Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Project CARS

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppaq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Project C.A.R.S.

[video=youtube;QOb8fyDyRB0]https://www.youtube.com/watch?v=QOb8fyDyRB0#t=82[/video]
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Project C.A.R.S.

Kohdassa 6:14 näkyy se ero Gran Turismoon verrattuna, tekoäly ajaa mutkaan myöhäisellä jarrutuksella ja menee ohi! Eli se ei pysähdy mutkaan käytännössä kuten GT:ssä. Hitto vie että on hinku radalle! Ei saisi katsella tämmösiä :D

Tossa myös näkyi selkeästi miten tekoäly ajaa ihan rajoilla, autot käy kokonaan ulkona radalta ja ne kolaroivatkin joskus. Toivottavasti tuo kolarointi ei tapahdu bugina, eli aina sillon kun olet itse häntäpään sijoilla, tämä on ollut vähän teemana kaikissa arcade-peleissä varsinkin. Kohtuu armotonta meno mutta just hienoa.
Grafiikka on ihan nuts, ainoa iso juttu mitä kaipaan on 3-näytön tuki, ei tuosta puutu enään mitään muuta. Koko ohjaamo ja ikkunat pitäs saada näkyville, no ainakin oikea sivupeili vähintään. Ehkä se konepelti-kuvakulma on se mun juttu sitten :rolleyes: Tuota konepeltikuvakulmaa ei taida saada hiukan toiselle laidalle, eli se on aina keskellä autoa? Tämä olis hyvä muutos jos sen saisi sille puolelle missä ratti on.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

AI näyttää lupaavalta.
Video on tietty pc-kehitysversio, mutta pisti silmiin: ruudunpäivtys oli kaukana silkkisestä.
Pelin julkaisu lähenee kovaa vauhtia. Kolmisen kuukautta kehitysaikaa. Varpaillani odoan, kuinka vakaa konsoliversion (PS4) frames/s. tulee lopulta olemaan.

Pahin skenaario mielestäni olisi se, että devaajat päättävät laittaa konsoliversion läpi parhaalla resoluutiolla ja grafiikalla suuren yleisön ja need4sp33d-kansan vuoksi ruudunpäivtyksen notkuessa.

Sanokaa, että olen väärässä, plz.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Pahin skenaario mielestäni olisi se, että devaajat päättävät laittaa konsoliversion läpi parhaalla resoluutiolla ja grafiikalla suuren yleisön ja need4sp33d-kansan vuoksi ruudunpäivtyksen notkuessa.
Sanokaa, että olen väärässä, plz.

Olet väärässä, onneksi. Peli pyörii 60fps sekä Xbox Onella että PlayStation 4:llä. Resoluutiossa pyritään 1080p:hen mutta se on vielä vahvistamatta.
Ruudunpäivityksestä tuskin siis ainakaan tingitään, kun se on tuolle tasolle saatu (ja satavarmasti aiheuttaa tässä tapauksessa enemmän porua kuin pikselien määrä).
Lähde: Gamesto.. eiku Gamespot
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

http://youtu.be/xsKS1FpYQcw

Tämä on juuri se mitä odotan koko peliltä.
WTCC sarjasta kun kukaan ei ole tehnyt peliä, niin PCars toivonmukaan tarjoaa mulle WTCC/DTM kokemuksia. Mitkään protot, tai oikeastaan muutkaan super autot ei kiinnosta. Formuloillekin on omat pelinsä. (Onneksi tässä on pikkuformulat).

Olen kauan kaivannut peliä joissa ajellaan vähän hitaimmilla vehkeillä. Kisat on paljon tasaväkisempiä ja ohittamiseen tarvitaan hermoja. V8 superstars sarja oli täyttä arcadea, mutta oli niin hienoa ajella juuri koppiautoilla. GT sarja, driveclub jne on niin kauan hauskaa kun ei mennä superautoihin, vaan ajellaan alkupään kisoja..

