Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Mitäs autoja nuo Formula Gulffit on?
Ja siinä yhdessä kisassa oli tosiaan aivan järjettömät auringonsäteet sekä muutenkin aika pimeä rata. Harvoin näkee oikeasti missään luokassa vastaavaa.
Kannattaa testata myös muissa peleissä. Tässä pelissä tuntuu olevan se, että jos säätää jotain itse, niin monesti sekoilee ratti sen jälkeen eli mielestäni bugi ohjelmassa ei ratissa. Omenanraato laita omat asetuksesi tänne, niin ois kokeilla niitä, että toimiiko ne
Eikö se nyt ollu päivänselvää, kun kyse on ajaa kisavehkeillä ratasarjoja, ettei urassa ole mitään katuautoja. (Parempi ku olisivat jättäneet ne pelistä pois).
Mitä pädin säätöihin tulee, niin olethan nyt ottanut huomioon, että ne autot täytyy säätää erikseen, kun toine on täysin erilainen auto kuin toinen.
Kylläpä on ollut mukavaa palata vanhoille tutuille radoille jälleen pidemmän tauon jälkeen uudestaan! Imolaa mehustelin tänään RUF RGT-8:n siviiliversiolla, johon olen muutenkin tykästynyt kovasti. Riittävän tehokas omaan makuun vähän vauhdikkaampaan ajoon ja alusta on hyvä, pysyy tiessä ja kääntyy mukavasti. On vaan tuo Imola petollisen vaikea rata joiltain kohdin: todella vaikeaa löytää optimaalisia jarrutuspaikkoja pääsuoraa seuraaviin kahteen vasen-oikea-S-mutkiin. Varsinkin pääsuoraa seuraava tiukka käännös on todella hankala, kun aina jää joko liian myöhäiseen tai tulee jarrutettua liian aikaisin. Muuten on kyllä todella mukava rata ajaa pienine korkeuseroineen ja moottoriääniä kuunnellessa muistot palaavat ihan sinne viime vuosituhannelle asti, kun ensimmäisellä pleikkarilla ajeltiin F1 97:aa ja muuta mukavaa
PS. Sattuuko joku muistamaan, milloin tuota Imolaa on viimeksi restauroitu ja poistettu se pääsuoraa edeltävä sikaani?
Katsokaahan ohjaimella pelailijat meneekö kaasu täysin pohjaan. Ristiohjainta vasemmalle painamalla sai dataa näkyviin jossa jarru punaisella palkilla ja kaasu vihreällä. Omalla ohjaimella pitää runtata liipaisinta voimalla että on täyskaasu päällä.
Onlinen puolella kisatessa pitkää pääsuoraa ajaessa meni monesti vastaava mersu kun itselläni heittämällä ohi. Äsken tosiaan sattumalta huomasin ettei kaasu ole ollut aivan pohjassa varmaan kertaakaan.
Tähän loppuun vielä video online kisasta, ihan hieno kisa, joka alkoi omalta kohdalta bugilta kun auto näytti vaihteeksi 3 ja oli oikeasti vapaalla. Siinä sitten sähläsin itseni hieman liikkeelle ennen starttia, mutta onneksi ei tullut penalttia. Muuten olis menny tiukka voittotaistelu sivu suun.
No täytyy olla koska ei se noin huono voi olla, jotkin kehuu ajotuntumaa loistavaksi (kai pleikalla kaikki) ja ite ei oo saanu mitään järjellistä säätöö tolle ratille. Täysin tunnoton ja ei mitään infoo tuu niinkun mistään, edes forcen voimakkuuden säätö ei vaikuta mihinkään. No mut odotellaan...
Mulla on nyt t300:lla:
Option valikon alta, controls ja configuration.
Käytännössä kaikki oletuksella, mut listaan tähän:
Deadzone 0
Sensitivity 50
Kaasu deadzone 6
Sensitivity 50
Jarru deadzone 6
Sensitivity 35
Kytkin myös 6/35.
Speed sensitivity, controller filtering ja damper saturation kaikki 0
Force feedback 100!
Controller input 3
Advanced on
Soft streering dampening on
Visual wheel filtering on
Opposite lock help off
Koska forcet on nyt aivan liian rajut, niin mennään autokohtaiseen säätöön (joka tehdään siis joka autolle erikseen. Mielellään eri radoille vähän sit säätää)
Autokohtaisessa säädöt löytyy joko autotallista tai radalla ollessa edit tuning setup kohdan alta. R1:llä force feedback välilehdelle.
Master scale autosta riippuen 20-30, mulla esim cliolle 26.
FX scale 48
Fy 48
Fz 52
Mz 100,01
Noi on just ne, jotka on liian rajut oletuksena, eli 100. Sen takia 100% force tuntuu liian kovalta. Noita pienentämällä se paranee. Noita kannattaa ratakohtaisesti koitella eri autoille 35-60 väliltä varmaan.
Loput on taas vakiolla
FX smoothing 10
Fy, fz ja mz 0
Alimmaisena on sitte arm angle, joka kait vaikuttaa kääntösäteeseen tms, itsellä se 1500:ssa joka vissiin oletus. Se tuntuu mulla hyvältä, voi nostaa tai laskea kyl.
Sitten R2:lla toiselle välilehdelle:
Oletuksella koko yläosasto
Body scale 0,01
Longitudinal 0,01
Stiffness 100,01
Damping 100,01
Sit siitä alapuolelta se SoP on taas oleellinen. Ilmeisesti jos oikein ymmärsin niin tämä tuo nimenomaan takapään tuntumaa rattiin.
Ensimmäinen SoP Scale on oletuksella 0
Sit kolme alinta, eli lateral, differential ja damping siirretään nollasta 10:een.
Eli ihan tuon videon ohjeiden mukaan. Noilla jo tuntuu tosi hyvältä ja sit jokainen säätää noita pienin askelin ja hakee hyvät säätönsä.