Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Zeirin innoittamana otin riskin ja ostin pelin ja jo yhden matsin perusteella voi sanoa että kannatti :) Man City vs Tottenham 0-0 ja peli oli viihdyttävä ja molemmilla 2 maalipaikkaa muuten tarkkaa keskialue peliä. Ja tässä luojan kiitos toimii nuo taktiikat ja niillä on huomattava vaikutus :) Ensimmäistä kertaa next-konsoleilla tuli se vanha PES fiilis. WENB:in option filella peliin saa oikeat kuteet ja tiimit joten en valita :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Tuosta viiveestä tuli mieleen että vaikuttaako teidän mielestä vaikeustaso siihen viiveeseen? Pelasin demoa ensin sillä default vaikeustasolla, ja koneen kyllä kepitti joka kerta mutta pelaaminen tuntui todella rasittavalta, takkuilevalta ja turhauttavalta.

Sitten testasin vaikemmalla tasolla, ja peliin tuli huimasti lisää jouhevuutta eikä se tuntunut enää laisinkaan samalta peliltä positiivisessa mielessä... Vaikka tauluun tuli joka kerta, ja parhaimmillaan venyin vain 0-0 tulokseen (usean vuoden tauko PES 6 jälkeen tehnyt tehtävänsä :D ) niin silti pelaaminen tuntui hyvältä, ja peli meni ostoslistalle. Sillä defaultti vaikeustasolla tuntui että taasko tämä peli on menty ryssimään.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Tuosta viiveestä tuli mieleen että vaikuttaako teidän mielestä vaikeustaso siihen viiveeseen? Pelasin demoa ensin sillä default vaikeustasolla, ja koneen kyllä kepitti joka kerta mutta pelaaminen tuntui todella rasittavalta, takkuilevalta ja turhauttavalta.

Sitten testasin vaikemmalla tasolla, ja peliin tuli huimasti lisää jouhevuutta eikä se tuntunut enää laisinkaan samalta peliltä positiivisessa mielessä... Vaikka tauluun tuli joka kerta, ja parhaimmillaan venyin vain 0-0 tulokseen (usean vuoden tauko PES 6 jälkeen tehnyt tehtävänsä :D ) niin silti pelaaminen tuntui hyvältä, ja peli meni ostoslistalle. Sillä defaultti vaikeustasolla tuntui että taasko tämä peli on menty ryssimään.

Koko versio on viive asian suhteen parantunut eikä viivettä ole lähes ollenkaan :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Demossa itse kiinnitin viiveeseen huomiota saman heti ja se tuntui äärimmäisen häiritsevältä. Lopullisessa versiossa viive ei ainakaan minua häiritse. Se on todella vähäistä. Tässä minun nöyrä mielipiteeni.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Onhan tämä tietty haasteellisempi näin alkuun kuin 09 mutta ärsyttää suuresti että haaste on tehty tavallaan niin että tietokone pääsee tavallaan huijaamaan, eli siis juuri tuo viive +taklaukset. Se vaatii älyttömän tuurin että tuon viiveen takia saa edes liukkarin onnistumaan. Tietokone toki viljelee takaapäinkin taklauksia ja saa niistä aniharvoin kortteja, jos itse teet se on lähes satavarma punainen. Minäkin tykkäsin 6:sta ja mielestäni 09 on huomattavasti lähempänä sitä kuin tämä, tämä on lähempänä Fifaa kuin yksikään aikaisempi pessi, ikävä kyllä.

Kuules. Minä olen pelannut tässä nyt vajaat 20 ottelua, ja monta kertaa olen veljen pelaajaa taklannut takaapäin liukkarilla, ja tulee vain keltainen. Tähän saakka ei ole yhtäkään punaista tullut.

Ja tuo "Viiveen takia saa edes liukkarun onnistumaan" on jo liioiteltua. Viive on sen verran pieni, että pelistä pystyy nauttimaan ja pelaamaan kunnolla.

