Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohjeah
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Ford GT ilmoittautuu peliin sekä base että GT- versioina. Alkaa olemaan aika hyvin paketti kasassa Endurance sarjoille :) Porschekin tulee täydellä lavallisella autoja mukaan.

[video=youtube;vD6E6DNvnAc]https://www.youtube.com/watch?v=vD6E6DNvnAc[/video]

Kannattaa nyt huomata, että GT3 ja GTLM autoissa on aika isojakin suorituskykyeroja. Niillä ei voi ajaa keskenään kilpaa.

Tuosta Ford GT:stä sanottiin että base ja kilpaversiot, ei ilmeisesti ollut puhetta mikä on se kilpaversio mutta kuvat ( https://www.gtplanet.net/road-race-versions-ford-gt-confirmed-project-cars-2/ ) kertoo että LMP version ulkonäkö. Enkä tiedä onko tuosta edes tehty GT3 versiota erikseen? Silti ei ole yllätys että on LMP versio kun kyse Project carsista.
Kyseinen auto taisi tulla iRacingiin josta sitä olen videoista fiilistellyt, tuskin eroa PCarsista paljonkaan, komia auto se on kyllä ja ehta LMP autokin, joskin aika paksua raamia sisäkuvakulmasta, takakamera kojelaudassa on iso ja ehdoton plussa.

Pelin kotisivuilla on ilmeisesti blogitekstissä lipsautettu julkaisupäiväksi 22. syyskuuta. Merkintä sittemmin poistettu, mutta saattaahan tuo hyvinkin pitää paikkansa.

Pelissä mukana yksitoista Porschea:
Porsche 911 GT1-98
Porsche 911 GT3 R (991)
Porsche 911 GT3 R Endurance (991)
Porsche 911 GT3 RS
Porsche 918 Spyder
Porsche 935/77
Porsche 935/80
Porsche 936 Spyder
Porsche 962C
Porsche 962C Langheck
Porsche Cayman GT4 Clubsport

https://www.gtplanet.net/project-cars-2-launches-september-22-will-include-11-porsches-day-one/

Hyvä aikataulu, kerkeää ennen joulua jo pelaileen. Joulu varmaan se huonoin pelin ilmestymisaika kuitenkin kun on paljon muuta :)

Heitäppä ohjeah tuo päivämäärä aloituspostaukseen myös vaikka se ei ehkä olekaaan 100% varma.

Pari uutta gameplay-pätkää. Rallicross näyttää ihan hauskalta ja peli itsessään hyvältä, mutta niin toki näytti jo edellinenkin.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Näyttää kieltämättä erittäin hyvältä. Kunhan uramoodi olisi hieman parempi, valikot paremmat ja bugit tiessään, niin vuoden paras ajopeli on tässä.

Oli kyllä mukavia videoita katsella. Edellinen osa oli jo mielestäni ajomalliltaan ja radalla hyvä, mutta rosoisia reunoja ja bugeja oli vähän liikaa ja ajettavia autoja vähänlaisesti. Puheiden perusteella reunat on nyt hiottu ja ainakin ne edellistä osaa vaivanneet isoimmat madot on liiskattu, joten mikäs tässä on tätä odotellessa!

Ja koska videot ovat listoja mukavampia ja mainitsin jo tuossa edellä, että edellisen osan autolista oli lyhyehkö, niin laitetaan nyt tällainen muutaman päivän vanha video jo vahvistetuista autoista. Ihan kiitettävä määrä jo tässä vaiheessa ja ennustan, että lisääkin vielä saadaan ennen julkaisua.

[video=youtube;MB-EP7_k5W4]https://www.youtube.com/watch?v=MB-EP7_k5W4[/video]

Ihan pätevä autolistaus, mutta silti harmittaa että mennään niin vahvasti rata-autot keulassa. Tämä on toki ymmärrettävää, mutta tykkäisin itse ajella enemmän viritetyillä perusautoilla. Juuri tästä syystä Forza on selkeästi autokatraansa kanssa Project Carsia edellä, IMO.

