Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Saisi tuo renkaiden kylmyys vaikuttaa vastusjienkin ajoon.. tuota ei varmaan pois saa säädettyä, ainostaan kulumisen.
 
Vastaus: Project CARS

Kaippa se täytyisi panostaa itsekin rattiin, hinnat vaan aika suolaisia omalle palkkaluokalle.

Kyllä itseänikin näin tarkanmarkan miehenä hieman kiristelee ajatus siitä, että pitäisi investoida 350e uuteen rattiin + 100e uuteen rattitelineeseen (ellei nyt sitten ole mahdollista jotenkin lekaa pienempiä työkaluja käyttäen hommuloida T300:sta vanhaan Wheel Stand Prohon kiinni). Ajokokemukselle tulisi siten hintaa saman verran kuin itse konsolille :( Toisaalta ei millään viitsisi padilläkään ajella kun kerran PC/PS3 -pelivuosina pääsin rattiajon makuun - ajokokemus on kuitenkin ratilla ihan eri luokkaa.

Ajopeliä tekisi kuitenkin kovasti mieli joten päätöksiä joutuu tekemään...

P.S.
Live for Speed oli kyllä aikoinaan nannaa hyvällä porukalla :D
 
Vastaus: Project CARS

Ärsyttävää kyllä tuo ettei voi yksinpelissä luoda omaa kautta. Joskus mielestäni väitettiin, että tuplakisan pystyisi ajamaan, mutten ainakaan itse keksi miten. Ei oikein onnistu Excelilläkään pisteidenlasku kun vastustajat (tai nimet) muuttuvat joka kisaan.

Mahtaako kukaan tietää mikä tuo Solo-pelimuodon sarakkeesta löytyvä "Coming soon"-kohta tulee olemaan? Löytyy sieltä Free Practicen alta. Hiljaa mielessäni toivon, että olisi kausimuoto.
 
Vastaus: Project CARS

Ärsyttävää kyllä tuo ettei voi yksinpelissä luoda omaa kautta. Joskus mielestäni väitettiin, että tuplakisan pystyisi ajamaan, mutten ainakaan itse keksi miten. Ei oikein onnistu Excelilläkään pisteidenlasku kun vastustajat (tai nimet) muuttuvat joka kisaan.

Tämä olis kyllä kova sana... Olisi ollut jo hieno ominaisuus GT6:ssa.
 
Vastaus: Project CARS

Juu itehän en jaksanu odottaa että toimittaa vaan kävin hakemassa pelin cittarista ja palautan tulevan verkkokaupan pelin takasi kun aikailevat. Ke tuli ilmotus et käsitelty paketoitu yms ja tänää ku soitin sinne nii sano ettei oo edes lähettäny vielä jostain kumman syystä.. Näköjään jostain ittestään rupes rattikin toimiin niinku pitää :D ? Valkkasin aluks ton amatöörin nii mistä saan ton ajoapuviivan muokattua vaan mutkiin? Pakko käyttää tota vielä kun ei oo kentät niin tuttuja. Vähä hukassa kyl et mistä löytyy mitkäkin säädöt ja vielä kun kielipääkin vajaa :D
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä itseänikin näin tarkanmarkan miehenä hieman kiristelee ajatus siitä, että pitäisi investoida 350e uuteen rattiin + 100e uuteen rattitelineeseen (ellei nyt sitten ole mahdollista jotenkin lekaa pienempiä työkaluja käyttäen hommuloida T300:sta vanhaan Wheel Stand Prohon kiinni). Ajokokemukselle tulisi siten hintaa saman verran kuin itse konsolille :( Toisaalta ei millään viitsisi padilläkään ajella kun kerran PC/PS3 -pelivuosina pääsin rattiajon makuun - ajokokemus on kuitenkin ratilla ihan eri luokkaa.

Ajopeliä tekisi kuitenkin kovasti mieli joten päätöksiä joutuu tekemään...

...siteeraan nyt itseäni, mutta kerta se on ensimmäinenkin :D

Toinen juttu on tietysti se, että onko pCARS viidensadan euron sijoituksen arvoinen. Sen takia olenkin tässä odottanut ajopeliasiantuntijoilta (esim. Omenanraadolta ;) ) jonkinlaista arvosteluntyylistä, neutraalia summausta pelistä :)
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä vaikuttaa hyvältä pienen hetken pelin jälkeen. Tosin tuli vain ajeltua hetkinen Spa:n radalla vanhalla Lotuksella illalla. Kyllä tuli melkonen fiilis kyllä tuosta.

