Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Mitäs autoja nuo Formula Gulffit on?

Ja siinä yhdessä kisassa oli tosiaan aivan järjettömät auringonsäteet sekä muutenkin aika pimeä rata. Harvoin näkee oikeasti missään luokassa vastaavaa.
 
Vastaus: Project CARS

Mitäs autoja nuo Formula Gulffit on?

Ja siinä yhdessä kisassa oli tosiaan aivan järjettömät auringonsäteet sekä muutenkin aika pimeä rata. Harvoin näkee oikeasti missään luokassa vastaavaa.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Formula_1000

Ihan oikea luokkahan tuo on, aika saman tyyppinen kait kuin täällä päin tunnetumpi formula Ford.

Siitä en sit tiedä, että onko oikeassa gulffissa myös ihan vaihdekeppi, eikä ratissa läpysköjä kuten pelissä.
Edit: näyttää olevan: http://www.team-bhp.com/forum/attac...enault-michelin-pilot-experience-sepang-2.jpg
 
Vastaus: Project CARS

Peliä nyt takana noin 12h, hyvin ristiriitaisissa ajatuksissa.. Ajelin cliolla tuota sarjaa, iha ok vääntämistä tekoälyn ollessa 70-80%. Mestaruus jäi saamatta, sijoitus 2. Mutta mitä helvettiä mulle sitten tarjotaan, joko karttia tai jatkaa cliolla?? Miksi? Missä muut sarjat, missä vakioautosarjat muutenkin? No siinä sitte jäänyt aikailemaan vaan tekasin uuden profiilin, nyt gt4 luokkaan ja mustang 302boss alle, eihän tämä perkele kestä käsissä, perä jos lähtee irti ja sitten ku koittaa korjata auto heittelehtii puolelta toiselle ja lopulta spinnaa. Ei niinkun millään saa hallintaan takaisin. Ei se nyt saatana oikeesti liu-u tuo perä ilman kaasua kun luistinradalla, jos alla 355 renkaat. Parasta se että tekoälykuskit kyllä ajelee kun tervassa ei lähe autot käsistä missään, ja nurmikollakin paineellaan 200km/h iha muinamiehinä, puhumattakaan kylmillä renkailla.. Pädi asetukset on täältä kopioitu ja tomivat tuolla cliolla mielestäni iha ok.
Nyt oli ohjain lentämässä teeveeetä päin niin aattelin pitää vähä taukoa.. Mutta kaikesta huolimatta jatketaan harjoituksia, ehkä se tästä vielä iloksi muuttuu.
 
Vastaus: Project CARS

Mulle tuli Clio kaudesta mestaruus ja tallimestaruus.
Tarjouksia ei tullut karteista ollenkaan, eikä edes formula rookiesta.
Ainoastaan uusinta kausi cliolle, formula gulf johon siirryin ja GT5 sarjasta, eli ne Junior touringit.
 
Vastaus: Project CARS

Mitenkä te jotka pelaatte pc:llä sekä PS4:lla niin tallentuuko tiedot jotenkin talteen, että voi jatkaa uraa vai täytyykö molemmilla ajaa "omaa" uutta uraa?
 
Vastaus: Project CARS

Nyt tässä kun olen tarjonnut itselleni viimeisiä yrityksiä saada pädi asetukset kuntoon (project cars foorumilla oli summittaiset ohjeet mitä mitäkin asetus tekee) niin sain koeajo auton M1 ihan asiallisesti toimimaan...samoin jonkun mussen jolla piti joku community kisa ajaa.. noh sitten paluu clio cuppiin ja ihan sontaa, auto on ihan viive tahma ohjauksessa, nyt jos tuota säätää niin ei taatusti toimi takavetosilla :(
Kaiken kukkuraksi näyttää siltä että jos ei ole top3 tai eka (?) niin eipä voi vaihtaa sarjaa paskacupista...huoh,,,.. ja toinen huoh siitä että eihän täällä pääse ajamaan uraa haluamillaan autoilla, katuautot ei ole näköjään käytettävissä...huoh..tämänkin olisi ollut kiva tietää etukäteen. Varsinainen hiekkalaatikkopeli..
 
Vastaus: Project CARS

Eikö se nyt ollu päivänselvää, kun kyse on ajaa kisavehkeillä ratasarjoja, ettei urassa ole mitään katuautoja. (Parempi ku olisivat jättäneet ne pelistä pois).

Mitä pädin säätöihin tulee, niin olethan nyt ottanut huomioon, että ne autot täytyy säätää erikseen, kun toine on täysin erilainen auto kuin toinen.
 
