Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Pcarsissa on niin erilaiset forcet ja saa kyllä muljahtelemaan ja tekemään vaikka mitä, että testaisin muilla peleillä. Pcarsissa itsellä sekoitti täysin kun laitoin kalibroinnin pelistä.
 
Vastaus: Project CARS

Kirjoittelin joskus että pädi asetukset 1,2,3 ovat varmaan vain esiasetuksia... noh, foorumeita kaivellen selvisi että eivät ole, asetusvalikot samoja mutta itse toiminta ei, varsinkin 1 valinta on varsin erilainen muihin verrattuna.
 
Vastaus: Project CARS

Jotain vikaa siinä on. Kokeilin omaani,enkä huomannu mitään muljahteluja. Tasaisesti kääntyy oli SMscale arvo mitä tahansa. Hajonneesa ratissani huomasi selvästi hammastusta ja kuvailemaasi muljahtelua ennen kuin forcet hävisi kokonaan.
Silloin muljahtelun aikoihin nopeat korjausliikeet olivat löysiä..aivankuin hinha olis löysällä. Hihnan löysyys ehkä vaikutti rattini kalibrointiin,koska löi pirun lujaa toppareita vasten.

Uutta rattia vain tilalle.

Kiitos tästä hiphei.
 
Vastaus: Project CARS

Kiitos tästä hiphei.
Kannattaa testata myös muissa peleissä. Tässä pelissä tuntuu olevan se, että jos säätää jotain itse, niin monesti sekoilee ratti sen jälkeen eli mielestäni bugi ohjelmassa ei ratissa. Omenanraato laita omat asetuksesi tänne, niin ois kokeilla niitä, että toimiiko ne :)
 
Vastaus: Project CARS

Oisko kellään tietoo miten XOne-versios sais muutettua ratin "asteet"?Thrustmaster 458 -ratti käytös.Eka oli 270-astetta oletuksena mutta Forcet ei meinannu välillä toimii.Iskin pc:hin kiinni,päivitin firmwaren ja nyt näyttäs toimivan Forcet mutta asteet muuttunu 900:aan.Mitenköhän noi sais takasi 270:een?
 
Vastaus: Project CARS

Laitoin practisen ja kisan, asetuksista nopeutettu ajankulku. Harjoituksissa aika meni nopeasti ja päättyi yöhön, kisa alkoi sitten typerästi suoraan yöstä eikä siinä ollut enää sitä nopeutettua aikaa. Ihan vain laiskaa pelin tekemistä, eikä mikään bugi ja tuskin edes korjaavat tälläisiä. Huoh.

Nyt alkaa forceja jo vähän löytymään Kartiin, mutta nuo kaikki 100% force asetukset voi unohtaa mitä on ISR-foorumeilla ja RaceDepartmentissä. Pelkkää voimakkaita vääntöjä eikä mitään palautetta ja ratti jopa menee liiallisesta forcesta lukkoon mutkassa 60 asteen kulmassa. Myös ratti joutuu hemmetin kovaan rasitukseen, kun rupesi parin minuutin jälkeen jo tuuletin huutamaan. Dubain radalla 54 sekunnin ajalla pääsi 100 joukkoon, mutta eiköhän tuosta lähde pari sekunttia helposti pois kun saa forcet vielä parempaan kuntoon. Tärinöitä ei ole edellenkään, mutta noista isoimmista kantarreista tuli jo forcea kun niillä oli niin iso vaikutus pieneen karting autoon. No onneksi tärinät ei ole itselleni niin tärkeät, mutta kyllä se pistää vähän ihmettelemään asiaa.
 
Vastaus: Project CARS

Tyhmiä kyselen mutta mikäs sarja tuossa urassa on "Road Cars" sarja?
 
