Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS 2

Siellähän se alennukseen tuli ja ostoon meni.
Tuntikausia tuli tänään pelailtua ja onhan tuossa kaikki todella kohdallaan.

Ongelma on vain tuo ohjaus. Touring luokassa pysyy lapasessa ne vanhat 90 luvun bemarit/mersu ja sit itse touring luokan autot.
Jopa Formula C:ssä jään kärjelle 7-11sek vaikka vaikeustaso 60-70. Pelkkää luistoa jota pystyy vielä pitämään sillä autolla hallussa, mutta mitään toivoakaan ei ole pärjätä.

Toisaalta GT4/GT3 luokan autot ei pysy yhtä mutkaa suorassa. Traction Control täysillä, mut se ei auta mitään. Sit taas ajonvakaudenhallinta vie kaiken ilon ajosta, kun se estää kaikkien virheiden tekemisen ja sitä ei saa säädettyä mitenkään.

en oikein tiedä mihin noita ohjainasetuksia säätäis.

Kokeilitko noita jotka linkkasin? Itse ajan autenttisilla säädöillä, eli autossa on ne avut päällä mitkä oikeastikin. Ainakin GT3 autot menee mutkissa kiinni tiessä, välillä irtoaa toki.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilitko noita jotka linkkasin? Itse ajan autenttisilla säädöillä, eli autossa on ne avut päällä mitkä oikeastikin. Ainakin GT3 autot menee mutkissa kiinni tiessä, välillä irtoaa toki.
Koitin niitäkin, mutta lopulta löysin hyvät.


Noitakin tuunasin rankalla kädellä. Nyt pystyy kamppailemaan voitosta ja pitämään luisut hallussa.
 
Controller Damping taisi olla myös yksi asetus, mikä vaikuttaa siihen miten helppo luistoja on korjata, jos oikein muistan.
Joo niin oli ja kaikissa se on suht pieni lukema, oletuksena 67 ja tää tais nostaa sen 70-75:een.
Mä luulin et pienempi on nopeampi, joten säädin sitä aina väärään suuntaan.

Miten paljon urassa täytyy ajaa, että saa auki lukossa olevat luokat?
Lähinnä siis se vakioautosarja ja GT3 kiinnostaa.
Täytyykö ajaa kaikki luokat sitä ennen esim kolmen joukkoon tai jopa mestaruuteen, vai riittääkö yksi?
 
Tuli nyt itsekin asennettua tämä pleikkarille kun tämä keskustelu heräsi taas henkiin. Kaikkihan tuossa meni uusiks mut on tuo ero järkyttävä jos vertaa GT:hen.

Tuo mun T300 RS on jotenkin tosi "kova" kun se yrittää kääntää mihinkään suuntaan. Joka mutkassa lyö enemmän tai vähemmän käsille. :/ Asetuksia on näköjään vino pino. Mistähän lähtisi liikkeelle?
 
Miten paljon urassa täytyy ajaa, että saa auki lukossa olevat luokat?
Lähinnä siis se vakioautosarja ja GT3 kiinnostaa.
Täytyykö ajaa kaikki luokat sitä ennen esim kolmen joukkoon tai jopa mestaruuteen, vai riittääkö yksi?

Tietääkseni ainakin kun voittaa jollain tasolla yhden mestaruuden, niin aukaisee kaikki seuraavan tason sarjat. Joskus muuten kelpaisi tätäkin pelailla porukalla, kun muuten tulee tosi harvoin ajettua.
 
Tuo mun T300 RS on jotenkin tosi "kova" kun se yrittää kääntää mihinkään suuntaan. Joka mutkassa lyö enemmän tai vähemmän käsille. :/ Asetuksia on näköjään vino pino. Mistähän lähtisi liikkeelle?
Kun tubesta on simupelaajien videoita katsonnut, heillä on kunnon penkki, polkimet, ratti ja hanskat. Kai sullakin on sormikkaat?
 
Tuli nyt itsekin asennettua tämä pleikkarille kun tämä keskustelu heräsi taas henkiin. Kaikkihan tuossa meni uusiks mut on tuo ero järkyttävä jos vertaa GT:hen.

