Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Noni! Nyt tää on sitte Xboxillekin, PC:n lisäksi. Oliko jollain/jossain jotain hyviä asetuksia tolle ohjaimelle? Kattelin kymmenen sivua taaksepäin mutta ei näkyny.
 
Vastaus: Project CARS

Ei tämä nyt aiva toivomaani palautetta ole saanut, päivittävät asiat kuntoon varmasti heti kun voivat!

Uskomaton työmaa tuntuu olevan jo pelkän ratin saaminen forcejen osalta ajettavaksi, mutta tämähän olikin simulaattori eikä mikään turismo juu. Luulisi nettiin tulevan hyviä setuppeja rateille sitten aikanaan kunhan selviää millä yhdistelmällä mikäkin kiesi antaa hyvän palautteen. Mietin vaan, että miksei tätä työmaata voinut tehdä pelistuudio puolestamme ja antaa hyviä säätöjä lajitelman josta olisi sitten voinut mieleisensä ottaa jos ei huvita 200h noita rattisäätöjä etsiä. Eikä sillä, hyvä että kerrankin on niitä säätöjä niille jotka niitä haluaa, itselle olisi vähemmätkin riittäneet ja focus sitten auton säätöihin joilla ne erot radalla saa kilpakumppaneihin.
 
Vastaus: Project CARS

Eipä noissa ratin säädöissä nyt niin kovin kummoista ollut. Käytännössä kaikki oletuksella.

Ratin säädöistä:
Forcet 75->100%
Tire Force 100->115
Relative Adjust Gain 0.98->1.08

Eli kolmea kohtaa vain muutetaan.

Sit autokohtaisesti ennen radalle menoa täytyy säätää ekalla kerralla (jatkossa ne on tallessa) käytänössä vain 6 kohtaa, joista kolme on vähän sellaisia vähemmän pakolisia.

Eli ekalta välilehdeltä master scalen alta ne kaksi ylintä F alkuista 48:iin ja kolmas 52:een. Ne on oletuksena satasella ja juuri tämä määrittää miten raskas ohjaus on. Eli esim siviiliautoihin laitoin 40, johonkin kisavehkeeseen 50 ja sit siltä väliltä. Sit taas boxin puolella oletuksena forcea on liian vähän, joten siellä täytyy nostaa satasesta ylöspäin.

sitten taas toiselta välilehdeltä vapaaehtoisesti kolme alinta SoP valintaa 0->10, tämä tehostaa perän tuntumaa käsittääkseni.

Nyt olen mennyt kokoajan vain noilla säädöillä ja tiessä tuntuu kuopat jne, toisaalta ei joudu hampaat irvessä vääntämään rattia ja auton puskeminen, että sivuluisut tuntee todella hyvin.

Edit: siinä isr videossa oli yksitellen kerrottu mitä mikäkin asetus tekee, joten se auttaa ymmärtämään paremmin..
 
Vastaus: Project CARS

Dubain karttiradalla hyvissä olosuhteissa 12 autoa radalla aina välillä peli hidastuu ja sitten kiihdyttää itsensä taas kovempiin fps-lukemiin. Sama rata 20 autoa ja sumu niin peli oli ajokelvoton. Olisi kiva tietää lukemia, että kuinka alhaalla käydään ja ennen kaikkea kuinka isoa muutosta siinä on jatkuvasti.

Mitä järkeä tässä edes on? Pelissä on paljon hyviä asioita ja välillä on oikein kivaa, vaikka olen vasta pelistä kokenut vain jotain 5% luokkaa tässä vaiheessa. Kuitenkin eniten tämä vaikuttaa edelleen olevan joku beta/alpha-versio. Niin se vain on, että hyvää peliä ei tehdä ranskalaisia viivoja vetelämällä vaan hiellä ja kyynelillä.

Positiivinen yllätys oli, kun peli muistiaa padin ohjainasetukset ja ratin asetukset erikseen. Ei ole pakko säätää joka kerta, kun ajelee eri laitteilla.
 
Vastaus: Project CARS

Eipä noissa ratin säädöissä nyt niin kovin kummoista ollut. Käytännössä kaikki oletuksella.

