Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Kääntösäteestä sen verran vielä, en peliä enää omista, mutta itse säädin kääntösäteet ensin kalibroimalla ratin ns. päävalikosta ja sitten auton omista valikoista löytyy kääntösäteelle myös oma asetus jonkun välilehden takaa jolla saa sen justiinsa mieleisekseen, formuloilla säätö oli n.1000 ja koppiautoilla 1600.

Päävalikoista myös ratin toimintaan suoralla vaikuttaa paljon se säätö joka herkkyyttä sääti, nimeä en muista mutta pidin sen nollassa muilla paitsi formuloilla joissa sitä vähän kun nosti 1-2een niin ei ilmennyt sitä ratin vatkausta suorilla, steering deadzone se säätö taisi olla.

Siellä on oikeestaan kaksikin säätöä kääntyvyydelle, se kääntösäde joka on just tuo 1000 tms. ja toinen joka on jotain välillä 5-17 tjn. Se taitaa olla se kääntyvyyden nopeus ja tämä toinen sit taas kääntö"säde" vai miten nuo meni...

Nyt on ensimmäiset ajelut T300 alcantara-setillä alla ja täytyy sanoa että oli aika tunnotonta menoa kun ihan vakiosäädöillä ajelin :D
Ilmeisesti melkoisen paljon saa säätää että ajamiseen tulee kunnon tuntuma. Kanttareita, radan epätasaisuuksia ja pidon menetyksiä en tuntenut käytännössä lainkaan.

Kalibroin ratin pelistä ja menin radalle niin ratti hakkasi suoralla ja ajaminen oli mahdotonta, eli ilmeisesti ei kannata tuota kalibrointia tehdä tälle ratille itse pelin sisällä.

Nyt on ensimmäiset ajelut T300 alcantara-setillä alla ja täytyy sanoa että oli aika tunnotonta menoa kun ihan vakiosäädöillä ajelin :D
Ilmeisesti melkoisen paljon saa säätää että ajamiseen tulee kunnon tuntuma. Kanttareita, radan epätasaisuuksia ja pidon menetyksiä en tuntenut käytännössä lainkaan.

Todennäkösesti sä olet nyt tilanteessa jossa yhtä säätöä pitää muuttaa ja ongelmat korjaantuu siinä, se oli kait joku master scale tms. joku joka muistaa vois täsmentää :D

Voi olla :D

Inside Sim Racingin videosta ajattelin katsella noita säätöjä tarkemmin huomenna, tässä pelissä noita ohjauksen säätöjä on vaan niin paljon että aluksi on ihan sekaisin.

Kyllähän tämä paras autopeli on, mitä ps4:lle on tehty. Huippu vääntöä tuttujen välillä ja yksinpelissä riittää pelattavaa. Rattia kannattaa säätää muttei kalibroida. Jostakin syystä jos kalibroida, niinä sekoilee vaikka en ole tarvetta kalibroinnille löytynytkään.

Nuo kalibrointiongelmat ihmisillä on kyllä aika jännä. Itsellä ollut tämän pelin aikana käytössä neljä eri rattia, Fanatecia, Logitechia ja Thrustmasteria, eikä minkään kanssa ole kalibrointi aiheuttanut minkäänlaisia sekoiluja.

Osaatteko kertoa padiohjauksen eroista PS4 vs. One? Pelin julkaisun aikaan kuulema One-versio oli pelikelvoton vaikka kuinka sääti, mutta PS4 ok. Onko edelleen näin vai korjattu pois?

Jos hankkisin PS4:n + ratin, niin ratti olisi 200€ (sekin paljon, kun pelaan vähän) ja jos taas boksin, niin rattiin menisi se 350€ (ihan liikaa, mutta tässä mielenhäiriötilassa saattaisin jopa maksaa). Tekisi mieli kokeilla padilla, mutta jos se on hirveää shaissea niin eihän se iske ja vähäisetkin pelihalut ja -ilot katoaa.

Millaisia kokemuksia tämän pelin ja T150:n yhteiselosta, onko ihan ok ratti, vai pitäisikö maksaa se 150€ enemmän (riippumatta alustasta) jotta saa paremman?

Vai ei vanhalle tallikaverille enää Forza maistuisi [emoji2]

Xbonen ohjaimessa on liipaisimissa tärinät ja niitä on ainakin kehuttu. Itse en ole sitä ohjainta kokeillut ja muutenkin omaan käteen on PS4 ohjain parempi. Project Carsin PS4-versiota ajan ratilla, mutta kyllä padi miehet ovat ihan hyvän vastuksen antanut ajoapujen kanssa. Joten eiköhän siitä padiohjauksesta saa säädettyä ihan hyvän, näin ainakin luulisin.

Itse en lähtisi tämän pelin takia pelkästään konsolia hankkimaan, mutta onhan siellä kohta myös Dirt Rally konsoleilla sekä muitakin ajopelejä. Ei varmasti ole helppoa tehdä konsolivalintaa, kun pitää vielä miettiä noita rattijuttujakin. Itse vaihdoin takaisin Sonyn konsoleille ja kyllä Forza -sarjaa on taas ikävä, vaikka huippu nähtiinkin jo FM2 kohdalla.

Terve Ässä. Joo ei se Forza juuri enää maistu, kuten sanoit kakkonen on ykkönen. Kyllä uutta Forzaa voisi kokeilla, mutta paljon enemmän kiinnostaa tämä, Assetto Corsa ja Dirt Rally.