Kuitenkin ykkösen ostin ja tulen ostamaan tämänkin. Toivottavasti uratilaan on panostettu oikein tosissaan.

Itsellä taas aikaisempien GT:den ja Assetto Corsan takia pursuu niin korvista siviiliautot, näitä koppirata-autoja ei paljoa peleissä ole. Siis jotka olisi oikeasti keskittynyt niihin.

Minusta taas on jokseenkin tylsää ja typerääkin kiertää kilparatoja perus katuautoilla. Jos peli keskittyy kilpailemiseen oikeilla radoilla, niin kyllä siellä pitää olla myös aidot kilpa-autot.

Minusta taas on jokseenkin tylsää ja typerääkin kiertää kilparatoja perus katuautoilla. Jos peli keskittyy kilpailemiseen oikeilla radoilla, niin kyllä siellä pitää olla myös aidot kilpa-autot.

Ymmärrän kyllä täysin tämänkin puolen. Se voi olla jollekin jopa kynnys pelin ostamiseen. Halu ajaa oikeita kilpasarjoja niihin kuuluvilla autoilla.

Tosiaan itse olen niin tykännyt siitä, kun saa virittää ja sitten kokea radalla ne muutokset. Tätä on ainakin tähän mennessä ollut hauskinta tehdä perusautoille. Se kuinka esim. tehojen lisäyksen jälkeen Nissan Sylvialla lähti perä irti joka mutkassa, mutta ajo-ominaisuuksiin vaikuttavien parannuksien jälkeen tehon sai välitettyä tiehen huomattavasti paremmin. Tai kun jo Forza 4:ssa iske VW Golf Mk1:seen niin paljon tehoja että auto suti paikallaan lähtöruudussa vielä kolmosvaihteella. Auton muuttaminen nelivedoksi korjasi tämän ongelman. Tällä tavalla auto tuntuu omalta, eikä geneeriseltä kilpurilta.

Tuollainen sopii sit omanlaiseen peliin todella hyvin, kuten NFS, The Crew, Forza Horizon jne, noissa en itse tykkää enää edes urheiluautoista. Perus Volvo alle ja siihen pikkuhiljaa tehoja lisää.

Näin ns. simukuskina näyttää mulla siis menevän about niin kaksinjako, että realistiset aidoilla kilpavehkeillä radalla ja sit arcadella tavis autot.

Johtunee ehkä siitä, että kun sen ratin takana kotona se peli ei vastaa ikinä miltään osin sitä mitä oikean ratin takana. Kilpa-autoista ei ole vertailupohjaa, siviiliautoista on. Eli kun ajan 80:iä mutkatiellä omalla autolla, tuntuu se niin paljon paremmalta kuin esim assetossa 200km/h. Vaikea selittää..

Tämä myös itsellä. Perus Toyotat ja Mazdat on ns. pakollinen paha ja käytetään sen kerran uramoodissa kun on pakko, mutta sen jälkeen ei mitään intressejä palata niihin. Preferoin myös oikeita kilpa-autoja katurenkailla varustettuihin lamboihin ja mclareneihin nähden, eli mielellään niistäkin kisaversiot.

Omasta mielestä taas perus-urheiluautot ja sporttisemmat tavisautotkin on ihan kiva lisä niiden oikeiden kilpa-autojen rinnalle, kunhan on vaan muuten autovalikoima järkevästi valittu. Mitään Corollaa yms kauppakasseja en kaipaa, mutta ihan mielellään toisinaan ajelee kilpaa jollain katu-Ferrarilla tai vaikka arkisemmillakin autoilla. Esim. vaikka Toyota gt-86 oli ensimmäisessä Project Carsissa ihan kiva auto kisailla.

Minusta taas vähän nuo kaikki! :D Kaikki muu menee, mutta heittäisi nyt vesilintua noilla Formuloilla (toki ne kuuluu autourheiluun ja peliin), ne ei vaan ole minua varten, en voi sietää sellaista junaa joka joko menee raiteilla tai pöpelikköön ja lujaa. Toinen ehkä jota kartan on nuo Le Mansin uudet hybridit kun ne tuntuu olevan niin häröjä autoja että saa kaasun käytönkin opetella aivan uusiksi...

