Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

paulus sanoi:
-Chelsea ja Arsenal lisenssit. Toivottavasti koko valioliiga on mukana.
Eipä varmaan ole, ainakin Konami on luvannut pressitiedotteissaan vain lisensoida näitä kuuluisimpia joukkueita. Mutta toivotaan toivotaan...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Tässä muutama kommentti pelistä, miksi potkin sohvaani ja tekee mieli repiä pääni irti...


Tuomarit epäreiluja, viheltää helpommin vapareita vastustajille. Hyötynäkökulmat satunnaisia ja välillä todella turhia esim. yksinläpi tilanteissa (Pieni kamppi takaapäin ja pelaajalleni pieni kompastus, mutta vielä vauhdissa ja yksinläpi tilanteessa niin kuuluu *PiiP*)

Tekoäly tyypillistä japani kamaa. Vastustajat reagoivat n.0.01 sekunnissa siihen mitä aiot, painat alas niin menetät pallon, painat ylös menetät pallon. Samaa tekoälysysteemiä esim DoA3 Tai Soul Caliburissa, jossa vastustajaa on mahdoton voittaa muulla kuin tietyllä "taktiikalla".
Esim. painaessasi lyöntiä, niin vastustajalla blocki päällä ja kun itse pidät blockia päällä niin vastustaja tulee ja heittää sinut. PES5:ssa äkkijarrutukset eivät tehoa ja siitä seuraa pallonmenetys (Tämä on paaaljon hauskempaa tehdä kavereille).

Muut huonot asiat. Mitä tahansa pelaajien ominaisuusvalikossa näkyykään, tietokonen ohjaama joukkueella on aina paremmat pelaajat kuin sinulla. Nopeus on pelin tärkein ominaisuus, mutta Ronaldokin juoksee hitaammin kuin pelin huonoin pakki kun pelaat tietokonetta vastaan.
Esim. hyökkäävä pelaaja tulee ja haluat riistää häneltä pallon. Tämä saattaa kestää keskikentästä kentän loppupäähän asti, etkä silti ole onnistunut.

PES5:ssa voit ohjata kerrallaan vain 2 pelaajaa. Pelaajaa, jolla on 1P merkki ja toinen on maalivahti. Itse käytän manuaali-pelaajan vaihdon conffia, joten tämän huomaan mielestäni vain tässä tapauksessa: Vastustajan hyökkääjä (tietokone) ei edes yritä väistää muita pelaajia kuin ohjaamasi, joten apujoukot ovat vain ja ainoastaan maalivahti. Japanissakin tätä sanotaan 2 vs 11 peliksi.

Tämä on ainoa peli, jossa tosiaan savut nousee päähän (edelliset julkaistut myös). Kommenttini koskee ainoastaan PES5:sta.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Ashy sanoi:
Tässä muutama kommentti pelistä, miksi potkin sohvaani ja tekee mieli repiä pääni irti...




Tekoäly tyypillistä japani kamaa. Vastustajat reagoivat n.0.01 sekunnissa siihen mitä aiot, painat alas niin menetät pallon, painat ylös menetät pallon. Samaa tekoälysysteemiä esim DoA3 Tai Soul Caliburissa, jossa vastustajaa on mahdoton voittaa muulla kuin tietyllä "taktiikalla".
Esim. painaessasi lyöntiä, niin vastustajalla blocki päällä ja kun itse pidät blockia päällä niin vastustaja tulee ja heittää sinut. PES5:ssa äkkijarrutukset eivät tehoa ja siitä seuraa pallonmenetys (Tämä on paaaljon hauskempaa tehdä kavereille).

Esim. hyökkäävä pelaaja tulee ja haluat riistää häneltä pallon. Tämä saattaa kestää keskikentästä kentän loppupäähän asti, etkä silti ole onnistunut.