Kannattaa testata myös muissa peleissä. Tässä pelissä tuntuu olevan se, että jos säätää jotain itse, niin monesti sekoilee ratti sen jälkeen eli mielestäni bugi ohjelmassa ei ratissa. Omenanraato laita omat asetuksesi tänne, niin ois kokeilla niitä, että toimiiko ne :)

Mulla on nyt t300:lla:
Option valikon alta, controls ja configuration.
Käytännössä kaikki oletuksella, mut listaan tähän:
Deadzone 0
Sensitivity 50
Kaasu deadzone 6
Sensitivity 50
Jarru deadzone 6
Sensitivity 35
Kytkin myös 6/35.

Speed sensitivity, controller filtering ja damper saturation kaikki 0

Force feedback 100!

Controller input 3
Advanced on
Soft streering dampening on
Visual wheel filtering on
Opposite lock help off


Koska forcet on nyt aivan liian rajut, niin mennään autokohtaiseen säätöön (joka tehdään siis joka autolle erikseen. Mielellään eri radoille vähän sit säätää)

Autokohtaisessa säädöt löytyy joko autotallista tai radalla ollessa edit tuning setup kohdan alta. R1:llä force feedback välilehdelle.

Master scale autosta riippuen 20-30, mulla esim cliolle 26.

FX scale 48
Fy 48
Fz 52
Mz 100,01

Noi on just ne, jotka on liian rajut oletuksena, eli 100. Sen takia 100% force tuntuu liian kovalta. Noita pienentämällä se paranee. Noita kannattaa ratakohtaisesti koitella eri autoille 35-60 väliltä varmaan.

Loput on taas vakiolla
FX smoothing 10
Fy, fz ja mz 0

Alimmaisena on sitte arm angle, joka kait vaikuttaa kääntösäteeseen tms, itsellä se 1500:ssa joka vissiin oletus. Se tuntuu mulla hyvältä, voi nostaa tai laskea kyl.


Sitten R2:lla toiselle välilehdelle:
Oletuksella koko yläosasto
Body scale 0,01
Longitudinal 0,01
Stiffness 100,01
Damping 100,01

Sit siitä alapuolelta se SoP on taas oleellinen. Ilmeisesti jos oikein ymmärsin niin tämä tuo nimenomaan takapään tuntumaa rattiin.
Ensimmäinen SoP Scale on oletuksella 0
Sit kolme alinta, eli lateral, differential ja damping siirretään nollasta 10:een.


Eli ihan tuon videon ohjeiden mukaan. Noilla jo tuntuu tosi hyvältä ja sit jokainen säätää noita pienin askelin ja hakee hyvät säätönsä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Kiitos tästä hiphei.
Jos mahdollista koita ps3 gt6, jos siinäkin oireilee,ni sit on ainakin vikaa.

Mulla on nyt t300:lla:
Option valikon alta, controls ja configuration.
Käytännössä kaikki oletuksella, mut listaan tähän:
Deadzone 0
Sensitivity 50
Kaasu deadzone 6
Sensitivity 50
Jarru deadzone 6
Sensitivity 35
Kytkin myös 6/35.

Speed sensitivity, controller filtering ja damper saturation kaikki 0

Force feedback 0!

Controller input 3
Advanced on
Soft streering dampening on
Visual wheel filtering on
Opposite lock help off


Koska forcet on nyt aivan liian rajut, niin mennään autokohtaiseen säätöön (joka tehdään siis joka autolle erikseen. Mielellään eri radoille vähän sit säätää)

Autokohtaisessa säädöt löytyy joko autotallista tai radalla ollessa edit tuning setup kohdan alta. R1:llä force feedback välilehdelle.

Master scale autosta riippuen 20-30, mulla esim cliolle 26.

FX scale 48
Fy 48
Fz 52
Mz 100,01

Noi on just ne, jotka on liian rajut oletuksena, eli 100. Sen takia 100% force tuntuu liian kovalta. Noita pienentämällä se paranee. Noita kannattaa ratakohtaisesti koitella eri autoille 35-60 väliltä varmaan.

Loput on taas vakiolla
FX smoothing 10
Fy, fz ja mz 0

Alimmaisena on sitte arm angle, joka kait vaikuttaa kääntösäteeseen tms, itsellä se 1500:ssa joka vissiin oletus. Se tuntuu mulla hyvältä, voi nostaa tai laskea kyl.


