Vastaus: Project CARS 2 (Q4 2017)
Mielestäni nimenomaan ykkösosan ura oli se tämän pelin koko sydän, se pohja johon rakennettiin, kaikki yritti olla kopiota realistisesta maailmasta ja se oli jotain jota ei oltu nähty aiemmin.
Minä ainakin tykkäsin vaikka kilometreissä se ei näykkään, olen tainnut ajaa jotain 15-20 sarjaa ainoastaan kun piti aloittaa karteista aikanaan ja sitten vaihtui alusta ja ratti jne.
Practise puolella on vietetty aikaa, mm. tuolla BMW:n vanhalla Turbolla etsin säätöjä Zolderissa 155 kierroksen ajan, eli sitä tuli viilattua ihan *** paljon... Okei, siitä varmaan 1/3 meni fiilistelyyn kylläkin
Tuollainen Gran Turismomainen start- to- finish tyylinen "ura" ei tarjoa oikein mitään pidempiaikaista pelattavaa. Se on vaan peli joka pelataan läpi, se loppuu siis kesken jonka takia sopii kyllä joihinkin peleihin ja on ehkä mieleisempi osalle väestölle joka ajattelee edelleen kaiken "pelinä" tai automaattisesti että mennään onlineen.
Simulaatioon kun ei sovi kuviteltu malli ja sanoisin että simulaatioon ei sovi edes online vielä nykyään siten kun sen pitäisi voida sopia, esimerkinä autokunta joka on rajattu rajusti alle vaikka nyrren 24h endurancen... Minusta simulaation tarkoitus on esittää todellista.
Tietyllä tavalla pelissä on hyvä olla jokin tavoitekin mutta en mä tiedä onko se uuden auton unlockaus mikään tavoite, tietyllä tavalla voittaa toinen onlinekuski voi olla tavoite mutta ehkä se kuitenkin meillä kaikilla on oma juttumme miksi ja mikä peli kiinnostaa... Kunhan kaikki pelinvalmistajat eivät oikeasti tekisi peleistä toistensa kopioita vaan just tätä mitä Project Cars, ajetaan sitä omaa mallia, se toimii!