PES5:ssa voit ohjata kerrallaan vain 2 pelaajaa. Pelaajaa, jolla on 1P merkki ja toinen on maalivahti. Itse käytän manuaali-pelaajan vaihdon conffia, joten tämän huomaan mielestäni vain tässä tapauksessa: Vastustajan hyökkääjä (tietokone) ei edes yritä väistää muita pelaajia kuin ohjaamasi, joten apujoukot ovat vain ja ainoastaan maalivahti. Japanissakin tätä sanotaan 2 vs 11 peliksi.

Tämä on ainoa peli, jossa tosiaan savut nousee päähän (edelliset julkaistut myös). Kommenttini koskee ainoastaan PES5:sta.

Loistavaa jos äkkikäännökset tai pysähdykset ei toimi, se on ollut yksi ärsyttävimmistä jutuista pessissä kun täydestä vauhdista pystyi kääntyy päinvastaiseen suuntaa tai pysähtyy käsittänmättömän nopeasti. Ei oikeasti pelaajat täydestä vauhdista pysähdy kuin seinään tai käänny 180 astetta hetkessä.

Jos x pohjassa juoksee hyökkääjän vierellä niin ei ole ennenkään palloa kovin helposti saanut pois ja kuulostaa hyvältä ettei palloa saa pois pelkällä nappi pohjassa vieressä juoksemisella.

En ymmärtänyt mitä tarkoitit tolla vikalla kohdalla? Neliöstähän saa prässättyä muillakin pelaajilla pallollista, jos nyt edes tarkoitit edes mitään tollaista?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Ashy sanoi:
Tässä muutama kommentti pelistä, miksi potkin sohvaani ja tekee mieli repiä pääni irti...


Tuomarit epäreiluja, viheltää helpommin vapareita vastustajille. Hyötynäkökulmat satunnaisia ja välillä todella turhia esim. yksinläpi tilanteissa (Pieni kamppi takaapäin ja pelaajalleni pieni kompastus, mutta vielä vauhdissa ja yksinläpi tilanteessa niin kuuluu *PiiP*)

Hyötynäkökulmat on kaukana satunnaisesta, vapari vislataan AINA jos rikottu pelaaja menettää pallon rikkeen seurauksena. Mielestäni loistavasti toteutettu.

Ashy sanoi:
Tekoäly tyypillistä japani kamaa. Vastustajat reagoivat n.0.01 sekunnissa siihen mitä aiot, painat alas niin menetät pallon, painat ylös menetät pallon. Samaa tekoälysysteemiä esim DoA3 Tai Soul Caliburissa, jossa vastustajaa on mahdoton voittaa muulla kuin tietyllä "taktiikalla".
Esim. painaessasi lyöntiä, niin vastustajalla blocki päällä ja kun itse pidät blockia päällä niin vastustaja tulee ja heittää sinut. PES5:ssa äkkijarrutukset eivät tehoa ja siitä seuraa pallonmenetys (Tämä on paaaljon hauskempaa tehdä kavereille).

Soul Calibureista en tiedä, mutta palloa et vastustajalle menetä jos suojaat sitä hyvin. Vastustaja reagoi harhautuksiin nopeammin kuin aikasemmassa PESsissä, jolloin ei tule näitä naurettavia "Saviolalla juosten läpi koko kentän"-maaleja. Vastustajan puolustus puhkotaan syötöillä.

Ashy sanoi:
Muut huonot asiat. Mitä tahansa pelaajien ominaisuusvalikossa näkyykään, tietokonen ohjaama joukkueella on aina paremmat pelaajat kuin sinulla.

No just. Ei kai nyt ihan niinkään.

Ashy sanoi:
Nopeus on pelin tärkein ominaisuus, mutta Ronaldokin juoksee hitaammin kuin pelin huonoin pakki kun pelaat tietokonetta vastaan.
Esim. hyökkäävä pelaaja tulee ja haluat riistää häneltä pallon. Tämä saattaa kestää keskikentästä kentän loppupäähän asti, etkä silti ole onnistunut.

Öö..siis ensin kritisoit sitä että ettet voi juosta Ronaldolla pallon kanssa kenttää päästä päähän mutta seuraavassa lausessa kerrot että vastustaja tekee sinulle niin? Olisikohan pelitaidoissasi vähän viilaamista?