Sitten R2:lla toiselle välilehdelle:
Oletuksella koko yläosasto
Body scale 0,01
Longitudinal 0,01
Stiffness 100,01
Damping 100,01

Sit siitä alapuolelta se SoP on taas oleellinen. Ilmeisesti jos oikein ymmärsin niin tämä tuo nimenomaan takapään tuntumaa rattiin.
Ensimmäinen SoP Scale on oletuksella 0
Sit kolme alinta, eli lateral, differential ja damping siirretään nollasta 10:een.


Eli ihan tuon videon ohjeiden mukaan. Noilla jo tuntuu tosi hyvältä ja sit jokainen säätää noita pienin askelin ja hakee hyvät säätönsä.
Eikös videolla laittanut forcet täysille?Sul on nollassa. Testasin video asetuksia pariin autoon ja nyt tuntee radan epätasaisuuden ratissa etenki mutkissa.:)
 
Vastaus: Project CARS

Nyt on tullut ajettua muutama päivä ja täytyy kyllä sanoa, että on hauskaa. Graafisesti tykkään (ja en itse oo huomannu mitään ongelmaa kuvassa) ja autoilla on mukava ajaa myös ohjaimella ilman ajoapuja. Kiitos noista ohjain setupeista, jotka täällä oli jokunen sivu sitten. Ne toimivat oikein hyvin poislukien kartit ja muutama auto. Ainoa ongelma on muutamat autot, kun perä lähtee irti ja sen jälkeen, vaikka tekisin oikeaoppisen vastaliikkeen ja nostan kaasua niin se auto vaan puolittain spinnaa väkisin.

Muutamia pikkubugeja on tullut vastaan ja välillä auton äänet hiukan bugaa.

Ja jopa onlinessa on saanut ajaa ihan suht reilua kilvanajoa tähän mennessä (toki vain jokunen kisa takana). Ainoastaan kerran oli johdossa niin joku ajoi suoraan shikaanin jarrutuskohdassa perään ja luonnollisesti menin sitten shikaanin suoraksi ja sain hidastusrangaistuksen ja olin itse sitten liikkuva shikaani. :D Siinä sitten joku osuikin päin ja sen jälkeen renkaat ja rytmi meni huonoksi ja meninkin sitten seinästä toiseen ja luisuin tienpoikki muiden eteen. :rolleyes:
Mutta muuten ihan suht reilua on ajaminen ollut.

Tähän loppuun vielä video online kisasta, ihan hieno kisa, joka alkoi omalta kohdalta bugilta kun auto näytti vaihteeksi 3 ja oli oikeasti vapaalla. Siinä sitten sähläsin itseni hieman liikkeelle ennen starttia, mutta onneksi ei tullut penalttia. Muuten olis menny tiukka voittotaistelu sivu suun.

[VIDEO=youtube;gt8yK5IboJc]https://www.youtube.com/watch?v=gt8yK5IboJc[/VIDEO]
 
Vastaus: Project CARS

Nyt on tullut ajettua muutama päivä ja täytyy kyllä sanoa, että on hauskaa. Graafisesti tykkään (ja en itse oo huomannu mitään ongelmaa kuvassa) ja autoilla on mukava ajaa myös ohjaimella ilman ajoapuja. Kiitos noista ohjain setupeista, jotka täällä oli jokunen sivu sitten. Ne toimivat oikein hyvin poislukien kartit ja muutama auto. Ainoa ongelma on muutamat autot, kun perä lähtee irti ja sen jälkeen, vaikka tekisin oikeaoppisen vastaliikkeen ja nostan kaasua niin se auto vaan puolittain spinnaa väkisin.

Muutamia pikkubugeja on tullut vastaan ja välillä auton äänet hiukan bugaa.

