Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Tuossa päätin tehdä kaikkiin autoihin FFB:n muutokset kerralla. Tässä ilmeni bugi, joka toistui kaksi kertaa. Peli kaatuu kesken asetusten teon ja korruptoi tallennustiedoston. Mikäli haluaa vaihtaa kaikki kerralla, niin muistakaa tehdä välitallennus ja kopioida se tikulle. Harmillisesti pilvessä ei ollut tuoreinta tallennustiedostoa, joten joudun aloittamaan alusta.
 
Vastaus: Project CARS

Järkälemäinen koitos Nyrrellä: koko gridi täynnä keltalintuja vs. minä, videontekomeiningillä. Hinkkasin ja hinkkasin, PS4 huusi kuin suihkulentokone. Kolmas tai neljäs kierros ja ruutu jäätyi, ratti rutisti vasemmalle linkkuun ja PS4 heitti lopulta raportointi-ikkunaan. Tein raportin ja kytkin ratin uudelleen, :confused: näytti vielä pelittävän. Huhhuh ja ei hyvää päivää. Eipä lisännyt luottoa peliin. :mad:
 
Vastaus: Project CARS

Järkälemäinen koitos Nyrrellä: koko gridi täynnä keltalintuja vs. minä, videontekomeiningillä. Hinkkasin ja hinkkasin, PS4 huusi kuin suihkulentokone. Kolmas tai neljäs kierros ja ruutu jäätyi, ratti rutisti vasemmalle linkkuun ja PS4 heitti lopulta raportointi-ikkunaan. Tein raportin ja kytkin ratin uudelleen, :confused: näytti vielä pelittävän. Huhhuh ja ei hyvää päivää. Eipä lisännyt luottoa peliin. :mad:

Mul on tehny ton saman 3kertaa päivityksen jälkeen. Luulin ett se johtuu pleikasta,mut ehkä syyllinen onki tää peli.:confused:
 
Vastaus: Project CARS

Mulla teki ratti samat eilen yhden kerran mutta perus irrotus ja takaisin auttoi. Kuva ei ole ikinä jäätynyt (vielä!?) :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS

Kokeilin äsken Formula A:ta Monzassa ja ihan hirveää vatkaamista suoralla 6 & 7 vaihteella. Ratti vatkaa puolelta toiselle ihan hulluna niin kuin olisi tehosekoittemassa. Käytän Jack Spaden uusimpia force asetuksia, enkä löytänyt sieltä mitään ihmeellistä. Ja muuten forcet toimii ihan normaalisti.
 
Vastaus: Project CARS

Löytyykö suomilobbyjä pelistä? Kohta se armoton säätäminen alkaa täälläkin kunhan t300 ratti saapuu hobbyrallista, pari päevää menee toimitukseen lupailivat eli kyllä niillä noita on varastossa ihme ja kumma. Aluksi kokeilen ompun allaround forceja että pääsee edes vähän fiilikseen säätämisen sijasta. Leaderboardsit taitaa löytyä myös, sehän on hauskaa kattoo mihin sitä yltää.
 
Vastaus: Project CARS

Taisi tosiaan tulla jotain vaikeutta lisää tekoälylle viime päivityksissä kun saman luokan auto vie meikäläistä aika-ajoissa 5 kymmenystä vaika ajoin aivan täydellä teholla ja äärirajoila... Toki en saanut sellasta huippukierrosta tehtyä mut silti. Suorastaan nautinnollista ajaa kun ei voi aina voittaa ja näin sen pitääkin olla :D
Ihmetyttää tuo että varikon sisäänmenoon ja ennen vikaa mutkaa on pyshtynyt auto paikalleen, aina ei voi tietää onko se haamuauto, näkeekö tuota haamuautoa mistään? Miksi ne edes pysää noin.
Ratti taas sekoilee forcejen kanssa, ihan yhtäkkiä saattaa forcet kadota tai ratti mennä vinoon, enne se oli yhden kerran, nyt sitä voi tapahtua koko ajankin välillä... Vi*utaa tommonen :mad:
 
Vastaus: Project CARS

2 jäätymistä ja molemmista siirsi raportti-ikkunaan. "Vain" toisella kerralla väänsi ratin linkkuun vasurille. Tapahtui free runissa pintakaasulla chillatessa pitkällä Azure Coastilla illan auringossa heti alkumatkasta.
Nyt tuli tauko! :mad:
 
Vastaus: Project CARS

Tänään katosi forcet ratista, ihan yhtäkkiä ja kerran tapahtui tuo outous eli ratti lähti linkkuun kun menin varikkopilttuuseen. Nyt alkais jo hei riittään tämä touhu...
Mutta vastapainona mä kokeilin BMW-1 sarjan autolle noita FFB classic - asetuksia ja jumankekka kun tuli niin aidon tuntuinen auto, joka kanttare ja auton liike tuntui ratissa hienosti kunnes tapahtui tuo että forcet katos... Eli ensin oli :) ja sitten :mad:
 
Vastaus: Project CARS

Koitinpa itsekin Jack spaden asetuksia ja en tykännyt ollenkaan. En tosin ihmettele jos T300:ia hajoo noilla forceilla, oli kyllä niin jäykkä ratti ettei keppiä käyttävänä kauaa yhdellä kädellä jaksanut aja.