Mielestäni tämä peli on paljon parempi kuin edelliset osat, kaikin puolin. Todellakin ostamisen arvoinen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Kuules. Minä olen pelannut tässä nyt vajaat 20 ottelua, ja monta kertaa olen veljen pelaajaa taklannut takaapäin liukkarilla, ja tulee vain keltainen. Tähän saakka ei ole yhtäkään punaista tullut.

Ja tuo "Viiveen takia saa edes liukkarun onnistumaan" on jo liioiteltua. Viive on sen verran pieni, että pelistä pystyy nauttimaan ja pelaamaan kunnolla.

Mielestäni tämä peli on paljon parempi kuin edelliset osat, kaikin puolin. Todellakin ostamisen arvoinen.
Kuules minä olen pelannut tässä vajaat sata ottelua yksinpeliä top playerillä ja luulen tietäväni mistä puhun. Viive pidemmän ajan jälkeen käy todellakin hermoille ja rupeaa jo ärsyttämään että tietokone pääsee kusettamaan niin rutkasti sen ansiosta, syötöt +vedot kestää ikuisuuden lähteä jalasta, tähän kun lisää tuon täysin kusetustuomari työskentelyn niin jo alkaa pikkuhiljaa vituttaa. Voi olla toki että mieli muuttuu kun saadaan kaverin kanssa kaksinpelit pystyyn, ei pääse kumpikaan kusettamaan ja viive on molemmille sama.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Ompas aika paljon parjaamista ja vastakkainasettelua tämän pelin omistajilla! :eek: Ihan uteliaisuudesta kysyisin niiltä, jotka ovat tätä ja FIFA 10:ä pelanneet ja ovat sitä mieltä, että tämä on parempi, että mikä tästä nyt oikein tekee paremman? Itseäkin kiinnostaisi kokeilla, josko tämä nyt olisi vihdoin PES 6:n veroinen, mutta jos tuota viivettä tosiaan on noin "paljon", että tekoäly pääsee huijaamaan ja tuomari vislailee mitä vislailee, niin kyllä FIFA 10 on sitten tän vuoden futis täällä...

Ja olkaa kilttejä, älkääkä laittako perusteluiksi pelkkiä "kun tää nyt on vaan PES", vaan yrittäkää tarjota vähän jotain konkreettisempaa, kiitos. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Ompas aika paljon parjaamista ja vastakkainasettelua tämän pelin omistajilla! :eek: Ihan uteliaisuudesta kysyisin niiltä, jotka ovat tätä ja FIFA 10:ä pelanneet ja ovat sitä mieltä, että tämä on parempi, että mikä tästä nyt oikein tekee paremman? Itseäkin kiinnostaisi kokeilla, josko tämä nyt olisi vihdoin PES 6:n veroinen, mutta jos tuota viivettä tosiaan on noin "paljon", että tekoäly pääsee huijaamaan ja tuomari vislailee mitä vislailee, niin kyllä FIFA 10 on sitten tän vuoden futis täällä...

Ja olkaa kilttejä, älkääkä laittako perusteluiksi pelkkiä "kun tää nyt on vaan PES", vaan yrittäkää tarjota vähän jotain konkreettisempaa, kiitos. :)

Itse juuri myin oman fifa 10 pois, kun en sitä enää pelaile, koska mielestäni tämä pessi on parempi. Fifassa ärsytti muutama asia aivan liikaa ja peli oli mielestäni muutenkin paljon tylsempi kuin pessi.

