Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

Vastaus: Project CARS

Tämä alkaa vaan kuullostamaan siltä että sulla on jokin 3D ominaisuus päällä tv:stä tai pelistä tai jostain... Voisko olla joku säätö jota muutkin käyttää ja se aiheuttaa kuvassa tuota?
Ei siis mitenkään pahalla vaan itseäni tosiaan kiinnostaa että mistä tuollainen johtuu...
Kyllä mullakin tuo tausta puut/katsomo menee aivan karmeam näköiseksi. Kaksoiskuva blur efekti tulee. Eikä todellakaan ole mitään 3d asetuksia päällä tms. Kyllä se nyt vaan vika on pelissä. Aina kun mutkaan tulee ja kuva kääntyy niin tämä esiintyy.
Tiedä sitten millaisilla telkkareilla porukka pelaa. Lcd/plasma, uusi tai vanha, 50hz 100hz voiko olla eroja kuvan tuottamisessa...
 
Vastaus: Project CARS

Kyllähän sitä kaksinaistamista tossa selvästi näkyy, mutta ainoastaan kun katsoo nopeaan liikkeeseen, eli esim ruutujen reunoilla olevia puita jne. Staattisempiin objekteihin sitä ei pitäisi tulla ollenkaan.
 
Vastaus: Project CARS

Puhutko nyt omakohtaisista huomioista pelatessasi, vai näiden giffien pohjalta?

Tänään klo 15 jälkeen tulleet kommentit on ihan omakohtaisia. Ihan oli kuten kuvissakin, näkyviä mutta enemmän silmää rasittava/väsyttävä efekti kun kohteet on epätarkkoja "väärällä tavalla"...

Pelattavuuden puolesta taistelen enemmän pädin ja sen asetusten kanssa kuin että oppisin paremmin ajamaan... vähän huonolta vaikuttaa, monia autoja on lähes mahdoton hallita, en usko että elävässä elämässä nuo lähtee käsistä kuten tässä.

Ja muita hassuuksia, 50 % AI ajaa vieressä ruoholla yhtä kovaa kuin minä asfaltilla..
 
Vastaus: Project CARS

Pelattavuuden puolesta taistelen enemmän pädin ja sen asetusten kanssa kuin että oppisin paremmin ajamaan... vähän huonolta vaikuttaa, monia autoja on lähes mahdoton hallita, en usko että elävässä elämässä nuo lähtee käsistä kuten tässä.

Samat fiilikset(XBOX). Aivan kuin toisissa autoissa asetukset olisivat paremmin kohdallaan, kuin toisissa. Ero on mielestäni todella suuri ja jotkut autot tuntuvat todella vaikeilta ajaa.

Mainittakoon vielä, että alussa valitsin sen keskimmäisen vaikeusasteen. Ajoavut ovat toistaiseksi olleet päällä vakioasetusten mukaisesti. Ohjauksen kontrolleja olen hivenen säätänyt herkemmäksi ja kuollutta aluetta olen laittanut hivenen pienemmäksi.

Pitääkö muuten peli tallennukset poistaa ja aloittaa alusta, jotta alun vaikeusastetta saa vaihdettua, vai löytyykö se sieltä asetusviidakosta?
 
Vastaus: Project CARS

Pitääkö muuten peli tallennukset poistaa ja aloittaa alusta, jotta alun vaikeusastetta saa vaihdettua, vai löytyykö se sieltä asetusviidakosta?

Voin olla väärässä mutta kuvittelen että ne alun 3 eri valintaa ovat vain eri asetukset ajoavuille ja tekoälylle, kaikki saa muutettua jälkikäteen sieltä optioista.
 
Vastaus: Project CARS

Itse hain juuri omani ennen suomen pelin alkua ja ehkä ei ollut viisainta valita ekaksi ajokokeiluksi Formula A:ta :) Kääntyminen tuntui olevan joko liikaa tai liian vähän.. ei oikein välimuotoa tuntunut vielä löytyvän, mutta ihan positiiviset fiilikset jäivät pelistä. Tiedä onko tuo yliohjaus pädin asetuksista vai autosta kiinni kun sitä tuntui riittävän Audin LeMans autollakin.
 
Vastaus: Project CARS

Mites tässä saa sekventiaalin pakille? Ei onnistunu down-shiftaamalla. Eikä tuo h-kaavion pakkikaan skulannu. Siinä voi tosin olla väärä assign. Clio tosiaan autona
Kyllä mulla ainakin menee ihan down-shiftaamalla kyl. Mikä keppi/ratti?


Eipä itellä ole minkäänlaista kaksoiskuva ongelmaa, hyvi rullaa ja grafiikka on nättiä. Olenko sitten sokea tai jotain?

Joo en tiedä, en mäkään sitä erota ollenkaan pelatessa, etenkään kypäräkameralla, kun on liikettä muutenkin niin paljon. Ehkä en ajaessa vaan tarkenna katsetta niin tarkasti yhteen kohtaan tms. Videoissa kyllä tuon aina näin.

