Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)
Minusta taas vähän nuo kaikki!

Kaikki muu menee, mutta heittäisi nyt vesilintua noilla Formuloilla (toki ne kuuluu autourheiluun ja peliin), ne ei vaan ole minua varten, en voi sietää sellaista junaa joka joko menee raiteilla tai pöpelikköön ja lujaa. Toinen ehkä jota kartan on nuo Le Mansin uudet hybridit kun ne tuntuu olevan niin häröjä autoja että saa kaasun käytönkin opetella aivan uusiksi...
Tosiaan itse olen niin tykännyt siitä, kun saa virittää ja sitten kokea radalla ne muutokset.
Minä kans, nautin tuosta suuresti että voit itse sen auton "rakentaa mieleiseksi", on tullut tehtyä. En kyllä Forzaan koske, Gran Turismo sarja on tuonut mulle tämän ilon, mutta ongelma siinä pelissä on (AI ikuinen ongelma) että ei nykyisellään kolmen näytön setuppia ja GT Sport murskaa tuon koko idean, se on vain nettipeli valmiilla autoilla mikä on sitä yhtä ja samaa... Todennäkösesti en tule tuota ostamaan edes... 4K on kyllä tosi huono markkinointikikka jos se siihen perustuu lopulta, se kun syö kaikesta muusta pois ja autopeleissä se grafiikka ei ole se numero 1.
Tuosta pääseekin seuraavaksi aiheeseen, miksi hitossa 10 eri pelin valmistaja tekee kaikki samoja asioita?! Miksi 10 eri peliä mutta kuitenkin kaikista löytyy se sama hiton Mersu tai BMW M3, mulla tulee nuo korvista ulos
Onneksi meillä on Project Cars joka tekee pelit aivan eri näkökulmasta, toki, sielläkin samat autot mutta saadaan realistinen kisa, oikea määrä kierroksia ja radalla enemmän autoja kun hikinen 10, sen lisäksi voi jotenkin luottaa että kukaan ei tule väärää suuntaa vastaan jne.

Tekoäly toki on ainainen ongelma että toimiiko se joka tilanteessa oikein (ilmeisesti tulossa paras AI mitä löytyy) ja humaani antaa erilaisia vaihtoehtoja enemmän, mutta jos vaihtoehdot on romuralli tai viikkojen kolarin tutkinta niin AI on mun valinta, sen kanssa ei tarvi vääntää asioista... Joskus tuli GT5 väännetyä yhdestäkin selkeästä kolarista kyllä niin paljon juttua että ihan vitutti...
Johtunee ehkä siitä, että kun sen ratin takana kotona se peli ei vastaa ikinä miltään osin sitä mitä oikean ratin takana. Kilpa-autoista ei ole vertailupohjaa, siviiliautoista on. Eli kun ajan 80:iä mutkatiellä omalla autolla, tuntuu se niin paljon paremmalta kuin esim assetossa 200km/h. Vaikea selittää..
Tämä minut ajoi pc-puolelle pääosin (3 ruutua, ajovermeissä ei rajoituksia jne.) ja samaa mieltä myös että helkkarin vaikea sitä on selittää sanoiksi...
Konsolilla et tule ikinä saamaan sitä fiilistä mikä on oikealla autolla. VR-tekniikka ei ole ratkaisu muuten kuin immersio silmille. PC:llä taas se koko kirjo on laajempi ja jos rahaa on niin on mahdollista rakentaa täysin realistisuutta vastaava systeemi ilman vaakasuuntaisia G- voimia joita ei voida simuloida muuten kuin.. Ajamalla oikeeta autoa, se on kai se piste jota ei päästä ylittään tuskin ikinä muuten kuin ajamalla sitä oikeeta autoa...
Mä sanoisin että ne on nuo vaakasuuntaiset G-voimat jotka puuttuu, siinä ehkä lähin selitys jos jotenkin voi asia selittää... Toki, me voidaan "simuloida itsemme liikkumaan vaakasuuntaisia G-voimia pitkin" asettamalla tuolin keikkumaan kohti kattoa = kuski menee kohti tuolia painovoiman takia, mutta - mikään ei "vedä" meitä eteenpäin, joten siinä syntyy ongelma miksi sekään ei vastaa oikeeta autoa.