Näitä videota kun katselee, alkaa aika kulumaan niin hitaasti. Julkaisuun on liikaa aikaa! Kerrankin ottaisin pelin vaikka täysin bugisena vastaan, kunhan pääsis ajamaan.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Näyttipäs tylsältä, kun on nyt päässyt viikon verran ajamaan R3E WTCC ja DTM autoilla. Mahtaakohan tämä oli aivan riittävän simu kuitenkaan Assetto Corsaan ja R3E verrattuna. Nyt on ajolaitteet kunnossa niin voisi maistua jo vähän enemmänkin kuin pelkkä konsolisimu. Toivottavasti tällä riittää rahkeet riittävän korkealle tasolle. 60 fps kuulostaa hyvälle, kun on joutunut tyytymään liian huonoon tällä hetkellä muissa peleissä.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Itse kaipaan myös juuri WTCC:n tyyppisiä kilpureita ja kisa-sarjoja mukaan, ei aina niitä GT-luokan kisoja. DTM on myös varmaan ihan ok sarja olemassa.
Myös 80 ja 90 luvun sarjat olisi tervetulleita, vanhaa kunnon aikaa kun ei sekventaaliakaan vielä käytetty ja 250hp autoila mentiin järjetöntä vauhtia :rolleyes:

Toivon että näitä voisi sitten ajella ristiin myös, eli viikonloppuisin olisi vaikka Le Mans ja viikolla sitten koppiautoa ja DTM:ää jne.

Oikeastaan pelä jo pelanneet voisi hiukan valottaa lisää tuota uramoodia että miten se toimii, siis ihan perusteita, milloin ajetaan ja mitä ja meneekö kisoja ns. ristiin tuolla yllä mainitsemallani tavalla.
Aika-ajot, onko ne mukana? Kenties harjoituspäivät, entäs ihan perus freeroom-meininkiä, onko siihen mahdolisuutta? Eli siis testailla autoja muuten vain radalla :rolleyes:
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

[video=youtube;Qun_wfEVEUA]https://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_1467548173&feature= iv&src_vid=xsKS1FpYQcw&v=Qun_wfEVEUA[/video]

Onkos tässä joku erilainen kuvakulma? Minusta tämä on just hyvä kuvakulma... Näyttää siltä kuin kuskin pää kääntyisi tiukassa kurvissa? Samaten kuvakulma on hiukan ylempää mikä lisää näkyvyttä.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Onkos tässä joku erilainen kuvakulma? Minusta tämä on just hyvä kuvakulma... Näyttää siltä kuin kuskin pää kääntyisi tiukassa kurvissa? Samaten kuvakulma on hiukan ylempää mikä lisää näkyvyttä.

Pelissähän on se normi ohjaamokivakulma vaihtoehtona. Tähän saat myös säädettyä sen, että kamera kääntyy mutkaa kohdin ja minkä paljon..eli kaikki säädettävissä.

Lisäksi pelissä on ns kypäräkamera. Siitäkin saat säädettyä sen, että näkyykö kuvassa siltin itse kypärää. Vaikuttaisi videossa olevan juuri kypäräkamera, ilman näitä kypärän reunoja. Omaan silmään näyttää jopa hassulta noin, jos vertaa normi helmet kameraan.

Edit: tässä tuo normi helmet cam:
http://youtu.be/vR3NzFJ65zI

Tuossakin vain on tuo liike aika minimissä taas säädetty. Eli säätövaraa riittää taatusti kaikille.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Pelissähän on se normi ohjaamokivakulma vaihtoehtona. Tähän saat myös säädettyä sen, että kamera kääntyy mutkaa kohdin ja minkä paljon..eli kaikki säädettävissä.

Tämä. Tämä saattaa muuttaa ajamista hieman. Mulla on aina ollut se ongelma että haluan mutkassa nähdä myös kartanlukijan puoleisen pilarin ja peilin ja niiden ohi. Olen tottunut katsomaan mutkissa aina seuraavaa kintopistettä joka on vastakkaisen puolen kanttare, tätä ei tahdo nähdä normi ohjaamokuvakulmalla, siksi olen sitä inhonnut yhdellä näytöllä pelatessa. Tottumuksesta Gran Turismoissa on aina konepeltikuva, koska siinä ei mutkiin näe tarpeeksi syvälle.
Alkuun mietin että mitenköhän tuo auton ohjaus toimii jos kuva kääntyilee, eli että meneekö siinä itse sekaisin kääntyvyyden kanssa jos se kamera ei ole suorassa. Tuosta videosta nyt ainakaan ei huomannut sellaista ettteikö se toimisi.
Ilman kypärää tuo on jotenkin parempi tai selvempi kuvakulma :rolleyes:

Tulevaisuudessahan pitäisi tulla se semmonen pelilasi-laite joka näyttää kuvan jotenkin kuskin silmin ja suoraan silmien edessä. Virtuaalilasit vai mitä nimeä ne kantaa? Niillä uskoisin että päästään niin pirun lähelle realismia ettei tarvita näyttöjä enään sen jälkeen :)
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Itse olen parissa pelissä päässyt tuota kääntymistä koittamaan ja itse menen siitä aivan sekaisin. G-voimien tuoma sumennus mittaristoon sitten taas aiheuttaa jo videoissa huonoa oloa.