Striimissä sinulla ei ollut rattia näkyvillä sisäkuvakulmassa. Mikä asetus on sellainen, että sen saa pois?
Vastaus tulikin jo, jotenkin ajattelin että tykkäisin tosta noin, mitta äsken lopuksi postin kuitenkin kädet takaisin ja ratin. Formula esim tosi typerä ku ratti paikallaan ja välillä huomasin etten kääntänyt rattia tarpeeksi, kun en nähnyt käsiä ruudulla. :D

Kumpaan suuntaan fovia kuuluu säätää, että näkee enemmän ohjaamoa. Haluaisin nähdä kuskin sivupeilin, mutta en osaa säätää fovia. Ainoastaan vauhdin myötä pää menee taakse tarpeeksi.

MITÄ!?! Onko kovasti odotettu peli NÄIN PETTYMYS???
En muista tiedä mutta minä nautin todella kovasti.

Clio, gt4 luokan autot, gt3 luokan autot, formula rookie ja gulf, sekä ne vanhat touring carit on todella hienoja ajaa ja niiden kanssa totisesti on hauskaa, eikä haittaa ajaa liian kovaa AI:ta vastaan ja jäädä mokien takia viimeiseksi.

Sit F1 ei napannut kyllä, ei pysynyt lapasessakaan toki, mutta cm F1 peleihin tottuneelle ei jotenkin iske. Toisaalta myös kaikki nopeat DTM ja lmp autot on liian helppoja ajaa, pitoa niin tajuttomasti ettei nekään iske. Kerssiä ja drs:ää en haluaisi myös käyttää yhtään. Mut tosiaan noi hieman hitaammat autot...AI että, ihan parasta.

AI on alkukierrosten jälkeen hyvä, kivaa vääntöä saa aikaiseksi, mutta jos on hiukankaan liikaa autoja gridissä, niin eka kierros on tuskaa.

Kaiken kaikkiaan todella loistava peli, ei voi muuta sanoa.

Jos joku streamiä katsoi, niin se toinen Clio kisa, 20-ruudusta donningtonissa ja voittoon. Se oli hieno kisa ja AI:n kanssa vääntöä hienosti. (Lopetin streamin snettertoniin cliolla, mutta pää ei enää pysynyt mukana vieraalla radalla)
Myös se imola+sierra oli oikeasti todella todella kiva kisa. 35 autoa tais olla ja 90AI, eli liian kova mulle. Nousin sinne 24-25 sijoille, kunnes spinnasin. Kauhealla kirillä yritin nousta vaikeasti ajettavalla autolla ja nousin vikalla kierroksella 32:ksi sentään, ja väänsin AI:n kanssa, mutta taas pyörähdin ja kisa meni siinä, mutta pirun kivaa oli.
 
Vastaus: Project CARS

Mitenkäs fysiikoiden laita on, onko oikeasti haastetta? Mitä olen videoita katsellut, niin jonkin verran helpolta näyttää monesti. Toki vaikea videoiden perusteella mitään lopullista kuitenkaan sanoa. Itsellä ajot odottaa kun uutta konetta hommailemassa ja tämä AC:n ohella mielessä.
 
Vastaus: Project CARS

Mistä ne pädin asetukset löytyy josta voi säätää ohjauksen herkkyyttä yms? En löytänyt kuin auton säätöjä jossa oli rengaspaineet sun muut.

Edit, löytyikin options napin takaa :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project CARS

Mitenkäs fysiikoiden laita on, onko oikeasti haastetta? Mitä olen videoita katsellut, niin jonkin verran helpolta näyttää monesti. Toki vaikea videoiden perusteella mitään lopullista kuitenkaan sanoa. Itsellä ajot odottaa kun uutta konetta hommailemassa ja tämä AC:n ohella mielessä.

Omasta mielestä ratilla ajaessa fysiikat tuntuu hyvältä, siis sellaiselta ettei virheet johdu muusta kuin itsestä. Nämä Le mans vehkeet, DTM autot jne niin pitoa on käsittämättömän paljon, eli ne on melkein pelin helpompia autoja ajaa. Toisaalta taas Ford Sierra kyllä veteli perää minne sattuu ja sai olla kieli keskellä suuta.

Kyllä ne pelin parhaat autot on siellä keskikastissa ja on kaikkea muuta kuin helppoa.
 
Vastaus: Project CARS

Kumpaan suuntaan fovia kuuluu säätää, että näkee enemmän ohjaamoa. Haluaisin nähdä kuskin sivupeilin, mutta en osaa säätää fovia. Ainoastaan vauhdin myötä pää menee taakse tarpeeksi.

