Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Inside Sim Racing päässyt testailemaan peliä:



Kovasti kehuu forcejen ja fysiikoiden kehittyneen edellisosasta ja varsinkin uudet rengasfysiikat saa paljon kiitosta. Kuulostaa kyllä loistavalta.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Upean näköistäkin on mutta teho-pc kyseessä. Oliko E3:ssa vielä yhtään konsolimaistiaisia PC2:sta?
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

No en nyt tiedä, peliä kuitenkin tuo testaa nuo hirveät lasit päässä ja vähän väärä FOV... Tuosta että PC1:ssä on renkaat kuin kivi, olen täysin samaa mieltä kyllä ja ne vaatii korjaamista.
Eipä tuo nyt kyllä oikein mitään kerro vielä ja etenkin kun perus E3, kaikki on huippulaitteita ja tehty juurikin niin että ne myyvät parhaiten, eli vaikutelma koitetaan ampua yli :D
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Pelin julkaisu on aika lähellä ja tuntuu että konsolipromomatskua saisi olla enemmän. Nimittäin pelihän on laajentunut ykkösosaan verrattuna valtavasti, kertovat. Hiukan nostattaa epäilyä..

Koska ykkösosa poltti aika pahasti startissa näpit, ennakkovaraus ei tule kyseeseen. (Eikä näinä päivinä ennakkovarauksia tulisi kenenkään tehdä minkään pelinimikkeen kohdalla.)
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Konsolimateriaalia on tosiaan todella vähän, jos lainkaan. Toivottavasti tuotakin alkaa lähempänä julkaisua ilmestyä kattavasti. Rohkaisevaa on sentään se, että ilmeisesti pc:llä ainakaan laitteistovaatimukset ei ole juurikaan noussut edellisosaan verrattuna kaikista lisäyksistä huolimatta. Mutta onhan tuossa niin järjetön määrä ominaisuuksia ja sisöltöä, että riskit siihen, että kaikkea eivät saa toimimaan toivotulla tavalla on kyllä olemassa..
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Katselin kokonaan tuon ylälaidan videon ja siinä ainakin sanottiin, että tuo kaveri oli päässyt testaamaan PS4-versiota ohjaimella, jos nyt oikein kuulin, ja kehui kyllä, että näyttää hyvältä ja on parempi ajaa ainakin hänen mielestään kuin edellinen osa.

Konsoleilla tietenkin vähän grafiikkaa joudutaan karsimaan, mutta ei se ensimmäinen osakaan minusta mikään ruma ollut. Jos siitä ovat vähän parantaneet ja paremmin optimoineet ja siihen kylkeen tosiaan enemmän autoja, ratoja ja isoimmat bugit murskattu, niin en olisi konsoliversionkaan puolesta huolissani.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Toivottavasti ei tule samanlaista ffb säätöhelvettiä kuin 1 osassa. En saanut siinä missään vaiheessa forceja kohdilleen. Ottaisivat Assetto Corsasta mallia, kerran kun saa forcet kohilleen niin toimii joka autossa.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Toivottavasti ei tule samanlaista ffb säätöhelvettiä kuin 1 osassa. En saanut siinä missään vaiheessa forceja kohdilleen. Ottaisivat Assetto Corsasta mallia, kerran kun saa forcet kohilleen niin toimii joka autossa.

Kakkosessa on kai kolme esiasetusta forceille (default, raw ja immersive tjsp.) ja sitten neljäntenä custom-vaihtoehto, jossa pääsee säätämään niitä samoja miljoonaa slideria kuin ykkösessäkin.. Kovasti ainakin oikeastaan kaikissa ennakoissa ja kommenteissa on tällä kertaa oletusforceja kehttu, joten kai siellä oikeaan suuntaan ainakin ollaan menossa. Tuo loputon forcejen hinkkaaminen oli oikeastaan se isoin ärsytyksen aihe ykkösessä itsellekin..
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Katselin kokonaan tuon ylälaidan videon ja siinä ainakin sanottiin, että tuo kaveri oli päässyt testaamaan PS4-versiota ohjaimella, jos nyt oikein kuulin, ja kehui kyllä, että näyttää hyvältä ja on parempi ajaa ainakin hänen mielestään kuin edellinen osa.

