Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Eipä noissa ratin säädöissä nyt niin kovin kummoista ollut. Käytännössä kaikki oletuksella.
Ratin säädöistä:
Forcet 75->100%
Tire Force 100->115
Relative Adjust Gain 0.98->1.08
Eli kolmea kohtaa vain muutetaan.
Sit autokohtaisesti ennen radalle menoa täytyy säätää ekalla kerralla (jatkossa ne on tallessa) käytänössä vain 6 kohtaa, joista kolme on vähän sellaisia vähemmän pakolisia.
Eli ekalta välilehdeltä master scalen alta ne kaksi ylintä F alkuista 48:iin ja kolmas 52:een. Ne on oletuksena satasella ja juuri tämä määrittää miten raskas ohjaus on. Eli esim siviiliautoihin laitoin 40, johonkin kisavehkeeseen 50 ja sit siltä väliltä. Sit taas boxin puolella oletuksena forcea on liian vähän, joten siellä täytyy nostaa satasesta ylöspäin.
sitten taas toiselta välilehdeltä vapaaehtoisesti kolme alinta SoP valintaa 0->10, tämä tehostaa perän tuntumaa käsittääkseni.
Nyt olen mennyt kokoajan vain noilla säädöillä ja tiessä tuntuu kuopat jne, toisaalta ei joudu hampaat irvessä vääntämään rattia ja auton puskeminen, että sivuluisut tuntee todella hyvin.
Ei tämä nyt aiva toivomaani palautetta ole saanut, päivittävät asiat kuntoon varmasti heti kun voivat!
Uskomaton työmaa tuntuu olevan jo pelkän ratin saaminen forcejen osalta ajettavaksi, mutta tämähän olikin simulaattori eikä mikään turismo juu. Luulisi nettiin tulevan hyviä setuppeja rateille sitten aikanaan kunhan selviää millä yhdistelmällä mikäkin kiesi antaa hyvän palautteen. Mietin vaan, että miksei tätä työmaata voinut tehdä pelistuudio puolestamme ja antaa hyviä säätöjä lajitelman josta olisi sitten voinut mieleisensä ottaa jos ei huvita 200h noita rattisäätöjä etsiä.
Tosielämässä ratin vasteeseen vaikuttavat ainoastaan eturenkaiden sivu- ja pituussuuntaiset voimat sekä niiden hyrrävoimat. Jos simulaatio on tehty oikein, niin ei ratin säädöissä pitäisi olla mitään muuta kuin ohjauksen välityssuhde ja kokonaisvoima, mikä kuvastaa ohjaustehostimen apua.
Joten onko mallinnuksen työ jäänyt kesken, jos kuljettajan pitää etsiä eri säädöillä oikea simulaatio???
Mistä saa näkyville talletetut replayt
Ja pieni muistutus,nämä/videon säädöt ei toimi jos on ajoapuja käytös..ehkä abs toimii. Melkein samat säädöt on mul,kuin ompul. kokeilin apujen kans ajaa ja ohjaus meni aivan ihmeellisexi..varsinki jos oli aktiiviiohjaus päällä. Ja kierrosajat oli paljon huonompia apujen kans.Eipä noissa ratin säädöissä nyt niin kovin kummoista ollut. Käytännössä kaikki oletuksella.
Ratin säädöistä:
Forcet 75->100%
Tire Force 100->115
Relative Adjust Gain 0.98->1.08
Eli kolmea kohtaa vain muutetaan.
Sit autokohtaisesti ennen radalle menoa täytyy säätää ekalla kerralla (jatkossa ne on tallessa) käytänössä vain 6 kohtaa, joista kolme on vähän sellaisia vähemmän pakolisia.
Eli ekalta välilehdeltä master scalen alta ne kaksi ylintä F alkuista 48:iin ja kolmas 52:een. Ne on oletuksena satasella ja juuri tämä määrittää miten raskas ohjaus on. Eli esim siviiliautoihin laitoin 40, johonkin kisavehkeeseen 50 ja sit siltä väliltä. Sit taas boxin puolella oletuksena forcea on liian vähän, joten siellä täytyy nostaa satasesta ylöspäin.
sitten taas toiselta välilehdeltä vapaaehtoisesti kolme alinta SoP valintaa 0->10, tämä tehostaa perän tuntumaa käsittääkseni.
