Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Hitto tuo Spa Formula B:llä oli hieno kokemus. Auto osuu tiehen täydellisesti ja jokainen kurvi puhdasta nautintoa! Paras kisakokemus mitä ikinä kokenut missään pelissä.

On muuten harvinaisen kujalla se race engineer, joka huutelee radioon juttuja kesken kisan. Ei mitään logiikkaa niissä horinoissa.

Kisan viimeinen kierros alkamassa, johdan kilpailua 10 sekunnilla ja jotain pitäisi muka ajaa tasaisempia kierroksia :D Sama juttu toisessa kisassa, jossa samassa tilanteessa pitäisi vielä kasvattaa johtoa jne.
Sitä ennen Monacossa vuorotellen hoki kuinka pitää hyökätä edellä olevan kimppuun ja seuraavaksi käski rauhoittai tilanteen ja odottaa sen virhettä.
Muutenkin hokee "ohjeita" kuin viisivuotiaalle. "Mene imuun ja ohita pääsuoralla" radalla, jossa pääsuora on se käytännössä lyhin suora.

Esimerkkejä on lukemattomia.

Vielä jos pääset sellaiseen flow-tilaan ja tajuat vasta useamman kierroksen jälkeen, että "oho kaikki meni lähes automaattisesti". Kerran kävi WRC 4:ssa tuollainen, oli vaikea erikoiskoe ja havahduin vasta lopussa, että nyt se erikoiskoe on loppu ja kaikki meni virheettä :eek:

Myös tuon kisainsinöörin puheita pitäisi saada yksinkertaisemmiksi. Tuo kisainsinööri puhuu välillä turhan pitkiä stooreja. Mukana on myös täysin turhia esimerkiksi "Green, Green, Green". Epäilen, että tuota ei tarvitse erikseen sanoa, jos kuskin keskittyminen on kokonaan valoissa tuossa lähdössä.

Tässä on hyvä esimerkki radioviestinnästä:
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/06/10/2015-canadian-grand-prix-team-radio-transcript/
 
Vastaus: Project CARS

Vielä jos pääset sellaiseen flow-tilaan ja tajuat vasta useamman kierroksen jälkeen, että "oho kaikki meni lähes automaattisesti". Kerran kävi WRC 4:ssa tuollainen, oli vaikea erikoiskoe ja havahduin vasta lopussa, että nyt se erikoiskoe on loppu ja kaikki meni virheettä :eek:

Myös tuon kisainsinöörin puheita pitäisi saada yksinkertaisemmiksi. Tuo kisainsinööri puhuu välillä turhan pitkiä stooreja. Mukana on myös täysin turhia esimerkiksi "Green, Green, Green". Epäilen, että tuota ei tarvitse erikseen sanoa, jos kuskin keskittyminen on kokonaan valoissa tuossa lähdössä.

Tässä on hyvä esimerkki radioviestinnästä:
http://www.f1fanatic.co.uk/2015/06/10/2015-canadian-grand-prix-team-radio-transcript/
Nimenomaan. Välillä vielä juuri kun se rypäs on ensimmäisestä mutkasta tulossa vasta ulos, niin jo alkaa laittamaan viestiä kuinka "tallikaveri on sijalla X ja tämä tekee hyvää tiimin mestaruuspisteille". Tekee mieli huutaa kuin Räikkönen konsanaan, että on tässä vähän muutakin tekemistä, kun molemmilla puolilla kaksi autoa ja seuraava mutka lähestyy :D Yksinkertaisemmaksi ja logiikkaa peliin, niin hyvä tulee.

Tosiaan tuohon flow-tilaan, kun pääsee niin ei sitä edes tajua. Ajoinkohan juuri viime kisan Spassa niin olikohan kuusi kierrosta putkeen kahden kymmenyksen sisään toisistaan. Homma toimii kuin nakutettu!
Toisaalta sitten jos liikaa "unohtaa ajavansa", niin voi käydä huonostikin. Azuressa(Monacossa) ajoin toisena ja olin aivan kärkikuskin kontissa kiinni monta kierrosta. En kuitenkaan päässyt kunnolla yrittämään ohitusta, koska muuten olisi tullut romua radalle. Siinä sitten kärkikuski meni varikolle alta pois ja ajattelin, että nyt on tilaisuus laittaa muutama nopea kierros taululle ja ottaa kärkipaikka undercutin avulla haltuun. Ensimmäiseen mutkaan jarrutus ja mitä vielä! Tekoäly tulee sisäpuolelta ohi ja olin jälleen toisena. Olin niin keskittynyt pitämään itseni radalla ja ajamaan kärkikuskin perässä, etten tajunnut että kolmantena oleva oli myös aivan omassa pakoputkessani kiinni ja tuli ohi heti tilaisuuden tullen. Tässä kohtaa oli melkeinpä pakko pysäyttää peli ja antaa aplodit. Ohitus harmitti, mutta kaikesta jäi sellainen wow-fiilis kuinka hienoa tämä ajaminen parhaimmillaan on.