Konsoleilla tietenkin vähän grafiikkaa joudutaan karsimaan, mutta ei se ensimmäinen osakaan minusta mikään ruma ollut. Jos siitä ovat vähän parantaneet ja paremmin optimoineet ja siihen kylkeen tosiaan enemmän autoja, ratoja ja isoimmat bugit murskattu, niin en olisi konsoliversionkaan puolesta huolissani.

Aika kultaa muistot tai sitten ostit pelin myöhemmin. Kyllä paljon on parannettavaa.

PCars julkaistiin 7.5.2015. Alussa oli mm. paha ruudunpäivitysongelma, blurrifiltteri, joka korjattiin versioon 1.04.
[video=youtube;rn9UDcVpndk]https://www.youtube.com/watch?v=rn9UDcVpndk&list=LLDteO-dUTteKPPr-EEVtfug&index=1&t=51s[/video]

Replay-moodia ei saatu ikinä toimimaan kunnolla.

Toivotaan, että kakkososa on kunnossa heti.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Aika kultaa muistot tai sitten ostit pelin myöhemmin. Kyllä paljon on parannettavaa.

Ostin kyllä ihan julkaisussa, eikä minulla ollut kyllä mitään huomattavia ongelmia. Tosin en mitään megaluokan kisoja ajellutkaan oikeastaan, vaan sellaisia noin 20 auton kisoja päiväaikaan. Muistan kyllä lukeneeni, että sateet ja yöt päällä aiheuttivat alkuun ongelmia jonkin verran. Rattien kanssa muistan myös lukeneeni olleen ongelmia, mutta itse ajelen ohjaimella, jonka kanssa ei ollut mitään probleemaa. Vähän testailua eri herkkyyksien kanssa ja julkaisua seuraavasta päivästä eteenpäin ei tarvinnut säädellä. Oikeastaan ainoa oikea ongelma oli se kummallinen "renkaat puhkeavat, kun varikolta lähtee kesken kisan stopin jälkeen", mutta senkin sain korjattua suoraan netistä löytyneellä vinkillä.

Oma toteamukseni olikin suunnattu enemmänkin siihen, että parantavat tätä nykyisessä kuosissa olevaa ykkösversiota sieltä ja täältä ja siihen lisäksi paljon laajempi lista autoja ja ratoja, niin minä olen hyvin tyytyväinen. Itse asiassa muistan jo tässä alkuvuoden aikana jotain haastatteluja nähneeni, jossa tekijät ovat todenneet, että ensimmäiset kuntoon laitetut asiat olivat ne edellisen osan alun lastentaudit, eikä niistä enää tarvitse olla huolissaan tämän seuraavan version kohdalla.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Nykyään minusta Pcars1 on varsin oivallinen ajopeli. Paljon hyvin mallinnettuja ratoja, etenkin delsuilla riittävästi mielenkiintoisia autoluokkia, ratilla hyvä ajomallinnus ja harvinaisen hyvä AI. Hölmöyksiä, puutteita ja bugeja on toki pitkä lista. Näistä viimeistä on liiskattu aika paljon matkan varrella, mutta edelleen ainakin T300 sekoilee tasaisen epätasaisesti. Valikot ovat myös anteeksiantamattoman kehnot käyttää konsolilla ja vaikka niiden kanssa on oppinut elämään, niin tuskaa se on silti. Ja tosiaan ne forcesäädöt.. Ne saa nyt melko nopeasti riittävän hyväksi, kun tietää mitä tekee, mutta aivan liikaa selvittämistä ja säätämistä tuo vaati. Ja noita voisi hinkata ihan loputtomiin, jos eksyy etsimään sitä forcen graalin maljaa.

Toivon mukaan tällä kertaa ei ole haukattu liian isoa palaa ja tekninen puoli on hiottu kuntoon heti julkkarissa. Vähän pelottaa ja ennakkotilausta en taatusti kyllä tee.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Ykkösosan suurimmat virheet mulla on olleet juuri nuo "kivirenkaat" ja se, että kuopat tuntuu kuin auto osuisi pohja maahan voimalla, se sellainen jäätävä kolahdus. Toinen on se säätöhelvetti, toki, pc:llä tuon saa ohitettua kun asentamalla yhden kansion säädöt menee automaattisesti.