Mitä isompi fov, sitä laajempi kuvakulma. Project Carsiin näyttää löytyvän erilaisia fov-laskureita, mutta en tiedä minkälainen hyöty niistä sitten on... http://www.projectimmersion.com/fov/

Spoilereissa kuva asetuksista, tuolta helmet- tai cockpit cameran fov-lukemaa kasvattamalla pitäisi muutos näkyä. Lisäksi field of view speed sensitivity pois jos ei halua kovassa vauhdissa kasvavaa fovia.

project-cars-on-ps4-and-xbox-one-has-pc-like-graphics-settings-142909494863.jpg
 
Juu siis haluan vauhdin mukaan menevän ja kaikki on muuten ok, mutta kypäräkamera on liian lähellä rattia siltin. Sen maksimi asetus on 85 ja se mulla on jo. :/ eli ei taida saada säädettyä. Ellei tuo vauhdin mukaan muuttuva kumoa tuota jotenkin ja pitäisikin sitä säätää?
 
Vastaus: Project CARS

Juu siis haluan vauhdin mukaan menevän ja kaikki on muuten ok, mutta kypäräkamera on liian lähellä rattia siltin. Sen maksimi asetus on 85 ja se mulla on jo. :/ eli ei taida saada säädettyä. Ellei tuo vauhdin mukaan muuttuva kumoa tuota jotenkin ja pitäisikin sitä säätää?
Penkkiä voi säätää taaksepäin, jos se auttaisi? Pitää vain määritellä sille näppäin.

Joku kyseli fysiikoista niin ei ne AC:n tasoa ole ja suuri ero tulee radoista. Project Carsissa ne on tasaisia baanoja ja AC:ssa puolestaan paljon tarkemmin mallinnettu ja haastavaksi tehty.
 
Vastaus: Project CARS

Juu siis haluan vauhdin mukaan menevän ja kaikki on muuten ok, mutta kypäräkamera on liian lähellä rattia siltin. Sen maksimi asetus on 85 ja se mulla on jo. :/ eli ei taida saada säädettyä. Ellei tuo vauhdin mukaan muuttuva kumoa tuota jotenkin ja pitäisikin sitä säätää?

Taitaa valitettavasti olla konsoliversion rajoitus tuo 85 max fov. Tietysti kannattaa kokeilla toimiiko vauhdin mukaan säätyvän laittaminen pois päältä, ja sillehän oli omat säädöt, eli mahdollisimman matalasta nopeudesta laajeneva näkökenttä vaan päälle. :)

edit: kyllä vain, vauhdin mukaan säätyvän poistamalla pääsee ainakin 120 asteen foviin (1:40):

[video=youtube;BmVQzEMtBmo]https://www.youtube.com/watch?v=BmVQzEMtBmo[/video]
 
Vastaus: Project CARS

Kyllä on vaan jotenkin pettymys kokonaisuudessaan koko peli. Odotukset olivat itsellä turhan korkealla. Ei vaan ole läheskään sitä mitä ennakko hype antoi ymmärtää. Puhdas autosimu on tästä kaukana.
 
Vastaus: Project CARS

Itse olen kaivannut kunnon uramoodia sitten N64:n World Driver Championshipin & PS2:n/Xboxin V-Rally 3:n ja tämä näyttäisi sopivan niihin raameihin vallan mainiosti. Ensmmäinen kausi tuli ajeltua Formula Gulfilla ja voittohan siinä tuli. Siitä sitten Formula C:hen. Pakostakin tulee nostalogiafiiliksiä kun aikoinaan pelasi N64:n Monaco Grand Prixin uraa. 80% AI on ehkä liian paha minulle, mutta 70% juurikin sopiva. Ihan hyvä peli täytyy myöntää, tosin en alunperinkään uskonut jatkuviin "Ooh Check out our Project CARS on rain 60fps vs Driveclub vs GT6 vs Game Boy F1 World grand Prix footage" hehkutuksiin joten graafinen ulkoasu ja FPS -ongelmat eivät minulle tulleet pettymyksenä.

Mutta mites se Online? Onko samaa romurallia kuin DriveClub vai kuinka herrasmiesporukkaa on liikkeellä? Ja niin, saako törmäykset pois päältä ettei auto huuda hoosiannaa ekan mutkan jälkeen kun kymmenisen autoa on puskurissa ja sivuovessa?
 
Vastaus: Project CARS

Kyllähän sitä kaksinaistamista tossa selvästi näkyy, mutta ainoastaan kun katsoo nopeaan liikkeeseen, eli esim ruutujen reunoilla olevia puita jne. Staattisempiin objekteihin sitä ei pitäisi tulla ollenkaan.


Kokeilkaapas joku säätää fov:ia ja katsastaa tätä ongemaa udestaan. Toinen on että ottakaa kaikki näytöllä oleva data pois, eli sijoitus, aika ja mittaristot, radan kartta yms. tyhjäksi kaikki ylimääräinen, myös ratti ja kuskin kädet yms. (hakuammuntaa todennäköisesti mutta kaikkea kannattaa kokeilla :) )

Joku kyseli fysiikoista niin ei ne AC:n tasoa ole ja suuri ero tulee radoista. Project Carsissa ne on tasaisia baanoja ja AC:ssa puolestaan paljon tarkemmin mallinnettu ja haastavaksi tehty.
Voiko näitä edes verrata kun toinen on PC peli?

Voisi ennemmin miettiä että onko tämä parempi kuin Gran Turismo 6?
 
Ylös Bottom