Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Pro Evolution Soccer Xboxille

Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Onko pelissä bugi vai joku suunnitteluvirhe ja enkö vain osaa?

Viikonloppuna tuossa tuli aloitettua kaverin kanssa Master League kahdestaan. Pelailimme samalla puolella miltei ensimmäisen kauden puoleenväliin ja päätimme jatkaa seuraavana päivänä. Mutta yllätys olikin suuri, kun latasimme sunnuntaina peliä. Kaikki sujui ihan normaalisti siihen asti kun seuraava ottelu alkoi ja huomasimme, että kaverilla ei olekaan ohjattavaa äijää. No pausetin pelin ja menin "Player Settings"-valikkoon laittamaan kakkosohjaimen käyttöön, mutta sepäs ei onnistunut!

Kokeilimme monella eri tavalla, mutta toisen pelaajan lisääminen ei vain onnistunut ladattuun Master League -peliin. Uuden Master Leaguen kahdella pelaajalla pystyi aloittamaan ihan normaalisti, samoin normaalin matsin.

Eli onko tässä nyt joku jippo millä sen toisenkin ihmispelaajan saa siihen mukaan, vai onko tässä loistavassa pelissä todellakin tekninen kömmähdys (johon en kyllä jaksa uskoa)? Vai onko minulta menny jotain pahasti ohi.

Kiitos valaisusta, jos sitä suinkin löytyy!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Olen ihmetellyt myös ihan samaa, eli jostain syystä esimerkiksi liigakauden tai cupin aikana yhtäkkiä kaveri ei voi enää liittyä mukaan, vaan ohjainvalikossa on mahdollisuus ainoastaan ottaa tietokone mukaan peliin avustamaan. Tämä lienee bugi, joskin aika ikävä sellainen; joutuu cupit aloittamaan aina alusta ja vain toivoa parasta. Onkohan tuosta ilmoitettu päivityksen tekijöille?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Ehdottaisin että kaikki PES4-Live pelaajat kokoonnuttaisiin iRC:iin #PES4Live-kanavalle. Saataisiin näin kerättyä kaikki halukkaat pelaajat saman katon alle.

iRC Network: iRCNET
Channel: #PES4Live
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Tuli sit ostettua kyseinen peli konsoli.net:stä, iha hyvältä vaikuttaa, vaik en oo voittanu viel yhtää peliä. Laukaukset lähtee aika korkeelle ja harvon maalia kohti... en_vaan_osaa .(vielä)
:D
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Päivitys tuli, mutta mitään listaa muutoksista ei ole.Viellä
Jotkut valittavat vielläkin lagista ja osalla toimii niinkuin pitäisi. Tiedä sitten.
Luovuttajistakaan ei sinänsä ole haittaa enään, default voitto jos vastustaja luovuttaa. Kuinkakohan totakin käytetään hyväksi rankingin pönkittämisessä? Samapa tuo
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

zibit sanoi:
Päivitys tuli, mutta mitään listaa muutoksista ei ole.Viellä
Jotkut valittavat vielläkin lagista ja osalla toimii niinkuin pitäisi. Tiedä sitten.
Luovuttajistakaan ei sinänsä ole haittaa enään, default voitto jos vastustaja luovuttaa. Kuinkakohan totakin käytetään hyväksi rankingin pönkittämisessä? Samapa tuo
Lagia päivitys ei korjannut. Kulmat/vaparit ei enää nyi, mutta peli nykii. Tosin ei niin terävästi mutta nykii häiritsevästi kummiskin.
Muita muutoksia:
- Joitain maajoukkueita on muokattu esim hollanti
- hidastuksia voi skipata entistä enemmän
- vieraana pelatessa näppäinviive on kadonnut/pienentynyt
- Tuo mainittu quit rangaistus

