Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Eli yhdellä kaudella olisi useita minisarjoja? Varmaan ylemmissä luokissa on sitten yksi pidempi sarja? Meneekö kaudet kalenterivuosittain? Itse olen vasta ekalla kaudella niin ei ole vielä hirveästi noista kokemusta.

Mä ymmärtäisin ton niin, että yksi kausi on yksi kausi, mutta jos pysyn gt4 luokassa niin pääsen isompiin sarjoihin myös niissä. Eli aluksi pääsee vain pikku sarjoihin.

Näytti nimittäin formula rookiessa olevan esim brittien sarja ja sitten eurosarja, joten kuvittelisin, että brittien ois lyhyt kausi ja eurosarjassa ois sitten useampia kisoja taas.

Juu ei mullakaan tuu "yksi kisa vielä" fiilistä vaan "8-9 tuntia vielä lisää". :D

On niin huikeaa ajella noita pitkiä kisoja, roikkua 0,1-0,5 sek päässä AI:n perässä ja hakemalla hakea se ohituspaikkoja. Ekaa kertaa konsolipeli tarjoaa tälläistä kilpa-autoilufiilistä, eikä mikään muu ole päässyt edes lähelle. Ekaa kertaa keskityn kisan aikana niin, ettei tunnu edes peliltä enää.
Se on just noin!

Hieno matsi oli äsken netissä, zolderia ajettiin grouppi 5-autoilla ja hännillä olin noin puolet kisasta, ni kesken kisan rupes vettä sataa ihan kunnolla.. no, sieltä luisteltiin vielä voittoon :D Harvassa vaan hyvät kisat publaservuilla, useimmat sikailee kunnolla ajoapujen kans ja ilman sääntöjä.. Ja harvoin saa hostattua ite kisoja. Voitais järjestää jotain rentoja ilta-ajeluja? Mieluummin ajas vaikka siististi joukon perällä ku kauheeta romurallia :D
Hyvin on kyllä ruvennu peli maistuu ku on saanu säätöjä vähän kohilleen.

Sama juttu, että mielellään ajelit tutulla suomiporukalla tätä. Tulevat aika surutta kylkeen, kun itse yrittää väistää muita.

Sama juttu, että mielellään ajelit tutulla suomiporukalla tätä. Tulevat aika surutta kylkeen, kun itse yrittää väistää muita.

Jep, ois pitäny tallentaa azure circuitin kisa vanhoilla formuloilla, täys vaurionmallinnus ja täysmäärä nettipelaajia.. Melkosta survivalia, sai ihan tosissaan väistellä romua ja oiskohan meitä selvinny joku 5 pelaajaa maaliin :D

Miksihän jengi ees hommaa tällasia pelejä kun päätavotteena on vaan kauhee romuralli.. Ja sitten vielä ajavat ihan kuninkaina voittoon täys avut päällä jollain rata-autoilla. Nehän kulkee muutenkin kun juna..:D

Paljon tästä löytyy kyl (hyviä) ratoja.. osa on päässy jo melkein unholaan kun viimeks noita brittiratojakin ajanu ps1 ajoilla. Ja autojakin on ihan sopivasti ja mukavan erilaista. Ite ajellu nyt aika paljon tuolla group 5 bemarilla, aika vinkee peli:) Kone vaan laukes kesken yhen kisan, varmaan säätöä vailla..? :D

Juu mulla sama ongelma, mutta sain tuohon ongelmaan puolittaisen parannuksen. Ohjain säädöistä kun laittaa kaasun sensitivyn ylemmäs niin se helpottaa tilannetta.

Kokeilin noita säätöjä itsekin eilen illalla, mutta ei ne juuri auttaneet. Tänään kaupasta uusi ohjain ja voin vahvistaa, että täyskaasu tulee vähän huolimattomammallakin R2:n painamisella. Ei tarvitse edes keskittyä siihen, että "painanko mä nyt varmasti kunnolla". Heti parani kierrosajat ja nyt pysyy kisoissakin suoralla mukana.

On muuten kiva ajettava tuo BMW Z4 GT3! Ihan oli naama leveällä, kun sillä Nürreä päästeli menemään. Tosi mehukkaat äänet myös.

Eli yhdellä kaudella olisi useita minisarjoja? Varmaan ylemmissä luokissa on sitten yksi pidempi sarja? Meneekö kaudet kalenterivuosittain? Itse olen vasta ekalla kaudella niin ei ole vielä hirveästi noista kokemusta.