Vastaus: Project CARS

Kannattaa testata myös muissa peleissä. Tässä pelissä tuntuu olevan se, että jos säätää jotain itse, niin monesti sekoilee ratti sen jälkeen eli mielestäni bugi ohjelmassa ei ratissa. Omenanraato laita omat asetuksesi tänne, niin ois kokeilla niitä, että toimiiko ne :)

Joo siis ei enää epäilystäkään etteikö vikaa olisi. Pc:llä fixailin jotakin ja tutkin ratin ominaisuuksia. Ihan sama kalib.-ongelma ja pykimiset. Mutta testaan nuo Omenanraadon hakemat asetukset silti..
 
Vastaus: Project CARS

Eikö se nyt ollu päivänselvää, kun kyse on ajaa kisavehkeillä ratasarjoja, ettei urassa ole mitään katuautoja. (Parempi ku olisivat jättäneet ne pelistä pois).

Mitä pädin säätöihin tulee, niin olethan nyt ottanut huomioon, että ne autot täytyy säätää erikseen, kun toine on täysin erilainen auto kuin toinen.

Juu kyllä olisi ollut parempi, oman makuni mukaiseen autolistaan olisi jäänyt 0 autoa jolloin peli olisi jäänyt hyllyyn jo autolistan julkaisemisen jälkeen...ovelaa markkinointia toki, kun ei kerrota pelistä tarpeeksi niin muutama kaltaiseni erehtyy tämmöisen ostamaan.

Tuota asetusjuttua en kyllä niele, jos homma on oikein pädin osalta tehty niin vain ajotapa muuttuu auton mukana, ei asetukset.. en muista yhtään toimivaa autopeliä missä olisi joutunut pädi asetuksia rukkaamaan autokohtaisesti.

Auton säädöt taas erikseen mutta ei niillä paskasta hyvää tule, pientä kakun kuorrutusta vain, pitäs vaan saada se kakku ensin paistettua..
 
Vastaus: Project CARS

Ei ole tarpeeksi tietoa? 3v ollu YouTube täynnä videoita, myös uramoodista. Jatkuvasti painotettu myös, että tämä on kilpa-autopeli, ei forza/GT siviiliautoineen.

Ja kun ne autojen force valikon alta muutettavat valikot vain muuttaa kaiken joko aivan päin persettä tai aivan loistavaksi, niin jos se ei miellytä niin peli kiertoon. Turhaan sä siinä sen kanssa tappelet.

Ratillakin pelin saa aivan pelikelvottomaksi jos ei tiedä mitä tekee..
 
Vastaus: Project CARS

Kylläpä on ollut mukavaa palata vanhoille tutuille radoille jälleen pidemmän tauon jälkeen uudestaan! Imolaa mehustelin tänään RUF RGT-8:n siviiliversiolla, johon olen muutenkin tykästynyt kovasti. Riittävän tehokas omaan makuun vähän vauhdikkaampaan ajoon ja alusta on hyvä, pysyy tiessä ja kääntyy mukavasti. On vaan tuo Imola petollisen vaikea rata joiltain kohdin: todella vaikeaa löytää optimaalisia jarrutuspaikkoja pääsuoraa seuraaviin kahteen vasen-oikea-S-mutkiin. Varsinkin pääsuoraa seuraava tiukka käännös on todella hankala, kun aina jää joko liian myöhäiseen tai tulee jarrutettua liian aikaisin. Muuten on kyllä todella mukava rata ajaa pienine korkeuseroineen ja moottoriääniä kuunnellessa muistot palaavat ihan sinne viime vuosituhannelle asti, kun ensimmäisellä pleikkarilla ajeltiin F1 97:aa ja muuta mukavaa :D

PS. Sattuuko joku muistamaan, milloin tuota Imolaa on viimeksi restauroitu ja poistettu se pääsuoraa edeltävä sikaani?
 
Vastaus: Project CARS

Kylläpä on ollut mukavaa palata vanhoille tutuille radoille jälleen pidemmän tauon jälkeen uudestaan! Imolaa mehustelin tänään RUF RGT-8:n siviiliversiolla, johon olen muutenkin tykästynyt kovasti. Riittävän tehokas omaan makuun vähän vauhdikkaampaan ajoon ja alusta on hyvä, pysyy tiessä ja kääntyy mukavasti. On vaan tuo Imola petollisen vaikea rata joiltain kohdin: todella vaikeaa löytää optimaalisia jarrutuspaikkoja pääsuoraa seuraaviin kahteen vasen-oikea-S-mutkiin. Varsinkin pääsuoraa seuraava tiukka käännös on todella hankala, kun aina jää joko liian myöhäiseen tai tulee jarrutettua liian aikaisin. Muuten on kyllä todella mukava rata ajaa pienine korkeuseroineen ja moottoriääniä kuunnellessa muistot palaavat ihan sinne viime vuosituhannelle asti, kun ensimmäisellä pleikkarilla ajeltiin F1 97:aa ja muuta mukavaa :D

PS. Sattuuko joku muistamaan, milloin tuota Imolaa on viimeksi restauroitu ja poistettu se pääsuoraa edeltävä sikaani?

