Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Käytän itsekin pohjana noita Ompun säätöjä, mutta kyllä mun vielä tarvitsee jokaiseen autoon erikseen laittaa omat säädöt. Ei pysty yhdellä ja samalla asetuksella ajamaan eri autoja. Joka kerta pitää hienosäätää forcet kuntoon ennen kuin voi ajaa kunnolla. Ja se pitää tehdä radalla ja siellä se tallentaa vain ratakohtaisesti, mikä vituttaa uramoodissa.

Se on hyvä, että on mahdollista paljon säätää asetuksia. Se on taas perseestä, että hommat ei ole oletuksena kunnossa ja peli kertoo säädöistä huonosti. Joku basic ja advanced tilat säädöistä olisi myös hyvää palvelua maksavalle asiakkaalle.

Toivottavasti Slightly Mads osaa ottaa oppia tästä ekasta versiosta ja tekee jatko-osan vielä paremmin sekä rauhassa.

Kiitos, pitääpä alkaa kokeilemaan tuollaisilla säädöillä, haluan juuri että kanttarit ja töyssyt tuntuu hyvin, mutta ohjaus ei saa olla liian raskas jotta luisujen korjaaminen on vielä hauskaa.
Olen kokeillut täältä http://pcars.oscarolim.pt/cars säätöjä useissa eri autoissa ja aina on ollut omaan makuun ihan liian raskas ohjaus ja ratin palautuminen keskelle ollut ihan liian raju. Ajaminen ei ole ollut tarkkaa ja sulavaa vaan sellaista raivoamista :D
Jos noita asetuksia käyttää,pitää master ja sop scalea pienentää reilusti. Jos käytän noita,mul on master/sop scale 6-14 autosta riippuen. Tire force ja se toinen force on 100...oletus tais olla 115 ja 75.

Se on hyvä, että on mahdollista paljon säätää asetuksia. Se on taas perseestä, että hommat ei ole oletuksena kunnossa ja peli kertoo säädöistä huonosti. Joku basic ja advanced tilat säädöistä olisi myös hyvää palvelua maksavalle asiakkaalle.

Toivottavasti Slightly Mads osaa ottaa oppia tästä ekasta versiosta ja tekee jatko-osan vielä paremmin sekä rauhassa.
Toivotaan,mut ehkä ne vain lisäävät säätömahdollisuuksia.:D

Käytän itsekin pohjana noita Ompun säätöjä, mutta kyllä mun vielä tarvitsee jokaiseen autoon erikseen laittaa omat säädöt. Ei pysty yhdellä ja samalla asetuksella ajamaan eri autoja. Joka kerta pitää hienosäätää forcet kuntoon ennen kuin voi ajaa kunnolla. Ja se pitää tehdä radalla ja siellä se tallentaa vain ratakohtaisesti, mikä vituttaa uramoodissa.

Mulla on se et olen laiska, haluan muistaa yhdet säädöt ja vai pelata. Varmasti hienosäädön kanssa saa paremmaksi, mutta se on pois ajasta ja lähinnä ärsyttää. Kun pitää kaikki tismalleen samana, tulee autojen erot hyvin esiin, koska en yritäkään saada samaa tuntumaa kaikkiin.

Uuden auton ilmestyessä säädän itse oikeastaan vain Master/SOP scalea ja hienosäädän kokonaisjäykkyyttä sillä ja käyn sit tallentamassa päävalikon kautta. Muut asetukset aina samalla tavalla.

Makuasioitahan noi on ja toiset jaksaa enempi säätää. Itse olen totutellut tuohon niin se tuntuu hyvältä. Ja kaikkeen vääräänhän voi tottua, eli säätäjää ihmeessä muutkin mieleisekseen. :)

Autokohtaisessa siis:
Master scale on se kokonais forcen määrä, autosta riippuen itse pidän 16-22, vähän et minkä tyyppinen se ois oikeasti.
Sen alla oleva (en muista miten ne F alkuiset menee, mutta järjestys on tämä:
- Ylin vaikuttaa kanttarit, töyssyt jne. Itse pidän tätä monen mielestä hurjan korkealla, jopa 150:ssä oikeastaan nykyisin.
- Toinen on käännöksen raskaus, tämä mulla on autosta riippuen 42-46
- Kolmas vaikuttaa siihen miten paljon jarrutuksessa huomaat kaikkea, tämäkin mulla on todella kovissa lukemissa, eli 150.
- Neljäs saa olla oletuksena.

Sit smoothing siitä alempaa nolliin, oletuksena yleensä 10.

Toiselta sivulta SOP scalen oltava sama kuin Master scale.
Sen alta vedän joka autossa lukemiin 10, 30 ja 10. Näistä en enää edes muista mihin vaikuttaa. Joskus koitin jättää nolliin enkä huomannut oikein eroa, tuo on jokin jäänne mulla. :D

Laitatko ne kaikki kohdat smoothingista nollaan? Mitä nuo käytännössä tekee?

Pidättekö te ratin kääntösäteen täysillä vai kalibroitteko pienemmäksi tai vaihdatte ratista? Täysille kalibroituna tuntui aika hyvältä nopealla testillä. Säätyykö tuo automaattisesti auton mukaan vai onko karteissakin 1080 astetta, jos sitä ei tiputa ratista? Jostain luin, että vaikuttaa myös forcen tuntumaan, jos kääntösädettä muuttaa.