Näköjään. Voitin mestaruuden pisteen erolla ja kausi jatkuu nyt Euro Ghampionship GT4 sarjassa jossa on neljä kisaa. Eli yksi kausi sisältää useampia pienempiä sarjoja.

Missä ne kutsut näkyy isompaan sarjaan. Mulle tuli vaan jotain cart kutsuja. Ei paljo nappaa.

Onhan tämä aggressiivinen AI ihan kivaa vaihtelua F1-pelien jälkeen, mutta kyllä raastaa hermoja se yltiöaggressiivisuus. Edes Maldonado ei tee näin typeriä liikkeitä. Vaikea edes löytää sopivaa vaikeustasoa kun aika-ajossa ei saa kunnollisia kierroksia kun AI on täydessä kisa-aggressa ja sitten kisassa pystyy helposti rauhassa ohittelemaan ulkokautta ja voittamaan kisat kymmenien sekuntien erolla. Voisi tuo AI:kin joskus ymmärtää luovuttaa tilanteessa kun sokeakin näkee ettei siitä voi selvitä ilman osumaa. Yhtenä esimerkkinä ajoin juuri Formula Gulffilla Barcelonassa aika-ajoja ja siinä viimeisen shikaanin ensimmäisestä osasta sain paremman ulostulon ja nousin AI:n ohi ennen sitä seuraavaa jarrutusta, mutta tiesin että pitää silti vähän antaa tilaa. Olin jo kääntymässä vasemmalle kun AI päättää paahtaa täysillä takapyörääni ja veti meidät molemmat ulos.

Äärettömän paljon sattuu juuri näitä tilanteita kun AI ei vain ymmärrä, että se tila on häviämässä tai että rako on liian pieni. Itse ainakin maallikkonakin tajuan kyllä jo mutkan ajolinjastakin milloin ei kannata änkeä puolikkaan auton mittaiseen rakoon, mutta tätä ei näköjään ole AI:lle mallinnettu.

Huomasin muuten yhdestä videosta, että PC-versiossa AI-tasoa voi säätää 1 pykälä kerrallaan eli 0-100. PS4 versiossahan pystyy säätämään vain 10 pykälän välein vai voiko sitä jostain nappulasta tehdä tarkempaa säätöä?

Huomasin muuten yhdestä videosta, että PC-versiossa AI-tasoa voi säätää 1 pykälä kerrallaan eli 0-100. PS4 versiossahan pystyy säätämään vain 10 pykälän välein vai voiko sitä jostain nappulasta tehdä tarkempaa säätöä?

Tätä mäki oon ihmetelly, ku muistelin et ois ollu tarkempi. Mullakin 85 ois passeli. 80 o liian helppo ja 90:ssä oon tientukoksi.

Ajelin 14 kierrosta harjoituksissa ja kaikki toimi hyvin. Säädin tireforcea ja latasin harjoutukset uusiksi. Ratti oli vinossa ja jatkuva force päällä. Kaikkea koitin pelissä tehdä, mutta ei auttanut. Aina oli sama juttu. Pelin uudelleen käynnistys ja ratin irottaminen lopulta auttoi. Toivottavasti kyseinen vika ei tule kovin usein vastaan.

Ajelin 14 kierrosta harjoituksissa ja kaikki toimi hyvin. Säädin tireforcea ja latasin harjoutukset uusiksi. Ratti oli vinossa ja jatkuva force päällä. Kaikkea koitin pelissä tehdä, mutta ei auttanut. Aina oli sama juttu. Pelin uudelleen käynnistys ja ratin irottaminen lopulta auttoi. Toivottavasti kyseinen vika ei tule kovin usein vastaan.

Eilen teki mulla samaa. Ratista virrat pois ja takaisin auttoi aina. Pelisession jälkeen buuttasin konsolin ja koitin uusiksi, niin vika ei palannut.

Nyt muuten näkyi replayssa karting auton koelaudassa vaihde eikä pelkästään N ja kuski myös käytti käsiä vaihtamiseen. Mitään päivitystä ei mielestäni ole peliin tullut ja aikaisemmin samalla kartti autolla se ei toiminut oikein replayssa. Mystistä, mutta kiva että toimii :)

Ylös Bottom