Oli kyllä suorastaan kamalat. Tästä innostuneena otin kuitenkin Googlen esiin ja tutkin taas forcen tarkoituksia ja sain parannettua huikeasti niitä mun aikaisempia säätöjä. Mullahan on siis joka autossa samat säädöt ja toimineet hyvin.

Nyt lisäsin tuntuvasti forceja vain jarrutuksiin ja pomppuihin/kanttareiden tärinöihin. Ratin kääntämisen jäykkyyden pidin edelleen suht samassa, jolloin ei pitäis ratti hajota ja kepillä kivempi ajella.
 
Vastaus: Project CARS

Jack Spaden asetuksissa pitää vain laskea master scalea alas ja laittaa sama arvo sille spindle jutulle, jonka nimeä en muista. Tire Forcessa itse käytän arvo 90.

Esimerkiksi eilen ajoin sillä uudella WTCC BMW:llä ja laskin master scalen aina 16 asti, vaikka taitaa taulukossa lukea 32.

Se jäykkyys vakioasetuksilla johtuu siitä, kun nuo otetaan suoraan PC-versiosta ja siellä on Thrustmasterin ohjelmasta forcet jossain 75-79% välillä joka keventää tuntuman sopivaksi. Konsolilla, kun ei tätä pysty tekemään niin ihan suoraan noita Jack Spaden asetuksia ei voi käyttää. Rattihan siinä hajoaa, kun vääntöä tulee ihan hulluna.


Oli muuten kiva ajaa tuolla WTCC Bemarilla. Harmi, kun tuohon luokkaan ei ole enempää autoja. Toivottavasti tulee lisää.
 
Vastaus: Project CARS

Kyl mä pienentelin sitäkin reilustikin, mutta koin omat asetukseni paljon paremmaksi, etenkin kun mun asetuksilla riittää yhdet joka autolle ja tuntuu hyvältä. Kun siellä oli nimenomaan kääntymisessä vaikuttava force esim ruffilla jotain 160 tms ja mun säädöillä se on 40-50:ssä. Master scalen voi pitää siltin ylhäällä ja kokea kunnon tärinät kanttareista ja pompuista, jarrutuksissa jne, kunhan kääntymissä vaikuttava voima on pienempi.
 
Vastaus: Project CARS

Onhan ollu kokemus tämä jumalpeli. Fysiikat tuntuvat olevan loistavat... mutta... kaikki muu onkin aivan paskaa. Timetrialissa vedät hyvät kiekat ja kappas, ei aina peli halua kierroksia tallentaa. Sinistä ruutua on tullut monta kertaa. Joka kerta kun ajot aloittaa saa valita auton ja värityksen uudelleen. Neljännellä pelikerralla loppui jo tutoriaalitkin eli peli ei enää alkanut täysin alusta.

On mahtanut olla kokemus kun peli julkaistiin, otan osaa, paljon on vielä smsllä tekemistä tämän kanssa mikäli PCARS2lta ja maksullisilta dlc-paketeilta ehtivät. Millonkas se Asetto tulikaan?
 
Vastaus: Project CARS

On mahtanut olla kokemus kun peli julkaistiin, otan osaa, paljon on vielä smsllä tekemistä tämän kanssa mikäli PCARS2lta ja maksullisilta dlc-paketeilta ehtivät.

Itse olen ollut oikein tyytyväinen tekijätiimin korjauksiin. Tuntuu että pelin eteen tehdään tosissaan töitä (toisin kuin mihinkään EA:n tekeleeseen) Julkaisua olisi toki voinut siirtää vie paljon pitemmälle kun sen verta keskeneräinen peli oli vielä julkaisussa, mutta nyt peli alkaa jo vähitellen olla korjattu. Peli kaatuilee kyllä turhan usein uusimman päivityksen jälkeen.
 
Vastaus: Project CARS

Kyl mä pienentelin sitäkin reilustikin, mutta koin omat asetukseni paljon paremmaksi, etenkin kun mun asetuksilla riittää yhdet joka autolle ja tuntuu hyvältä. Kun siellä oli nimenomaan kääntymisessä vaikuttava force esim ruffilla jotain 160 tms ja mun säädöillä se on 40-50:ssä. Master scalen voi pitää siltin ylhäällä ja kokea kunnon tärinät kanttareista ja pompuista, jarrutuksissa jne, kunhan kääntymissä vaikuttava voima on pienempi.