Rattini ei valitettavasti käy pleikka neloseen niin joudun ajamaan ohjaimella. Laitoin vaikeimmat asetukset (ainoastaan automaattivaihteet päälle) ja säätämätttä ohjausta mitenkään. Ja kyllä tuolla pystyi ajamaan, vaikka usea ohjaimen on sanonut käyttökelvottomaksi ilman ajoapuja. Joo onhan siinä toki haastetta, mutta ottaen huomioon, että ilman säätöjä sain melko puhtaita kierroksia niin ei paha. Vähän hienosäätöä ja oppimista niin hyvä tulee uskoisin ja jos ei niin hitusen ajoapua päälle. Mutta eihän tuo ohjaimella tietty ole yhtä hyvä kuin ratilla, kyllä ratilla on aina ihan eri fiilis ollu kuin ohjaimella.

Mut kyllä tossa oli hauska ajaa, vaikka aika varoen ajoinkin toki. Tarkoitus olikin enimmäkseen saada tuntumaa ja nauttia tuosta fiiliksestä. Oli mukava huomata, että rengaiden lämmöillä on ihan oikeasti merkitystä tässä pelissä ja alussa meinaa koko ajan lähteä luistamaan.


[VIDEO=youtube;qA8-9DHiCoE]https://www.youtube.com/watch?v=qA8-9DHiCoE[/VIDEO]
 
Vastaus: Project CARS

Itse en vielä omista tätä Simulaattoria, mutta olen tätä keskustelua seurannut jo pitempään. Nyt pelin ilmestyttyä, on tullut tosi ristiriitaisia kommentteja. Jopa grafiikassa olisi ongelmana tupla-kuva eli kuin lomitettu kuva, jota toiset eivät ole huomanneetkaan?

Kommentit ajotuntumasta ja simulaation tasosta vaihtelee sitäkin enemmän ja se ehkä kertoo enemmänkin kommentin antajan käsityksestä todellisen auton ajamisesta tai sen käsityksen totaalisesta puutteesta?

Eli lyhyesti sanottuna, nämä keskustelut eivät auta yhtään ostopäätöksen kanssa, vaan se on kokeiltava ensin ihan itse!
 
Vastaus: Project CARS

Pakko oli tämän takia liittyä tänne foorumille.

Ajotuntuma pelissä on kyllä loistava ratilla ps4sella, ja AI tarjoaa myös mukavaa haastetta.
Sattui netissäkin randomilla muutama loistava kisa, joissa pääsi muutaman osaavan kaverin kanssa vääntämään kunhan päästiin alkuruuhkasta läpi. Mutkin saa lisätä psn jusari99.

Auton säädöistä joku kyseli niin, näyttää loogisilta oikeaan elämään verrattuna, häiritsee vaan aurauskulmissa käytetyt asteet millimetrien sijasta. Periaatteessa aurauskulmat, ajokorkeus ja jousen jäykkyys on ne mitä aluksi kannattaa säädellä, radikaaleilla muutoksilla aluksi ja katsoo paraneeko ja siitä säätää lisää. Iskareiden säätöihin en ole itse koskenut ja niitä hierotaan yleensä vasta kun menee 10 kierrosta 0,3 sek sisään, tietysti tässäkin perus kokeiluja voi tehdä.
 
Vastaus: Project CARS

Itselläni ainakin sopii pädillä pelatessa tuo esiasetus 3, kun kaikki ajoavut on pois. Tosin käytän itse automaattivaihteita. Säädin myös yhden pykälän steeringii herkemmäksi ja brakingii myös yhden pykälän herkemmäksi. Varikolta tullessa on todella vaikea pysyä radalla, mutta kunhan renkaat lämpenee, niin pitäisi olla ihan hyvä ajella. Joissakin autoissa steeringiä voi laittaa jopa vielä enemmän herkemmäksi. Pitää itsellä vielä tutkiskella mitä tuo deadzone nyt käytännössä tarkottaa.

Ainiin ja btw, ei kannata kolaroida nokka edellä jos ajatte keskellä yötä Nurburgringilla. Ei nimittäin näy yhtään mitään sen jälkeen, kun valot sammuu.:D
 
Vastaus: Project CARS

Tuli lopulta hankittua tämä PC:lle. Ei jotenkin kiinnostanut investoida reilua 400 euroa peliin ja rattiin. Ratti ja ajopenkki löytyy kuitenkin jo valmiiksi. Lisäksi tämä näytti pyörivän oikein mallikkaasti myös omalla koneella.

Itse menin suoraan syvään päätyyn ja heitin ajoavut sun muut hommat pois. Tai jätin asetuksen vastaamaan oikean elämän vastinetta, eli jos autossa on abs, niin se on myös pelissä päällä. Vaihteet menee toki manuaalilla.