Pessin plussat fifaan verrattuna:
- Pessissä oikeasti kaikki joukkueet ovat erilaisia ja joukkueet pelaavat eri tavalla, joka tuo suurta vaihtelua peliin. Fifassa kun tuntui että pelaajien välillä ei ole juurikaan minkäänlaista taso eroa, sekä jokainen joukkue oli tavallaan lähes samanlainen. Pelistä tuli nopeasti sen takia aika tylsä, eikä se minua jaksanut enää kinnostaa.
- Pessissä laukaukset on huomattavasti parempia ja realistisempia kuin fifassa. Fifassa kun maalia ei vaikeimmilla vaikeusasteilla kannata edes kokeilla 16-rajan takaa, joka johtuu yhdessä huonoista laukauksista ja osittain myös liian hyvistä veskareista. Myös maalivahdit ovat aivan liian hyviä fifassa vaikeimmilla vaikeusasteilla ja ne peittävät varsinkin 1vs1 tilanteissa aivan liikaa. Pessissä veskarit ovat tavallaan aidompia, vaikka tässä nyt on edelleenkin ehkä hieman liian helppo kaukaa hyvällä pelaajalla maali saada aikaan.
- Pessissä on edelleen tallella se taika, että koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja aina tulee koettua jotain uutta. Vaikka uudessa fifassakin tätä paljon hehkutettiin, se ei mielestäni toteudu itse pelissä samalla tavalla.
- Pessin pelaaja tuntuma on mielestäni parempi kuin fifassa ja se on edelleen tässä tallella, vaikka jotkut muuta väittävät, tai ainakin itsestäni on. Tietysti tämä johtuu varmasti siitä että olen enemmän pessiä pelaillut ja siten myös sen pelaaja tuntumaan tottunut.
-Pelaajilla pystyy suojaamaan paremmin palloa ja sitä ei tarvitse heti hyvällä pelaajalla syöttää pois kun pakki tulee lähelle, toisin kuin fifassa.
- Pelissä on kohtalaisen hyvä pelaajien ja joukkueiden muokkaus systeemi. Tosin itse jäin joitain juttuja vähän kaipaamaan, kuten kenkä editoria. Myös iso plussa nyt kun pelaajien kasvot voi kopioida jostain kiintolevyllä olevasta kuvasta ja mielestäni se toimii hyvin, kunhan kuva vain on laadukas.
- Peli on myös nyt varmaan ensimmäistä kertaa graafisesti parempi kuin fifa.
- Pelin valikot ovat paljon ripeämpiä ja mielestäni miellyttävempiä käyttää kuin fifan vastaavat.
- Pes on mielestäni vain niin paljon hauskempi pelata.


Vaikka fifassa on laaja lisenssi ja paljon joukkueita, se ei periaatteessa ole yhtään parempi kuin pessi. Pessissä on paremmin mm. maajoukkueita, sekä tähän versioon on tullut paljon uusia omasta mielestäni hyviä joukkueita, joita ei fifasta löydy. Mielestäni pessissä on käytännössä kaikki tarvittavat joukkueet, mikäli tähän lataa sellaisen option filen, jossa bundesliiga joukkueita tehtynä. Fifassa esim. niiden maajoukkuiden peliasut, joilla ei aitoa peliasua ole, ovat aivan järkyttävän rumia, eikä niitä pysty muokkaamaan. Pessiin kun saa kaikille seura ja maajoukkueilla aidot peli asut option filejen avulla.


Mitä nyt tuohon viiveeseen voi sanoa. Jos palstalla yksi henkilö valittaa siitä hirveästi ja muut sanovat ettei se ole haitta, niin siitä voinee vetäistä sellaisen johtopäätöksen, että valmista peliä kannatta itse kokeilla, jotta näkee kuinka se itseensä vaikuttaa. Sillä sitä viiveetä on oikeasti erittäin vähän. Myös nuo koneen huijaus väitteet ovat mielestäni vähän liian kärjistettyjä. sillä omasta mielestäni kone ei todellakaan huijaa noin paljoa mitä on annettu ymmärtää. Itsekkin olen huomannut että kun olen pari kertaa vetässyt koneen ukkelia jaloille ja tämä on kaatunut, niin siitä ei ole vaparia vihelletty. Eli mielestäni nuo "huijaukset" on ainakin omalla osallani mennyt aika tasan.