Imolaa on kyllä hieno ajaa tosiaan. Vielä semmonen hämärtyvä ilta niin ai että. Se alun mutka tosiaan on aika vaikea siinä mielessä, että jarrutuspaikan löytäminen on hiukka vaikea.

Ja se viimeinen shikaani oli vielä ainakin 2006 viimeisimmässä F1 kisassa, joka Imolassa on ajettu. Wikipedia tiesi kertoa, että 2008 on rataa muutettu niin, että viimeinen shikaani jäi pois.
 
Vastaus: Project CARS

Katsokaahan ohjaimella pelailijat meneekö kaasu täysin pohjaan. Ristiohjainta vasemmalle painamalla sai dataa näkyviin jossa jarru punaisella palkilla ja kaasu vihreällä. Omalla ohjaimella pitää runtata liipaisinta voimalla että on täyskaasu päällä.
Onlinen puolella kisatessa pitkää pääsuoraa ajaessa meni monesti vastaava mersu kun itselläni heittämällä ohi. Äsken tosiaan sattumalta huomasin ettei kaasu ole ollut aivan pohjassa varmaan kertaakaan.

Voi perhana mulla näyttää olevan sama vika. Muutaman kerran ihmettelin, että suoralla jäin suht selkeästi, vaikkakin ajoin toki melko kovalla downforcella. Nyt katsoin samaa dataa ja mulla jää varmaan joku 5 % kaasupalkista vajaaksi. Pitää todella runtata r2 pohjaan, että saa kaasun täysille. Vaihdoin testimielessä kaasun l2 puolelle ja hetkessä meni täysille, ei tarvinnu yhtään runtata pohjaan.
Eli taitaa mennä ohjain takuuhuoltoon, kun ei kai tuolle itse mitään voi tehdä availematta. Ja tuota nappia joutuu runttaamaan niin kovaa pohjaan, että ihan sormeen sattuu jo hetken jälkeen. Harmi siinä mielessä, että oma ohjain tattien kulumisen suhteen on ollut todella hyvä kappale, kun monella ollut ongelmaa niiden kanssa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Tähän loppuun vielä video online kisasta, ihan hieno kisa, joka alkoi omalta kohdalta bugilta kun auto näytti vaihteeksi 3 ja oli oikeasti vapaalla. Siinä sitten sähläsin itseni hieman liikkeelle ennen starttia, mutta onneksi ei tullut penalttia. Muuten olis menny tiukka voittotaistelu sivu suun.

Hyvän näköistä ajoa pädillä. Kävi mielessä, että olisikohan online-ajopeleissä ylipäätään tilausta pad-only -filtterille ts. pädillä ajavatvoisivat valita haluavatko ajaa serverillä joilla on ainoastaan pädillä pelaavia vai kelpaavatko kisakavereiksi myös rattimiehet. Sen verran on kokemusta molemmista, että ratilla saa edun (sen lisäksi, että se on nautinnollisempaa :) )
 
http://youtu.be/G3hCHGIaNg8

Pieni video Formula Rookiesta Imolassa.
40 auton Gridi, eli maksimi.

P40 -> P23 viidessä kierroksessa.
Parempaan ois ollut mahdollisuudet, mutta ekalla kierroksella en antanut AI:lle tilaa ja osuin sen kylkeen, kierroksella neljä AI tuli rehellisesti sanottuna takarenkaaseen ja viimeisellä kierroksella menetin vielä autoni hallinnan.

Huomioitavaa on myös se, että AI köröttelee ekat puoli kierrosta, ja nousen jo silloin sinne 20 kieppeille. Eli sen jälkeen kunnon ajolla ei montaa sijaa nousta meikäläisen taidoilla, tasaväkisillä autoilla 80% AI:tä vastaan.

Nuo rookiet on kyllä aivan julmetun hauskoja autoja ajaa, mutta mikä tärkeintä niin tuo auto täytyisi laittaa pakollisena alle kaikille peeloille Onlinessa. Tuo ei siedä mitään osumaa mistään kulmasta, kun jo ollaan pellolla itse, oppisivat ainakin ajamaan.

