Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Jos Pcarsin tyyliseen peliin tehtäisiin GT tyylinen ura, niin puolet pelin ideasta menisi siihen. Idea kun on simuloida juuri kilpakuskin uraa. Juuri pcarsin tyylinen ura paranneltuna pitäisi tulla.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Urasta ei taida vielä mitään kovin tarkkaa tietoa olla, mutta sen on kehittäjät jo sanonut, että kaikki autot ja radat on ajettavissa saman tien tälläkin kertaa. Eli mitään lukittuja autoja ja niiden avaamista palkintorahoilla tms ei ole luvassa. Ilmeisesti siis perusidea urassa on varmaan aika sama kuin ykkösessäkin.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Ajettavia ratoja on ainakin riittävästi! Listalla on suunnilleen puolet sellaisia, joihin ei ole vielä muissa peleissä päässyt tai ehtinyt perehtymään, joten aikaa tulee menemään kivasti siihenkin, että ottaa uuden auton ja uuden radan ja lähtee "hotlappaamaan" eli ihan puhtaasti testaamaan ja opettelemaan. 180+ autoa ja tuollainen lista ratoja, niin ei ainakaan ajettava lopu kesken!

Urasta sen verran, että itse kyllä tykkäsin ykkösosan ideasta. Sellainen realistinen systeemi, että ajetaan ihan oikeasti harjoitukset/aika-ajot ja kunnolliset pidemmät kisat, oli ainakin omaan mieleen. Muissa peleissä on tullut ja tulee ihan riittävästi vastaan niitä 3 x 3 kierrosta mestaruuskisoja, joten on hyvä, että tällaisia syvällisempiäkin uria tarjotaan! Sitä tuntee oikeasti saavuttaneensa sen mestaruuden, kun on ensin harjoitellut mahdollisesti sen uuden radan, saavuttanut hyvän lähtöruudun ja sitä kautta sitten riittävät pisteet mestaruuteen.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Mielestäni nimenomaan ykkösosan ura oli se tämän pelin koko sydän, se pohja johon rakennettiin, kaikki yritti olla kopiota realistisesta maailmasta ja se oli jotain jota ei oltu nähty aiemmin.
Minä ainakin tykkäsin vaikka kilometreissä se ei näykkään, olen tainnut ajaa jotain 15-20 sarjaa ainoastaan kun piti aloittaa karteista aikanaan ja sitten vaihtui alusta ja ratti jne.
Practise puolella on vietetty aikaa, mm. tuolla BMW:n vanhalla Turbolla etsin säätöjä Zolderissa 155 kierroksen ajan, eli sitä tuli viilattua ihan *** paljon... Okei, siitä varmaan 1/3 meni fiilistelyyn kylläkin :D

Tuollainen Gran Turismomainen start- to- finish tyylinen "ura" ei tarjoa oikein mitään pidempiaikaista pelattavaa. Se on vaan peli joka pelataan läpi, se loppuu siis kesken jonka takia sopii kyllä joihinkin peleihin ja on ehkä mieleisempi osalle väestölle joka ajattelee edelleen kaiken "pelinä" tai automaattisesti että mennään onlineen.

Simulaatioon kun ei sovi kuviteltu malli ja sanoisin että simulaatioon ei sovi edes online vielä nykyään siten kun sen pitäisi voida sopia, esimerkinä autokunta joka on rajattu rajusti alle vaikka nyrren 24h endurancen... Minusta simulaation tarkoitus on esittää todellista.

Tietyllä tavalla pelissä on hyvä olla jokin tavoitekin mutta en mä tiedä onko se uuden auton unlockaus mikään tavoite, tietyllä tavalla voittaa toinen onlinekuski voi olla tavoite mutta ehkä se kuitenkin meillä kaikilla on oma juttumme miksi ja mikä peli kiinnostaa... Kunhan kaikki pelinvalmistajat eivät oikeasti tekisi peleistä toistensa kopioita vaan just tätä mitä Project Cars, ajetaan sitä omaa mallia, se toimii! :)
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Harva varmaan F1 tai motogp peliin haluaisi noita 3 kierroksen tähtien keräys kusojakaan, koska siinä simuloidaan niitä kisoja.