Tuo mun T300 RS on jotenkin tosi "kova" kun se yrittää kääntää mihinkään suuntaan. Joka mutkassa lyö enemmän tai vähemmän käsille. :/ Asetuksia on näköjään vino pino. Mistähän lähtisi liikkeelle?
En pääse ratin taa vielä testaamaan (ostin alesta pelin), mutta aloita kevyellä ffb-voimalla ja jätä se maltilliseksi tai valmistaudu takuurumbaan. Pcars1 rikkoi paljon T300:sia aikoinaan voimillaan.
Kun tubesta on simupelaajien videoita katsonnut, heillä on kunnon penkki, polkimet, ratti ja hanskat. Kai sullakin on sormikkaat?
Ilman ajohanskoja pärjää mainiosti. Mutta ymmärrän, jos joku haluaa herkkiä kämmeniään suojata/ kautta fiilistellä niillä.

edit: yt-kanavallani on nyt n. puolen tunnin mittainen Pcars2:n ratin voimapalautteen metsästys. Sain mielestäni ok tuntuman mutkailuun.
Tsekkaa alta linkistä. Valmiit parametrit videon lopussa.
 
Viimeksi muokattu:

Kolmen ison vertailu: Assetto vs GT Sport vs PCars2, pädi vs ratti.
Ajallisesti voittaja ei ollut yllätys, tosin pointti videossa on aivan muualla, aikavertailussa keskenään ja ohjainten välillä.
Tuskastuminenhan siinä meinasi koittaa pädillä, koska ajoavut olivat nyt pääosin pois ja tietty, onhan tässä rattia jo väännetty hyvän tovin, vuodesta 2001 (GT3).
Hyvää uuttavuotta!
 
Oon kyllä aika vahvasti erimieltä nyt kun sai säädöt pädille hyväksi.
GT sportsin rengasmalli on niin päin prinkkalaa, että vaikka ajomalli sinällään on tehty tosi helpoksi pädille, se ei ole mitenkään luonnollista, eikä pitoa pysty arvioimaan oikein. Samoil vauhdintunne on täysin olematon, jonka vuoksi vieraalla radalla jarrupaikkojen ymmärrys on todella vaikeaa.

Pcarsin kanssa on heti luonnollinen fiilis. Jarrupaikat, pidon tunteminen jne on paljon helpompaa paremman rengastuntuman, että paremman vauhdintunteen vuoksi. Siinä missä GT:ssä saa yhden suonenvedon ja loput kierrokset on tasaisesti 1-2sek siitä hitaampaa, niin Pcarsissa pystyn vetämään jopa pädillä 0,2sek sisään maksimaalisia kierrosaikoja vaikka kymmenen putkeen ilman ongelmaa.

GT on toki helpompi, ihan kuin olisi avut kokoajan päällä, mutta muut ongelmat tekee ajomallista todella paljon hankalamman kuin Pcarsissa.

AC:ssa taas itse en pääse ainuttakaan mutkaa pädillä eteenpäin. :D
 
Komppaan Omppua. Olen pelannut noita kaikkia padilla, tosin vain vähän Turismoa ja Assettoa, ja voin sanoa, että Turismossa on avut pois päältäkin ollessa liikaa pitoa. Turismo on mukavampi ja rennompi ajettava kuin PCARS 2, mutta ainakin omiin sormiin jälkimmäinen on realistisemman tuntuinen. Toki samalla ainakin omaan makuun vaikeampi ja vaatii huomattavasti enemmän keskittymistä.

Assetto Corsaa kokeilen joskus aikoja sitten, mutta ainakaan silloin siinä ei pystynyt padin kontrolleja muuttamaan niin, että kääntymisen olisi saanut nuolinäppäimiin. Itse en osaa simuja ajaa padilla niin, että pitäisi kääntyä tatilla, joten sen ajaminen jäi aika vähiin. Auto ei oikein pysynyt "luonnollisesti kontrollissa" noiden ohjausongelmien takia, mutta muistelisin ajofysiikan olleen ihan mukava ja jäin harmittelemaan kontrolliongelmia, koska muuten olisin todennäköisesti ostanut pelin itsellenikin. Itseltä siis löytyy PCARS 2 ja kaverin luona olen pelaillut Turismoa ja Assettoa jonkun verran.
 
Itsehän tosiaan olen pelannut ikäni ratilla, kunnes terveysongelmien vuoksi jouduin ratista luopumaan pari vuotta sitten.
Ajopelit jäi kokonaan ja GT sportsia aloin pelaamaan vissiin lokakuussa pädillä.
Ennen joulua ostin Pcarsin alennuksesta, joten GT on tullu tahkottua selvästi enemmän, mutta nyt menin täysin kylmiltään ottamaan saman auton ja radan.
Eka kierros on varikolta ulostulokierros, toisella kierroksella ei ollut renkaat lämpimät.
Kolmas oli jo ok, mutta unohdin yhden mutkan jarrun ja meni pitkäksi. Neljäs olikin jo ns normi varmalla ajolla suoritettu 1.34.9
522F2853-B371-4DCF-9A30-5A0BF8B333C2.jpeg

Edit: tuli koitettua GT:tä, mut se on kuin jäällä ajais. Ihan hirveää. Perun sanani et se ois helpompi. Ei mitään tuntumaa tiehen, eikä luistoihin. Joko ollaan jäällä, tai liimatulla alustalla, mitään logiikkaa ei pidon kanssa ole verrattuna pcarsiin. GT vaatii todella paljon opettelu GT ajomalliin. Pcarsissa pärjää kylmiltään kunhan on ajanut jotain ajopelejä joskus.