Päätin kuitenkin, että nyt kun ajopenkin näyttö kasvaa 22":sta 42":aan, niin opettelen tuon ohjaamokuvakulman kääntymisineen, koska uskon isomman ruudun parantavan näkökenttää siten et helpottuu.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Kyllä siihen pitäisi tottua jos kuva liikkuu vähän sivuille tiukissa mutkissa, mutta kuva joka menee ylös ja alas on sairasta, siihen ei totu millään.
Kaikista paras tämä olisi jos se toimisi ratissa napeilla siten että se liike olisi säädettävissä, muutoinhan peleissä on ollut tuo sivukuva mahdollista saada napeilla, mutta GT6:ssakin se hyppää täysin sivulle ja sillon ei näe mitään eteen.
Tässä kun on bustattu tuo 3 näytön tuki niin voi olla että hankin itsekin ison telkkarin peleille. Nykyinen 27" on ihan ok, mutta se tarvis siirtää telkkariksi vallan kun vanhasta on pikselit rikki...

E: Niin ja kannattaa muuten hankkia sitten IPS-paneelin tv.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Tässä ainakin videoissa porukka on napeilla katsellut nimenomaan etuviistoon, eli lienee sekin säädettävissä. Tuo ylösalasliike tulee juuri kypäräkamerasta. Siinä normi ohjaamossa sitä ei ole, siltin sivulle kääntymisen saa.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Mielenkiinnolla kyllä odotan että mitä bugeja tai vikoja peliin on saatu aikaiseksi. Tällä hetkellä näyttää siltä että niitä ei kauheasti ole. Peli vaikuttaa lähes täydelliseltä, ellei täydelliseltä jopa :rolleyes: Kymmenkunta videota on tullut kateltua tästä ja lisää olisi tarjolla koko ajan :D
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Peli tosiaan alkaa näyttää liian hyvältä, ei opiskelijalla oo varaa hommata 350€ rattisettiä ja siihen vielä lisähärpäkkeitä... Toki se t100 on olemassa, mutta googlen perusteella ei mikään kauhean kestävä vekotin taida olla kyseessä, ja kumminkin pienellä kääntösäteellä. Kait se on kuitenkin jotain kehitettävä, sen verta hyvältä autopeliltä vaikutti digiexpoillakin
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

T100 ei tainut tukea PS4? Kyllähän tätä peliä muuten odottaa kuin kuuta nousevaa. Driveclubiin en ole edes koskenut.
Taitaa olla edessä vielä T300 osto ja siihen joku teline. Tilan puutteen vuoksi jää seat ostamatta. Ehkä vielä 65" Curved TV vielä tähän niin eiköhän sillä pärjää. :D
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

T100 ei tainut tukea PS4? Kyllähän tätä peliä muuten odottaa kuin kuuta nousevaa. Driveclubiin en ole edes koskenut.
Taitaa olla edessä vielä T300 osto ja siihen joku teline. Tilan puutteen vuoksi jää seat ostamatta. Ehkä vielä 65" Curved TV vielä tähän niin eiköhän sillä pärjää. :D

T100 ei tue PS4:n option ja Share näppäimiä. Peleissä toimii, tai ainakin niissä jotka nyt on tiedossa Ps4 tulevista ajopeleistä.
 
Vastaus: Project C.A.R.S.

Peli ilmestyy vasta maaliskuussa, joten on hyvin aikaa säästää se 100€/kk rattia varten. Ei ole opiskelijallekaan paha hinta jos ei ihan tiukilla elä. Lisää nuudeleita ja kaurapuuroa kaappiin jaloput rahat säästöön :D
Itse aikanaan näin hankin G25:n.
 
Ylös Bottom