Siinäpä ne. Aikamoinen pettymys koko pachi. Ei korjannut pelin pahinta ongelmaa eli lagia. :(
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Mitäs kun on muokattu option file, vetääkö päivitys sen yli jos se korjaa esim. Hollannin maajoukkuetta?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

dasb00t sanoi:
Ei korjannut pelin pahinta ongelmaa eli lagia. :(
Olen pelannut viime aikoina PES 4:sta aika paljon netissä PC:llä, ja täytyy sanoa, että homma toimii loistavasti. Lagia ei ole ollut pari poikkeusta lukuunottamatta yhtään ja PESsi pelittää yhtä hyvin kuin yhden koneen ääressä. Ainoastaan ongelmia on ollut kehnon padin kanssa, mutta kun Lik-Sangista tilaamani PC-PS2-adapteri tipahtaa postiluukusta, saan Dual Shockin tietokoneeseen kiinni. Jos PESsin pelaaminen netissä kiinnostaa, ainakin itse suosittelisin PC-version hankkimista.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Kymmenisen matsia on nyt tullut tahkottua livessä, ja noin 50% matseista on esiintynyt häiritsevää lagaamista. Ainoastaan yhden kerran olen suomalaista vastaan päässyt pelaamaan, ja siinä matsissa itse toimin hostaajana. Vastapuoli ainakin sanoi että minkään näköistä viivettä ei ollut.

Questina pelatessani pari matsia ovat olleet myös täysin lag-free. Brittejä vastaan pelatessa ollut eniten ongelmia.

Ja tuo luovutusvoitto systeemi on ihan toimiva muuten, mutta itse ainakin lopetan pelaamisen siihen paikkaan kun pelaajat "teleporttaavat" muutamia metrejä eteenpäin, ei mitään järkeä. Mutta koska statseja en tuijota, ei tuo sinänsä ole mikään ongelma. Hyvät pelit on ne mitkä ratkaisee.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Ulkomaalaisia vastaanhan ei ole varmaan mitään toivoakaan pelata lagitonta peliä, eli siitä on turha marista. Olisi sitä luullut, että Konami olisi jaksanut hioa tuon nettipelin edes sen verran toimivaksi, että omanmaalaisia vastaan pystyy pelata täysin lagittomasti. Olen kuitenkin erittäin iloinen, että PES:iä voi pelata vihdoinkin netissä (Livessä).
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Olen kyllä pettynyt tähän live systeemin ja siihen miten huonosti pes siinä toimii. Pelaajat vaihtuvat automaattisesti, lagitusta ja serverillä on aina helpompaa jos pelaajat ovat suunnilleen samantasoisia. Ja tästä kaikesta olen vielä maksanut noin 280 euroa yhteensä. Ei helvetti.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

tmf sanoi:
Olen kyllä pettynyt tähän live systeemin ja siihen miten huonosti pes siinä toimii. Pelaajat vaihtuvat automaattisesti, lagitusta ja serverillä on aina helpompaa jos pelaajat ovat suunnilleen samantasoisia. Ja tästä kaikesta olen vielä maksanut noin 280 euroa yhteensä. Ei helvetti.

