Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Man Markingia tarkoitin.
Itse en ole sitä kokenut tärkeäksi tämän vuoden versiossa, mutta viime vuoden versiossa sitä oli lähes pakko käyttää. Tight Markingia tuli yhdessä vaiheessa paljon käytettyä, koska sillä saa hyvin eliminoitua vaikka vastustajan hyökkääjän. Nykyään olen senkin käytöstä luopunut ja haluan enemmänkin pitää puolustuspaketin hyvässä muodossa. Ainoastaan Zlatania vastaan sitä tulee käytettyä yksinpelissä.

Tight Marking on siitä erinomainen, että siinä osallistuu koko joukkue merkatun pelaajan pitämiseen niin, että aina lähin mies merkkaa pelaajan. Se käytännössä tekee sen, että merkattu pelaaja vaikkapa yksinäinen hyökkääjä jää lähes koko ottelun ilman palloja ja näin on yksi vastustajan uhka eliminoitu sekä tekee hyökkäämisestä huomattavasti hankalampaa.

Vastustajan CMF/pelinrakentajia, jos lähtee eliminoimaan niin siihen on mielestäni Man Marking ollut parempi. Toki se on jo aika kuluttavaa staminalle.

Yksinpelissä pyrin rakentamaan joukkueen puolustuspelin yleensä pelaajatyyppien sekä tason mukaan. Huonommilla joukkueilla joudun rakentamaan koko joukkueen taistelupuolustuksen ja vähän paremmilla pelaajilla modernimpaa puolustusta sekä pitämään nätin paketin kasassa, siitä on sitten helppo itse reagoida aggressivisesti tarpeen mukaan.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Katsoin tuossa eilen Monaco - Juventus pelin. Ja tajusin miksen Juvella voita :D

Vika on ollut siinä kun olen pelannut koko ajan oli sitten hyökkäävä tai puolustava joukkue pelkästään kolmella topparilla. Chiellini-Bonucci-Barzagli Oikeesti Juve pelaa tuolla linjalla vaan kun se hyökkää.... :D
Ja mulla on ollu vaan yks 6 paikan pelaaja Marchisio Juve käyttää 2 kutosta kun se puolustaa ja Alex Sandro tippuu vasemmaks pakiks....

Mulla on ollu siis pelin alla pallonmenetyksen sattuessa (vaarallisessa paikassa) 4 pelaajaa. Oikeasti niitä on Juvella 6 jos tilannetta ei poikki saada. Iso ero tuo 2 pelaajaa.

Taktiikka uusiks ja menoks.... :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Juurikin noin, eilen jouduttiin pitkästä aikaa palamaan kolmen topparin puolustukseen. Tuolla tyylillä on Juventus pelannut viimiset 6 vuotta, Antonio Conten saapuessa Juventuksen valmentajaksi alkoi joukkue puolustamaan kunnolla. Sitä ennen kaiken maailman Chievotkin mättivät maaleja vastaiskuista ja Juventus oli kaukana mestaruustaisteluista.

Tällä kaudella Juve on paljon käytännyt 4-2-3-1, jossa laidoissa olevat pelaajat tuplaavat puolustussuntaan. Puolustuksessa se menee oikeastaan 4-4-2, kun Mandzukic sekä Cuadrado laidoilla tippuvat alas Pjanicin sekä Khediran viereen niin vastustajalla on kaksi neljän miehen puhkottavaksi. Dybala ja Higuain sitten ovat ylempänä prässämäässä. Juve on paljon puolustanut tällä kaudella ilman palloa, ottaen rauhassa vastustajan hyökkäyksiä vastaan jopa vähän heikompia joukkueita vastaan.

Juven hyökätessä se menee 4-2-1-3 muodostelmaan, jossa Higuainin rinnalle nousevat Mandzukic sekä Cuadrado ja Dybala siinä alempana pyörii missä haluaa. Koska laidat puolustavat paljon niin aina ne eivät ehdi mukaan hyökkäyksiin ja välillä mennään Dybala sekä Higuain hyökkäävät kahdestaan ja muodostelma on perus 4-4-2.

Siinä vähän italialaista taktisuutta.. :)

Pelissä suosittelisin käyttämään tuota kolmen topparin systeemiä, koska se on paljon helpompi rakentaa sekä mahdollistaa paremman pallonhallinnan. Eikä Pessissä vältämättä kannata laittaa Mandzukicia juoksemaan edes takaisin laitaan, voi staminat loppua hyvin äkkiä ;)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Katsoin tuossa eilen Monaco - Juventus pelin. Ja tajusin miksen Juvella voita :D

Vika on ollut siinä kun olen pelannut koko ajan oli sitten hyökkäävä tai puolustava joukkue pelkästään kolmella topparilla. Chiellini-Bonucci-Barzagli Oikeesti Juve pelaa tuolla linjalla vaan kun se hyökkää.... :D
Ja mulla on ollu vaan yks 6 paikan pelaaja Marchisio Juve käyttää 2 kutosta kun se puolustaa ja Alex Sandro tippuu vasemmaks pakiks....

