Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Speed sensitive on niitä kameran heilumisia varten, mutta siirrä sitä fovia niin vauhdintuntu tulee paremmaksi. Sulla on nyt kamera "liian lähellä".
 
Vastaus: Project CARS

Osaiskos joku antaa cliolle vinkkejä säätöihin snettertoniin? Siellä on sen pitkän suoran jälkeen loivahko vasen, joka jatkuu ihan samantien jyrkkänä oikeana. En oikein shikaanina tuota ehkä pitäis ,it kuitenkin.

Sen suoran jarrutuksesta kun kääntää autoa mutkaan niin pyörähdin käytännössä aina. Mitä sille voi tehdä? Eli siis perä lähti alta, vaikka ei painanut jarrua?

Siinä joutuu jarruttaa tosi aikaisin että ehtii auto tasaantua jarrutuksesta. Tekoäly menee ihan leikiten siitä läpi mutta ite joutuu ajaa rystyset valkosena :D
 
Vastaus: Project CARS

Siinä joutuu jarruttaa tosi aikaisin että ehtii auto tasaantua jarrutuksesta. Tekoäly menee ihan leikiten siitä läpi mutta ite joutuu ajaa rystyset valkosena :D

Se siinä ongelma olikin varmaan, kun yritin edes hieman niin kuin AI. Mun tavalla millä kisat selvitin, tuli AI kahtapuolen ohi siinä...

Mut kai toi jollain säädöillä korjattavissa olis?
 
Vastaus: Project CARS

Se siinä ongelma olikin varmaan, kun yritin edes hieman niin kuin AI. Mun tavalla millä kisat selvitin, tuli AI kahtapuolen ohi siinä...

Mut kai toi jollain säädöillä korjattavissa olis?

Menee ihan perussäädöillä, mutta helpottaa, kun jäykistät alustaa. Snetterton menee muutenkin vakiosetupista hyvinkin paljon poikkeavilla säädöillä. Eli otat aivan radan oikeasta laidasta, pieni jarrutus suoran lopulla, pieni tasaantuminen ja heti nopea voimakas kääntö vasemmalle linjalle, jolla leikkaat molemmilla vasemman puolen renkailla kanttarin yli kanttareiden jälkeen voimakas jarrutus ja oikealle mutkaan apexin kautta. Vasta todella korkea AI 95-100% ajaa tuon mutkayhdistelmä ihmiskuskin nopeudella. Hirvittää itseänikin edelleen joka kerta, sillä virheen sattuessa ja niitä sattuu todella helposti, menettää todella paljon aikaa.
 
Vastaus: Project CARS

Menee ihan perussäädöillä, mutta helpottaa, kun jäykistät alustaa. Snetterton menee muutenkin vakiosetupista hyvinkin paljon poikkeavilla säädöillä. Eli otat aivan radan oikeasta laidasta, pieni jarrutus suoran lopulla, pieni tasaantuminen ja heti nopea voimakas kääntö vasemmalle linjalle, jolla leikkaat molemmilla vasemman puolen renkailla kanttarin yli kanttareiden jälkeen voimakas jarrutus ja oikealle mutkaan apexin kautta. Vasta todella korkea AI 95-100% ajaa tuon mutkayhdistelmä ihmiskuskin nopeudella. Hirvittää itseänikin edelleen joka kerta, sillä virheen sattuessa ja niitä sattuu todella helposti, menettää todella paljon aikaa.

AI että, nyt tulo hienosti konkreettisesti neuvoa miten ajaa. Täytyy ehdottomasti mennä opettelemaan tuo uusiksi, vaikka sen viikonlopun jo ajoinkin. Kiitos!
 
Vastaus: Project CARS

En kyllä äänipuolta tässä juuri ylistäisi..ääni bugittaa ja napsuu varsin usein, rengasäänet olemattomat ja eivät kerro pidon menetyksestä mitään. Autojen äänet on toki kovia/raakoja mutta ei niinkään laadukkaita, ne kuulosta monilla kierros alueilla synteettisiltä. Itse alensin moottoriääntä 30% tasolle ja siltikään renkasääniä ei juuri erota.
 
