Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Penkkiä voi säätää taaksepäin, jos se auttaisi? Pitää vain määritellä sille näppäin.

Ainiin! Täytyykin koittaa. Kiitos.


Kyllä on vaan jotenkin pettymys kokonaisuudessaan koko peli. Odotukset olivat itsellä turhan korkealla. Ei vaan ole läheskään sitä mitä ennakko hype antoi ymmärtää. Puhdas autosimu on tästä kaukana.
Konsolimittapuulla tämä on selkeästi lähimpänä simua mitä on nähty RBR:n jälkeen.

Voiko näitä edes verrata kun toinen on PC peli?

Voisi ennemmin miettiä että onko tämä parempi kuin Gran Turismo 6?

Nimenomaan näin. Kyllä ainakin itsellä on ollut aina ongelmia GT:n luistelun ja tunnottomuuden kanssa, kun tässä tiedän hyvinkin miten kovaa voin mennä missäkin ja tunnen kokoajan auton.
 
Vastaus: Project CARS

Kokeilkaapas joku säätää fov:ia ja katsastaa tätä ongemaa udestaan. Toinen on että ottakaa kaikki näytöllä oleva data pois, eli sijoitus, aika ja mittaristot, radan kartta yms. tyhjäksi kaikki ylimääräinen, myös ratti ja kuskin kädet yms. (hakuammuntaa todennäköisesti mutta kaikkea kannattaa kokeilla :) )
Se on ps4 yksinoikeus ominaisuus.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=162746041&postcount=8877
It's not a bug. It's a side effect of the way we do AA on PS4, and is arguably a good thing (hear me out!). It's there, and very noticeable from static images of non-direct feed footage especially, but also undeniably in the game itself (mainly when paused). I spotted it and reported it as soon as it got checked in long ago (so we didn't "miss it" as many would have you believe).

However, I also "spotted" that the PS4 version has really lovely image quality, a very smooth and slightly soft (not low res!), "non-gamey" look, which is very natural, and (imo!) rather fantastic, due to this very clever AA approach. It also greatly minimises the distant "shimmer" you often see in console racing games, which is a side effect of low quality AA on thin vertical objects such as fences.

So yes, the ghosting effect is there, if you look hard enough. The advantages far outweigh this small disadvantage however. Notwithstanding that, if customer feedback demands it, we have a plan to add a UI slider in a future update, which will enable you to tune out the ghosting, at the expense of more aliasing and distant shimmer.
 
Vastaus: Project CARS

Ilmeisesti tämäkin siis julkaistiin vähän keskeneräisenä, mutta "helposti" patchilla korjattavia asioita tuntuu silti olevan. Tuosta ghostingista en sit tiedä, mutta ei se tunnu häiritsevän kuin muutamia. Arvosteluissakaan siitä ei ole juurikaan mainittu.
 
Vastaus: Project CARS

F1ratti ois ehkä hyvä hankinta,jos haluaa enemmän toimintoja,kuin mitä T300/500 pystyy laittamaan.

Muutama kone tuli eilen hajotettua vaihtovirheiden takia käyttäessäni h-kaaviota. Oli kyl mahtava fiilis ajaa kisa ilman vaihtovirheitä.Vaatii kyl kytkimen/h-kaavion käyttö paljon treeniä.:)

En tajua mix jotkut lyttäävät tän pelin heti ku esim.kossu sierra lähtee lapasesta painaessa kaasun pohjaan. Vähän säätää ja ajaa renkaat lämpimiksi,ni on mahtava laite ajaa ja lähtee lapasesta vain oman virheen takia.
 
Vastaus: Project CARS

Kyllähän tuota pelaa varsin mielellään! Heti kärkeen pitää antaa kehuja autojen äänistä, ensimmäinen kokeiltu auto oli siviili R8 ja kyllä vaan se V10 huutaa siihen malliin, ettei pääse pelatessa nuukahtamaan, kun on sellainen meteli! Padilla pelailen vielä tässä vaiheessa ja ohjauksen oletusasetukset tuntuivat alkuun käteen ihan hyviltä, täytynee kuitenkin loppuviikon aikana paremmalla ajalla koittaa vähän säädellä, josko saisi vielä sulavammaksi tuntuman.