Mulla on ollu siis pelin alla pallonmenetyksen sattuessa (vaarallisessa paikassa) 4 pelaajaa. Oikeasti niitä on Juvella 6 jos tilannetta ei poikki saada. Iso ero tuo 2 pelaajaa.

Taktiikka uusiks ja menoks.... :D

Laita vaikka 2-3 kärkeä ni eiköhän rupea verkot heilumaan??
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onkohan jollain ystävällisesti linkkiä mistä pääsisi lataamaan ps 4 Pes 2017 uudet stadionit?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onko porukka ostellut noita kulta-/mustapalloja, jotka takaa hyvän pelaajan? Itse ostin pari ja siihen jäi, peruskuraahan sieltä ja säästän XP:t ennemmin legendapyöräytyksiin kaikki. Bony ja joku sieltä tuli.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onko porukka ostellut noita kulta-/mustapalloja, jotka takaa hyvän pelaajan? Itse ostin pari ja siihen jäi, peruskuraahan sieltä ja säästän XP:t ennemmin legendapyöräytyksiin kaikki. Bony ja joku sieltä tuli.

Tullut pyöräytettyä joka päivä tuo varma 80+ pallo, hyvä munkki ollut kyllä. Parhaina Sergio Ramos, Mesut Özil ja David Silva. Loput sit jotain turhahkoa.

Saisivat kyllä jaella niitä legendoja hieman useammin. Pelin ostin vasta joulukuussa, niin olisko 2 kertaa ollut mahdollista tuona aikana nostella legendoja.. Jokunen niitä on tullutkin, mutta ei sieltä parhaasta päästä. Philip Cocu, Gheorghe Hagi, Sergi Barjuan ja Michael Owen. Oikeastaan Sergi on ainoa joka pelaa säännöllisesti, Cocu aina vaihdossa mukana koska osaa pelata melkein mitä paikkaa tahansa.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Itse ostin neljänä päivänä ja tuloksena olivat Lorenzo Insigne, Carlos Vela, Hakim Ziyech ja Mario Gomez. Insigne on päässyt kentällekin asti neljässä pelissä ja pelannut varsin hyvinkin, kun tuloksena maali ja muutamia hyviä paikkoja ja hyvää peliä muutenkin. Ajaxin nuori lupaus Ziyech jäi myös mukaan miehistöön. Kahdelle muulle ei käyttöä löytynyt ja trainereiden kautta ulos tiimistä.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onkohan jollain ystävällisesti linkkiä mistä pääsisi lataamaan ps 4 Pes 2017 uudet stadionit?

Pro Evolution Soccer 2017 julkaisupäivän jälkeen peliin julkaistiin Datapack, joka toi peliin mukaan Borussia Dortmundin sekä Liverpoolin kotistadionit. Datapack tulee pelin päivitystiedoston mukana, joten sitä ei tarvitse erikseen asennella. Muita uusia stadioneita peliin ei ole julkaistu.

Mikäli tarkoitat Option Filea, niin PlayStation 4:lle ei valitettavasti ole mahdollista saada käyttäjien tekemiä stadioneita, vaan Option File -tiedostojen kautta saa vain stadionien kuvan sekä oikean nimen. Stadionina pysyy ilmeisesti oletuksena Home Ground.

Muutamina hyvinä Option Fileina mainittakoon:

FBNZ Option File ent. DFL Option File

PES Universe Option File

PESFan.it Option File

PESWorld Option Files
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

[video=youtube;3lr1uL3ETW8]https://www.youtube.com/watch?v=3lr1uL3ETW8[/video]
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onko näitä typeriä kysymyksiä pakko tehdä? Kaikki asiat pitäs muiden selvittää valmiiks.

Nää on näitä avuliaita arjen sankareita taas jotka pitää suomea pystyssä ja maailman kartalla. Sry käkikotka itse en ole pelannut pelimuotoa niin en osaa sanoa muutakuin, että tykätty siitä on ja ajaa kaiketi asiansa :D Pelimuodosta tietty jos ei tiedä mitään niin helpoimmalla pääsee kun googlettaa mistä on kyse.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onko toi myClub pelaamisen arvonen??Siis hyväkin pelimuoto??

Suosittelen kokeilemaan. Samanlainen kuin FIFA-pelisarjasta tuttu Ultimate Team eli ostetaan pelaajia/pelaajakortteja joukkueeseen ja rakennetaan joukkue omista suosikkipelaajista. Ilmeisesti kuitenkin suositeltavampaa pelailla offlinena, kun PES-pelisarjan verkkopelit eivät ilmeisesti ole niin sulavaa, kuin kilpailevalla pelisarjalla.