Tässä nyt jotain omia mietteitä pelistä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Laitetaan nyt vielä selvyyden vuoksi että en minä tätä peliä(tai pelisarjaa) inhoa päinvastoin, en valittaisi jos en välittäisi;) Vaikka korjattavaa löytyy minusta rutkasti niin silti fifaa ollaan valovuosi pelattavuudessa edellä. Jopa ehkä parjatuin pessi eli 08 oli saman vuoden fifaa 100xparempi ja hauskempi pelata, hidastukset ja peli tökki välillä mutta pelattavuus oli eri planeetalta. Juuri pari viikkoa takaperin kun olin jo kiikuttanut 09:n vaihtoon niin otettiin kaljoittelun yhteydessä parikyt peliä 08 niin oli aivan penteleen hauskaa edelleen.
Kärjistetysti voisi sanoa että pelaisin mielummin tikkuukoilla heinäpellossa pessin pelattavuudella kuin ottaisin fifan +kaikki maailman lisenssit(jotka saat todella helposti option filellä muutenkin kehiin). Ja en todellakaan ymmärrä mitä paskaa jengi puhuu kun sanovat että fifa on mennyt ohi:rolleyes: Pelattavuudelta en ole ainuttakaan fifaa pelannut joka olisi edes lähelle yhtä hyvä kuin heikoin tuore pessi, ja minulle juuri muulla ei ole väliä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

-Pessissä on edelleen tallella se taika, että koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja aina tulee koettua jotain uutta. Vaikka uudessa fifassakin tätä paljon hehkutettiin, se ei mielestäni toteudu itse pelissä samalla tavalla..

Tässä osassa nimen omaan PES on ottanut pahasti takapakkia entisiin aikoihin verrattuna ja FIFA on koko ajan mennyt entistä parempaan suuntaan.


- Peli on myös nyt varmaan ensimmäistä kertaa graafisesti parempi kuin fifa..

Pelajiien animointi on meikäläiselle se kaikki kaikessa ja tässä pelit ovat menneet päinvastaisiin suuntiin, verrattuna ”vanhat hyvät” ajat.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Jopa ehkä parjatuin pessi eli 08 oli saman vuoden fifaa 100xparempi ja hauskempi pelata, hidastukset ja peli tökki välillä mutta pelattavuus oli eri planeetalta. Juuri pari viikkoa takaperin kun olin jo kiikuttanut 09:n vaihtoon niin otettiin kaljoittelun yhteydessä parikyt peliä 08 niin oli aivan penteleen hauskaa edelleen.

No joo, tää kertookin meikäläiselle kaiken oleellisen.. taitaa tuo Al-Qaidan alajaosta olla melkoisen aivopestyjä :D

Hyi saatana PES 08 :( yrjöt tulee, jos sanoo sanan jalkapallo ja PES 08 samassa lauseessa. Ja tämä laatta lensi siis PES-fanin suusta.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Kyllä nyt taitaa lähteä toi fifa 10 myyntiin ja haen pessin tilalle.
Ärsyttää peli peliltä enemmän pelata koko peliä. Olen nyt 09 ja10 fifaa ostanut noitten hypetysten perusteella ja aina sitä vaan täytyy hakea se pessi ja jättää fifa hyllyyn pölyttymään.
Ens vuonna en tee samaa virhettä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Tässä osassa nimen omaan PES on ottanut pahasti takapakkia entisiin aikoihin verrattuna ja FIFA on koko ajan mennyt entistä parempaan suuntaan.




Pelajiien animointi on meikäläiselle se kaikki kaikessa ja tässä pelit ovat menneet päinvastaisiin suuntiin, verrattuna ”vanhat hyvät” ajat.

Kyllä näissä pesseissä edelleenkin tapahtuu todella paljon kaikenlaista, mielestäni jopa enemmän kuin ennen. Itse tosiaan tuota 09 tykittänyt yli 300h ja siinä huomasi hyvin tuon, 08 en tosin pelannut kuin muutaman pelin ja se riitti minulle, joten en siitä osaa sanoa. Tietysti tästä uudesta nyt ei tavallaan voi vielä sanoa, vaikka itselleni on tapahtunut jo ties mitä.