Tässä simuloidaan koko ura, joka voi päätyä F1:iin, koppiautoihin tms.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Se oli just hienoa project carsin urassa kun pystyit itse vaikuttamaan siihen polkuun mitä pitkin etenet kohti kovimpia luokkia.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Tuohan on melkeinpä pakollista että kierrosmääriä ynnä muuta voidaan säätää. Simulaatioissa kun on myös sellainen "pahe" että ne pitää soveltua kaikille ikäluokille ja kuskeille vaikka kuinka tehtäisi realistinen peli ja suurin osa ei varmaan aja edes PCars 1 uraa oikeilla kierrosmäärillä... Pitää miettiä ostaja/ pelaajakuntaa kokonaisuudessaan, mikä toki on hyvä asia.

Mutta kyllähän nuo 3 kierroksen kisat, ne on tehty ihan vaan fiilistelymielessä, vai voisko sanoa että lapsille, nuorille, kokemattomille, en tiedä mikä olisi hyvä tapa asian ilmaista... Usein sitten myös Online mukana jonka ajatellaan korvaavan se isompi osa ajamisesta.

Btw. Peliin tulee sportsland sugo:n rata, se pitäisi olla aivan helkkarin hyvä rata mitä olen noita Japsien autovideoita katellut, näyttää mukavalta ajettavalta kartasta katsottuna. Tsukubaa ei vielä ainakaan näy, harmi, uskon vakaasti että on tulossa myöhemmin. Jos ei aitona niin sitten "Sakittona". Se on niin lyhyt pätkä että tuskin hirveesti menee vikaan tehdä kopio.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Simujen suola on mulle onlinekisat/sarjat etenki suomalaisten kanssa ja kimppareenitkin ennen varsinaista kisailtaa on paljon viihdyttävämpiä,ku ura. Pcars 1:ssä ei tullu uraa ajettua,ku alussa vähän.Joskus myöhemmässä vaiheessa koitin ajaa uraa,mut äkkiä siihen kyllästy AI hitauden takia.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Sugo oli mun suosikkiratoja aikoinaan Superbike 2001 pelissä. Oli muuten kova peli siihen aikaan!
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Bongauksia...

[video=youtube;jCK6QQrMsIg]https://www.youtube.com/watch?v=jCK6QQrMsIg[/video]
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Ilmeisesti pelin testaajille on annettu lupa jakaa kuvia ja videoita pelistä vapaasti, aiemmin pitänyt kaikki hyväksyttää kehittäjillä. Youtubessa siis melkoisesti uutta materiaalia.

Varikkostoppi:



Valikot:



Sadetta, yötä, yms:

 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Ilmeisesti pc-matskua? En ymmärrä, miksi konsolikuvaa ei voi laitta näytille.. Vaikka edes normisään ajoa.
Muokattavuus on todella kohdillaan valikoissa. Säilyisi vaan samana sitten pleikalle ja boxille.

Tuossa yöajossa tuulilasiin ei tule vettä ollenkaan ja pc.. Optimointih*lvetti taitaa olla päällä. :eek:
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Ilmeisesti pc-matskua? En ymmärrä, miksi konsolikuvaa ei voi laitta näytille.. Vaikka edes normisään ajoa.
Muokattavuus on todella kohdillaan valikoissa. Säilyisi vaan samana sitten pleikalle ja boxille.

Tuossa yöajossa tuulilasiin ei tule vettä ollenkaan ja pc.. Optimointih*lvetti taitaa olla päällä. :eek:

Tuossa valikkovideossa näkyy grafiikka-asetuksissa "rain drops" -valinta eli ilmeisesti pc:llä ainakin tuulilasillekin saa vedet halutessaan.. Kunnollista konsolimateriaalia varmaan saadaan vielä odottaa, pois lukien mahdollisesti jotkut messukokeilut yms.. Vähän eri tilanne kuin pc-version kanssa, joka on monilla testaajilla ollut ajettavana lähes koko kehityksen ajan ja nyt alkaa materiaalia löytyä jo lähes jokaisesta ominaisuudesta..
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

"Manual pit stop" oho, onko oikeesti niin että varikkostopin voi tehdä ihan itse. Yksi sellainen osa-alue jota ei vissiin vielä ole missään pelissä, ainakaan itse en ole törmännyt ja se pitäs ehdottomasti ollakin niin että kone ei tee sitä stoppia.