Ehdin eilen vetämään pientä testiä Spassa ja Brnossa ja kyllähän oli kivaa ajelu. Ihan vapaa harjoittelukin on tuollaisella kunnollisella ajomallinnuksella oikein kivaa ja huomasi äkkiä ihan yllättäen, että reilu puoli tuntia oli kulunut radalla ihan tuosta vaan. Brnossa vetäisin sitten pienen kisakokeilun, nopeat aika-ajot ja 8 kierroksen kisan 20 autolla. AI oli asetettu kokeiluluonteisesti 70 % ja kivaa oli ajelu, todella! Tekoäly ajaa järkevästi, mutta tekee kuitenkin joitain virheitäkin, tuli hyvää taistelua aikaiseksi ja 7. sija tuntui ihan saavutukselta, kun kisan aikana onnistuin pari sijaa nousemaan. Ensituntumalta erittäin hyvä peli ja odottelenkin tässä jo, että pääsisi ajamaan lisää!

Itse en huomannut mitään kaksiintumista PS4-versiossa! Käytössä 100 hz paneeli ja ajoin sekä auton sisältä ja takaa useammankin kierroksen. Keskityin tosin enemmän siihen auton radalla pitämiseen, mutta en tosiaan huomannut mitään. Olisikohan ihan oikeasti vaikutusta tuolla paneelin virkistystaajuudella...
 
Vastaus: Project CARS

Simumestarit ja reaalimaailman mestarit voisivat kertoa onko clio cup autot tosiaan suoralla 200 vauhdissa niin yliohjautuvia että normaali ratin liikkeillä auton saa yliohjautumaan ja perän irti asfaltista?
Mitä nyt olen etuvetoisten kaarre testejä katsellut niin kaasu+raju ohjaus tuottaa yleensä aliohjautuvuutta ja yleensä se on toivottavaa kun yliohjautuminen menee helposti spinnaukseksi ja sehän olisi melkoista sijojen menetystä kisoissa.

Sitten missä on täsmälliset tiedot pädi asetusten vaikutuksista eli ohjekirja, haluaisin kuulla mitä todella nämä säädöt tekee, 0-100 ei kerro mitään todellista. Osaan kyllä englantia mutta haluan tietää nuo ihan pelintekijän tarkoittamalla nippelitasolla.

Sain mm. sellaisen pädiasetuksen että renkaat alkaa kääntyä vasta 0.5s sen jälkeen kun tatti on ääriasennossa :-D On siinä melkoinen input filtteri jo...
 
Vastaus: Project CARS

F1ratti ois ehkä hyvä hankinta,jos haluaa enemmän toimintoja,kuin mitä T300/500 pystyy laittamaan.
F1 ratissahan suurinosa napeista on lumenäppäimiä. Oliko se peräti niin, että siinä on hieman vähemmän oikeita nappeja kuin esim T300:ssa. Sehän näkyy pelillekin T500 rattina.

Simumestarit ja reaalimaailman mestarit voisivat kertoa onko clio cup autot tosiaan suoralla 200 vauhdissa niin yliohjautuvia että normaali ratin liikkeillä auton saa yliohjautumaan ja perän irti asfaltista?
Mitä nyt olen etuvetoisten kaarre testejä katsellut niin kaasu+raju ohjaus tuottaa yleensä aliohjautuvuutta ja yleensä se on toivottavaa kun yliohjautuminen menee helposti spinnaukseksi ja sehän olisi melkoista sijojen menetystä kisoissa.

Ei kyllä millään "normi" liikkeellä lähde suoralla alta. Sen saa kyllä todella helposti joo lähtemään, mutta vaaditaan sellaista ratin liikettä, mitä en ikimaailmassa lähtisi itse koittamaan 200 taulussa. Se on pelissä vain hiukan toisen tuntuista kuin oikeassa maailmassa, pelissä monet liikkeet tuntuu "pieniltä", vaikka todellisuudessa ne on jotain ihan muuta.

