Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 2019

Eli väität, ettei pelissä pysty antamaan läpisyöttöjä ja niiden avulla tyhjää tilaa.. Pelasipa sitä konetta tai ihmistä vastaan, niin aina löytyy sitä tyhjää tilaa. Sama homma Fifassa ja yleensä se tila on vasemmalla laidalla. Tilaa löytyy myös, kun pelaa kohti kulmalippua ja sinnehän sitä oikeastikin pyritään pelaamaan.
Sitten tullaan taas siiihen miltä alueelta tässä jalkapallo nimisessä lajissa tehdään maalit. MM - Kisoissa joku Ylen selostaja sanoi että keskityksistä tehdään maali keskimäärin kerran kun keskityksiä heitetään se yhdeksän kymmentä. 1/90
Eli sille on varmaan syynsä että huippujoukkueet ei heitä niitä pään korkusia palloja suoraan topparille?

Läpisyötöt on tässäkin pelissä mahdollisia. Tässä sillä vaan on väliä mistä sitä yrittää? Ja ennen kaikkea kenellä sitä yrittää? Sergio Ramos syöttää oikeasti kerran 30 pelissä hyökkääjän läpi. FIFAssa sitä tapahtuu joka pelissä kun keskikenttä on kaikkea muuta kun tiivis. Sille ihan ykkös alueelle maalinteossa 4-20m kuuluukin olla vaikea päästä.

Itse tykkään siitä että peli on ja pysyy tasaisena ja maalit tulee luonnollisilla tavoilla.
Itse olen jo vuosia pelannut TÄYSIN MANUAALISESTI eli pelkkä paikan rakentaminen vaatii melko paljon kun jokainen syöttö on riski.
 
Sitten tullaan taas siiihen miltä alueelta tässä jalkapallo nimisessä lajissa tehdään maalit. MM - Kisoissa joku Ylen selostaja sanoi että keskityksistä tehdään maali keskimäärin kerran kun keskityksiä heitetään se yhdeksän kymmentä. 1/90
Eli sille on varmaan syynsä että huippujoukkueet ei heitä niitä pään korkusia palloja suoraan topparille?

Läpisyötöt on tässäkin pelissä mahdollisia. Tässä sillä vaan on väliä mistä sitä yrittää? Ja ennen kaikkea kenellä sitä yrittää? Sergio Ramos syöttää oikeasti kerran 30 pelissä hyökkääjän läpi. FIFAssa sitä tapahtuu joka pelissä kun keskikenttä on kaikkea muuta kun tiivis. Sille ihan ykkös alueelle maalinteossa 4-20m kuuluukin olla vaikea päästä.

Itse tykkään siitä että peli on ja pysyy tasaisena ja maalit tulee luonnollisilla tavoilla.
Itse olen jo vuosia pelannut TÄYSIN MANUAALISESTI eli pelkkä paikan rakentaminen vaatii melko paljon kun jokainen syöttö on riski.

Nykypäivänä peli on paljon hyökkäysvoittoisempaa, kuin 90-luvulla. Esimerkkinä otetaan vaikka Ajax, joka hallitsi pelityylillään kenttiä silloin. Tätähän yrittivät muutkin joukkueet matkia, jotkut paremmin ja toiset huonommin. Se perustui pallonhallintaan ja Litmaseen. MM-kisoista otetaan esimerkkinä Ranska, jonka peli kulminoitui nopeisiin vastahyökkäyksiin ja pelaajaan Mbappe. Se ei vaan enää ole pelkästään sitä jauhamista omalla kenttäpuoliskolla.

Yksinpeliä tarpeeksi paljon pelatessa alkaa oppia ne koneen heikkoudet ja käyttää niitä sitten hyväkseen. Ei sitä edes välttämättä itse tiedosta, mutta näin se menee. Onlinessa pelit ovat erilaisia, joten joudut tekemään muutoksia pelin edetessä pelityylin mukaan. Joo, vaikeustason voi vetää tappiin ja pelata näin. Lopulta kuitenkin löytää ne koneen heikkoudet ja siihen turhautuu. Joskus aina mietin, että eikö porukka pärjää toisille pelaajille netissä, koska jauhetaan vain konetta vastaan pelatuista peleistä. Tästäkin omassa kaveripiirissä on kokemusta, kun on otettu vs peli. Loppujen lopuksi maalinteko ratkaisee pelit, joten tehokkaampaa on panostaa siihen. Pallonhallinnalla voi voittaa kyllä, mutta siinä on aina se yhden harhasyötön riskinsä. Nyt luulet, että olen munaravuri. Vastaan, että en ole, mutta haluan pelata hyökkäysvoittoista futista. Tähän kuuluvat nopeat vastahyökkäykset, seinäsyötöt, kaukolaukaukset ja äärirajoilla puolustaminen. Juurikin nämä seinäsyötöt avaavat ne läpisyöttöpaikat, josta kehkeytyy sitten tilanteita. Pelaajat pelaavat peliä omalla tyylillään, joten ei siinä mitään:) Jalkapallo on harrastuksena kuitenkin kuningaslaji!
 