Luulen että konsoliversio ei tule eroamaan juuri yhtään muilta osin kuin sellaisilta säädöiltä mitkä luonnollisesti toimii vain PC:llä, eli aika samaa kauraa.

Overall näyttää hyvältä :)

E: Kiinnittikö kukaan huomiota äänimaailmaan? Minusta vaikuttaa siltä että se olisi paljon eloisampi kun ykkösosassa.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Tästä löytyy kyllä kaikki mahdolliset asetukset. Vielä jos ajotuntuma ja suorituskyky on kohdillaan, eikä pahoja bugeja ole niin loistava peli tulossa.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Luulen, että saavat toden teolla optimoida tätä konsoleille. PC puolella on paljon helpompaa, kun jokainen voi säätää silmäkarkin laitteiston mukaan. Konsoleilla peli pitää saada pyörimään sulavasti, mutta näyttämään myös riittävän hyvältä. Sen parhaan kompromissin löytäminen vaatii paljon työtä, ja tässä piilee myös pieni pelon siemen. Olen optimisti, mutta ensimmäisen pelin julkaisufiaskon jälkeen olisi lapsenuskoista odottaa täydellisen toimivaa pakettia heti julkaisussa.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

^ Saihan jo ykkösessä sadepisarat, bloomin, lens flaren ja lämpöväreilyn ainakin pois jos halusi joten kai tässäkin ainakin tuon verran voi silmäkarkkia säätää konsoleillakin.
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Mietin tuota puhetta konsoleille optimoinnista...

Kyllähän ykkösosakin pyöri varsin nätisti, eikä näyttänyt mitenkään rumalta tosiaan. Kyllähän ykkösessä sen ruudunpäivityksen sai notkumaan, jos pisti maksimimäärän autoja ruudukkoon, lähti letkan viimeisenä ja siihen lisäksi vielä yön ja sateen päälle, mutta "perusajossa" mielestäni peli pyöri mielestäni varsin hyvin. Ennakkomateriaaleissa ei ole mielestäni näkynyt mitään isoa loikkausta grafiikan laadussa noin yleisesti, joten siltä pohjalta ainakin itse olettaisin, että peli pyörisi suunnilleen samalla tasolla kuin edellinenkin osa. Mitenkään varmaahan se ei ole, mutta olettaisin, että studio on oppinut tässä ajassa optimoimaan pikkuisen paremmin, joten ehkä sillä paremmin optimoinnilla saadaan tasoitettua se mahdollinen pieni grafiikan tason nousu, jolloin ulkonäkö ja fps pysyisi suunnilleen samassa kuin ykkösosan kanssa.

Itsellä tosiaan ei ollut mitään valittamista ykkösosan grafiikasta tai ruudunpäivityksestä. Jos kakkonen "pyörii yhtä hyvin ja näyttää yhtä hyvältä" kuin ykkönen, niin ei kai tässä mitään hätää tai suurempaa valittamista pitäisi olla?
 
Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)

Itsellä tosiaan ei ollut mitään valittamista ykkösosan grafiikasta tai ruudunpäivityksestä. Jos kakkonen "pyörii yhtä hyvin ja näyttää yhtä hyvältä" kuin ykkönen, niin ei kai tässä mitään hätää tai suurempaa valittamista pitäisi olla?

Ei ollut mullakaan mitään valittamista rudunpäivityksen kanssa PS4, tosin, mä en säätänyt juurikaan mitään. Grafiikat on alunalkaen olleet ihan siedettävät niin PS4 kun PC:lläkin vaikka PC:llä mulla on melkein kaikki mediumia (vastaa jotain PS3 grafiikkaa parhaimmillaan ehkä).
 
Ylös Bottom