Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Kiitos Omenanraato.
Maailmalta kantautuu jonnin verran peliin liittyviä ffb-ongelmia, joten tässä alkaa luulotauti valtaamaan.
Tuo rattini keskeytymätön kalibrointiluuppi on ikävää seurattavaa, joka puolestapuhuu viasta. Mutta otan testiä vielä.
Ja - noita ratin yleissäätöjä voimavasteeseen alkaa tippua foorumeille. Niihin pitää perehtyä myös syvemmin.

Laittakaa vaan muutkin T300-kuskit ffb-tuntoja.
Thx
 
Vastaus: Project CARS

Onko sulla piuha suoraan pleikassa ilman jatkojohtoja ja haaroittimia? Yksi hubi ja yksi jatkojohto teki mulla kalibrointiluuppia ja vaihdoin rattinikin sen vuoksi kunnes vika löytyi. :D
 
Vastaus: Project CARS

Pelaako joku pc:llä Driving Force GT:llä. Ajattelin vain, että jos säätöjä on löytynyt, niin ottaisin mielelläni itsekin testiin. G25/27 raiteille jossain näin jo säätöjä, mutta en tiedä että kannattaako noita tehdä yks yhteen niiden kanssa.

Ei tuo nyt huonolta tunnu ihan perus asetuksiltakaan, mutta mielellään tässä ottaa kaikki vinkit vähän paremmin asiaan vihkiytyneiltä. :)

Pelaaminen on jäänyt harmittavasti todella vähälle tässä viikonlopun aikana.
 
Vastaus: Project CARS

Eipä tarvi tätä ostaa, peleissä vittumaisinta mitä tiedän tuo haamukuva.

Ne, jotka ajavat vähänkin vanhemmalla LCD / LCD-Led- näytöllä, eivät taida juurikaan huomata tuota kaksoiskuvaa, koska LCD-paneelin hidas vasteaika tekee vähän samanlaista ilmiötä koko ajan. Mutta Plasmalla ajavat huomaa hyvin äkkiä, että silmiä alkaa rasittamaan omituinen efekti.
 
Vastaus: Project CARS

Kysyisin seuraavaa T300RS:n forceista pcarsissa hyvät PS4-/pc-vääntäjät:
Kun käännät jyrkkenevään mutkaan tasaisella radalla (esim. vaikka tasakaasulla), onko voimavaste ratissasi sulava - siis mitä enempi käännät niin vaste kasvaa portaattomasti?
Minun ratissa kääntyessä on selkeästi tasaisesti toistuvia pykäliä ratin kierron aikana, joskin nuot pykälät tuntuvat pehmyinä, ikään kuin muljahteluna. Kun nimittäin en muista pelin alkumetreiltä, oliko ffb tuollainen. Eli suomeksi: onko rattini p*skana?
Pystyn toki ajamaan ja jopa miltei identtisiä kierrosaikoja, mutta 'hiukan' kummeksuttaa tuo pykiminen ffb:ssä.
(Driveclubissa en voi testata, koska sitä ei minulla enää ole)

Kiitos etukäteen.
Käy kohta ni ku mul ratille. :( Kohta sul heikkenee forcet keskialueelta ja sit koko kääntösäteeltä. Ja sit alkaa kalibroimaan(pyörimään) nopammin ja lyö toppareita vasten tosi lujaa. Harmi ku en ottanut videolle tota mun ratin kalibrointi ongelmaa.
 
Vastaus: Project CARS

Käy kohta ni ku mul ratille. :( Kohta sul heikkenee forcet keskialueelta ja sit koko kääntösäteeltä. Ja sit alkaa kalibroimaan(pyörimään) nopammin ja lyö toppareita vasten tosi lujaa. Harmi ku en ottanut videolle tota mun ratin kalibrointi ongelmaa.

Jotain tähän tapaan?

 
Vastaus: Project CARS

Pakko purkaa paineta mutta V*ttu mitä romurallia tämä multiplayer tässäkin! Ihmiset ei jarruta mutkiin vaan ajaa puskuriin, ku ovat pyörähtäneet täräyttää suoraa muiden eteen, eilen aika ajoissa oli ajamassa pohja aikaa niin joku oli tehny monacolle tie sulun. Ja ohi ei lasketa vaikka itte junnais hiljaa eessä ja toinen tulee kovaa takaata. tänää aika ajossa kiilattiin loppusuoralla nurmikolle ni aikaa ei oteta eikä myös seuraavaa kierrosta koska "oikasin" niin lähellä maalia. Menisivät värkkäämään vaikka sinne gta:han
 
Vastaus: Project CARS

Pakko purkaa paineta mutta V*ttu mitä romurallia tämä multiplayer tässäkin! Ihmiset ei jarruta mutkiin vaan ajaa puskuriin, ku ovat pyörähtäneet täräyttää suoraa muiden eteen, eilen aika ajoissa oli ajamassa pohja aikaa niin joku oli tehny monacolle tie sulun.

Juuri siksi oon alkanut kokonaan välttämään niitä moninpeli kisoja missä ei ole damaget täysillä. Hauska muuten katsoa formuloita kun on juuri eilen ajanut pitkään tota samaa rataa, ja kyllä Project Cars aika hyvin kapturoi ton f1 tunnelman auton ääniä ja radan yksityiskohtia myöten mun mielestä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Kertokaas vähän Career-muodosta jotain.