Vastaus: Project CARS

En kyllä äänipuolta tässä juuri ylistäisi..ääni bugittaa ja napsuu varsin usein, rengasäänet olemattomat ja eivät kerro pidon menetyksestä mitään. Autojen äänet on toki kovia/raakoja mutta ei niinkään laadukkaita, ne kuulosta monilla kierros alueilla synteettisiltä. Itse alensin moottoriääntä 30% tasolle ja siltikään renkasääniä ei juuri erota.

Hyvin erikoinen kommentti. Onko käytössäsi mahdolisesti jokin 5.1 järjestelmä tms mikä voisi olla väärissä säädöissä tms. Rengasäänet kyllä kuuluvat ihan perusasetuksillakin, mutta eivät toki niin kuin Turismoissa, jossa renkaat huutaa kuin 70-luvun poliisisarjoissa. Eivät ne oikeassa autossakaan pidä meteliä, kuin vasta kunnolla lukkiutuessaan tai luistaessaan. Juurikin ne selkeästi kuultavat, mutta eivät liian huomiota vievät vingahdukset kuuluu juuri niin kuin pitääkin.
 
Vastaus: Project CARS

Ei kyllä tässäkään nuo autojen äänimaailmat mitään maagisia tai aidon kuuloisia ole.
 
Vastaus: Project CARS

AI että, nyt tulo hienosti konkreettisesti neuvoa miten ajaa. Täytyy ehdottomasti mennä opettelemaan tuo uusiksi, vaikka sen viikonlopun jo ajoinkin. Kiitos!

Yleisohjeena, tuo Renault on sellainen koppi, jota voi ja pitää paiskoa kuin huoraa, eikä niinkään ajaa varovaisesti. Voimakkaat turn-init mutkiin ja painopisteen muuttuessa nopea terävä vastaohjaus, kun nokka on oikeassa suunnassa estämään yliohjaamista. Monet selkeästi ajavat tuota liian "hienosti" ja tasaisilla liikkeillä. Vedät kunnon pätkät tänään ja ajat pöhnäpäissä, niin tiedät mitä tarkoitan.

Ja tämä on sitten useimmille pelin autoille täsmälleen väärä ajotapa. Jokainen auto on pakko opetella, jotta sillä pärjää edes 90% vastukselle, saati sitten nettiskaboissa.
 
Vastaus: Project CARS

Kartteja ajaessa kuuli kyllä ihan selkeästi eron milloin rengas hyppii ja milloin liukuu jne. Isommissa autoissa tottakai moottori peittää rengasäänet alleen, se on aika loogista :o
 
Vastaus: Project CARS

Ei kyllä tässäkään nuo autojen äänimaailmat mitään maagisia tai aidon kuuloisia ole.

Ajatko sisäkulmasta? Siinä koppiautoissa äänet vaimenee, kuten kuuluukin. Takakulmasta saa ne kunnon murinat, jos kaipaa. Valitettasti optiota saada ulkoäänet sisään ei käsittääkseni löydy. Mihin muuten vertaamalla väität ääniä epärealistisiksi? TV ei ole sitten oikea vastaus.

EDIT: Itse puhun PC-versiosta, joten konsolipuolen mahdollisesta bugaamisesta en sitten tiedä. Täysin mahdollista toki.
 
Vastaus: Project CARS

Yleisohjeena, tuo Renault on sellainen koppi, jota voi ja pitää paiskoa kuin huoraa, eikä niinkään ajaa varovaisesti. Voimakkaat turn-init mutkiin ja painopisteen muuttuessa nopea terävä vastaohjaus, kun nokka on oikeassa suunnassa estämään yliohjaamista. Monet selkeästi ajavat tuota liian "hienosti" ja tasaisilla liikkeillä. Vedät kunnon pätkät tänään ja ajat pöhnäpäissä, niin tiedät mitä tarkoitan.

Ja tämä on sitten useimmille pelin autoille täsmälleen väärä ajotapa. Jokainen auto on pakko opetella, jotta sillä pärjää edes 90% vastukselle, saati sitten nettiskaboissa.

Totta.

Pätee usein etuvetoautoihin että niitä täytyy käsitellä tosi kovakouraisesti että pääsee lujempaa. Ratti kaakkoon ja hanaa.