Muutkin pelit kiinnostaa, mutta ne ei kuulu tähän ketjuun.

Mistä ffb-asetuksesta voi vaikuttaa siihen miten kovaa ratti palautuu? Kokeilin muutamia asetuksia täältä http://pcars.oscarolim.pt/cars ja niillä oli hankala saada autoa hallintaan luisuissa kun ratti palautuu keskelle niin kovaa että koko playseatin rattitanko heiluu :D

Säädöt ratille mulla on seuraavat

FFB 100%
Tire Force 120%
Adjust Gain 1.08

muita kohtia en forcejen kalibroinnista muuttanut.

Entä millä saisi luisut tuntumaan paremmilta, nyt ei oikeen tunne milloin perä irtoaa.

Mistä ffb-asetuksesta voi vaikuttaa siihen miten kovaa ratti palautuu? Kokeilin muutamia asetuksia täältä http://pcars.oscarolim.pt/cars ja niillä oli hankala saada autoa hallintaan luisuissa kun ratti palautuu keskelle niin kovaa että koko playseatin rattitanko heiluu :D

Säädöt ratille mulla on seuraavat

FFB 100%
Tire Force 120%
Adjust Gain 1.08

muita kohtia en forcejen kalibroinnista muuttanut.

Entä millä saisi luisut tuntumaan paremmilta, nyt ei oikeen tunne milloin perä irtoaa.

Jos käytät noita Jack Spaden autokohtaisia asetuksia, niin laita tuon mukaan sieltä ohjausasetuksista ne tire forcet yms. http://pcars.oscarolim.pt/wheel-settings/global-settings

Laske tire forcea alemmas, jonnekin 100 nurkille koska muuten joudut ottaan muista säädöistä liikaa pois, esim. ratti on pirun raskas kääntää jossain 36-40 master scalessa noilla numeroilla ja lämpimillä renkailla. Tossa yks hyvä pointti, aja myös lämpimillä renkailla ennen kun muutat säätöjä koska tuntuma muuttuu melkoisesti eri lämpötiloissa :)

Asiasta PC-versioon, onko kellään tätä pc:llä, onko noita bugeja ja vikoja offline puolella yhtä paljon kuin konsolilla? Kohta posti tuo mulle uuden pc:n ja ajattelin että jos mä käyn koukuttautumassa pc-pelien maailmassa :D

Asiasta PC-versioon, onko kellään tätä pc:llä, onko noita bugeja ja vikoja offline puolella yhtä paljon kuin konsolilla? Kohta posti tuo mulle uuden pc:n ja ajattelin että jos mä käyn koukuttautumassa pc-pelien maailmassa :D
Ei mitään hajua PCarsin PC-version toimivuudesta, mutta hommaa ihmeessä ennemmin Assetto Corsa, jos kerran Pcars jo ennestään löytyy konsolille. Loistava peli, vaikka monelta osin vähön raakile onkin, viimeiset pari viikkoa tullut tuota ajeltua.

Ei mitään hajua PCarsin PC-version toimivuudesta, mutta hommaa ihmeessä ennemmin Assetto Corsa, jos kerran Pcars jo ennestään löytyy konsolille. Loistava peli, vaikka monelta osin vähön raakile onkin, viimeiset pari viikkoa tullut tuota ajeltua.

Näin mä ajattelin tehdä jos en hanki tuota konsolille. Muutenkin mä siirryn pc:lle vallan jos tuo Gran Turismo on pa*ka kuten 6... En tiedä mut jostain syystä mä en odota konsolien peleistä paljonkaan nykytasolla, kaikissa on aivan liian paljon ongelmia ja vikoja ja osaa niistä saa odottaa vuosia... :rolleyes:

Tämä ei ole missään nimessä yhtä hyvä kuin Assetto Corsa, ei pääse edes lähelle ajotuntumaa ja fiilistä mikä Assetto Corsan PC versiossa on.
Jos Asseton konsoliversiot lunastaa odotukset niin ei Project Carsiin tarvi enää koskea.

Tämä ei ole missään nimessä yhtä hyvä kuin Assetto Corsa, ei pääse edes lähelle ajotuntumaa ja fiilistä mikä Assetto Corsan PC versiossa on.
Jos Asseton konsoliversiot lunastaa odotukset niin ei Project Carsiin tarvi enää koskea.

Vähän samoilla linjoilla nyt muutaman viikon Assetton pc-ajalujen jälkeen. Ajotuntuma on aivan loistava ja ensimmäinen ajosimu, jossa on tullut ajeltua ihan vaan ns ajamisen ilosta yksin tyhjää rataa. Tuntuma paljon luonnollisempi kuin Project Carsissa.

Toisaalta ymmärrän kyllä senkin, että tulee kyllä varmasti saamaan varsinkin konsoliversion julkaisun myötä paljon kritiikkiäkin. Sisältöä ja ominaisuuksia vaan on nykymittapuulla aika vähän, umpisurkea career mode jne.

Joo AC on kivaa ajaa, mutta tekoäly ei vieläkään anna vastusta vaikka ovat parantaneet sitä todella paljon. 100% antavat liian helposti tilaa ja väistävät sivuun, vaikka siihen ei ole mitään syytä. Assetto Corsa on paras hotlap-simulaattori, mutta Project Cars on parempi kisasimulaattori ja hauskempi yksinpelinä.

Ylös Bottom