Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project CARS

Netissä kannattaa muistaa että peli ei välttämättä kovin tarkasti peilaa muiden näkymää omaan näkymään. Esim eilen pelattiin kaverin kanssa kaksistaan ja minä oli vasemmalla puolen tien laidassa kaveri oikeella. Minä näin että kaverin auto puskee minua vasemmalle nurmikolle ja kaveri näki kuin minä pusken sitä oikealle puolen nurtsille...kumpikin toki huusi toiselle että älä töni mua nurmelle :-D tilaa olisi ollut molemmille tiellä mutta peli oli eri mieltä..

Omalta kohdalta tämä jää hyllyyn odottelemaan tuplakuvan fixausta, rengasäänien parannusta ja pädiohjauksen parantelua.. ei ole mitään nautintoa pelata tällä versiolla :(
 
Vastaus: Project CARS

Onko t300:lle kans jotai.
MuroBBS:ltä lainattua, nimimerkiltä Gale. Itse en ole vielä näitä asetuksia kokeillut. Vaikuttavat aika kovilta näin mutulla, itselläni on 50% force ja Master Spindle vielä se vakio 26.

Olipahan säätöä forcejen kanssa T300RS:llä, mutta saatiinhan ne toimimaan n. 6h jälkeen. Tottunut liikaa Assetto Corsan loistaviin forceihin ilmeisesti.
Hieno peli kyllä tämä, ja nettipelikin toiminut nätisti tähän mennessä.

Mikäli joku muu tuskailee T300RS:n kanssa niin tässä omat säätöni:
FFB Strenght 100%
Damping 0%
Tire Force 95%
Deadzone removal range 0.12
Soft Clipping (half input) 0.0
Muut vakiona controller optionsista.

Autokohtaisesti sitten vähän autosta riippuen, ja omien preferenssien mukaan
Spindle Master Scale 32-38
Fx ~40-50
Fy ~50-60
Fz ~90-100
Mz ~80-90
Spindle arm angle ~2000

Nämä olen todennut toimivat jotakuinkin kaikilla autoilla:
SoP scale 2.0
SoP lateral scale 10
SoP Diff scale 10
 
Vastaus: Project CARS

MuroBBS:ltä lainattua, nimimerkiltä Gale. Itse en ole vielä näitä asetuksia kokeillut. Vaikuttavat aika kovilta näin mutulla, itselläni on 50% force ja Master Spindle vielä se vakio 26.

Näköjään joka ratille sanotaan, että 100:een ja virhe in lähteä laskemaan. Sitten muilla säädöillä kompensoidaan tuota kovaa forcea.
 
Vastaus: Project CARS

Minun ratissa kääntyessä on selkeästi tasaisesti toistuvia pykäliä ratin kierron aikana, joskin nuot pykälät tuntuvat pehmyinä, ikään kuin muljahteluna. Kun nimittäin en muista pelin alkumetreiltä, oliko ffb tuollainen. Eli suomeksi: onko rattini p*skana?


Mullaha tuntuu tuollaista kun ratti ei ole kiinni, eli se ei pyöri vapaasti vaan hyvin pieniä portaita, mä pistän tuon uudenkarheuden ja forcettomuuden piikkiin ja oletan että se poistuu kun ratin laittaa kiinni? (onko täänyt sitten jo susi heti syntyessään?) :mad:
 
Vastaus: Project CARS

Pääseekö tässä säätämään itse moottorin tehoja ? itse olen löytänyt vain renkaiden ilmapaineiden ja jarru tasapaino säätimet. Entä saako siipiä säädettyä ja onko muita säätökohteita olemassa ?

Miten muuten kun menee online kisoihin kisat alkaa heti välittömästi ilman mitään harjoitteluja tai aika-ajoja, niinhin kisoihin ei sitten saa säätäjä laitettuja

Sääteleekö muuten suurin osa pelaajista autoja, vai ajaleeko ihan perus säädoillä ?
 
Vastaus: Project CARS

Pääseekö tässä säätämään itse moottorin tehoja ? itse olen löytänyt vain renkaiden ilmapaineiden ja jarru tasapaino säätimet. Entä saako siipiä säädettyä ja onko muita säätökohteita olemassa ?

Miten muuten kun menee online kisoihin kisat alkaa heti välittömästi ilman mitään harjoitteluja tai aika-ajoja, niinhin kisoihin ei sitten saa säätäjä laitettuja

Sääteleekö muuten suurin osa pelaajista autoja, vai ajaleeko ihan perus säädoillä ?
Siellä säädöissä on monta välilehteä. Riippuu ihan autosta, mitä kaikkea on säädettävissä. Pleikkarilla muistaakseni L2 ja R2 napeilla pääsee välilehdeltä toiselle.

Onhan noita tullut säädeltyä mutta aika käsi olen, joten oletussäädöillä yleensä mennään.
 