Fifa on todellakin tällä hetkellä edellä noissa pelaajien animaatioissa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Ompas aika paljon parjaamista ja vastakkainasettelua tämän pelin omistajilla! :eek: Ihan uteliaisuudesta kysyisin niiltä, jotka ovat tätä ja FIFA 10:ä pelanneet ja ovat sitä mieltä, että tämä on parempi, että mikä tästä nyt oikein tekee paremman? Itseäkin kiinnostaisi kokeilla, josko tämä nyt olisi vihdoin PES 6:n veroinen, mutta jos tuota viivettä tosiaan on noin "paljon", että tekoäly pääsee huijaamaan ja tuomari vislailee mitä vislailee, niin kyllä FIFA 10 on sitten tän vuoden futis täällä...

Ja olkaa kilttejä, älkääkä laittako perusteluiksi pelkkiä "kun tää nyt on vaan PES", vaan yrittäkää tarjota vähän jotain konkreettisempaa, kiitos. :)

Kumpikin peli löytyy hyllystä, Fifaa ~150 peliä, Pessiä alle 100:n pelin kokemuksella.

FIFA 2010

+ sulava animaatio
+ 360 liikehdintä sulavaa
+ aidot peliasut ym.
+ manuaali asetuksilla ihan jees
+ kulmakuvioita hauska säätää
+ ei turhia paitsioita


- munattomat laukaukset
- liimalapa puollustajat, ohittaminen "mahdotonta" koska pallo menee taikaiskusta pakille AINA.
- nettipelissä pelaaminen pelkkää nojailua.
- tietokoneen nanomillin tarkat taklaukset
- tappio asemassa hyökkäyskuvion lisääminen ei tunnu pelatessa juuri missään
- keskitykset ovat käytännössä hyödyttömiä, kaikki menee toppareille
- poikittaissyötöt 16m tuntumassa tuhoon tuomittuja, koska ne menee aina topparin jalkaan. Eli maukkaimmat tyhjään maaliin syöttökuviot jää kokematta. Manuaalilla teoriassa tosin mahdollisia.
- vapareista alle 30 metristä noin 50% uppoo sisään, aivan liian helppoja
- yksinläpi tilanteista 4/10 laukaus menee ohi, 5/10 päin veskaria ja ehkä 1 maaliin.
- pelaaminen on TYLSÄÄ JUNNAAMISTA!!!, tätä ei ole hauska pelata



PES 2010

+ asialliset laukaukset
+ grafiikka
+ taktiikat todella toimii, all out attack / defence, ja todella tapahtuu jotain. Esim. Sergio Ramos myös todella osallistuu hyökkäyksiin pelin aikana nousuillansa.
+ pakeista voi päästä ohi juoksun suunnanmuutoksilla
+ hyökkääjät osaavat suojata palloa
+ peli tarjoaa roppakaupalla tunnekuohuja ja FIILISTÄ.
+ keskitykset voi saada omille
+ poikittaissyötöt 16 tuntumassa toimii ja ovat vaarallisia
+ kaukolaukaukset uppoaa
+ vapareissa todellista haastetta
+ Champions League lisenssi hyvin hyödynnetty
+ Master leaguessa voi pelaajalle kehittää jonkun special ominaisuuden.
+ netissä 2vs2 mahollisuus
+ sori mutta tässä on vaan sitä "jotain" PESsimäistä


- tuomarityöskentely ei toimi, monta päivänselvää pilkkua jääny viheltämättä.
- kankea 360 juoksentelu
- tönkkö animaatio
- rankkarit todella kummallisia, en ole tosin paremmin perehtynyt
- katkoja tulee niukasti, vähät vaparit jää viheltämättä



Lopputulema:

- Fifa (alkuinnostuksen jälkeen) 7 / 10 Ulkoisesti nätti, mutta sisäisesti tylsä huumorintajuttoman kaavamainen tekele.

- Pes 8,5 / 10. Peli kiteyttää jalkapallon parhaan ja palkitsevimman meiningin, hiukan tönkön ulkokuoren alle.