Ihan kohtuu hyväksi sain tuntuman tunnin ajelulla. Yleiset asetukset laitoin suunnilleen sillai, miten netissä enimmäkseen ehdotettiin. Tuokin on hankalaa, kun osaa säätää PC:n puolella vielä ratin omasta kalibrointiohjelmasta forcen voimakkuutta eikä kaikkien kohdalla tiedä edes, mikä ratti on kyseessä. Sama tire force ei kuitenkaan sovi suoraan ratista toiseen jne. Vähän varmaan tiputan adjust gainia ja lisään tire forcea, katsotaan miten muuttuu.

On tämä kyllä ihan eri eläin kuin Driveclub. Tuntui myös jotenkin helpommalta ajaminen kuin Clubin hardcore. Siinä on forcet vähän tunnottomat ja auto käyttäytyy muutenkin vähän arvaamattomasti. Tässä saa käsiin niin hyvän tunnon, että tietää aika pitkälti koko ajan, onko auto räpylässä vai ei.

Vähän silti ärsyttää tuo valikoissa hierominen. Olisi kiva löytää hyvät universaalit asetukset ja sille autokohtainen pohja, mistä sitten lähteä säätämään, jos ei tunnu riittävän hyvältä.

Koitin hakea ompun asetuksia, mutta en jaksanut selata viestihistoriaa.. Muitakin saa ehdottaa. Ja tosiaan PS4 sekä T300.

Mä en kalibroi pelistä rattia ollenkaan, koska sekoaa kaikki täysin. Forcet jne.

Oletuksena joka autolla omat kädet ja pelissä kuljettajan kädet liikkuu 1:1

6.5.2016 Project CARS saa GOTY-version, jossa kaikkien aiemmin ilmestyneiden lisäosien kanssa saa Nürburgring 24 h -radan* sekä kaksi uutta autoa Zonda Revolucion ja Huayra BC.

*Tekstissä puhutaan yhdistetystä Nordschieife + GP radasta, mutta käsitykseni mukaan tuo on 24 h rata.

Lisää asiasta voit lukea täältä.

Ratojen mallinnuksessa tuntuu tosiaan olevan isoja eroja. Brands Hatchissa tuntuma on tosi hyvä ja vaste ratille erinomainen. Sama auto, samat asetukset Hockenheimissa ja ratissa tuntuu paljon outoja pykäliä, vatkausta ynnä muita omituisuuksia.

Ratojen mallinnuksessa tuntuu tosiaan olevan isoja eroja. Brands Hatchissa tuntuma on tosi hyvä ja vaste ratille erinomainen. Sama auto, samat asetukset Hockenheimissa ja ratissa tuntuu paljon outoja pykäliä, vatkausta ynnä muita omituisuuksia.

Tämä johtuu luultavasti siitä, että osa radoista on mallinnettu laserskannauksella ja osa GPS-datan sekä valokuvien ja muiden vastaavien lähteiden avulla. Laserskannauksella saadaan todella tarkasti mallinnettua radan kuopat yms.

Seuraava ilmainen auto ilmestyy ensi perjantaina. Facesta napattua:
Your next free car, the Mercedes-AMG GT3, arrives Friday April 15.

Edit:
Next premium pack arrives May 6 with the Nordschleife + Nurburgring Combined Circuit, Pagani Huayra BC & Pagani Zonda Revolucion.

GT3 Mese kelpaa mainiosti. GT sarjan autot ovat varmaan omia suosijekkani, katuautot eivät tässä niin innosta.

Jahas, auto start engine ei toimi, sammuu auto lähtöruutuun... Onko tää bugi? Moista nappia en kyllä tarvis, ei ihan noin realistisuuden hakuinen tartte olla :D

Ota se pois sitten. En minä ainakaan jaksa autoa käynnistellä.

Se ei toimi, eli pitää käynnistellä ite kun auto sammuu lähtöruutuun...

Tiedättekö sellasen tunteen, ensin vihaat ja vihaat autoa ja rataa 100% alkuun. Yhden kisan jälkeen et muilla autoilla tai radoilla ajaiskaan :D Tuli tämmönen tunne kun nyt ajan sarjaa 320 BMW:llä :D Kaasun käyttö pitää opetella uusiksi koska tuo heittää ympäri herkästi... Ja sekventaalin kanssa aivan sairaan komiaa touhua! Ainakin hiki tulee jos ei muuten :D

Jostain syystä T300RS:n kääntösäde on jälleen oikea, eli rattia saat veivata enempi kun sen vartin, resetoin asetukset kokonaan ja alkoi toimimaan...

Siis sulla on automaatilla ja auto sammuu, vaikka sen ei pitäis voida sammua? Mutta kun vaihdat manuaalille asetuksen niin toimii?

Siis sulla on automaatilla ja auto sammuu, vaikka sen ei pitäis voida sammua? Mutta kun vaihdat manuaalille asetuksen niin toimii?

Kyllä tuo sammuu lähtöruutuun jos et pidä kytkintä ja kaasua ja mulla on tuo engine autostart "on" asetuksella. Vai onko se off:illa auto ei edes sammu?

Btw. sain aivan unelma startin tolla vanhalla BMW:llä. Näemmä vaatii opettelua tuo paikaltaan lähtö ettei auto sammu... Tämä on yksi todella iso lisä et kaasu ei ole mallia "on-off" :)

Ylös Bottom