Vastaus: Project CARS

Siis häh, nyt on tyhmä fiilis, mutta miten tonne varikolle pääsee pysähtymään. Oon kyllä löytänyt ne valikot korjaamiselle ja tankkaamiselle, mutta en saa autoa pysähtymään varikolle. Oon nyt tässä testaillut time trialia enimmäkseen.
 
Vastaus: Project CARS

Vaikuttaako näytönohjaimen pelin grafiikoihin jos pelaa pc:llä 55" tv:stä kuin 24" tietokone näytöltä?:o Vaatiiko se siis koneelta paljonkin enemmän tehoa pelata suurelta televisiolta.
 
Vastaus: Project CARS

Mullaha tuntuu tuollaista kun ratti ei ole kiinni, eli se ei pyöri vapaasti vaan hyvin pieniä portaita, mä pistän tuon uudenkarheuden ja forcettomuuden piikkiin ja oletan että se poistuu kun ratin laittaa kiinni? (onko täänyt sitten jo susi heti syntyessään?) :mad:

Ei varmaankaan ole rattisi susi. Me puhutaan eri asiasta.
Eli mun ratti pykeltää, muljahtelee tasaisin väliajoin radalla jo 90-asteen matkalla.
Tuo pykälän tuntu on voimakkaampi, mitä voimakkaampi 'Spindle master scale' on. Ja koska tuosta pykeltämisestä saan ihottumaa, pidän sitä Spindlen pääarvoa pienempänä ja pykälät tuntuvat pienempinä.
Onkohan tuo pykellys nyt sitten T300RS:n ominaisuus vai ei?
Nimittäin jos oikeassa autossa ylläoleva tuntuisi, niin huoltoon menisi. Pistäkää ratin pyörinnän tuntemuksia, kiitos.

(Kalibrointiongelma muuten jatkuu)
 
Vastaus: Project CARS

[video=youtube;mlOdRTB4njY]https://www.youtube.com/watch?v=mlOdRTB4njY[/video] Siittä :)

Tämä!!!!!!

Katsoin ensin ajatuksella läpi, sitten video mukaan ja säätämään omaa peliä.

75 forcen laskeminen on kaamea virhe. Ehdottomasti sataseen se ja forcen säädöt sitten auton asetuksista.

Tuon videon ohjeilla ja hieman kokeilemalla sain pelkkien force muutosten kanssa aikaan sen, että Clio cupissa ajettu oulton parkin kierros taittuu nyt yli sekunnin kovempaa!

Ratissa on nyt ihan tolkuttomasti enemmän infoa, mitä oli aikaisemmilla asetuksilla. Ja todella paljon infoa joka ei oikeassa autossa kuulu edes rattiin, vaan perseeseen. Eli nyt tunnen paljon asioita ratilla, mitä pitäisi tuntea kehossa. Etenkin jarrutuksissa ja mutkissa huomaa eron.

Koitin myös sierraa hockenheimilla ja todella paljon paremmin tuntee kaiken.
 
Vastaus: Project CARS

Itsellä t300 gte teki eilen kanssa kummia kun oli säädellyt forceja, muutaman kierroksen toimi nätisti ja sen jälkeen ratti sekosi ja suoraa ajaessa vatkasi edestakas 90 astetta, niin että ei kiinni jaksanut pitää ja keskilinja siirtyi sivulle. Ei auttanut uudelleen käynnistys, vasta kun resetoi ratin asetukset niin toimi normaalisti. Kerran sen jälkeen hävisi koko ffb netissä, mutta uudelleen käynnistys auttoi.

Ratti on alle viikon vanha, tuntuu että itse pelissä on jotain bugia rattien kanssa :confused:
 
Vastaus: Project CARS

Ei varmaankaan ole rattisi susi. Me puhutaan eri asiasta.
Eli mun ratti pykeltää, muljahtelee tasaisin väliajoin radalla jo 90-asteen matkalla.
Tuo pykälän tuntu on voimakkaampi, mitä voimakkaampi 'Spindle master scale' on. Ja koska tuosta pykeltämisestä saan ihottumaa, pidän sitä Spindlen pääarvoa pienempänä ja pykälät tuntuvat pienempinä.
Onkohan tuo pykellys nyt sitten T300RS:n ominaisuus vai ei?
Nimittäin jos oikeassa autossa ylläoleva tuntuisi, niin huoltoon menisi. Pistäkää ratin pyörinnän tuntemuksia, kiitos.

(Kalibrointiongelma muuten jatkuu)
Jotain vikaa siinä on. Kokeilin omaani,enkä huomannu mitään muljahteluja. Tasaisesti kääntyy oli SMscale arvo mitä tahansa. Hajonneesa ratissani huomasi selvästi hammastusta ja kuvailemaasi muljahtelua ennen kuin forcet hävisi kokonaan.
Silloin muljahtelun aikoihin nopeat korjausliikeet olivat löysiä..aivankuin hinha olis löysällä. Hihnan löysyys ehkä vaikutti rattini kalibrointiin,koska löi pirun lujaa toppareita vasten.

Uutta rattia vain tilalle.
 
Ylös Bottom