Ratin säädöistä:
Forcet 75->100%
Tire Force 100->115
Relative Adjust Gain 0.98->1.08

Eli kolmea kohtaa vain muutetaan.

Sit autokohtaisesti ennen radalle menoa täytyy säätää ekalla kerralla (jatkossa ne on tallessa) käytänössä vain 6 kohtaa, joista kolme on vähän sellaisia vähemmän pakolisia.

Eli ekalta välilehdeltä master scalen alta ne kaksi ylintä F alkuista 48:iin ja kolmas 52:een. Ne on oletuksena satasella ja juuri tämä määrittää miten raskas ohjaus on. Eli esim siviiliautoihin laitoin 40, johonkin kisavehkeeseen 50 ja sit siltä väliltä. Sit taas boxin puolella oletuksena forcea on liian vähän, joten siellä täytyy nostaa satasesta ylöspäin.

sitten taas toiselta välilehdeltä vapaaehtoisesti kolme alinta SoP valintaa 0->10, tämä tehostaa perän tuntumaa käsittääkseni.

Nyt olen mennyt kokoajan vain noilla säädöillä ja tiessä tuntuu kuopat jne, toisaalta ei joudu hampaat irvessä vääntämään rattia ja auton puskeminen, että sivuluisut tuntee todella hyvin.

näitä kohtia rukkaamalla saa kyllä hyvän tuntuman rattiin. Vielä master scalesta oon laittanu pikkasen lisää forcea. Ariel atom v8:lla tykittelin äsken time trialia, ai että kyllä vaa on nautinnollista nyt. Defaulttinahan ratin säädöt on moskaa. Fanatecin csr ja ps4 settinä. Vieläkään en saa ylöspäin vaihtamista bindattua vaihdeviikseen, sen ku sais viel. Myös forcet bugittaa vammasesti. Melkeen aina esim. Time trialin ku alottaa nii pitää restartata koska muuten forcet on täysillä koko ajan .

Uramoodi ei meinaa täälläkään oikee lähteä. Vähä jotenki vaikee seurata että missä mennään, koska kausi loppuu, mikä on tavote? Niitä kutsukisoja joka väliin, eihän niitä oo pakko ajaa, eikä oikee kannatakaan koska ku hyppii koko ajan autosta toiseen nii ei meinaa päästä oikeen hommaan kiinni. Pikkukartteihin ei oo kans minkäänlaista ajotuntumaa, auto vie ja minä vikisen, hauska että esim formula a on helpompi ajaa..
 
Vastaus: Project CARS

Täällä oli vissiin joillain muillakin ollut "täyskaasuongelmaa" pädillä pelatessa? Oma konsolin mukana marraskuussa 2013 tullut pädi ei enää R2:sta anna täyskaasua kuin aivan tietynlaisella painalluksella. Sain kuitenkin normipainalluksella täyskaasua, kun vaihdoin liipaisimien toiminnot päittäin(eli kaasu L2 ja jarru R2). En tosin todellakaan osaa ajaa napit noin päin ja huomasin samalla, ettei R2 anna oikein täysvoimaita jarruakaan...

Tuollaiselle ei varmaan voi pelin sisäisillä säädöillä tehdä mitään, vai onko joku onnistunut? Onko uuden ohjaimen tuon takia ostaneet saaneet uudella ohjaimella täyskaasua toimimaan ilman, että täytyy painaa tietyllä tavalla? Itse tykkään painaa liipaisimia sieltä alaosasta, mistä ne kaareutuvat, mutta sieltä en saa kuin 80-90 % kaasun. Vaihtamalla kaasun ja jarrun R1 ja L1 ne kyllä toimivat, mutta kovin portaatonta on kaasuttelu noilla komennoilla, eikä mutkissa voi antaa "puolikaasua" oikein mitenkään noilla nappuloilla...

Uutta ohjainta vaan kaupasta vai?
 
Vastaus: Project CARS

Ei tämä nyt aiva toivomaani palautetta ole saanut, päivittävät asiat kuntoon varmasti heti kun voivat!