Pelleilin minäkin eilen 20sek johdossa maalisuoralla ja auto lähti "helposti" lapasesta, mutta siinä juuri sitä itekkin mietin etten mä herranjumala ikinä ois noin rajuja liikkeitä oikealla autolla tehnyt tossa vauhdissa. Edes siis rata-autolla.
 
Vastaus: Project CARS

Onko teillä tärinät ratissa (t300rs)? Kanttareen yli ajaessa ei tule mitään forcea tai tärinää, pelkästään ääni. Sama juttu, jos jarruttaa lukkoon.
 
Vastaus: Project CARS

Penkkiä voi säätää taaksepäin, jos se auttaisi? Pitää vain määritellä sille näppäin.

Joku kyseli fysiikoista niin ei ne AC:n tasoa ole ja suuri ero tulee radoista. Project Carsissa ne on tasaisia baanoja ja AC:ssa puolestaan paljon tarkemmin mallinnettu ja haastavaksi tehty.

Ratojen tasaisuus häiritsi minua eniten, muuten on kyllä ihan laadukkaan tuntuinen muutaman tunnin pikaisten harjoitteluajojen jälkeen.
Ratojen tasaisuuden huomaa hyvin Simviben ohjaamien bass shakereiden antaman palautteen kautta, joka on onneton Project Carssissa verrattuna Assetto Corsaan. Piti oikein vertailla näitä keskenään eilen kun ensimmäisen vedon Monzaa ajelin PCarssilla eikä radasta tullut oikein minkäänlaista tuntumaa persuksiin saakka. Monzan lähtösuoran muutamat töyssyt on oikeastaan ainoat jotka kunnolla tuntee PCarssissa, kun AC:ssä ratojen epätasaisuutta on läpi radan ihan eri tavalla ja sen huomaa kyllä myös auton käyttäytymisessä.
Autoista joita kerkesin testata Ford Sierra, ja E30 BMW miellytti minua eniten, vanhakoppa Escort oli myös hauska, joskin tuntui hieman oudolta, kun joutuu ohjaamaan ojan puolelta.
No tänään pitää aloitella uraa ja varmaan joku online vetokin käytävä testaamassa.

ps. Jos jollain ongelmia PC:llä saada Simvibe, DashMeterPRO tms. kolmannen osapuolen ohjelma toimimaan, pelin asetuksista pitää laittaa memory share päälle, meni hetki ennen kuin tämän hoksasin.
 
Vastaus: Project CARS

Kannattaa tosiaan muistaa Assetto Corsaan verratessa et tämä on tehty pitkälti konsolien ehdoilla myös pc:lle, vaikka piristetyin versio varmasti onkin.
 
Vastaus: Project CARS

F1 ratissahan suurinosa napeista on lumenäppäimiä. Oliko se peräti niin, että siinä on hieman vähemmän oikeita nappeja kuin esim T300:ssa. Sehän näkyy pelillekin T500 rattina.

Onhan siinä 5 lumenäppäintä. Mut alhaalla on molemmin puolin D-näppäimet(4toimintoa/näppäin) ja peukaloilla myös rulla D-näppäimet(2 toimintoa/näppäin). Mut voi ola ett niihin tulee samat toiminnot. Mut ainakin saa just yhtä paljon toimintoja kuin T300:een.

Sama miten toi onkin,hyvin riittää mulle GTE ratin toiminnot.:)
 
Vastaus: Project CARS

Tulihan se ura aloitettu karteista ja onhan se ihan älyttömän hauskaa kisaamista, ainut toinen kokemus pelien kart kisoista on GT5 ja tämä on ihan eri planeetalta. Kisat ovat tiukkoja suurimmaksi osaksi ja täytyy tosissaan keskittyä ajamiseen että pysyy kärjen mukana, saa nähdä mitä herkkua on luvasssa kun siirtyy ajamaan kunnon kilpureilla:D
 