Joskus Gran turismon lisenssitesteissä muistan kun tuotti ongelmia etuvetoauto ja sitten kokeilin raivopäissäni heitellä autoa miten sattuu ja heti tuli kultaa :D

Tuossa Cliossa tosin täytyy ottaa huomioon tuo painon siirtely kun se perä lähtee helposti irti jos on kylmänä takapää.
 
Vastaus: Project CARS

Ajatko sisäkulmasta? Siinä koppiautoissa äänet vaimenee, kuten kuuluukin. Takakulmasta saa ne kunnon murinat, jos kaipaa. Valitettasti optiota saada ulkoäänet sisään ei käsittääkseni löydy. Mihin muuten vertaamalla väität ääniä epärealistisiksi? TV ei ole sitten oikea vastaus.

EDIT: Itse puhun PC-versiosta, joten konsolipuolen mahdollisesta bugaamisesta en sitten tiedä. Täysin mahdollista toki.

No esim. F1:ssä ei ole aitoja ääniä nähneetkään, vaihtaminen alaspäin kuulostaa varsinkin aika hassulta. Toki johonkin turismoihin verrattuna oikein kelpo äänet.

En siis itse omista peliä, vaan kaverin luona katselin/kuuntelin vierestä.
 
Vastaus: Project CARS

No esim. F1:ssä ei ole aitoja ääniä nähneetkään, vaihtaminen alaspäin kuulostaa varsinkin aika hassulta. Toki johonkin turismoihin verrattuna oikein kelpo äänet.

Tässä olen samaa mieltä. Nuo klassikot ja rookie-formula ovat ihan uskottavia, mutta nuo "isot" eivät vakuuta. Toki tähän voi sanoa, että eiväthän ne F1-autoja olekkaan vaan Formula A :)

Touring- ja muskeli-autot kyllä kutitaa kivasti palleja subbarilla
 
Vastaus: Project CARS

Tuossa Cliossa tosin täytyy ottaa huomioon tuo painon siirtely kun se perä lähtee helposti irti jos on kylmänä takapää.

Tuossapa onkin Clion ja muiden noiden etuvetoisten virittelyn ydin. Painopisteen heijaaminen pitää saada kuriin, ilman että autosta tulee suoraan kyntävä. Itsellä tavoite on saada autosta loogisesti yliohjaava, jolloin perän irtoamisen saa ikäänkuin otettua kiinni, ennenkuin se edes alkaa. Auto voi ja saa olla vaikea ajettava, kunhan se toimii loogisesti ja tilanteesta riippumatta, koska niihin vaikeuksiin tottuu ja ne oppii välttämään. Toki tällöin kilpatilanteessa tulevat tönäisyt yms voivat sekoittaa pakan tyystin, mutta autoa ei todellakaan kannata säätää alimman mahdollisen nimittäjän mukaan. Lisäksi paras ystaväsi on joka tilanteessa free practise moodi, jossa voi takoa Laguna Secaa pari tuntia per auto, jolloin päsee sisään autoon kuin autoon. Itselleni tuosta on muodostunut testirata riittävän monipuolisen rataprofiilin vuoksi.
 
Vastaus: Project CARS

Ratilla GT oli kokoajan kuin jäällä ajaisi tai sitten auto ei olisi kunnolla edes tiessä. Nimenomaan tuntuma ratilla.

No tuo onkin ikävä uutinen? Nimittäin yksi suurimpia moitteita meidän kisa-yhteisössä ollut se, että GT:ssä on liian pitävät renkaat! Siksi maksimissaan käytämme RH-renkaita tai mielummin SS-renkaita, että ajaminen olisi lähempänä sitä jäällä ajamista.

Jos olen lauseesi ymmärtänyt oikein ja se on totta, niin silloin ei PC:ista tule meidän simulaattoria! :(
 
Vastaus: Project CARS

Brittisarjoissa kannattaa myös muistaa että monet radoista (Donington & Brands Hatch) laittaa paljon mutkia nyppylän päälle. Nyppylälle noustaessa pito häviää ja alustan epätasapainot nousee vielä enemmän esille.
 
Ylös Bottom