Ashy sanoi:
PES5:ssa voit ohjata kerrallaan vain 2 pelaajaa. Pelaajaa, jolla on 1P merkki ja toinen on maalivahti. Itse käytän manuaali-pelaajan vaihdon conffia, joten tämän huomaan mielestäni vain tässä tapauksessa: Vastustajan hyökkääjä (tietokone) ei edes yritä väistää muita pelaajia kuin ohjaamasi, joten apujoukot ovat vain ja ainoastaan maalivahti. Japanissakin tätä sanotaan 2 vs 11 peliksi.

?

Ashy sanoi:
Tämä on ainoa peli, jossa tosiaan savut nousee päähän (edelliset julkaistut myös). Kommenttini koskee ainoastaan PES5:sta.

Ainoa mikä nostaa savut pääSTÄ on tälläiset järjettömät kommentit aivan loistavasta ja jälleen kerran parantuneesta jalkapallopelien kuninkaasta.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

acidjazz sanoi:
Vastustaja reagoi harhautuksiin nopeammin kuin aikasemmassa PESsissä, jolloin ei tule näitä naurettavia "Saviolalla juosten läpi koko kentän"-maaleja. Vastustajan puolustus puhkotaan syötöillä.

PES4:ssä on tuskastuttavan helppo pelata syöttöpeliä erityisesti maalialueella. Kaveria vastaan pelatessa on helppo vain painaa x:ää eteenpäin ja toivoa hyökkääjän saavan sen ensimmäisenä, joka yleensä vielä tapahtuu kiitos surkean merkkauspelin. Varmin tapa maalin saamiseen ei suinkaan ole PES4:ssä suora veto edellisten pessien tapaan, vaan juoksu syvyyteen, äkkikäännös, syöttö toiseen aaltoon, josta sijoitus aina tyhjään maaliin. Sinänsä arvostan noita pujottelumaaleja enemmän, sillä niissä on sentään kyse puhtaasta työstä. Toivottavasti siis PES5:ssä myös merkkauspeli on toteutettu paremmalla tavalla.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

:) :) :) :) :) HELLUREI ! ! ! ! !

Siis vieläkerran "HELLUREIIII ! ! ! ! !" :D

Minä DPK aka Del pieron Kenkä pelaan jo PES 5 (viittä) se on mahtava peli.. rakastuin heti :p


Teille jotka pidätte REALISTISESTA PELISTÄ voi veljet! mutta te ARCADE POJAT GO TO HELL!! I'm telling u go f*** yourse*** itse olen jo koukussa!:)"


1. jos kysymyksiä? niin kerron mielelläni.. Eremenko Jr. muuten näyttää albiinolta? ..Forssell pieneltä bulldogilta ja BigSam muuten vaan toukalta, mutta muuten pelaajat ovat todella realistisen ihania!

2. Juventusta olen joutunut muokkaamaan.. Abbiati, Balzaretti ja Gladstone eivät ole pelissä.. no Abbiatia yritän vielä metsästää!

Huom! missä hän olikaan lainalla ennen siirtymistä Juveen?

Huom! n.20 peliä takana VASTA! mutta ihana ihana PES 5 ja voikun en malta odottaa kun PES5 opas sapuu tai muistikortti! messuilta! Argh!!! :) :p :D :D


-DPK- kiittää!!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

TULETTE RAKASTUMAAN!! MUTTA KÄRSIVÄLLISYYTTÄ PELIÄ EI OPI IHAN HETI SIIS KAIKKIA SALAISUUKSIA... MUISTAKAA R1 JA R2 NAPIN KÄYTTÖ KUN OLETTE SAAMASSA PALLON (HALTUUNOTTO TYYLI TÄRKEÄ)...



:eek: PELI ILOA! Kaikille ihanille Foorumilaisille, ok!?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

DPK sanoi:
:) :) :) :) :) HELLUREI ! ! ! ! !