Tämä on niitä harvoja pelejä joissa tekoälyn ohittamalla se paikka ei välttämättä ole vakio. Oikeastaan mitä tahansa peliä, kun on pelannut niin kunhan ohi on päässyt ja pitänyt itsensä ajolinjalla niin ei se AI ole enää ohi tullut. Nyt se saattaa yrittää vielä vaikeassakin paikassa jopa röyhkeästi uudestaan. Spassa juuri pääsin suoralla AI:n ohi ja palasin ajolinjalle. Kurkkasin peiliin ja mietin minne se oikein katosi, mutta sehän olikin tullut jo sisäpuolelle ja otti paikkansa takaisin :D
Toki tekoälyssä edelleen omat ongelmansa. Siniset liput aivan vieras käsite ja tulevat suoraan varikoltakin pilaamaan aika-ajokierroksen, mutta pääosin kilpaa ajaminen on nautintoa myös AI:n kanssa.
 
Vastaus: Project CARS

En suosittele resetoimaan kontrolliasetuksia, jos käyttää t300rs PS4:lla. Forcet on ihan sekaisin, kun auto on paikallaan tai jos on niissä kisan aikaisissa valikoissa. Päävalikossa ja ajon aikana ne toimii normaalisti. Eli forcet vetää ratin täysin oikealle erittäin voimakkaasti ja mitenkään en ole tuota enää saanut kuntoa. Varmaan päivityksen mukana tullut joku bugi.
 
Vastaus: Project CARS

En suosittele resetoimaan kontrolliasetuksia, jos käyttää t300rs PS4:lla. Forcet on ihan sekaisin, kun auto on paikallaan tai jos on niissä kisan aikaisissa valikoissa. Päävalikossa ja ajon aikana ne toimii normaalisti. Eli forcet vetää ratin täysin oikealle erittäin voimakkaasti ja mitenkään en ole tuota enää saanut kuntoa. Varmaan päivityksen mukana tullut joku bugi.

Sun pitää mennä kalibroimaan ratti uudestaan aina asetusten/nappien muuttamisen/resetoinnin jälkeen, niin katoaa tuo bugi. Mulla on välillä niin että pitää kalibroida 2-3 kertaa, välillä radalla käyden, että katoaa tuo ratin ihmeellinen kääntyminen :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS

Okei, pitää kokeilla useampi kerta. Yritin aiemmin vain kerran kalibroida, kun tuli tuo vika.
 
Vastaus: Project CARS

Täällä kun kehuttiin Formula B:tä ni päätin koittaa.

Kokemukset rajoittuu Formula Rookie, Gulf ja A autoihin. A on omaan makuun oikeasti kamala ajettava, hauskuus kaukana. Rookie ja Gulf on pelin parhaimmistoa sit taas. Luulin C ja A luokkien olevan lähellä A:ta, joten en ole edes testannut.

Ensin B alle Spa:han ja hämmästys oli suuri, kun se oikeasti oli mahtava auto ajaa, kerta kaikkiaan hieno. Mutta miksi kers tyhjenee kerralla kokonaa, eikä sen ajan kun painaa?

No sit päätin tästä innostuneena ottaa alle vielä C-luokan kilpurin ja siinä vasta peli! Ehkä pelin toistaiseksi paras kulkine. Hakkaa Gulffin ihan mennen tullen hauskuudessa. Tai itseasiassa lähes yhtä helppo kuin gulf, kulkee pikkasen kovempaa, mutta julmetusti hauskempi. Tätä tulen ajamaan paaaaljon enemmän!

Formuloiden myötä oli myös myönnettävä, että ratista on nappeja uhrattava, jotta saan penkin korkeuden säädön napit tallennettua. Formula B etenkin oli sellainen. Jossa oli pakko nostaa ylöspäin, kun jyrkässä mutkassa näkyi vain oma käsi, eikä toisia autoja ollenkaan.
 
Vastaus: Project CARS

Noniin nyt on liitytty tänne, ekana tärkein kysymys. Onko jollain tiedossa säätöjä millä Formula A.ta pystyisi ajamaan, padilla siis? Vai onko se edes mahdollista, nyttemmin kun kaasua painaa niin auto on heti ympäri, sutii jne. Olis kiva noilla päästä ajamaan, vai onnistuuko se edes padilla, saako säätöjä sillai laitettua?
 