Päivityksillä voi tosin jotain kehitystä vielä tapahtua. Itse en jää sitä ihmettä odottelemaan, vaan virkamies Fifa lähtee myyntiin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Kyllä täytyy myös kehua PESsiä verratuna FIFAAn. Ehdottomasti suosittelen PES 2010 ennemmin kuin FIFA 10, näin molempia pelanneena. Pessin pelaaminen on vaan yksinkertaisesti paljon hauskempaa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Itellä tulee pessi postista varmaan huomenissa, joten en ole peliä vielä pelannut.
FIFA 10:n omistin sen kuukauden verran:
-Pelaaminen on tylsää, ei siis hauskaa.
-Puolustus perseestä (X liian tehokas)
-Tuomarit perseestä; vastustajat saa rikkoa, ite ei. Ja samanlailla jää pilkkuja viheltämättä.)
-Hullu määrä bugeja kaikissa pelimuodoissa.
-Jotain kertoo se, että peliä ei halua pelata..:confused:

Odotan PESsistä vain, että sitä olis hauska pelata; Vanhaa kunnon Pessikivaa :cool:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

En pysty itse vähäisen kokemuksen johdosta sanomaan juuri mitään FIFA 2010 vs. PES 2010 -keskusteluun, mutta tuosta viiveestä voin oman näkemykseni kertoa. Itse en edes huomaa erityistä viivettä, ihan oikeasti. En ole pelannut demoa, joten jos en olisi täältä lukenut, niin en varmasti olisi koskaan välittänyt tuosta. Onhan sitä viivettä laukauksissa ehkä siinä mielessä ettei kaikki tapahdu ihan silmänräpäyksessä, mutta itse olen ainakin kokenut tuon niin, että pelaaja menee ensin ihan oikeasti kiinni palloon (jos siis pallo on irti jalasta hieman) ja vasta sitten laukaus lähtee. Jos pallo on oikeasti jalassa, niin laukaus kyllä lähtee heti.

Näin minä näen asian henkilökohtaisesti, joku toinen sitten toisella tavalla. Pitää kiinnittää huomiota tuohon viiveeseen enemmän, jos vaikka on vain jostain syystä päässyt jäämään huomiotta moinen. Toisaalta, jos näin on päässyt käymään, niin eipä tuosta ainakaan haittaa ole. Varsin tyytyväinen olen peliin ollut. Oman joukkueen kasaaminen Master Leaguessa on vielä ihan lapsenkengissä ja netissäkin on vasta ihan alkeita käyty kokeilemassa, mutta kyllä tämä tuntuu oikeasti todella hyvältä PESsiltä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Onko kokemuksia netissä 2vs2 matseista, lagaako pahasti?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

En pysty itse vähäisen kokemuksen johdosta sanomaan juuri mitään FIFA 2010 vs. PES 2010 -keskusteluun, mutta tuosta viiveestä voin oman näkemykseni kertoa. Itse en edes huomaa erityistä viivettä, ihan oikeasti. En ole pelannut demoa, joten jos en olisi täältä lukenut, niin en varmasti olisi koskaan välittänyt tuosta. Onhan sitä viivettä laukauksissa ehkä siinä mielessä ettei kaikki tapahdu ihan silmänräpäyksessä, mutta itse olen ainakin kokenut tuon niin, että pelaaja menee ensin ihan oikeasti kiinni palloon (jos siis pallo on irti jalasta hieman) ja vasta sitten laukaus lähtee. Jos pallo on oikeasti jalassa, niin laukaus kyllä lähtee heti.

Näin minä näen asian henkilökohtaisesti, joku toinen sitten toisella tavalla. Pitää kiinnittää huomiota tuohon viiveeseen enemmän, jos vaikka on vain jostain syystä päässyt jäämään huomiotta moinen. Toisaalta, jos näin on päässyt käymään, niin eipä tuosta ainakaan haittaa ole. Varsin tyytyväinen olen peliin ollut. Oman joukkueen kasaaminen Master Leaguessa on vielä ihan lapsenkengissä ja netissäkin on vasta ihan alkeita käyty kokeilemassa, mutta kyllä tämä tuntuu oikeasti todella hyvältä PESsiltä.