Joskusaina mietin, että eikö porukka pärjäätoisille pelaajille netissä, koska jauhetaanvain konetta vastaan pelatuista peleistä.

Mulla ainakin johtuu tasan siitä, ettei mikään urheilupeli muistuta pätkääkään kyseiseltä lajilta onlinessa.
Offlinessa pelaan esim jalkapalloa jalkapallona, enkä flipperinä, munaravina tai yhden äijän pyörittelynä. Enkä myöskään käytä mitään AI heikkouksia maaleissa, vaan pyöritän peliä kuten oikeasti. Lähes joka matsissa kaikki maalit syntyy eritavalla.

Eilen huvikseni katselin YouTubesta jotain 11vs11 matseja futispeleissä ja oli nekin kyllä ihan hirveän näköisiä pelejä, kun ei ne enää näytä samalta lajilta mitä itse haluaa pelata. Sama se on yksittäisiä pelaajia vastaankin.
Ne jos jotkut käyttää pelin heikkouksia läpi, kuljettelee lähes yksin jne. Pelien tempo on ihan älyttömän iso, eikä mitään rauhallista rakentelua ole toivoakaan nähdä.
 
Jalkapallon hienous on siinä et sitä voi pelata niin monella eri tavalla. Ei ole mitään yhtä ja oikeaa tapaa.
 
Jalkapallon hienous on siinä et sitä voi pelata niin monella eri tavalla. Ei ole mitään yhtä ja oikeaa tapaa.
Jep. Itse Fifan puolella pyrin laitajuoksuilla ja lyhytsyöttöpelillä löytämään avoipaikkoja, mut aina ei onnistu. Pelaan Semi-assisted-asetuksilla ja sliderien säätämisellä olen saanut AI:ta vastaan pelaamisen hankalaksi.

PES:in kanssa teen samoin eli laukaus Manualilla ja Pass Support pois. Tämä menee hankintaan, vaik demoa ei ole kokeiltu.
 


Otin tuossa nyt yhden Online pelin talteen. Tästäkin näkee minkä näköistä se tekeminen on kun pelaat manuaalisesti.

Itse pelaan Interillä.

Samalla tästä näkee että edelleen on vähän liian helppo puolustaa niin sanotusti jaloillaan.
 
Demo oli sen verran paljon meikäläisen mieleen, että laitoin ennakkotilaukseen digitaalisessa muodossa. Onlinessa pystyi vihdoin pelaamaan ilman järkyttävää lagia, eikä pelaaminen ollut pelkkää läpisyötön hakemista. Vapareitakin tulee ainakin 1-2 per ottelu, ja niitähän ei pariin vuoteen ole tullut käytännössä lainkaan. Jotenkin etäisesti tuli jo mieleen PES 6, mutta ei tietenkään sille tasolle tulla koskaan pääsemään. Loistava peli tulossa kuitenkin. :) Lisätään vielä, että mielestäni em. PES 6 pitäisi julkaista sellaisenaan uudestaan, niin että rosterit olisi päivitetty.
 
Mites tuota, kannataisko ostaa jo ps4 pro? Demo pyöri ihan sulavasti ainakin Samsungin 50" 4k töllössä. Mitä hyötyjä pro-mallista on vs normi pleikka..?
 
Pelasin melkein kokonaisen matsin ekaa kertaa PS2 aikojen jälkeen, vastuksen haku kesti alle vartin. Matsi päätty 1-1 tilanteessa koska yhteys heikkeni tms...

Mun silmään kovin kankeet animaatiot ja muutenkin aika tönkköä. Ilmeisesti tässä jotenkin harhautellaankin?
 