Uskomaton työmaa tuntuu olevan jo pelkän ratin saaminen forcejen osalta ajettavaksi, mutta tämähän olikin simulaattori eikä mikään turismo juu. Luulisi nettiin tulevan hyviä setuppeja rateille sitten aikanaan kunhan selviää millä yhdistelmällä mikäkin kiesi antaa hyvän palautteen. Mietin vaan, että miksei tätä työmaata voinut tehdä pelistuudio puolestamme ja antaa hyviä säätöjä lajitelman josta olisi sitten voinut mieleisensä ottaa jos ei huvita 200h noita rattisäätöjä etsiä.

Tosielämässä ratin vasteeseen vaikuttavat ainoastaan eturenkaiden sivu- ja pituussuuntaiset voimat sekä niiden hyrrävoimat. Jos simulaatio on tehty oikein, niin ei ratin säädöissä pitäisi olla mitään muuta kuin ohjauksen välityssuhde ja kokonaisvoima, mikä kuvastaa ohjaustehostimen apua.

Joten onko mallinnuksen työ jäänyt kesken, jos kuljettajan pitää etsiä eri säädöillä oikea simulaatio???
 
Vastaus: Project CARS

Tosielämässä ratin vasteeseen vaikuttavat ainoastaan eturenkaiden sivu- ja pituussuuntaiset voimat sekä niiden hyrrävoimat. Jos simulaatio on tehty oikein, niin ei ratin säädöissä pitäisi olla mitään muuta kuin ohjauksen välityssuhde ja kokonaisvoima, mikä kuvastaa ohjaustehostimen apua.

Joten onko mallinnuksen työ jäänyt kesken, jos kuljettajan pitää etsiä eri säädöillä oikea simulaatio???

Pointtihan onkin siinä, että oikeassa autossa sulla on persetuntuma, konsolipelissä ei. Siksi tuolla on lukemattomia säätöjä juuri sille, että keinotekoisesti tuodaan persetuntuman juttuja rattiin. Ja se on aivan älyttömän hyvä juttu. Nyt noilla säädöille sai sellaista infoa pelaajalle, mitä muut pelit ei tarjoa.
 
Vastaus: Project CARS

Eipä noissa ratin säädöissä nyt niin kovin kummoista ollut. Käytännössä kaikki oletuksella.

Ratin säädöistä:
Forcet 75->100%
Tire Force 100->115
Relative Adjust Gain 0.98->1.08

Eli kolmea kohtaa vain muutetaan.

Sit autokohtaisesti ennen radalle menoa täytyy säätää ekalla kerralla (jatkossa ne on tallessa) käytänössä vain 6 kohtaa, joista kolme on vähän sellaisia vähemmän pakolisia.

Eli ekalta välilehdeltä master scalen alta ne kaksi ylintä F alkuista 48:iin ja kolmas 52:een. Ne on oletuksena satasella ja juuri tämä määrittää miten raskas ohjaus on. Eli esim siviiliautoihin laitoin 40, johonkin kisavehkeeseen 50 ja sit siltä väliltä. Sit taas boxin puolella oletuksena forcea on liian vähän, joten siellä täytyy nostaa satasesta ylöspäin.

sitten taas toiselta välilehdeltä vapaaehtoisesti kolme alinta SoP valintaa 0->10, tämä tehostaa perän tuntumaa käsittääkseni.

Nyt olen mennyt kokoajan vain noilla säädöillä ja tiessä tuntuu kuopat jne, toisaalta ei joudu hampaat irvessä vääntämään rattia ja auton puskeminen, että sivuluisut tuntee todella hyvin.

Edit: siinä isr videossa oli yksitellen kerrottu mitä mikäkin asetus tekee, joten se auttaa ymmärtämään paremmin..
Ja pieni muistutus,nämä/videon säädöt ei toimi jos on ajoapuja käytös..ehkä abs toimii. Melkein samat säädöt on mul,kuin ompul. kokeilin apujen kans ajaa ja ohjaus meni aivan ihmeellisexi..varsinki jos oli aktiiviiohjaus päällä. Ja kierrosajat oli paljon huonompia apujen kans.

ps.kierrosajat tippuivat myös sisuviina pullon tyhjenemisen takia.;)
 
Vastaus: Project CARS

On kyllä kohtuu sekava peli tämmöselle sunnuntaiajelijalle.. Noi säädöt ampuu ihan yli hilseen, välillä ratti kääntyy 900 ja välillä 270, tiedä mistä sekin johtuu ja mistä sen edes saa vaihdettua? Auto kun lähtee luisuun niin ei sitä helpolla pelasta, perä vippaa vaan puolelta toiselle vaikka tekis mitä ja ratti vemppaa ittestää ees taas.. Muutenki bugittaa vähä väliä jotain pientä ratin kans. Toi ura on kans ihan ihmeellinen.. Ei voi muuta sanoa että hype mikä hype.. Ei tää forzaa pätki millään.
 