Voitko Omppu laittaa ne sun asetukset tänne. Saisi itsekin kokeilla, jotenkin on vielä hakemista omissa säädöissä. Perustana olen käyttänyt JS:n säätöjä. t. Keijo
 
Vastaus: Project CARS

Voitko Omppu laittaa ne sun asetukset tänne. Saisi itsekin kokeilla, jotenkin on vielä hakemista omissa säädöissä. Perustana olen käyttänyt JS:n säätöjä. t. Keijo

Täällä myös kaksin kappalein t300rs:ää joille nuo Ompun "yhdet säädöt kaikille kieseille" olisi superia kokeilla miltä ne tuntuu, varsinki itsellä kun ratti on uus niin mahottoman hienoo olis jos viitsisit ne omasi vielä kerran esitellä. (Miltä sivulta mitäki ja mitä säädetään, suurin osahan jää ilmeiseti oletusarvoonsa). Kiitos etukäthen!
 
Vastaus: Project CARS

Voitko Omppu laittaa ne sun asetukset tänne. Saisi itsekin kokeilla, jotenkin on vielä hakemista omissa säädöissä. Perustana olen käyttänyt JS:n säätöjä. t. Keijo

Jack Spaden pdf:stä ne kaikki alkuasetukset. Mulla tosin ennen oli tire force 115:sta, mutta eilisellä testailulla ku koitin Spaden säätöjä ni jäi se 100:een. En tiedä paljonko sil on sit eroa.

Sit autokohtaiset säädöt:
Master scale ja sieltä toiselta sivulta se SoP scale samoiksi, mulla nyt taitaa olla 24, riippuen autosta ni 16-28:iin ne.

Sit siinä on ne fy jne arvot:
Fx vaikuttaa jarrutuksissa tuntuvuun forceihin, ennen se oli mulla 40-44, nyt nostin sen jopa maksimiin asti.

FY Seuraava vaikuttaa kun käännät rattia mutkissa, et miten paljon se pistää vastaan, eli vähän kuin ohjaustehostin. Ennen mulla oli se myös 40-44, nyt nostin 50:een.

FZ taas vaikuttaa kaikkiin pomppujen ja kanttareiden ylityksessä tuntuviin voimiin. Tämä mulla oli noin 50-60, nyt laitoin tämänkin maksimiin.

MZ:n annoin olla oletuksessa, eli 100,1.

Sit sieltä SoP puolelta, niin käsittääkseni ne on peräpään säätöjä. Ne mulla on arvoissa siten et ylin ja alin on 10-20 ja keskimmäinen 30-40.


Noi on ne perussäädöt ja sit lähinnä tehostan jotain tiettyä efektiä autokohtaisesti, jos tuntuu ettei tunnu tarpeeksi. Tai jos ratti on liian kevyt, niin nostan master scalea ja sop scalea.
Noissa Spaden ohjeissa tuo FY arvo on aivan tajuton aina, joka aiheuttaa sen, että lähes kaikki efektit pompuista jne katoaa kun alat kääntämään rattia, koska kaikki ratin energia kuluu vastuksen lisäämiseen, joka on kovempi kuin autossa ilman ohjaustehostinta.
 
Vastaus: Project CARS

Koitinpa itsekin Jack spaden asetuksia ja en tykännyt ollenkaan. En tosin ihmettele jos T300:ia hajoo noilla forceilla, oli kyllä niin jäykkä ratti ettei keppiä käyttävänä kauaa yhdellä kädellä jaksanut aja.

Oli kyllä suorastaan kamalat. Tästä innostuneena otin kuitenkin Googlen esiin ja tutkin taas forcen tarkoituksia ja sain parannettua huikeasti niitä mun aikaisempia säätöjä. Mullahan on siis joka autossa samat säädöt ja toimineet hyvin.

Nyt lisäsin tuntuvasti forceja vain jarrutuksiin ja pomppuihin/kanttareiden tärinöihin. Ratin kääntämisen jäykkyyden pidin edelleen suht samassa, jolloin ei pitäis ratti hajota ja kepillä kivempi ajella.

Kokeile uudestaan pistä sieltä SoP puolelta se toisiksi alin korkeintaan 20 ja muut nolliin ja tire force 90. Loput sen taulukon mukaan Classic-osiosta. En kyllä tajua miten saat ratista jäykän jos olet koittanut oikeasti niitä classic asetuksia etkä niitä muita vahingossa, kun nehän on perätysten kaikki siinä pdf-tiedostossa.
Huomaa kyllä että ne on osin tehty pc:llä koska joissakin kohdissa on arvo laitettu 33 ja pelissä se pomppii viiden välein, tällöin mä pyöristän lukeman aina alaspäin.

Näytä liitetiedosto 14837

Tässä esim. kokeiles tuota bmw:tä noilla asetuksilla, mutta jätä tuolta perästä tuo 110 paljon pienemmälle, jonnekin 40-60 kohdille. Mulla on aivan täydellinen ajettava :)
Muutkin voisi kokeilla tätä, jospa noilla säädöillä on tosiaan jonkinlainen ero käyttäjillä?
 
Ylös Bottom