Siis vieläkerran "HELLUREIIII ! ! ! ! !" :D

Minä DPK aka Del pieron Kenkä pelaan jo PES 5 (viittä) se on mahtava peli.. rakastuin heti :p


Teille jotka pidätte REALISTISESTA PELISTÄ voi veljet! mutta te ARCADE POJAT GO TO HELL!! I'm telling u go f*** yourse*** itse olen jo koukussa!:)"


1. jos kysymyksiä? niin kerron mielelläni.. Eremenko Jr. muuten näyttää albiinolta? ..Forssell pieneltä bulldogilta ja BigSam muuten vaan toukalta, mutta muuten pelaajat ovat todella realistisen ihania!

2. Juventusta olen joutunut muokkaamaan.. Abbiati, Balzaretti ja Gladstone eivät ole pelissä.. no Abbiatia yritän vielä metsästää!

Huom! missä hän olikaan lainalla ennen siirtymistä Juveen?

Huom! n.20 peliä takana VASTA! mutta ihana ihana PES 5 ja voikun en malta odottaa kun PES5 opas sapuu tai muistikortti! messuilta! Argh!!! :) :p :D :D


-DPK- kiittää!!
Hienoa että maistuu, vielä on jonkin verran odoteltavaa edessä...
Lueskelin tuolta evo-webistä, että Master Leaguen aloitusjoukkueen keskikentän lukko ja pelinteon sielu, Cellini, ei olisi enää mukana. Voitko vahvistaa?

Ja Abbiati oli mielestäni AC Milanissa ennen.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

JuRka sanoi:
Lueskelin tuolta evo-webistä, että Master Leaguen aloitusjoukkueen keskikentän lukko ja pelinteon sielu, Cellini, ei olisi enää mukana. Voitko vahvistaa?

NOES! Toivottavasti muut legendat löytyvät edelleen. Huylens näyttää kolmea sormea ennen ottelua...
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Ashy sanoi:
Esim. hyökkäävä pelaaja tulee ja haluat riistää häneltä pallon. Tämä saattaa kestää keskikentästä kentän loppupäähän asti, etkä silti ole onnistunut.

Voiskohan tuo johtua sun loistavasta porrastuspelistä? Jos joudut juoksemaan keskikentältä päätyyn asti samalla äijällä niin ei varmaan saakaan palloa pois. Olisiko esim. aluepeli ja alta prässääminen mitään? Mun mielestä kontakti- ja pallontavoittelutilanteet on tosi hyvin tehty. Näppärät pelaajat suojaa palloa jalkojen nopealla liikkeellä, vahvat taas kropalla. Jos palloa ei saa pois, voi ainakin pelata ohjausprässiä ja pistää veto- ja syöttösuunnat kiinni. Kyllä sen jälkeen saa kikkailla ihan rauhassa imho.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

DPK sanoi:
Teille jotka pidätte REALISTISESTA PELISTÄ voi veljet! mutta te ARCADE POJAT GO TO HELL!!

Tästä muistukin mieleeni Playn omituinen lausahdus FIFA 06:n arvostelussa, että "arcaden ystävät voivat kääntyä ennemmin PES5:n suuntaan" :confused:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Jussi sanoi:
Tästä muistukin mieleeni Playn omituinen lausahdus FIFA 06:n arvostelussa, että "arcaden ystävät voivat kääntyä ennemmin PES5:n suuntaan" :confused:
Taisit kuulla pelin nimen väärin tai jotain. Arvostelussahan nimen omaan sanottiin FIFA:a helpommin lähestyttäväksi.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Jussi sanoi:
Tästä muistukin mieleeni Playn omituinen lausahdus FIFA 06:n arvostelussa, että "arcaden ystävät voivat kääntyä ennemmin PES5:n suuntaan" :confused:
Oletko varma ettet sekoittanut Playta ja Mikrobitin arvostelua ? Uusimmasta bitistä meinaan löytyy arvostelun lopusta seuraava lause
Mikrobitti sanoi:
Kyllä tästä kehtaa pitää, jos FIFA-pelien perustotinen tyyli lainkaan innostaa. Arcademaisempaa toimintaa hakevien kannattaa sen sijaan turvautua Pro Evolution Soccer -sarjaan.
Älytön kommentti kuitenkin :D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Maxx sanoi:
Oletko varma ettet sekoittanut Playta ja Mikrobitin arvostelua ? Uusimmasta bitistä meinaan löytyy arvostelun lopusta seuraava lause

Joo niinhän se oli... Uskomaton lausahdus :rolleyes:
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Cellini tai Cullini?? :confused: :D

Minusta Pessin suurin VITSI on nimenomaan surkea Master League!