Ja jopa onlinessa on saanut ajaa ihan suht reilua kilvanajoa tähän mennessä (toki vain jokunen kisa takana). Ainoastaan kerran oli johdossa niin joku ajoi suoraan shikaanin jarrutuskohdassa perään ja luonnollisesti menin sitten shikaanin suoraksi ja sain hidastusrangaistuksen ja olin itse sitten liikkuva shikaani. :D Siinä sitten joku osuikin päin ja sen jälkeen renkaat ja rytmi meni huonoksi ja meninkin sitten seinästä toiseen ja luisuin tienpoikki muiden eteen. :rolleyes:
Mutta muuten ihan suht reilua on ajaminen ollut.

Tähän loppuun vielä video online kisasta, ihan hieno kisa, joka alkoi omalta kohdalta bugilta kun auto näytti vaihteeksi 3 ja oli oikeasti vapaalla. Siinä sitten sähläsin itseni hieman liikkeelle ennen starttia, mutta onneksi ei tullut penalttia. Muuten olis menny tiukka voittotaistelu sivu suun.

[VIDEO=youtube;gt8yK5IboJc]https://www.youtube.com/watch?v=gt8yK5IboJc[/VIDEO]
Hyvin kulkee! Hienosti tosiaan pystyy pädilläkin kurvailemaan kun saa asetukset mieleisekseen. Eilen itsekin uskaltauduin onlineen Silverstonen Gp radalle ajelemaan tuolla Audin R8 gt-versiolla. Filtteriin pro ja hyvin pysyi muiden vauhdissa (En tiedä pistääkö tämä ratilla ja pädillä kurvailevat samaan?). Aika-ajossa toinen ja itse kisassa kans hopealle.

Nuo kartit on kyllä niin v-mäisiä ajaa, en tiedä paraneeko edes säätämällä. [emoji35] Kuitenkin jos 90% muista autoista ohjautuu jotenkuten, en viitsi yhden luokan takia alkaa uutta illan testirumbaa tekemään ohjaussäätöihin. Mieluummin jättää ajamatta moiset kokonaan. Hieman kyllä pelkäsin, kuinka käy kun pädillä hyppää formula A:n puikkoihin ilman ohjausapuja, mutta hyvin onnistui sekin! Imolaa vedin parikymmentä kiekkoa, viisi noista meni pyöriessä ja viimeisissä oli jo melko tasaiset kierrosajat. Täysin ajettavissa siis.
 
Vastaus: Project CARS

Katsokaahan ohjaimella pelailijat meneekö kaasu täysin pohjaan. Ristiohjainta vasemmalle painamalla sai dataa näkyviin jossa jarru punaisella palkilla ja kaasu vihreällä. Omalla ohjaimella pitää runtata liipaisinta voimalla että on täyskaasu päällä.
Onlinen puolella kisatessa pitkää pääsuoraa ajaessa meni monesti vastaava mersu kun itselläni heittämällä ohi. Äsken tosiaan sattumalta huomasin ettei kaasu ole ollut aivan pohjassa varmaan kertaakaan.
 
Vastaus: Project CARS

125cc Kartille jotain säätöä, Dubain Kartodromella ajettu 53.5xx. Menee jonnekin 80 sijan paikkeille Leaderboarseilla. Ei ole vielä ihan optimi ajaa, ei pysty ihan limitille puskemaan autoa. Muistakaa, että pitää ajaa kuin Karttia eikä niin kuten tekoäly, joka vain kiertää rataa ympäri. Kaasulla ammutaan usein ulos jo ennen mutkan apexia.

Thrustmaster T300RS
Kalibroinnit kannattaa tehdä ensin.
Force Feedback on 65 ja muuten on vakiota.

Force Feedback calibration
Tire Force 110-115

Auton asetuksista
Master Scale 26
Fx Scale 26
FyFzMz kaikki 100

Fx Smoothing on 20, sitä en ole ehtinyt vielä säätää
Fy Fz Mz Smoothing 0
Arm Angle 0

Body Scale 10
Body Longitudinal Scale 10
Body Stiffness 100
Body Damping 100

SoP Scale 10
Loput nollassa

Kyllä tuolla jo ajelee Karttia, mutta muita autoja en suosittele kokeilevan näillä asetuksilla. Jos käyttää isompaa Force Feedbackia niin sitten varmaan pitää noilla FxFzFy Scale asetuksilla säädellä kevyemmäksi.
 