Vastaus: Project CARS

Tulihan se ura aloitettu karteista ja onhan se ihan älyttömän hauskaa kisaamista, ainut toinen kokemus pelien kart kisoista on GT5 ja tämä on ihan eri planeetalta. Kisat ovat tiukkoja suurimmaksi osaksi ja täytyy tosissaan keskittyä ajamiseen että pysyy kärjen mukana, saa nähdä mitä herkkua on luvasssa kun siirtyy ajamaan kunnon kilpureilla:D
Ite kans aloin karteista ajamaan. Hetken sai totutella ohjaukseen, mutta kyllähän se sieltä sitten alkoi sujumaan. Kart kisojen jälkeen kun tuli eka ford focus kisa niin ohjaushan oli sitten jotain ihan muuta ja kokoajan pellolla tai viimeisenä
Bugikin tuli vastaan kun seuraavassa luokassa ajoin 3. Sijalle, mutta tilastojen mukaan sitten voitinkin kisan [emoji15] .
Mukavaa ajelua kyllä
 
Vastaus: Project CARS

Mitenkäs fysiikoiden laita on, onko oikeasti haastetta? Mitä olen videoita katsellut, niin jonkin verran helpolta näyttää monesti. Toki vaikea videoiden perusteella mitään lopullista kuitenkaan sanoa. Itsellä ajot odottaa kun uutta konetta hommailemassa ja tämä AC:n ohella mielessä.

[video=youtube;UyTmpoenZQA]https://www.youtube.com/watch?v=UyTmpoenZQA[/video]

Eka kunnon vetoni eiliseltä, jossa lopulta rattini hajosi.
RUF RGT-8 pohjaa pahasti oletussäädöillä nyrrellä. Todella vaativaa ajaa Nyrrellä vrt. esim Gran Turismoon. Vaatii malttia, renkaiden lämpiämistä ja kanttareita ei ihan tuosta vaan ylitellä - ne rankaisee lujaa.
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä mulla ainakin menee ihan down-shiftaamalla kyl. Mikä keppi/ratti?

Fanatec Porsche 911 Turbo S, keppi on ratin mukana tullut. Kerran ei menny ku spinnasin Cliolla, kokeilin kyllä monta kertaa, ei vaan mennyt. Tuli sitten disqualification kun ajoin väärään suuntaan. Mutta kerran, ton viestin jälkeen, lähdössä rämppäsin vaihteita pienemmälle ja olin näkeväni R:n mittarissa. En tiedä täytyy kokeilla uudestaan
 
Vastaus: Project CARS

Aloitin kauden cartingilla, eteneekö tuo kausi siis pelkillä carting autoilla vai aukeaako lisenssejä ja kutsuja muihin luokkiin kun on riittävästi tahkonnut?
Äkkiseltään tuntuu ainakin noissa carting autoissa tuo ohjaus hullulta oletuksena. Joissain s mutkissa ei ehdi ohjaus mukaan. Onko järkevää lisätä tai vähentää (0-100) ohjauksen dead zonea tai tarkkuutta vai mikä se oli?
 
Vastaus: Project CARS

Oli kyllä viimenen kerta kun verkkokaupasta tilaan mitään peliä. Eipä oo vielä tänäänkään näkyny :mad: Kiva kun tässä tulee vkloppukin väliin ja ajaan ei pääse.. Ei oo hetkeen tuttanu näi pahasti.. Mitenkäs niitten autojen vakiosäädöt, pärjääkö niillä pelkästään hyvin kunhan hetken ottaa reeniä? On niin sekavaa lähtee nolla pohjalta tekeen mitään säätöjä itse kun todennäkösesti vaan huonontais autoo..
 
Vastaus: Project CARS

Omasta tuttavapiiristä kantautuu kuiskauksia että hekään eivät ole päässeet sinuiksi tämän pädiohjauksen kanssa..herää kysymys että millä pohjalla peliarvostelijat antaa pisteitä kun suurin osa pelaajista tulee ajamaan kuitenkin pädeillä?
 
Vastaus: Project CARS

Omasta tuttavapiiristä kantautuu kuiskauksia että hekään eivät ole päässeet sinuiksi tämän pädiohjauksen kanssa..herää kysymys että millä pohjalla peliarvostelijat antaa pisteitä kun suurin osa pelaajista tulee ajamaan kuitenkin pädeillä?

No mitä mä olen lukenut niin harvassa ovat ne jotka pädiä ovat valittaneet. Säätämistähän on ollut myös rattien kanssa. Omakohtaista kokemusta ei tosin ole.
 
Ylös Bottom