Vastaus: Project CARS

Täällä oli vissiin joillain muillakin ollut "täyskaasuongelmaa" pädillä pelatessa? Oma konsolin mukana marraskuussa 2013 tullut pädi ei enää R2:sta anna täyskaasua kuin aivan tietynlaisella painalluksella. Sain kuitenkin normipainalluksella täyskaasua, kun vaihdoin liipaisimien toiminnot päittäin(eli kaasu L2 ja jarru R2). En tosin todellakaan osaa ajaa napit noin päin ja huomasin samalla, ettei R2 anna oikein täysvoimaita jarruakaan...

Tuollaiselle ei varmaan voi pelin sisäisillä säädöillä tehdä mitään, vai onko joku onnistunut? Onko uuden ohjaimen tuon takia ostaneet saaneet uudella ohjaimella täyskaasua toimimaan ilman, että täytyy painaa tietyllä tavalla? Itse tykkään painaa liipaisimia sieltä alaosasta, mistä ne kaareutuvat, mutta sieltä en saa kuin 80-90 % kaasun. Vaihtamalla kaasun ja jarrun R1 ja L1 ne kyllä toimivat, mutta kovin portaatonta on kaasuttelu noilla komennoilla, eikä mutkissa voi antaa "puolikaasua" oikein mitenkään noilla nappuloilla...

Uutta ohjainta vaan kaupasta vai?

Juu mulla sama ongelma, mutta sain tuohon ongelmaan puolittaisen parannuksen. Ohjain säädöistä kun laittaa kaasun sensitivyn ylemmäs niin se helpottaa tilannetta. Haittapuolena on se, että kaasun kotrolloiminen on vaikeampaa, mutta nyt suorilla mulla on lähes täysi kaasu normipainalluksella. Ihan täyttä kaasua en saa vieläkään, mutta hyvin lähelle. Toki ohjaimessa on silti vikaa, koska l2 toimii ihan hyvin ja tosiaan itsekin laitoin l2 kaasun mut ei vaan osaa ajan "nurinpäin". Ja toisaalta sitten taas jarru ei mee pohjaan mullakaan kun se on r2.

Eli tuolla säädöllä helpotusta osittain ongelmaan, mutta ei sitä silti saa täysin "ehjäksi".
 
Vastaus: Project CARS

Tänään pääsi vihdoinkin tämän pelin kimppuun ja vaikuttaa kyllä kovalta peliltä. Muutamat online kisatkin tuli väännettyä kavereiden kesken. Hauskaa ja tiukkoja kisoja oli. On se Monaco vaan paras rata, vois ajella loputtomasti sitä. :) Säädettävää pelistä löytyy eikä nyt alkuunsa niihin tullut keskityttyä, ajelemiseen vaan.
 
Vastaus: Project CARS

Joo, tää ei aiheuta ollenkaan sellaista "yksi kisa vielä ennen nukkumaanmenoa" riippuvuutta.
Pikemminkin tulee usein kesken kisaa fiilis, että loppuis jo.
Vahvasti menossa vaihtoon.
 
Vastaus: Project CARS

Joo, tää ei aiheuta ollenkaan sellaista "yksi kisa vielä ennen nukkumaanmenoa" riippuvuutta.
Pikemminkin tulee usein kesken kisaa fiilis, että loppuis jo.
Vahvasti menossa vaihtoon.

Juu ei mullakaan tuu "yksi kisa vielä" fiilistä vaan "8-9 tuntia vielä lisää". :D

On niin huikeaa ajella noita pitkiä kisoja, roikkua 0,1-0,5 sek päässä AI:n perässä ja hakemalla hakea se ohituspaikkoja. Ekaa kertaa konsolipeli tarjoaa tälläistä kilpa-autoilufiilistä, eikä mikään muu ole päässyt edes lähelle. Ekaa kertaa keskityn kisan aikana niin, ettei tunnu edes peliltä enää.
 