Ei tuo viive koske vain laukauksia, vaan myös harhautuksia ja suunnanmuutoksia. Itseäni tuo ei todellakaan haittaa, koska se tuo peliin sitä kaivattua vaikeutta 1 vs 1-tilanteissa ja helpottaa puolustamistakin huomattavasti. PES 5:ssa oli muuten samanlainen viive.

Laukauksissa tämä kyseinen viive on mielestäni ollut aina pesseissä ja pistäähän se välillä syömään kun olet jo valmiiksi virittänyt vedon kunnon volleypommiin, niin kaveri prkl ottaakin pallon haltuun. Lisäksi itseäni ärsyttävät suunnattomasti pelaajien idioottimaiset tavat laukoa eri tilanteissa. Liukkarivedot tilanteissa, joissa pystyisi normaalinkin laukauksen laittamaan? Mitä ***tua? Lisäksi nämä liukkarivedot vielä lähtevät usein voimalla...kokeilin joskus fudisreeneissä huvikseni muiden pes-hullujen joukkuelaisteni kanssa. Ei yllättäen onnistunut:rolleyes: Entäpä animaatiot ja kropan asennot? Niistä ei tarvitse puhua edes, niin huonoja ne ovat. Laukominen kuitenkin on pelissä paljon tyydyttävämpää kuin Fifassa:D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2010 [PS3]

Ei tuo viive koske vain laukauksia, vaan myös harhautuksia ja suunnanmuutoksia. Itseäni tuo ei todellakaan haittaa, koska se tuo peliin sitä kaivattua vaikeutta 1 vs 1-tilanteissa ja helpottaa puolustamistakin huomattavasti. PES 5:ssa oli muuten samanlainen viive.
En oikein ymmärrä, sama viive se on puolustajaakin liikutellessa. Ei siinä ole minusta mitään järkeä että keinotekoisesti tehdään vaikeusastetta sillä että pelaaja ei enää liikukkaan niinkuin haluat vaan miettii omiaan välissä, tämä on kumminkin peli.
Ärsyttää muuten jonkun verran noissa cupeissa että vaikka valitset sieltä cupin alkuvalikosta tietyn lineupin peliin niin se on silti joka ***** kerta muuttunut kun pääset siihen itse pelin aloitus kohtaan:mad: Toivottavasti tuo on vain bugi eikä mikään ketun "parannus".
Eilen illalla pelailin euroopan mestari cupin läpi ja toistui jäälleen muutama mukava tilanne. Minulla pelaaja hallussa juuri laukomassa tyhjään maaliin, vastustajan pelaaja tulee sivusta ja vetää puhtaasti jalat alta osumatta palloon, seurauksena ei ***** mitään:mad::mad:
Myös tuhoton määrä tilanteita jossa minun ja vastustajan pelaaja juoksee palloa kohti minun pelaaja vähän edellä, juuri kun olen saamassa pallon vastustaja tempaisee liukkarilla minulta jalat alta ilman mitään seuraamuksia. Toi alkaa pikkuhiljaa käydä todella hermoon, varsinkin kun itse pallottoman (yleensä täysin vahingossa) kaadoista saa poikkeuksetta kortin.
Usein toistuu tilanne että syötät tai keskität pallon boxiin ja tämän perkuleen ennakointiin pakottavaan viiveen takia on pakko hieman etukäteen painaa sitä laukomista niin eiköhän kaveri sen laukomisen sijaan tempaise joltain jalat alta ja punaisella pihalle:mad:
Hurraa viive!!! Tosi hienoa että saatiin lisää vaikeustasoa tämän kanssa, jos pc-versiossa ei tosiaan ole lainkaan viivettä niin siirryn totaalisesti sen pariin.
 
Ylös Bottom