Vastaus: Project CARS

Tässä mun pätkä tuosta ihme kolmen auton starttiruutu bugista:

[video]https://youtu.be/waIlVAClLYE[/video]
 
Vastaus: Project CARS

Tässä mun pätkä tuosta ihme kolmen auton starttiruutu bugista:

[video]https://youtu.be/waIlVAClLYE[/video]

:D

Mulle tuli mieleen että koittakaas laskea lähtöpilttuiden määrä, riittääkö tuossa esim. 38 autolle lähtöruutuja tuolla radalla? Jospa se sen takia bugaa... Le Mansin radalla pitäisi olla takuuvarmasti tarpeeksi pilttuita ja jos siellä käy samoin niin sitten se ei johdu radastakaan...:rolleyes: Mitenhän käy jos ne menee varikolle yhtä aikaa, meneekö ne sinnekin päällekkäin vai toistensa lävitse?
 
Vastaus: Project CARS

Noniin nyt on liitytty tänne, ekana tärkein kysymys. Onko jollain tiedossa säätöjä millä Formula A.ta pystyisi ajamaan, padilla siis? Vai onko se edes mahdollista, nyttemmin kun kaasua painaa niin auto on heti ympäri, sutii jne. Olis kiva noilla päästä ajamaan, vai onnistuuko se edes padilla, saako säätöjä sillai laitettua?

Aikasemmilla sivuilla on ihan pätevät pädisäädöt jos ei tykkää defaultilla ajella. Ite oon niitä käyttäny pienellä muokkauksella ja ihan hyvin pystyy ajamaan Formula A:ta ja kaikkia muitakin pelin autoja.
 
Vastaus: Project CARS

Aikasemmilla sivuilla on ihan pätevät pädisäädöt jos ei tykkää defaultilla ajella. Ite oon niitä käyttäny pienellä muokkauksella ja ihan hyvin pystyy ajamaan Formula A:ta ja kaikkia muitakin pelin autoja.

Niin no niitä sivuja on 100... Noh täytyy selata yksitellen läpi sitten kun on aikaa, odotin että joku voisi linkata semmoisen viestin tai antaa viesti nro tai sinnepäin.
 
Vastaus: Project CARS

Hei,

Löytyykö suomesta mitään suljettua ryhmää mikä järjestää yksityisiä tasokkaita online kisoja? Ei noita julkisia kauaa jaksa kun sielä on niin paljon amatöörejä ja perseilijöitä.
 
Vastaus: Project CARS

Hei,

Löytyykö suomesta mitään suljettua ryhmää mikä järjestää yksityisiä tasokkaita online kisoja? Ei noita julkisia kauaa jaksa kun sielä on niin paljon amatöörejä ja perseilijöitä.

Millä alustalla ajat? Jos PS4, niin tutustu tänne:
http://www.konsolifin.net/bbs/playstation-turnaukset-peliseura/

Siellä on parikin eri sarjaa käynnissä, lisää suunnitteilla. Lisäksi olen tehnyt erillisen ketjun, jossa voi sopia suomiporukan kanssa erillisiä kisoja.
Lisäksi löytyy ketju, jossa on peliseuraa, niin sieltä kaikki kavereiksi, niin aina on 10-15 tyyppiä pelaamassa pcarsia.
 
Vastaus: Project CARS

* Added support for the use of all active controllers for menu input. You can for example now use a steering wheel to race, and a gamepad to control the menus and photo mode.

* Enable support for USB keyboards to be used for in-game controls.

Eli jatkossa saa esim penkin säädöt pädiin tai näppikseen ja ratille voi pyhittää olennaiset napit?


Lisäksi jatkossa autot joissa ei ole jarruvaloja, ei myös näy jarruvalojen heijastuksia vesisateella.
 
Vastaus: Project CARS

Mistä kepistä?
H-kaaviosta?

Ilmeisesti nyt ne autot joissa on sekventaali, joutuu h-kaaviolla menemään vaihde kerrallaan ylös/alas? Ja jatkossa vaihde menisi suoraan esim 6->3 jne, eli pystyis hyppimään yli.
 
Vastaus: Project CARS

* Enable support for USB keyboards to be used for in-game controls.

Tiedättekö mitä tämä tarkoittaa, tämä tarkoittaa juurikin sitä että nyt voi käyttää niitä dashboardeja pelissä (vaikka näppistä)! Jes, eli voi ajaa ratilla jossa ei ole nappeja välttämättä ja voi asentaa erilliset napit :D Tämä oli hyvä, nyt kusen hunajaa! :D Nyt lähti adapterit tilaukseen ja pari ruoria :rolleyes:
 
Ylös Bottom