Vastaus: Project CARS

Katsokaahan ohjaimella pelailijat meneekö kaasu täysin pohjaan. Ristiohjainta vasemmalle painamalla sai dataa näkyviin jossa jarru punaisella palkilla ja kaasu vihreällä. Omalla ohjaimella pitää runtata liipaisinta voimalla että on täyskaasu päällä.
Onlinen puolella kisatessa pitkää pääsuoraa ajaessa meni monesti vastaava mersu kun itselläni heittämällä ohi. Äsken tosiaan sattumalta huomasin ettei kaasu ole ollut aivan pohjassa varmaan kertaakaan.
Vika on ohjaimessa. Mulla oli vanhassa ohjaimessa sama ongelma. Huomasin sen battlefieldiä pelatessa, kun siinä eräs tarkkuuskivääri vaatii R2:n painamista täysin pohjaan että peli rekisteröi laukauksen, omalla ohjaimella ei tapahtunut mitään. Samoin myös Driveclubissa muut autot meni suoralla ohi heittämällä. Ostin uuden ohjaimen ja ongelmat katosivat.
 
Vastaus: Project CARS

Menettekö uraa niin että aloitatte karteista ja siitä sitten etenette mihin lystäätte? Tässä ei vissiin Formula A -sarjassa ole mitään eroja eri tallien nopeuksissa?
 
Vastaus: Project CARS

http://www.twitch.tv/omenanraato

Kiitti setupeista! Ainakin alussa nämä tuntuu hyviltä. Pitää ajella lisää ja testata.

Joo noi on ehdottomasti vain hyvä pohja. Eri autot täytyy siitä lähteä säätämään. Sit ku löytyy hyvät niin muistaa tallentaa päävalikossa ne, ettei aina joudu laittaa uusiksi.

Toisaalta joillekin autoille toi ei toimi ollenkaan ja just kartit täytyy laittaa aivan toisenlaiseksi ja ne kartin säädöt ei toimi yhtään autoilla.


Itse pelistä:

Oli kiva taas ajella. Clio Cup vihdoin päätökseen. En osaa/uskalla ajaa noilla kuten pitäis. Kuten joku streamissä totesikin, ajan ihan liian kiltisti.

Mut miks ihmeessä kauden päätteeksi tulee varmaan sata noita kutsukisoja, ois ees yksittäisiä kisoja, mutta kun jotai 4 kisan sarjoja. Sit ku yhteen osallistut, ei voikkaan enää skipata loppuja.. Aaaargh.

Spa meni bemulla kutsukisassa suht hyvin. Häiritsee muuten meikäläistä aivan julmetusti noi ilta-auringon säteet. En halua niitä poiskaan ottaa, mutta joudun ihan sukkasillaan ajamaan.

Noh, sitten seuraava BMW kisa ja en päässy varikolta bugin takia ulos. Pilttuusta kun lähti, niin siinä oli joku pudotus/railo josta auto heitti voltin ja meni rikki. Sit skippasin kisaan ja siinäkin oli ihan ihmeellinen ajettavuus yks kaks. Skippailin loput kisat (eli latasin kisan ja keskeytin,,.typerää).

Uudelle kaudelle siirryin uuteen sarjaan. Formula gulffiin. Saas nähdä mitä siinä käy..
 
Vastaus: Project CARS

Jos jollakin on h-kaavio keppi ja ei käytä sitä. Voi halutessaan ohjelmoida siihen lisää toimintoja. Itse testasin laittaa penkinsäädöt yms.:) Se oli vain kokeilu ja keppi taas vaihde käytös.

Nyt ois urassa 24h kisa seuraavax,lyhennettynäki se kestää 2h. Ei kyl kiinnostais yhtään ajaa edes sitä kahta 2h putkeen. Pystyykö tota mitenkään ajamaan osis,ett ajais vaik tunnin ja sit tallentaa se ja sit ajaa vaik online kisoja ja jatkais sit 24h kisaa ku haluaa?
 
Ylös Bottom