D
 
Korteista päätellen käytät pelkkää liukutaklausta. Yritä jättää se mahdollisimman vähälle. FIFA:n tjsp. tottuneille tuo spurttinappi saattaa myös jäädä aika usein pohjaan. Sitäkin kannattaa käyttää harkiten.

Edit: Bootlegger kerkesikin ensin :/
 
jari_1:n kootut Master Liiga kertomukset. Osa 2

No niin aloitinpa tuossa eilen uuden Master Liigan (Rangers - Extreme). Noh alku meni taas tasaiseen tahtiin eli takkiin tuli aika ankarasti. Mutta kauden loppua kohden aloin sitten (vihdoin) saamaan jotain aikaiseksi. Onnistuin jopa voittamaan 4 viimeistä peliä sarjassa. Voittoputken ansiosta onnistuin jopa sijoittumaan 3.Divarissa neljänneksi. Lääke pelin paranemiseen oli se että sain uudistettua koko pelaavan miehistöni uusilla pelaajilla. Kärkeen hankin Babangida:n, Eto'O:n ja Blanco:n. Nämä jannut sitten onnistuivat avaaman tukossa olleet maalihanat. Muita merkittäviä hankitoja oli keskikentälle H.Nakata, A.Aguinaga (tsekatkaapa tämän Ecuadorin kaverin vapariarvot ;) ). Onko muuten kukaan muu huomannut että kone pelaa aivan valtavan kovaa peliä. Kone taklaa, työntää ja kaataa kavereita ajoittain kuin heinää ja vieläpä ilman seuraamuksia :mad:.

Ja pistetäänpä muutamia vinkkejä tähän loppuun:

-Aloittaessasi ML pelin joukkueesi pelaajathan korvautuvat uusilla roju-äijillä. Joukkueen vanhat pelaajat siirtyvät tässä vaiheessa FREE PLAYER -pooliin. Eli sieltä kannattaa ehdottomasti alkaa napsimaan ilmaiseksi huippu pelaajia joukkueeseen.

Pieni lista ML:n hyvistä ja ilmaisista pelaajista:

Maalivahdit:
Pavel Srnicek - CZECH REPUBLIC
Edwin Van Der Sar - NETHERLANDS
Magnus Hedman - SWEDEN
Bogdan Stelea - ROMANIA

Puolustus:
Taribo West - NIGERIA
Raymond Kalla - CAMEROON
Iulian Filipescu - ROMANIA


Keskikenttä:
Hidetoshi Nakata - JAPAN
Alex Aguinaga - ECUADOR
Yegor Titov - RUSSIA
 
Ylös Bottom