-> Siihen on sitten vielä tehty tuntemattomista suuruuksista koostuva joukkue, jolla ei ole sydäntä...

--> Annan teille kaikille pienen vinkin .. pelissä on yksi näppäin joka muttaa pelinne keskinkertaisesta vähintään hyväksi?

---> "Jos ajattelemme nyky jalkapalloa, niin miettikää mikä taidollinen asia on kokenut jättiharppauksen viimeisen kymmenen vuoden aikana?"

-Tätä Upeaa! Arvoitusta pohtiessanne.. minä DPK aka Del Pieron Kenkä makaan kaukana auringossa upeiden prinsessojen seassa! Aaahh! jalkapallo, prinsessat ja drinkki!



:) "PRO EVOLUTION SOCCER = RELIGION"
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

DPK sanoi:
Cellini tai Cullini?? :confused: :D

Minusta Pessin suurin VITSI on nimenomaan surkea Master League!

-> Siihen on sitten vielä tehty tuntemattomista suuruuksista koostuva joukkue, jolla ei ole sydäntä...[/B]
No, sehän siinä onkin ideana, että alussa on joukko lahjattomia has-beenejä ja(oikeilla kokoonpanovalinnoilla) could beenejä, joista kasataan toimiva ja voittava joukkue. Sitten kun joukkue on saatu voittamaan ja vähän lihotettua tilipussia, voidaan investoida todellisiin tähtipelaajiin. Itse kyllä ostelen mielummin lupaavia nuoria pelaajia kuin jo valmiiksi maailman huippuja olevia jamppoja.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

DPK sanoi:
Cellini tai Cullini?? :confused: :D

Minusta Pessin suurin VITSI on nimenomaan surkea Master League!

Minusta taas tuo Master League on se alkuperäinen syy, jonka takia edes jaksoin ostaa kolmososan kakkosen jälkeen. En ole normaalia liigaa jaksanut sen jälkeen pelata oikein, sillä tuossa saa mukavaa vaihtelua, kun pitää nousta ryysyistä rikkauksiin puusilmäjoukkueen voimin.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

Ja tokihan voi pienen PES-shoppailun jälkeen aloittaa ML:n myös oikeista pelaajista koostuvalla c-luokan joukkueella, niinkuin itse ajattelin tehdä. Vaikkapa jonkun Eredivisien keskikastin joukkueen nostaminen Real Madridien ja Liverpoolien joukkoon tuo varmasti haastetta.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer 5 ( PES5 )

kakkonen sanoi:
Ja tokihan voi pienen PES-shoppailun jälkeen aloittaa ML:n myös oikeista pelaajista koostuvalla c-luokan joukkueella, niinkuin itse ajattelin tehdä. Vaikkapa jonkun Eredivisien keskikastin joukkueen nostaminen Real Madridien ja Liverpoolien joukkoon tuo varmasti haastetta.

Tai Djurgardenin tai Rosenborgin tai FC Köpiksen.

Itse petyin peliin. Päässyt pari peliä sitä testaileen (älkää kysykö missä).

Ai miksi petyin? No kun toi Winning Eleven 9 lupas niin paljon ku se pelin nopeus oli tiputettu ihan oikeen futiksen tasolle. Kun taas PES5:ssa on nopeutta tiputettu PES4:n nähden muitei niin paljoa kun WE9:ssä.
Mutta muutenhan peli on paljon parempi ku PES4.

Suosittelen ja nettipeli tuo oman lisämausteensa siihen.
 
Ylös Bottom