Nyt olen mennyt kokoajan vain noilla säädöillä ja tiessä tuntuu kuopat jne, toisaalta ei joudu hampaat irvessä vääntämään rattia ja auton puskeminen, että sivuluisut tuntee todella hyvin.
Edit: siinä isr videossa oli yksitellen kerrottu mitä mikäkin asetus tekee, joten se auttaa ymmärtämään paremmin..
Täällä oli vissiin joillain muillakin ollut "täyskaasuongelmaa" pädillä pelatessa? Oma konsolin mukana marraskuussa 2013 tullut pädi ei enää R2:sta anna täyskaasua kuin aivan tietynlaisella painalluksella. Sain kuitenkin normipainalluksella täyskaasua, kun vaihdoin liipaisimien toiminnot päittäin(eli kaasu L2 ja jarru R2). En tosin todellakaan osaa ajaa napit noin päin ja huomasin samalla, ettei R2 anna oikein täysvoimaita jarruakaan...
Tuollaiselle ei varmaan voi pelin sisäisillä säädöillä tehdä mitään, vai onko joku onnistunut? Onko uuden ohjaimen tuon takia ostaneet saaneet uudella ohjaimella täyskaasua toimimaan ilman, että täytyy painaa tietyllä tavalla? Itse tykkään painaa liipaisimia sieltä alaosasta, mistä ne kaareutuvat, mutta sieltä en saa kuin 80-90 % kaasun. Vaihtamalla kaasun ja jarrun R1 ja L1 ne kyllä toimivat, mutta kovin portaatonta on kaasuttelu noilla komennoilla, eikä mutkissa voi antaa "puolikaasua" oikein mitenkään noilla nappuloilla...
Uutta ohjainta vaan kaupasta vai?
Joo, tää ei aiheuta ollenkaan sellaista "yksi kisa vielä ennen nukkumaanmenoa" riippuvuutta.
Pikemminkin tulee usein kesken kisaa fiilis, että loppuis jo.
Vahvasti menossa vaihtoon.
Täällä oli vissiin joillain muillakin ollut "täyskaasuongelmaa" pädillä pelatessa? Oma konsolin mukana marraskuussa 2013 tullut pädi ei enää R2:sta anna täyskaasua kuin aivan tietynlaisella painalluksella. Sain kuitenkin normipainalluksella täyskaasua, kun vaihdoin liipaisimien toiminnot päittäin(eli kaasu L2 ja jarru R2). En tosin todellakaan osaa ajaa napit noin päin ja huomasin samalla, ettei R2 anna oikein täysvoimaita jarruakaan...
Tuollaiselle ei varmaan voi pelin sisäisillä säädöillä tehdä mitään, vai onko joku onnistunut? Onko uuden ohjaimen tuon takia ostaneet saaneet uudella ohjaimella täyskaasua toimimaan ilman, että täytyy painaa tietyllä tavalla? Itse tykkään painaa liipaisimia sieltä alaosasta, mistä ne kaareutuvat, mutta sieltä en saa kuin 80-90 % kaasun. Vaihtamalla kaasun ja jarrun R1 ja L1 ne kyllä toimivat, mutta kovin portaatonta on kaasuttelu noilla komennoilla, eikä mutkissa voi antaa "puolikaasua" oikein mitenkään noilla nappuloilla...
Uutta ohjainta vaan kaupasta vai?
Onko tosiaan niin, että yksi kausi kestää noin onnettoman lyhyen ajan?
Clio cupissa tais olla 6 viikonloppua joka oli ihan jees. Kuvittelin, että gt4 luokassa ois jo 10-15 tai jopa lähemmäs 20 viikonloppua mut mitä ihmettä.
Formula Gulffissa oli kaksi! kisaviikonloppua ja nekin molemmat Dubaissa. Nyt siirryin GT4 luokkaan ja siellä on vain kolme. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Vai tuleeko viikonloppuja lisää jos pysyn samassa luokassa.
Tuollatavoin toi ura on aivan idioottimainen.