Täysin samaa mieltä. Aivan järkyttävää miten puolipersellään Konami hoiti PES4:n nettipelin. Odotin peliä kuin kuuta nousevaa, mutta nettipelin kokeileminen jäi osaltani 2½ otteluun. Aiemminkin itkin pelaajien manuaalivaihtamisen puuttumista joka on aivan älytöntä ja tämä onkin nettipelin pahin ongelma lagin jälkeen. Sormeni eivät myöskään taipuneet käyttämään elintärkeää supercancelia ja näinkin parhaaksi myydä koko pelin. Onneksi se oli jo ennestään PS2:lle, sillä ilman PESsiä ei kuitenkaan voi elää.
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Nettipelin onkelmista huolimatta on jaksettu järjestää jopa tälläinen pieni liigatsydeemi . Olenpas itse superaktiivisena monnina jaksanut väännellä vähän videoitakin
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Peli siirtyy halppissarjaan niin PS2:lla kuin Xboxillakin tämän kuun 20. päivä. Mikäli sössityt kansikuvat eivät häiritse, kannattaa varmaan käydä nappaamassa kaupasta omansa -- ehkä minunkin, kun on tuo rahapulassa jäänyt väliin (ja kun PES3 on jo PS2:lla.) :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Hakkiz sanoi:
Peli siirtyy halppissarjaan niin PS2:lla kuin Xboxillakin tämän kuun 20. päivä. Mikäli sössityt kansikuvat eivät häiritse, kannattaa varmaan käydä nappaamassa kaupasta omansa -- ehkä minunkin, kun on tuo rahapulassa jäänyt väliin (ja kun PES3 on jo PS2:lla.) :)
Juu tämä on ollut iäisyyden omallakin hankintalistalla. Nyt lähtee, kun kerran klassikkostatushintaan tyrkytetään. :)
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Löytyykö pelistä uramoodia? Jos löytyy, niin onko siitä mihinkään?

Viimeksi kun virtuaalifutista olen pelannut (fifa 2004?), niin ongelmana oli se, että maalimäärät olivat liioiteltuja. Voiko PES 4:ssa pelata esim. 15 min. erillä ilman että pelit päättyvät 8-5?

On harmi että hyviä jalkapallopelejä ei ole kohdalle sattunut. Aina parin vuoden välein on tullut tarkastettua EA Sportsin uusin tekele, ja aina olen pettynyt pelin epärealistisuuden vuoksi. Pelituntuman pitäisi olla arvostelujen perusteella Konamin peleissä kohdallaan, mutta miten on realistisuus?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Lape sanoi:
Löytyykö pelistä uramoodia? Jos löytyy, niin onko siitä mihinkään?

Viimeksi kun virtuaalifutista olen pelannut (fifa 2004?), niin ongelmana oli se, että maalimäärät olivat liioiteltuja. Voiko PES 4:ssa pelata esim. 15 min. erillä ilman että pelit päättyvät 8-5?

On harmi että hyviä jalkapallopelejä ei ole kohdalle sattunut. Aina parin vuoden välein on tullut tarkastettua EA Sportsin uusin tekele, ja aina olen pettynyt pelin epärealistisuuden vuoksi. Pelituntuman pitäisi olla arvostelujen perusteella Konamin peleissä kohdallaan, mutta miten on realistisuus?

Löytyy uramoodi, ja se on melko hyvä. Tulokset pysyvät aika realistisina 15 minuutin matseilla (HUOM! Ei erillä). Suosittelen kokeilemaan PES4:sta, tai edes vaikka PES3:sta, sillä nämä futispelit ovat aivan eri planeetalta, enkä ymmärrä miten jotkut eivät vieläkään ole eksyneet niiden pariin lukuisien EA:n räpellysten jälkeen. Realistisempi se on ainakin kuin FIFAt, se on jämpti!
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Hakkiz sanoi:
Peli siirtyy halppissarjaan niin PS2:lla kuin Xboxillakin tämän kuun 20. päivä. Mikäli sössityt kansikuvat eivät häiritse, kannattaa varmaan käydä nappaamassa kaupasta omansa -- ehkä minunkin, kun on tuo rahapulassa jäänyt väliin (ja kun PES3 on jo PS2:lla.) :)

Ei ole ainakaan vielä hinnat tippunut. Mistä lähteestä tämä tieto?
 
Vastaus: Pro Evolution Soccer Xboxille

Lape sanoi:
Ei ole ainakaan vielä hinnat tippunut. Mistä lähteestä tämä tieto?

Jerseyn saarilla play.com:ssa on ollut Classic myynnissä jo toista viikkoa. Eiköhän se täällä suomessakin ole pian myynnissä halvempaan hintaan.
 
Ylös Bottom