Ihan hirveästi en kerennyt vielä pelaamaan, mutta uran sain aloitettua Clio Cupissa. Ei jotenkin nuo mikroautot hotsittaneet. Se oli jotenkin hassua, että heti kasataan kauheat odotukset. Eli mestaruus ja merkkimestaruus olisi ekalle kaudelle kaikkien toiveissa. Voi olla, että tässä suomalaiseen tapaan sulaa kovien paineiden alla. :D

Ajaminen tuntui hyvältä sekä Cliolla että Audin R8:lla. Toki tässä on vielä opeteltavaa ja paljon. Varsinkin ratojen kanssa, mutta positiivisilla fiiliksillä tässä ollaan liikenteessä.

E: Itse laitoin vaikeustason näin alkuun 70 prosentin hujakoille. Tuollakin tuntui jo tarpeeksi haastavalle. Tosin oma töpeksintä toi hommaan myös oman lisähaasteensa. :D Eiköhän se kuitenkin tästä lähde. Niin joo, ja kylmillä renkailla on tosiaan huomattavasti vaikeampi ajaa kuin lämpöisillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Itselläni ainakin sopii pädillä pelatessa tuo esiasetus 3, kun kaikki ajoavut on pois. Tosin käytän itse automaattivaihteita. Säädin myös yhden pykälän steeringii herkemmäksi ja brakingii myös yhden pykälän herkemmäksi. Varikolta tullessa on todella vaikea pysyä radalla, mutta kunhan renkaat lämpenee, niin pitäisi olla ihan hyvä ajella. Joissakin autoissa steeringiä voi laittaa jopa vielä enemmän herkemmäksi. Pitää itsellä vielä tutkiskella mitä tuo deadzone nyt käytännössä tarkottaa.

Ainiin ja btw, ei kannata kolaroida nokka edellä jos ajatte keskellä yötä Nurburgringilla. Ei nimittäin näy yhtään mitään sen jälkeen, kun valot sammuu.:D
Jea, illan tossa säätelin ja tuskailin pädin kanssa ja lopulta löytyi eräältä foorumilta omaan makuun hyvä setup, jolla voi ajaa pädillä ilman mitään apuja myös takavetoisilla pedoilla (testattu mm. Silverstone+ MB AMG Coupe DTM, joka pyörii kun puolukka siellä, jos laittaa mutkaan urku auki.)

Ohjauksen esiasetus on 3 ja nippelit seuraavanlaisesti;

Steering deadz. 15
Steering sens. 0
Throttle deadz. 10
Throttle sens. 20
Brake deadz. 10
Brake sens. 20
Clutch deadz. 10
Clutch sens. 45

Speed sens. 70
Controller filtering sens. 40

Force feedback 90
Anvanced off

Tuohon setuppiin tykästyin, suoralla voi tehdä korjausliikkeitä ilman että auto "nytkähtelee" sivuille villisti ja kaasun/jarrun kontrollointi onnistuu ok.

Pelihän itsessään on mahtava kun ottaa aikaa ja opettelee radat. Vaikeusaste on yleensä 70-80% ja saa aikaan tosi tiukkoja kisoja. Ei vielä ole tullut konsoleilla ajopeliä vastaan jossa on vastaavanlaista kilpaa-ajamisen meininkiä. (Driveclub ehkä, mutta muuten se on liian arcade ja on ne aidot radat vaan sata kertaa parempia kuin yksikään dc: n radoista.)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Itse en vielä omista tätä Simulaattoria, mutta olen tätä keskustelua seurannut jo pitempään. Nyt pelin ilmestyttyä, on tullut tosi ristiriitaisia kommentteja. Jopa grafiikassa olisi ongelmana tupla-kuva eli kuin lomitettu kuva, jota toiset eivät ole huomanneetkaan?

Kommentit ajotuntumasta ja simulaation tasosta vaihtelee sitäkin enemmän ja se ehkä kertoo enemmänkin kommentin antajan käsityksestä todellisen auton ajamisesta tai sen käsityksen totaalisesta puutteesta?

Eli lyhyesti sanottuna, nämä keskustelut eivät auta yhtään ostopäätöksen kanssa, vaan se on kokeiltava ensin ihan itse!
Just näin,ite se on kokeiltava!! Ne jotka pitävät GT5/6 ajomallinnuksesta,melkein heti lyttäävät tän pelin,ku ei ookkaan samanlainen. Ite kans tykkään GT5/6,mut tää on jotenki haastavampi ja eri autot käyttäyvåt erilailla. Toki täs on puutteitakin,varsinki online puolella. Mut uskon ett ne on korjataan päivityksillä. Kehotan kaikille kärsivällisyyttä ja säätäkää autoa/rattia/pädia ni hyvä tulee.
 