Tosiaan itse olen niin tykännyt siitä, kun saa virittää ja sitten kokea radalla ne muutokset.

Minä kans, nautin tuosta suuresti että voit itse sen auton "rakentaa mieleiseksi", on tullut tehtyä. En kyllä Forzaan koske, Gran Turismo sarja on tuonut mulle tämän ilon, mutta ongelma siinä pelissä on (AI ikuinen ongelma) että ei nykyisellään kolmen näytön setuppia ja GT Sport murskaa tuon koko idean, se on vain nettipeli valmiilla autoilla mikä on sitä yhtä ja samaa... Todennäkösesti en tule tuota ostamaan edes... 4K on kyllä tosi huono markkinointikikka jos se siihen perustuu lopulta, se kun syö kaikesta muusta pois ja autopeleissä se grafiikka ei ole se numero 1.

Tuosta pääseekin seuraavaksi aiheeseen, miksi hitossa 10 eri pelin valmistaja tekee kaikki samoja asioita?! Miksi 10 eri peliä mutta kuitenkin kaikista löytyy se sama hiton Mersu tai BMW M3, mulla tulee nuo korvista ulos :D

Onneksi meillä on Project Cars joka tekee pelit aivan eri näkökulmasta, toki, sielläkin samat autot mutta saadaan realistinen kisa, oikea määrä kierroksia ja radalla enemmän autoja kun hikinen 10, sen lisäksi voi jotenkin luottaa että kukaan ei tule väärää suuntaa vastaan jne. :D Tekoäly toki on ainainen ongelma että toimiiko se joka tilanteessa oikein (ilmeisesti tulossa paras AI mitä löytyy) ja humaani antaa erilaisia vaihtoehtoja enemmän, mutta jos vaihtoehdot on romuralli tai viikkojen kolarin tutkinta niin AI on mun valinta, sen kanssa ei tarvi vääntää asioista... Joskus tuli GT5 väännetyä yhdestäkin selkeästä kolarista kyllä niin paljon juttua että ihan vitutti...

Johtunee ehkä siitä, että kun sen ratin takana kotona se peli ei vastaa ikinä miltään osin sitä mitä oikean ratin takana. Kilpa-autoista ei ole vertailupohjaa, siviiliautoista on. Eli kun ajan 80:iä mutkatiellä omalla autolla, tuntuu se niin paljon paremmalta kuin esim assetossa 200km/h. Vaikea selittää..

Tämä minut ajoi pc-puolelle pääosin (3 ruutua, ajovermeissä ei rajoituksia jne.) ja samaa mieltä myös että helkkarin vaikea sitä on selittää sanoiksi...

Konsolilla et tule ikinä saamaan sitä fiilistä mikä on oikealla autolla. VR-tekniikka ei ole ratkaisu muuten kuin immersio silmille. PC:llä taas se koko kirjo on laajempi ja jos rahaa on niin on mahdollista rakentaa täysin realistisuutta vastaava systeemi ilman vaakasuuntaisia G- voimia joita ei voida simuloida muuten kuin.. Ajamalla oikeeta autoa, se on kai se piste jota ei päästä ylittään tuskin ikinä muuten kuin ajamalla sitä oikeeta autoa...

Mä sanoisin että ne on nuo vaakasuuntaiset G-voimat jotka puuttuu, siinä ehkä lähin selitys jos jotenkin voi asia selittää... Toki, me voidaan "simuloida itsemme liikkumaan vaakasuuntaisia G-voimia pitkin" asettamalla tuolin keikkumaan kohti kattoa = kuski menee kohti tuolia painovoiman takia, mutta - mikään ei "vedä" meitä eteenpäin, joten siinä syntyy ongelma miksi sekään ei vastaa oikeeta autoa.

Ylös Bottom