AI:sta sanottavaa että mielestäni tuossakin kisassa itselle tuli kisaamisen fiilis, jota harva peli tarjoaa. AI:ssa paljon ongelmaa, mutta jos sietää tota alun hitautta niin kyllä tuostakin hieno kisa tuli, ja pariin kertaan AI oli kivasti rinnalla tai puski ohi.
AI kanssa oleellista on, että sille antaa tilaa. Jos menet pitkäksi, on AI taatusti jo sisällä, joten et voi vain kääntää sinne sisään itse, vaan menet ulkokaarta.

Ei valittamista taaskaan ja todella huikea kisa oli. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Project Cars foorumilla oli juttua, että XBoxin ohjauksessa on bugi ja vaikeuttaa selvästi ajamista. Pikaista korjausta on ilmeisesti luvattu tuohon ongelmaan.
 
Vastaus: Project CARS

No täytyy olla koska ei se noin huono voi olla, jotkin kehuu ajotuntumaa loistavaksi (kai pleikalla kaikki) ja ite ei oo saanu mitään järjellistä säätöö tolle ratille. Täysin tunnoton ja ei mitään infoo tuu niinkun mistään, edes forcen voimakkuuden säätö ei vaikuta mihinkään. No mut odotellaan...
 
Vastaus: Project CARS

No täytyy olla koska ei se noin huono voi olla, jotkin kehuu ajotuntumaa loistavaksi (kai pleikalla kaikki) ja ite ei oo saanu mitään järjellistä säätöö tolle ratille. Täysin tunnoton ja ei mitään infoo tuu niinkun mistään, edes forcen voimakkuuden säätö ei vaikuta mihinkään. No mut odotellaan...

Ite ajelen boxi puolella ratilla. Laita sitä autokohtasta master forcee johki 60-75 niin ei oo enään tunnoton. Niinku inside simracing jäbä sano että boxilla forcet kevyemmän puoleiset että joutuu nostaa ja taas ps4 puolella liian voimakkaat.
 
Vastaus: Project CARS

Onkio tää joku bugi, vai säädöistä kiinni että varsinkin kartingia ajaessa mutkista ulos tullessa ratti jää ääriasentoon vaikka xone pädin tatti on suorassa ja sitten ollaan seinässä?
 
Vastaus: Project CARS

Mulla on nyt t300:lla:
Option valikon alta, controls ja configuration.
Käytännössä kaikki oletuksella, mut listaan tähän:
Deadzone 0
Sensitivity 50
Kaasu deadzone 6
Sensitivity 50
Jarru deadzone 6
Sensitivity 35
Kytkin myös 6/35.

Speed sensitivity, controller filtering ja damper saturation kaikki 0

Force feedback 100!

Controller input 3
Advanced on
Soft streering dampening on
Visual wheel filtering on
Opposite lock help off


Koska forcet on nyt aivan liian rajut, niin mennään autokohtaiseen säätöön (joka tehdään siis joka autolle erikseen. Mielellään eri radoille vähän sit säätää)

Autokohtaisessa säädöt löytyy joko autotallista tai radalla ollessa edit tuning setup kohdan alta. R1:llä force feedback välilehdelle.

Master scale autosta riippuen 20-30, mulla esim cliolle 26.

FX scale 48
Fy 48
Fz 52
Mz 100,01

Noi on just ne, jotka on liian rajut oletuksena, eli 100. Sen takia 100% force tuntuu liian kovalta. Noita pienentämällä se paranee. Noita kannattaa ratakohtaisesti koitella eri autoille 35-60 väliltä varmaan.

Loput on taas vakiolla
FX smoothing 10
Fy, fz ja mz 0

Alimmaisena on sitte arm angle, joka kait vaikuttaa kääntösäteeseen tms, itsellä se 1500:ssa joka vissiin oletus. Se tuntuu mulla hyvältä, voi nostaa tai laskea kyl.


Sitten R2:lla toiselle välilehdelle:
Oletuksella koko yläosasto
Body scale 0,01
Longitudinal 0,01
Stiffness 100,01
Damping 100,01

Sit siitä alapuolelta se SoP on taas oleellinen. Ilmeisesti jos oikein ymmärsin niin tämä tuo nimenomaan takapään tuntumaa rattiin.
Ensimmäinen SoP Scale on oletuksella 0
Sit kolme alinta, eli lateral, differential ja damping siirretään nollasta 10:een.


Eli ihan tuon videon ohjeiden mukaan. Noilla jo tuntuu tosi hyvältä ja sit jokainen säätää noita pienin askelin ja hakee hyvät säätönsä.

Ja jottei säätäminen lopu kesken,ni tuolta löytyy lisää ratille asetuksia..controls..sieltä R2(calibrate FF).. nyt pitäs näkyä 16kpl säätökohtaa,josta videolla säädettiin vain kahta kohtaa..

Tire Force 100-->115
Relative Adjust Gain 0.98-->1.08
 
Ylös Bottom