Itsellä varmaan joku 15-20h demoa takana! :D Steam näyttää 5h, mutta paljon enemmän olen pelannut kuitenkin PS4-version demoa. Ja olen tainut yhden pelin pelata netissä, loput on ollut niitä 5min matseja konetta vastaan. Hyvin on ehtinyt ainakin testamaan eri asioita, vaikka matsit lyhyitä ovatkin.

Gameplay on kyllä erinomainen, samaten huippupelaajien sekä joukkueiden erot tulevat selvästi esiin. Saa nähdä muuttuko peli sitten 20 min matseissa tai Master Leaguessa, kun on myös Team Spirit mukana vaikuttamassa peliin. Jos siirtomarkkinat on Konami saanut kuntoon, eikä esim. Liverpool ja Arsenal myy kaikkia pelajiaan pois joukkueesta niin pakkohan peli on hankkia. Ei sitä demoa tai PES 2017:sta jaksa enää pelata pitkin tätä sekä ensi vuotta.
 
Hyvältä vaikuttaa. Täytyy laittaa peli tilaukseen ja PS4 konsoli myös. Xbone saa siirtyä syrjään, jotta saan option filet peliin.
 
Minkähän takia esim. doubletouch (la croqueta?) on lisätty pelaajan skill cardiin? Käsittääkseni jokainen pelaaja demolla pystyy kyseisen liikkeen tekemään samalla näppäinkombolla kuin aiemminkin. Ajatuksena siis hyvä, mutta onko tossa nyt jotain, mikä itellä menee ohi?
 
Mitä enemmän demoa pelaan, sitä enemmän pidän Onlinen gameplaysta. Toivottavasti Konami ei muuta tuota itse peliin.

Mahtavaa nauttia jalkapallosta tuon FUT-kuran jälkeen.
 
Mitä enemmän demoa pelaan, sitä enemmän pidän Onlinen gameplaysta. Toivottavasti Konami ei muuta tuota itse peliin.

Mahtavaa nauttia jalkapallosta tuon FUT-kuran jälkeen.

Kyllä sitä samaa "fut" kuraa tulee myös pessin online puolessa vastaan. Odota vain täysversion julkaisua niin huomaat :)
 
Kyllä sitä samaa "fut" kuraa tulee myös pessin online puolessa vastaan. Odota vain täysversion julkaisua niin huomaat :)
Luulet etten tiedä tuota asiaa? Kyllä MyClubissakin persereikiä riittää. Nyt puhuin vain ja ainoastaan demosta.

Tähän asti vain yksi lagcheatteri ollut vastassa, muuten täysin jalkapalloa pelaavia vastuksia.
 
Luulet etten tiedä tuota asiaa? Kyllä MyClubissakin persereikiä riittää. Nyt puhuin vain ja ainoastaan demosta.

Tähän asti vain yksi lagcheatteri ollut vastassa, muuten täysin jalkapalloa pelaavia vastuksia.

Aijaa...fifassa ei ole tullut yhtään vastaan. Itse taas inhosin pessin online puolta kun litea pelasin.
 
Lisenssit sekä liigat paljastettu pelin kotisivuilla. Suomen maajoukkue puuttuu edelleen, vaikka tänä vuonna pelissä on paljon suomalaisia pelaajia mukana kiitos uusien liigojen mukana olon.

Ja sitten ne todella huonot uutiset itselleni, Italian Serie B ja Espanjan divari puuttuvat kokonaan pelistä. Mitä helvettiä ne siellä Konamilla oikein touhuaa? Itselläni on yleensä ollut tapana pelata Master Leagueta jollain Serie B joukkueella, mutta nyt se ei ole enää mahdollista. Lisäksi nyt pelistä sitten puuttuu paljon italialaisia (sekä espanjalaisia) nuoria pelaajia, joten senkin takia on Master League todella paljon heikompi.

Yksi syy Serie B:n puuttumiselle voi olla se, että vielä ei ole aivan varmaa kuinka monta joukkuetta liigaan osallistuu. Se ei taida kuitenkaan Espanjan kakkosliigan puuttumista selittää. Aina vaan tulee lisää pettymyksiä Konamilta, vaikka kaikki alkoi näyttämään niin hyvältä pelin suhteen.
 
Nopealla googlauksella EA on vissiin hommannut noiden Italian liigojen lisenssejä tänä vuonna. Liekö sitten tuon Serie B:n saaneet jotenkin yksinoikeudella. Ei oikein mitään muuta järkevää syytä ainakaan keksi sen puuttumiselle PESsistä.
 
Ylös Bottom