Vastaus: Project CARS

Täällä oli vissiin joillain muillakin ollut "täyskaasuongelmaa" pädillä pelatessa? Oma konsolin mukana marraskuussa 2013 tullut pädi ei enää R2:sta anna täyskaasua kuin aivan tietynlaisella painalluksella. Sain kuitenkin normipainalluksella täyskaasua, kun vaihdoin liipaisimien toiminnot päittäin(eli kaasu L2 ja jarru R2). En tosin todellakaan osaa ajaa napit noin päin ja huomasin samalla, ettei R2 anna oikein täysvoimaita jarruakaan...

Tuollaiselle ei varmaan voi pelin sisäisillä säädöillä tehdä mitään, vai onko joku onnistunut? Onko uuden ohjaimen tuon takia ostaneet saaneet uudella ohjaimella täyskaasua toimimaan ilman, että täytyy painaa tietyllä tavalla? Itse tykkään painaa liipaisimia sieltä alaosasta, mistä ne kaareutuvat, mutta sieltä en saa kuin 80-90 % kaasun. Vaihtamalla kaasun ja jarrun R1 ja L1 ne kyllä toimivat, mutta kovin portaatonta on kaasuttelu noilla komennoilla, eikä mutkissa voi antaa "puolikaasua" oikein mitenkään noilla nappuloilla...

Uutta ohjainta vaan kaupasta vai?

Ei auttaneet säädöt ollenkaan tuohon, vika on ohjaimessa. Aattelin alkuun aukaista ohjaimen ja kokeilla josko siellä olisi esim. joku jousi huonosti tai vastaavaa. No sitten vasen tatti lakkasi toimimasta, joten nakkasin ohjaimella vesilintua. Voithan kokeilla jos ohjain menisi takuuseen, tai jopa purkaa ja fiksata itse. Helpoimmillaanhan tuossa voi olla jokin vaan löystynyt ohjaimen sisällä.

Uudella ohjaimella kaasu menee vaivattomasti pohjaan ja pysyy pohjassa R2:n normaalilla painamisella. Testattu ihan nuo "telemetryt" päällä, josta näkee jarru ja kaasupalkit.
 
Vastaus: Project CARS

Hieno matsi oli äsken netissä, zolderia ajettiin grouppi 5-autoilla ja hännillä olin noin puolet kisasta, ni kesken kisan rupes vettä sataa ihan kunnolla.. no, sieltä luisteltiin vielä voittoon :D Harvassa vaan hyvät kisat publaservuilla, useimmat sikailee kunnolla ajoapujen kans ja ilman sääntöjä.. Ja harvoin saa hostattua ite kisoja. Voitais järjestää jotain rentoja ilta-ajeluja? Mieluummin ajas vaikka siististi joukon perällä ku kauheeta romurallia :D
Hyvin on kyllä ruvennu peli maistuu ku on saanu säätöjä vähän kohilleen.
 
Vastaus: Project CARS

Onko tosiaan niin, että yksi kausi kestää noin onnettoman lyhyen ajan?

Clio cupissa tais olla 6 viikonloppua joka oli ihan jees. Kuvittelin, että gt4 luokassa ois jo 10-15 tai jopa lähemmäs 20 viikonloppua mut mitä ihmettä.

Formula Gulffissa oli kaksi! kisaviikonloppua ja nekin molemmat Dubaissa. Nyt siirryin GT4 luokkaan ja siellä on vain kolme. Eihän siinä ole mitään järkeä.
Vai tuleeko viikonloppuja lisää jos pysyn samassa luokassa.

Tuollatavoin toi ura on aivan idioottimainen.

Jaahas, nyt katselin tuota kalenteria niin näkyi esim formula rookielle neljä eri sarjaa ja itse ajan nyt GT4 sarjaa, niin näytti olevan Asia Pacific GT4 Trophy sarja, eli kyllä näitäkin on varmasti sitten useampia ja niissä varmaan eri määrä kisoja.
 
Ylös Bottom