Valitset luokan mistä aloitat. Voi olla mikä vain. Saat tarjouksia valitsemasi luokan talleista. Ajat kauden jossa useampia kisaviikonloppuja. Kauden jälkeen taas tarjouksia tulee joista valita. Luokkaa voit vaihtaa aina kauden päätteeksi.
Tavoitteena kymmenessä kaudessa nollasta mestariksi, tai kolme perättäistä mestaruutta tai kolmen eri luokan mestaruus.
 
Vastaus: Project CARS

Valitset luokan mistä aloitat. Voi olla mikä vain. Saat tarjouksia valitsemasi luokan talleista. Ajat kauden jossa useampia kisaviikonloppuja. Kauden jälkeen taas tarjouksia tulee joista valita. Luokkaa voit vaihtaa aina kauden päätteeksi.
Tavoitteena kymmenessä kaudessa nollasta mestariksi, tai kolme perättäistä mestaruutta tai kolmen eri luokan mestaruus.

Oletan että menestyksellä on merkitystä niin tarjouksiin mitä tulee kauden jälkeen? Vai voinko nousta seuraavaan luokkaan joka tapauksessa seuraavalle kaudelle?
 
Vastaus: Project CARS

Oletan että menestyksellä on merkitystä niin tarjouksiin mitä tulee kauden jälkeen? Vai voinko nousta seuraavaan luokkaan joka tapauksessa seuraavalle kaudelle?

Voit hypätä käsittääkseni vaikka karteista F1:een jos siltä tuntuu, koska voit uran aloittaakin vaikka suoraan F1:stä. Siitä en sitten tiedä miten suoritukset vaikuttaa, et onko autoissa miten paljon eroja edes eri luokkien sisällä. Kokemusta kun on vain noista yksiauto luokista, esim cliosta.
 
Vastaus: Project CARS

Voit hypätä käsittääkseni vaikka karteista F1:een jos siltä tuntuu, koska voit uran aloittaakin vaikka suoraan F1:stä. Siitä en sitten tiedä miten suoritukset vaikuttaa, et onko autoissa miten paljon eroja edes eri luokkien sisällä. Kokemusta kun on vain noista yksiauto luokista, esim cliosta.

Niin mietin vaan esimerkiksi zero to heroa et eihän siinä ole mitään järkeä, jos automaattisesti pääsen aina kohti tavoitetta. Voi olla etten ole täysin edes vielä ymmärtänyt tuota uramuotoa.
 
Vastaus: Project CARS

Valitset luokan mistä aloitat. Voi olla mikä vain. Saat tarjouksia valitsemasi luokan talleista. Ajat kauden jossa useampia kisaviikonloppuja. Kauden jälkeen taas tarjouksia tulee joista valita. Luokkaa voit vaihtaa aina kauden päätteeksi.
Tavoitteena kymmenessä kaudessa nollasta mestariksi, tai kolme perättäistä mestaruutta tai kolmen eri luokan mestaruus.

Great!:eek::cool:
 
Vastaus: Project CARS

Pelaako joku pc:llä Driving Force GT:llä. Ajattelin vain, että jos säätöjä on löytynyt, niin ottaisin mielelläni itsekin testiin. G25/27 raiteille jossain näin jo säätöjä, mutta en tiedä että kannattaako noita tehdä yks yhteen niiden kanssa.

Ei tuo nyt huonolta tunnu ihan perus asetuksiltakaan, mutta mielellään tässä ottaa kaikki vinkit vähän paremmin asiaan vihkiytyneiltä. :)

Pelaaminen on jäänyt harmittavasti todella vähälle tässä viikonlopun aikana.
Kopsaan toiselta foorumilta asetukset joita olen itse käyttänyt DFGT:n kanssa:

The most important parameter to check that it's set to 100 is the Force Feedback Strength parameter in the main controller menu. It defaults for many wheels at 75 and some wheels at 50 which is completely wrong. Then make sure FFB damping saturation (the next parameter under FFB strength) is set to zero.

After this I suggest using Real Gain parameter (first value to 0.98, second to 0.1 and last value again t 0.98) unless you have a direct drive wheel (2000$+ wheel).. or even the Fanatec CSW v2.

Then finally remove all smoothing in the car setup FFB menu. All cars default to 0.1 Fx Smoothing which is stupid.

Then I suggest setting the values for most cars like this (note that his is very subjective though. You need to adapt the FFB to your own type of driving):

Fx = 48
Fy = 44
Fz = 54
Mz = 100

Then the top parameter (master scale) to your preferred setting. I usually have it at around 34 to 40, depending on how heavy FFB I want.
Noilla parani tuntuma ainakin hieman.
 
Vastaus: Project CARS

Kiitoksia. Täytyy ottaa nuo testiin. Oletko muuten logitechin profileriin tehnyt mitään muutoksia asetuksiin?
Enpä oikeastaan, kokonaisvoima 100, jousi 0 ja vaimennus 0, ei raksia palautusvoimassa, asteet 900. Jostain luin, että kannattaa kokeilla käynnistää peli ilman, että Logitechin Profiler on käynnissä, oli kuulemma parantanut tuntumaa. En itse kokeillut, mutta kuulostaa oudolta, mutta voihan sitä aina yrittää :)

Noihin aikaisempiin asetuksiin lisäisin vielä auton setup sivulta ffb asetuksista body & sop puolelta SOP lateral scale ja SOP differential scale 10 molempiin, auttaa tunnistamaan luisut paremmin.

Onko t300:lle kans jotai.

http://www.racedepartment.com/forums/project-cars.146/ tuolta kannattaa katsoa, keskittyy aika paljon PC puoleen, mutta asetuksia voi yytsiä sieltä :)
 
Ylös Bottom