463FB141-02BF-42DF-86C5-4C902580CBF0.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Hattua nostan Omppu PCars2-ajasta, jos sulla tosiaan oli samat arvot, kovilla renkailla ja vain ABS, kuin mulla videossa. Kolme kymppää mun rattiajasta, järkyttävän kova pädillä!
 
Kerros Omppu mikä se auto on jolla ajat? Rata on Red Bull Ring. Vois käydä kylmiltään kokeilemassa :D
 
Hattua nostan Omppu PCars2-ajasta, jos sulla tosiaan oli samat arvot, kovilla renkailla ja vain ABS, kuin mulla videossa. Kolme kymppää mun rattiajasta, järkyttävän kova pädillä!
Kerros Omppu mikä se auto on jolla ajat? Rata on Red Bull Ring. Vois käydä kylmiltään kokeilemassa :D

Otin tosiaan suoraan videolta kaikki specsit samanlaiseksi ja sen privaatti testisession vai millä nimellä se pelimuoto on. Eli vähän ku timetrial.

Ajoapuina käytän itse yleensä luistonestoa ihan aavistuksen, mutta tähän otin sen pois erikseen vielä, jotta tosiaan on vain ABS käytössä. Eli oli tasan eka kerta kun muutaman mutkan kokeilua lukuunottamatta edes ajoin ilman luistonestoa. Tosin ei toi auto sitä kaivannut.

Tuo paras kierros ei missään nimessä ollut hyvä, vaan suht ok peruskierros.
Enkä tosiaan pidä itseäni mitenkään hyvänä pädillä. :D
Nuo pädiasetukset vaan on todella hyvät.
 
Otin tosiaan suoraan videolta kaikki specsit samanlaiseksi ja sen privaatti testisession vai millä nimellä se pelimuoto on. Eli vähän ku timetrial.

Ajoapuina käytän itse yleensä luistonestoa ihan aavistuksen, mutta tähän otin sen pois erikseen vielä, jotta tosiaan on vain ABS käytössä. Eli oli tasan eka kerta kun muutaman mutkan kokeilua lukuunottamatta edes ajoin ilman luistonestoa. Tosin ei toi auto sitä kaivannut.

Tuo paras kierros ei missään nimessä ollut hyvä, vaan suht ok peruskierros.
Enkä tosiaan pidä itseäni mitenkään hyvänä pädillä. :D
Nuo pädiasetukset vaan on todella hyvät.

Asensimpa ittekkin PC2 pitkästä aikaa. Hiukan vaati totuttelua GTS 30tkm jälkeen. Ihan hyvät asetukset olit pädille löytänyt, tietty pientä fixausta omaan makuun kaipas. Kisoihin toi low vakautus on kyllä must, mut hotlappasin 14 kierosta kans ilman, tota samaa rataa mitä videolla, BMW Z3:lla.
Sitä en tiedä onko toi takasiipi oletuksena 80% vai 8%? Joten jätin sen oletukseen.

Jos ajatte onlinekisoja niin kiinnostelee, tätä ei ainakaan aikoinaan jaksanut randomeiden kanssa ajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Piti säätää vähän noita pädin kontrolleja rauhallisemmaksi. Sensitive 5 ja Controller Damping 80, vois kokeilla sitä vielä 80–65 väliin. Edelleen ohjaus hiukan turhan levoton stickin pienimmillä liikkeillä, mut menettelee. Turismossa tikun koko toimintasäde saatu toimii paremmin, menee melko lineaarisesti. Tässä ratin kääntyminen on tapissa paljon ennen kuin tikku on käännetty laitaan asti, ihan sama kuika säätää asetuksista. Äänet, tuntuma/palaute, jarru/kaasu ja ylipääntään imersio kilpa-autolla ajamisesta PC2:ssa kyllä paljon paremmin kuin Turismossa.

Anyway, otin alle GT3 nautinnollisimman ja nopeimman auton Ferrarin, lähti heti pari sekkunttia ajasta. Tuli ihan ok padimiehen kierros, 1.29.836. Jos joku haluaa koittaa, niin Ajo-Avuista: SC: off, TC: low ja ABS: high

 
Ylös Bottom