Toinen on FOV (PC:llä), se pitää asettaa aivan siten että näytöistä näkyy vain hieman kojelautaa, eli ratti ja mittaristo piiloon, koska muuten ajat takapenkiltä. Auton kääntökulma on sellainen että jos sulla näky ratti, niin sä käännät mutkaan metrin liian aikasin, eli kuva on sinällään oikein "for real life" mutta silti se on kojelautanäkymästä väärin. Tämä on sinänsä ongelma että luonollisesti FOV:n siirto eteenpäin, saa vauhdintunetta vähenemään ja se väheni liikaa suhteessa että auto ohjautuu sinne mihin olet sitä viemässä.

Konsolilla mitä pelasin, niin tuo tuntui toimivan vähän eri tavalla mutta minusta konsolilla vaan jäi pelistä niin paljon pois "jotain", että se oli ihan eri peli sillä. PCars 1 ei missään nimessä ollut huono peli, ei millään muotoa huono, päinvastoin se ylitti kaikki odotukset kun miettii mikä tai kuka tai millä budjetilla se tehtiin.

Kakkososan ostan heti, mulle se ei ole ongelma odotella niitä päivityksiä mutta onpahan peli valmiina. En mä kyllä näe siinäkään syytä "hidastella" että sen saisi myöhemmin "bugittomampana" halvemmalla... Joku NHL- pelisarjan peli on toista, siinä sietääkin säästää mutta ei kyllä tämän pelin kohdalla.

Toivottavasti tämä on se peli joka räjäyttää tajunnan :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Toinen on FOV (PC:llä), se pitää asettaa aivan siten että näytöistä näkyy vain hieman kojelautaa, eli ratti ja mittaristo piiloon, koska muuten ajat takapenkiltä. Auton kääntökulma on sellainen että jos sulla näky ratti, niin sä käännät mutkaan metrin liian aikasin, eli kuva on sinällään oikein "for real life" mutta silti se on kojelautanäkymästä väärin. Tämä on sinänsä ongelma että luonollisesti FOV:n siirto eteenpäin, saa vauhdintunetta vähenemään ja se väheni liikaa suhteessa että auto ohjautuu sinne mihin olet sitä viemässä.

Konsolilla mitä pelasin, niin tuo tuntui toimivan vähän eri tavalla mutta minusta konsolilla vaan jäi pelistä niin paljon pois "jotain", että se oli ihan eri peli sillä.

Ei fovia säädetä eteen tai taaksepäin. Se on näkökentän laajuus asteina ja kameran paikka itsessään pysyy sitä säätäessä ihan samassa kohdassa. Fovin säädön lisäksi Project Carsissa pystyi säätämään kameraa pysty-, sivuttais- ja koskeussuunnassa, sekä kallista maan kameraa. Jos noilla säädöillä ei kuvakulmaa saanut kohdalleen, niin vika on kyllä jossain muualla kuin itse pelissä, koska juuri tuon enempää säätövaraa siinä ei voi olla tarjolla. Säädöt oli samat sekä konsoleilla että pc:llä.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

[video=youtube;-u2AkYoJidU]https://www.youtube.com/watch?v=-u2AkYoJidU[/video]

[video=youtube;zJA4ZZokxWg]https://www.youtube.com/watch?v=zJA4ZZokxWg[/video]

[video=youtube;tgi4aadWN6s]https://www.youtube.com/watch?v=tgi4aadWN6s[/video]

[video=youtube;x6CRrupTAzo]https://www.youtube.com/watch?v=x6CRrupTAzo[/video]

[video=youtube;DVW3o38-NsM]https://www.youtube.com/watch?v=DVW3o38-NsM[/video]
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Ei fovia säädetä eteen tai taaksepäin. Se on näkökentän laajuus asteina ja kameran paikka itsessään pysyy sitä säätäessä ihan samassa kohdassa. Fovin säädön lisäksi Project Carsissa pystyi säätämään kameraa pysty-, sivuttais- ja koskeussuunnassa, sekä kallista maan kameraa. Jos noilla säädöillä ei kuvakulmaa saanut kohdalleen, niin vika on kyllä jossain muualla kuin itse pelissä, koska juuri tuon enempää säätövaraa siinä ei voi olla tarjolla. Säädöt oli samat sekä konsoleilla että pc:llä.