Vastaus: Project CARS

Miten se aina meneekin niin että jos otat 2 eri autopeliä ja mielessäsi yhdistät ne, niin siitä tulee upea taideteos. Miettikää vaikkapa Project Carsin ura-moodi ja GT6 = lähes täydellinen ajonautinto :rolleyes:
 
Vastaus: Project CARS

Miten se aina meneekin niin että jos otat 2 eri autopeliä ja mielessäsi yhdistät ne, niin siitä tulee upea taideteos. Miettikää vaikkapa Project Carsin ura-moodi ja GT6 = lähes täydellinen ajonautinto :rolleyes:
Kyllä tämä vaikuttaa lupaavammalle juuri ajomallinsa puolesta. Autot käyttäytyy aika lailla niin kuin niiden olettaisikin käyttäytyvän.

Toki GT6 oli myös onnistunut tekele tuossa suhteessa, kun miettii että miten paljon siihenkin sai kulutettua aikaa. Ei sitä heikolla ajomallilla olisi jaksanut pelata.
 
Vastaus: Project CARS

Miten se aina meneekin niin että jos otat 2 eri autopeliä ja mielessäsi yhdistät ne, niin siitä tulee upea taideteos. Miettikää vaikkapa Project Carsin ura-moodi ja GT6 = lähes täydellinen ajonautinto :rolleyes:

Kyllä tässä on juuri ajonautinto niin paljon parempi kuin gt6:ssa, ettei meikä ainakaan voi edes verrata. Gt luisuu minne sattuu kokoajan ja nää käyttäytyy niinku autot.
 
Vastaus: Project CARS

Mahtava peli kyllä mitä kerennyt ajella, olen vallan ihan solo kisoja ajellut konetta vastaan, haastavaa ja hauskaa. Samaa mieltä edellisen kanssa ettei tätä GT-sarjaan voi verrata, autot käyttäytyvät paljon paremmin ja tekoäly on myös todella kehittynyt. Kyllä Pcars laittaa ajopeleille ihan uuden mittapuun, autojen äänistä myös plussaa, varsinkin näin autohullun korvaan kuulostaa monet menopelit hyvältä. Eniten olen tainnut tykästyä noilla vanhoilla DTM autoilla ajamaan.
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä tässä on juuri ajonautinto niin paljon parempi kuin gt6:ssa, ettei meikä ainakaan voi edes verrata. Gt luisuu minne sattuu kokoajan ja nää käyttäytyy niinku autot.


En ole koskaan nähnyt tai kokenut, että GT:ssä autot luisuisi sattumanvaraisesti minne sattuun. Kyllä ne luisuu ihan sinne, mihin vauhti ja massa vie vai mitä oikein tarkoitat? Tietenkin ajopeleille tyypillinen perus-aliohjaaminen vaivaa, kuten näyttää videoiden perusteella olevan myös PC:ssakin.

En oikein jaksa uskoa, että fysiikoissa olisi kovin isoja eroja, koska tämän tasoisten video-kuvien luomiseen tarvitaan laskentatehoa ainakin miljoona kertaa enemmän kuin auton liikkeiden laskentaan eli fysiikka on koneille pikku-juttu. Suuremmat erot taitaa olla ratin- ja forcen-mallinnuksessa sekä renkaiden pidon ominaisuuksissa?
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä itseänikin näin tarkanmarkan miehenä hieman kiristelee ajatus siitä, että pitäisi investoida 350e uuteen rattiin + 100e uuteen rattitelineeseen (ellei nyt sitten ole mahdollista jotenkin lekaa pienempiä työkaluja käyttäen hommuloida T300:sta vanhaan Wheel Stand Prohon kiinni). Ajokokemukselle tulisi siten hintaa saman verran kuin itse konsolille :( Toisaalta ei millään viitsisi padilläkään ajella kun kerran PC/PS3 -pelivuosina pääsin rattiajon makuun - ajokokemus on kuitenkin ratilla ihan eri luokkaa.

Ajopeliä tekisi kuitenkin kovasti mieli joten päätöksiä joutuu tekemään...

P.S.
Live for Speed oli kyllä aikoinaan nannaa hyvällä porukalla :D


Itse aikonaan duunasin noi reijät t500rs:lle meni noin vartti aikaa siihen.:)
 
Ylös Bottom