Onko muuten syksyllä ilmestyvän Pro Evolution Soccer 2018:sta julkistuksesta kuulunut mitään? PESGaming-foorumilta tuli luettua, että Pro Evolution Soccer 2018 on mukana E3-messuilla.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Onko muuten syksyllä ilmestyvän Pro Evolution Soccer 2018:sta julkistuksesta kuulunut mitään? PESGaming-foorumilta tuli luettua, että Pro Evolution Soccer 2018 on mukana E3-messuilla.

Ei taida vielä olla mitään tietoja uudesta versiosta tullut. Toukokuun loppupuolella taisi tulla ensimmäiset infot 2017-version uudistuksista viime vuonna.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Suosittelen kokeilemaan. Samanlainen kuin FIFA-pelisarjasta tuttu Ultimate Team eli ostetaan pelaajia/pelaajakortteja joukkueeseen ja rakennetaan joukkue omista suosikkipelaajista. Ilmeisesti kuitenkin suositeltavampaa pelailla offlinena, kun PES-pelisarjan verkkopelit eivät ilmeisesti ole niin sulavaa, kuin kilpailevalla pelisarjalla.

Onko muuten syksyllä ilmestyvän Pro Evolution Soccer 2018:sta julkistuksesta kuulunut mitään? PESGaming-foorumilta tuli luettua, että Pro Evolution Soccer 2018 on mukana E3-messuilla.

Kaipa sitä vois ruveta kokeilemaan sitten..ei hassumpi pelimuoto??
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Adam Bhatti twiittasi eilen: x/5/17. Joten vielä tässä kuussa tulee ekat tiedot. Saattaa tosin olla vain lyhyt teaser-video tulevaa E3-messua varten.

Sen lisäksi PES 2017 saapuu mobiililaitteille tämän kuun aikana, IOS ja Android.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Mä tosiaan muokkasin tuota Juventuksen kokoonpanoa enemmän siihen suuntaan mitä se oikeasti on:

Higuain yksin kärjessä. Dybala siinä alla kympin paikalla. Alex Sandro vasemmalla Dybalan alla keskellä kenttää on Pjanic oikealla Dani Alves.
2 kutos paikan pelaajaa. Marchicio ja Khedira. Topparit on ne samat Chiellini Bonucci Barzagli Eli se on numeroina 3-2-3-1-1

^^ Tuo se on hyökätessä.

Ja kun puolustan niin Dybala tippuu siihen missä Pjanic on. Eli kymppipaikan pelaajaa ei ole. Sandro tippuu neljänneks puolustajaks. Ja Pjanic menee Sandron paikalle laitaan. Eli se on numeroina 4-2-3-1.
Aika usein tulee kuitenki kovaa vastustajaa vastaan (Esim Rooma) vastaan tilanne että Higuainia lukuunottamatta kaikki pelaajat on omassa boxissa.

Lisätään vielä että mä en tosiaan prässää kun ehkä vasta keski ympyrässä kun mulla se prässääminen menee helposti "yli" ja tulee omaan päähän todella vaarallinen paikka.

Se on "lähes" turvallisempaa ottaa vastaan ja iskeä nopeasti... Uskomatonta että sanon tämän kun Barcan pelit on kaikkea muuta kun vasta hyökkkäyksiä. :D
Jotenki jopa nauttii kun voittaa vain 1-0. Onko tää joku sairaus? Tämmöselle Luovan pelin ystävälle. :D

Sinne jää vaihtoon sitten Neno, Benatia, Cuadrado, Lemina, Realista hommasin Jamesin, Myin Asamoahin pois, Mandzukic, Evra, Sturado,

Oonkohan nyt 11 peliä putkeen pelannu niin että omassa pysyy nolla?

Yks hieno ominaisuus tässä pelissä on mun mielestä se että se puolustus voi mennä yhtäkkiä täysin sekasin ja sitte tulee niitä pomppu palloja mitä ei kukaan kontrolloi. Siis ne pallot mistä Valioliigassa tulee 9 maalia 10 "paikasta". Englannissa semmonen ajatellaan jostain syystä "taidoksi" :D

Ja tätä tapahtuu kummassakin päässä sekä pelaajalle että vastustajalle.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 2017 - Control Reality

Toisaalta 2015, kun Barca voitti viimeksi UCL:n se käytti paljon nopeita vastahyökkäyksiä. MSN oli vaarallinen vastaiskuissa ja Rakitic dominoi upealla tavalla Barcan peliä. Siinä oli jotain niin kaunista ja monipuolista, kun Barca onnistui lisämään tikitakan lisäksi huikean nopeat sekä vaaralliset vastaiskut.

Barcan upean kauden takia, ei UCL tappio näin Juve fanina edes pahemmin vituttanut. Tämän kauden finaalia Juven ei kyllä parane hävitä, koska Buffonille tarvitaan UCL-kannu ja tällä kertaa lähdetään Realia vastaan ihan tasaväkisestä asemasta.
 
Ylös Bottom