Taas takerrutaan väärään asiaan ihan turhaan, puhun siitä neljännestä säädöstä mikä siirtää eteen ja taakse (ei istunsäätö) juurikin kuvakulmaa autossa, nappeja ei ole konffattu defaultina sille säädölle. Olkoot sen nimitys mikä tahansa. "View Angle". Vai onko se eri säätö kuin FOV?
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Olisi kyllä kätevä jos kaikissa ajopeleissä olis asetuksissa kohdat:

  • Näytön koko kulmasta kulmaan:
  • Näytön alareunan korkeus lattiasta:
  • Silmien korkeustaso lattiasta:
  • Silmien etäisyys näytöstä:

Enempää tietoahan ei tarvita, jotta peli osais laskea penkin paikan ja fovin oikein. Tietysti pelin pitää hieman auttaa pelaajaa suosittelemaan mille etäisyydelle näyttö pitäisi jo ennen laskuja asettaa. Saattaa pienellä näytöllä ja suurella etäisyydellä tulla joku 34 asteinen fov, mikä nyt ei kovin mukava välttämättä ole.

Lähtökohta, että tuo toimisi on kuitenkin se, että näyttö asetetaan melko lähelle rattia ja näyttö vähintään niin alas, että juuri ja juuri näet itse koko näytön ratin takaa. Toki jos on iso näyttö niin ei haittaa vaikka näyttö olis paljon alempana, että oma ratti peittää näyttöä.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Fovin millintarkka hierominen ei ainakaan omassa tapauksessani toimi, kun joudun ajamaan sohvalta, mistä etäisyyttä on pari metriä telkkariin. Muutenkin suosittelen asetusta, joka tuntuu itselle parhaalta. Simumiesten pilkuntarkkuus on tässäkin sitä marginaaliporukan hieromista.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Muutenkin suosittelen asetusta, joka tuntuu itselle parhaalta. Simumiesten pilkuntarkkuus on tässäkin sitä marginaaliporukan hieromista.

Osittain totta tuokin, mutta on tuo kuitenkin sellainen asetus, joka olisi hyvä olla edes vähän sinne päin oikein, varsinkin jos vähänkään vakavammin ajelee. Joillekin fov tuntuu olevan synonyymi "vauhdintunteelle" ja sitä taas halutaan mahdollisimman paljon, joten säädetään fov maksimiin. Jokainen toki tyylillään, mutta kyllähän tuo varmasti överiksi vedettynä vaikuttaa jo negatiivisesti ajamiseen.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Itselleni ainoa peli, jossa olen käyttänyt pahasti pielessä ollut FOV:a on Project Cars 1. Siinä tuntui aina olevan "kameran zoom teleasennossa", joka tuntui oudolta ja pilasi vauhdintunnetta. Siinä oli pakko käyttää vähän liian isoa asetusta, jotta tuntui luonnolliselta sekä löytyi vauhdintunnetta riittävästi. Se sitten vähän vääristi kuvaa reunoilta sekä mutkan apeksiin lähestyminen ei ollut niin helppoa. Jos mutulla heitän niin fov oli 90 ja penkkiä oli puolestaan siiretty lähemmäksi tai jotain sinnepäin.

Toivottavasti jatko-osassa tuntuisi yhtä kuvakulmat sekä vauhdintunne yhtä luonnolliselta kuin yleensä muissakin ajopeleissä.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Minulla 49" töllö ja matkaa noin 170 cm jolloin FOV olisi laskureiden mukaan 35. Aika pieni joten vauhdin tunne aika hukassa. Yllättävän helppo kuitenkin ajaa.
 
Ylös Bottom