Sitten tullaan taas siiihen miltä alueelta tässä jalkapallo nimisessä lajissa tehdään maalit. MM - Kisoissa joku Ylen selostaja sanoi että keskityksistä tehdään maali keskimäärin kerran kun keskityksiä heitetään se yhdeksän kymmentä. 1/90
Eli sille on varmaan syynsä että huippujoukkueet ei heitä niitä pään korkusia palloja suoraan topparille?
Läpisyötöt on tässäkin pelissä mahdollisia. Tässä sillä vaan on väliä mistä sitä yrittää? Ja ennen kaikkea kenellä sitä yrittää? Sergio Ramos syöttää oikeasti kerran 30 pelissä hyökkääjän läpi. FIFAssa sitä tapahtuu joka pelissä kun keskikenttä on kaikkea muuta kun tiivis. Sille ihan ykkös alueelle maalinteossa 4-20m kuuluukin olla vaikea päästä.
Itse tykkään siitä että peli on ja pysyy tasaisena ja maalit tulee luonnollisilla tavoilla.
Itse olen jo vuosia pelannut TÄYSIN MANUAALISESTI eli pelkkä paikan rakentaminen vaatii melko paljon kun jokainen syöttö on riski.
Nykypäivänä peli on paljon hyökkäysvoittoisempaa, kuin 90-luvulla. Esimerkkinä otetaan vaikka Ajax, joka hallitsi pelityylillään kenttiä silloin. Tätähän yrittivät muutkin joukkueet matkia, jotkut paremmin ja toiset huonommin. Se perustui pallonhallintaan ja Litmaseen. MM-kisoista otetaan esimerkkinä Ranska, jonka peli kulminoitui nopeisiin vastahyökkäyksiin ja pelaajaan Mbappe. Se ei vaan enää ole pelkästään sitä jauhamista omalla kenttäpuoliskolla.
Yksinpeliä tarpeeksi paljon pelatessa alkaa oppia ne koneen heikkoudet ja käyttää niitä sitten hyväkseen. Ei sitä edes välttämättä itse tiedosta, mutta näin se menee. Onlinessa pelit ovat erilaisia, joten joudut tekemään muutoksia pelin edetessä pelityylin mukaan. Joo, vaikeustason voi vetää tappiin ja pelata näin. Lopulta kuitenkin löytää ne koneen heikkoudet ja siihen turhautuu. Joskus aina mietin, että eikö porukka pärjää toisille pelaajille netissä, koska jauhetaan vain konetta vastaan pelatuista peleistä. Tästäkin omassa kaveripiirissä on kokemusta, kun on otettu vs peli. Loppujen lopuksi maalinteko ratkaisee pelit, joten tehokkaampaa on panostaa siihen. Pallonhallinnalla voi voittaa kyllä, mutta siinä on aina se yhden harhasyötön riskinsä. Nyt luulet, että olen munaravuri. Vastaan, että en ole, mutta haluan pelata hyökkäysvoittoista futista. Tähän kuuluvat nopeat vastahyökkäykset, seinäsyötöt, kaukolaukaukset ja äärirajoilla puolustaminen. Juurikin nämä seinäsyötöt avaavat ne läpisyöttöpaikat, josta kehkeytyy sitten tilanteita. Pelaajat pelaavat peliä omalla tyylillään, joten ei siinä mitään

Jalkapallo on harrastuksena kuitenkin kuningaslaji!